mites tämmoisessä projektissa nuo moottorin sähkohommat pitää tehdä?
onko kellään kokemuksia tällaisesta projektista?
tekniikan vaihto 220d 16v -->250d 20v
Re: tekniikan vaihto 220d 16v -->250d 20v
Voisi olla järkevin jos ja kuitenkin kutittelet siitä tehoja niin 5-koneen rivipumppu siisw124:sista ja siinä ois sitten isot tapit.
tällöin ei tartteis sähköjä vedellä kuin muutama alipaine putki ja sammutus ja kaasu rakennella muuten saa tehdä sähkötöitä kovasti tai ainakin vaihdettava ja avattava koko johtosarja että saat ecun pelaamaan kun tossa 220d on lucas.
Onkos autosi automaatti?Tai tuleeko automaatiksi,tällöin taitaa olla aika moinen projekti ....Ja taitaa topata koko homma siihen.
Jos auto on manuaali niin voithan laittaa myös sinne w124: 200d rivipumpun lucaksen tilalle.
Sitten on vielä yksi isoin ongelma että saatko vaihtaa ja onko se turbo uudemmasta autosta ,tällöin saat vaihtaa mutta muutoskatsastus häämöttää paperi nivaskan kera.
tällöin ei tartteis sähköjä vedellä kuin muutama alipaine putki ja sammutus ja kaasu rakennella muuten saa tehdä sähkötöitä kovasti tai ainakin vaihdettava ja avattava koko johtosarja että saat ecun pelaamaan kun tossa 220d on lucas.
Onkos autosi automaatti?Tai tuleeko automaatiksi,tällöin taitaa olla aika moinen projekti ....Ja taitaa topata koko homma siihen.
Jos auto on manuaali niin voithan laittaa myös sinne w124: 200d rivipumpun lucaksen tilalle.
Sitten on vielä yksi isoin ongelma että saatko vaihtaa ja onko se turbo uudemmasta autosta ,tällöin saat vaihtaa mutta muutoskatsastus häämöttää paperi nivaskan kera.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: tekniikan vaihto 220d 16v -->250d 20v
Vaikea sanoa muiden puolesta, että onko kellään kokemusta. Melko varmasti ei
kovin monella, sillä sen verran kannattamattomalta näyttää homma ainakin minun silmissäni.
Oletettavasti kyse on vähäpäästöisestä autosta, jonka tulee todistettavasti pysyä vähäpäästöisenä.
Ensinnäkin on osien hinta, tarvittaisiin mieluiten kokonainen varaosa-auto, jos ei ole
etukäteen täysin selvää, mitä osia tarvitaan. Mersuissa on paljon pieniä eroja eri paikoissa
ja osia saattaa tarvita vaihdettaviksi joko auton toimivuuden takia, tai katsastusmies vaatii
saastemääräysten täyttämiseksi tai kasvaneen painon takia. Kokonaisen auton saa luultavasti
halvemmalla kuin erilliset osat.
Jos varaosa-auton ostaa, niin samantien sen laittaa jo kuntoon niillä rahoilla, jotka saa vanhasta autosta.
Toiseksi on suurehko työmäärä, johon kuuluu em. asioiden selvittäminen, osien hankkiminen
ja asennustyöt sekä muutoskatsastus.
Kolmanneksi on huono jälleenmyyntiarvo, jälkikäteen muutettu tekniikka ei ole kovin
houkutteleva ostajan kannalta.
Minusta kannattaisi myydä nykyinen auto ja ostaa tehokkaampi, tai virittää hiukan
nykyistä ilman sen kummempia osien vaihtoja tai muodollisuuksia.
Jos moottorinvaihtoa harkitsee, niin kannattaisi varmaan jutella katsastajan kanssa ja sitten
kurkistaa varaosaluetteloon ja katsoa, mitä eroja autoissa on. Katsastusmies luultavasti
haluaa maahantuojan todistuksen osien vastaavuuksista tai eroista ja saattaa vaatia
sitten isompia jarruja tms.
Jos päätyy vaihtamaan autoa, niin samalla saa tarvittaessa paremmat varusteet ja
vaikka turbonkin, jolloin tehoa ja vääntöä on riittävästi.
kovin monella, sillä sen verran kannattamattomalta näyttää homma ainakin minun silmissäni.
Oletettavasti kyse on vähäpäästöisestä autosta, jonka tulee todistettavasti pysyä vähäpäästöisenä.
Ensinnäkin on osien hinta, tarvittaisiin mieluiten kokonainen varaosa-auto, jos ei ole
etukäteen täysin selvää, mitä osia tarvitaan. Mersuissa on paljon pieniä eroja eri paikoissa
ja osia saattaa tarvita vaihdettaviksi joko auton toimivuuden takia, tai katsastusmies vaatii
saastemääräysten täyttämiseksi tai kasvaneen painon takia. Kokonaisen auton saa luultavasti
halvemmalla kuin erilliset osat.
Jos varaosa-auton ostaa, niin samantien sen laittaa jo kuntoon niillä rahoilla, jotka saa vanhasta autosta.
Toiseksi on suurehko työmäärä, johon kuuluu em. asioiden selvittäminen, osien hankkiminen
ja asennustyöt sekä muutoskatsastus.
Kolmanneksi on huono jälleenmyyntiarvo, jälkikäteen muutettu tekniikka ei ole kovin
houkutteleva ostajan kannalta.
Minusta kannattaisi myydä nykyinen auto ja ostaa tehokkaampi, tai virittää hiukan
nykyistä ilman sen kummempia osien vaihtoja tai muodollisuuksia.
Jos moottorinvaihtoa harkitsee, niin kannattaisi varmaan jutella katsastajan kanssa ja sitten
kurkistaa varaosaluetteloon ja katsoa, mitä eroja autoissa on. Katsastusmies luultavasti
haluaa maahantuojan todistuksen osien vastaavuuksista tai eroista ja saattaa vaatia
sitten isompia jarruja tms.
Jos päätyy vaihtamaan autoa, niin samalla saa tarvittaessa paremmat varusteet ja
vaikka turbonkin, jolloin tehoa ja vääntöä on riittävästi.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006