SAA POISTAA
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
raota ylävesiletkun liitosta, tuleeko nestettä ?
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
tulee.johani kirjoitti:raota ylävesiletkun liitosta, tuleeko nestettä ?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
onko sisätilan lämppäri päässy tyhjäksi ja se on nyt täynnä ilmaa 

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
no jostainha ne vedet puuttuujohani kirjoitti:onko sisätilan lämppäri päässy tyhjäksi ja se on nyt täynnä ilmaa

w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
Mullekin kävi kokeilujen kanssa sillain, että kansi pääsi olemaan ilman vettä ja se tekee anturille hallaa, se hajoaa. Se käy sitten muuten nopeaan kun ilma puristuu kasaan ja lämpenee. Otappas johto irti ja mittaa resistanssi. Jotain 500-1000 ohmia se kait pitäisi olla. Se anturi kannessa missä on 2 tappia, mittaa kumpikin tappi moottorin runkoa vasten, toisessa on suurempi resistanssi ja toisessa pienempi.oltzi kirjoitti:aapuuuva. missähän nyt mättää ku ei lämpömittari toimi? se toimi kyllä pari kuukautta sitten ku ekan kerran autoa käytin ilman vesiä.
Pakota myös kiertovesipumppu pyörimään ennen käynnistystä, se auttaa kantta ilmaantumaan, puhalla samalla (painetta ihan vaikka suulla) paisariin niin vesi kulkee jopa paikkaan. Omilla jäähdyttimillä ja paisareilla voi olla vaikeampi saada ilmaantumaan se kansi. Niin ja tietysti lämmitys täysillä punaisella...
(Paisariin puhallettu ilma puristaa nesteen jäähdyttimen alaosaan, alavesiletkuun, josta se nousee sinne termostaatin tienoolle ja pyrkii sieltä kohti kanssa, osa liruu termostaatin ohi ja myös lämmityslaitteen kennolle, sen kuulee kun se lorisee ja pikkuhiljaa saa lisättyä nestettä kun se paisarista hupenee, sormi ylivuotoletkun tukkeena

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
kiitos! ei saanu mittaria näyttää oikee mitään. voi kyllä olla mittaajassakin vika. täytyy hakea huomenna uus anturi jos ne kerta noin helpolla voi rikki mennäveskola kirjoitti:Mullekin kävi kokeilujen kanssa sillain, että kansi pääsi olemaan ilman vettä ja se tekee anturille hallaa, se hajoaa. Se käy sitten muuten nopeaan kun ilma puristuu kasaan ja lämpenee. Otappas johto irti ja mittaa resistanssi. Jotain 500-1000 ohmia se kait pitäisi olla. Se anturi kannessa missä on 2 tappia, mittaa kumpikin tappi moottorin runkoa vasten, toisessa on suurempi resistanssi ja toisessa pienempi.oltzi kirjoitti:aapuuuva. missähän nyt mättää ku ei lämpömittari toimi? se toimi kyllä pari kuukautta sitten ku ekan kerran autoa käytin ilman vesiä.
Pakota myös kiertovesipumppu pyörimään ennen käynnistystä, se auttaa kantta ilmaantumaan, puhalla samalla (painetta ihan vaikka suulla) paisariin niin vesi kulkee jopa paikkaan. Omilla jäähdyttimillä ja paisareilla voi olla vaikeampi saada ilmaantumaan se kansi. Niin ja tietysti lämmitys täysillä punaisella...
(Paisariin puhallettu ilma puristaa nesteen jäähdyttimen alaosaan, alavesiletkuun, josta se nousee sinne termostaatin tienoolle ja pyrkii sieltä kohti kanssa, osa liruu termostaatin ohi ja myös lämmityslaitteen kennolle, sen kuulee kun se lorisee ja pikkuhiljaa saa lisättyä nestettä kun se paisarista hupenee, sormi ylivuotoletkun tukkeena).

w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
Jos vastusmittari näyttää ääretöntä niin kyllä se anturi on sitten saanut viimeisen voitelun...eli johdot yhdessä mittari kuitenkin näytti nollaa ja anturin navasta moottorin runkoon ei mitään, siis ääretöntä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
anturi vaihdettu muttei vielä koitettu toimiiko. aamulla ajoin vaan talliin ja nyt oli löpö mittari noussu pohjaan..
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
eipä rokannu uudellakaan anturilla. anturin juuressa oli laserilla 70 astetta ja mittari näytti 40.. mitähän seuraavaks keksis?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
Yleismittarilla tutkisi syyn eikä hutkisi uusia osia ehjien tilalle ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
Ei oo liikaa sähkömiehen vikaa..veskola kirjoitti:Yleismittarilla tutkisi syyn eikä hutkisi uusia osia ehjien tilalle ?


w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
No enempää en osaa auttaa kuin tuonne ylemmäs tuli kirjoitettua 
Semmonen "ei mulla ole 9€ yleismittaria eikä tule" ohje on: Nappaa johto anturilta pois, näyttääkö kojetaulun mittari kylmää, vedä anturin liittimestä johto moottorin runkoon, näyttäääkä kojetaulun mitari kuumaa, jos kyllä/kyllä niin mittaristo ja sen johdotus on ehjä.
Varmaan johto poikki tai liitin pätkii ?

Semmonen "ei mulla ole 9€ yleismittaria eikä tule" ohje on: Nappaa johto anturilta pois, näyttääkö kojetaulun mittari kylmää, vedä anturin liittimestä johto moottorin runkoon, näyttäääkä kojetaulun mitari kuumaa, jos kyllä/kyllä niin mittaristo ja sen johdotus on ehjä.
Varmaan johto poikki tai liitin pätkii ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
mittari on nollissa liitin irti ja toisen ku nakkaa maihin ni mittari ei liiku ja toisen ku laittaa maihin ni rupee ilmastoinnin flekti pyörii.veskola kirjoitti:No enempää en osaa auttaa kuin tuonne ylemmäs tuli kirjoitettua
Semmonen "ei mulla ole 9€ yleismittaria eikä tule" ohje on: Nappaa johto anturilta pois, näyttääkö kojetaulun mittari kylmää, vedä anturin liittimestä johto moottorin runkoon, näyttäääkä kojetaulun mitari kuumaa, jos kyllä/kyllä niin mittaristo ja sen johdotus on ehjä.
Varmaan johto poikki tai liitin pätkii ?
koitin tänää myös toisella mittaristolla eikä toiminu.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
tuli vähän ajeltua. savutti ihan vitusti pinta kaasulla. huohottimen päältä ku kiers irti sen hienon huohotus korkin ni hirmu pihinä kävi. oli pikku paine siellä. sen jälkee ei savuttanu. mistähä öljyn nyt sitte työns läpi? että onko kone morjes?
laatikkoa oon koittanu säätää. voiko sitä painetta joutua lisäämään yli kierroksen? mulla oli sellanen hieno kupu siinä ettei joudu mitää kumi tutteja ottaa pois ja sieltä kääntää. vaan saa suoraan kääntää vivusta lisää. lisää eli kellon suuntaan?
laatikkoa oon koittanu säätää. voiko sitä painetta joutua lisäämään yli kierroksen? mulla oli sellanen hieno kupu siinä ettei joudu mitää kumi tutteja ottaa pois ja sieltä kääntää. vaan saa suoraan kääntää vivusta lisää. lisää eli kellon suuntaan?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
ei vastauksiaoltzi kirjoitti:tuli vähän ajeltua. savutti ihan vitusti pinta kaasulla. huohottimen päältä ku kiers irti sen hienon huohotus korkin ni hirmu pihinä kävi. oli pikku paine siellä. sen jälkee ei savuttanu. mistähä öljyn nyt sitte työns läpi? että onko kone morjes?
laatikkoa oon koittanu säätää. voiko sitä painetta joutua lisäämään yli kierroksen? mulla oli sellanen hieno kupu siinä ettei joudu mitää kumi tutteja ottaa pois ja sieltä kääntää. vaan saa suoraan kääntää vivusta lisää. lisää eli kellon suuntaan?

laatikko rupi rokkaa jo ok. kolmatta kierrosta joutu kääntää painetta lisää.
nyt on mese vihdoin maalarilla

w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
laatikko toimii muuten hyvin. vedossakin. mutta kun kovassa vedossa vaihtaa isomman tai kickdownilla ni luistaa heti kierrokset tappiin..
pitäiskö painetta olla vielä lisää? kun sitten se vaihtaa ihan liian äkkiä.
pitäiskö painetta olla vielä lisää? kun sitten se vaihtaa ihan liian äkkiä.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
itellä toi loota on pikkusen epämukava jos ihan pintakaasulla ajaa mutta ei kyllä luista vedossa, kun tietää vaihtokohdan ja osaa pitää vähän enempi vetoo niin vaihtaa aika makeesti, siis siekkisen tekele 722.3
kiristä sitä vaan kun ei oo pitkäikäinen jos se luistaa
kiristä sitä vaan kun ei oo pitkäikäinen jos se luistaa
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
ei mä perkele saa sitä laatikkoa toimii yhtään. varmaan 7 kierrosta oon jo painetta säätäny ja öljyt on normaalissa.
80 vauhdis ku heittää kepistä yhen pienempää ja lutun lattiaa ni vetää nii pirusti ja laatikko ei luista yhtää. sitte ku vaihtaa isompaa(isoimman) lutu lattias ni luistaa heti tai jos hetkeks päästää kaasun ni vetää ok johki 4000 asti ja sit luistaa...
kait se on laatikko sit morjes?
80 vauhdis ku heittää kepistä yhen pienempää ja lutun lattiaa ni vetää nii pirusti ja laatikko ei luista yhtää. sitte ku vaihtaa isompaa(isoimman) lutu lattias ni luistaa heti tai jos hetkeks päästää kaasun ni vetää ok johki 4000 asti ja sit luistaa...
kait se on laatikko sit morjes?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
jos pito ei riitä niin ei riitä. joko mäntä ei saa pannalle riittävästi painetta tai siellä ei ole enää kitkapintoja, tai ei ainakaan kauaa
w201 om605
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
Meneekö sulla alennus paineen letku laatikkoon? Koitapa irrottaa se niin tulleeko pitoa. 90% vahavistetuista laatikoista särkyy tuon alennuspaineen takia. Siis alipaine katkastaan liian myöhään.oltzi kirjoitti:ei mä perkele saa sitä laatikkoa toimii yhtään. varmaan 7 kierrosta oon jo painetta säätäny ja öljyt on normaalissa.
80 vauhdis ku heittää kepistä yhen pienempää ja lutun lattiaa ni vetää nii pirusti ja laatikko ei luista yhtää. sitte ku vaihtaa isompaa(isoimman) lutu lattias ni luistaa heti tai jos hetkeks päästää kaasun ni vetää ok johki 4000 asti ja sit luistaa...
kait se on laatikko sit morjes?
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
Siihen oliskin hyvä värkkäillä ohjaus painekytkimellä ja magneettiventtiilillä. Mutta tuohan on vaan vaihtojen pehmennykseen niin miten se luistaa sitten 4000 kierroksen jälkeenkin? Ihmettelen kyllä muutenkin miten siellä kierroksilla luistaa kun eihän siinä ole yleensä mitään pahinta vääntöpiikkiä. Sen ymmärrän jos siinä alle kahen tonnin runttaa lapun lattiaan ja ahtimen heräillessä luistaa. Kannattaa ainakin säätää se alipainemodulaattori ihan tappiin mitä kaasu pohjassa menee niin sekin jo auttaa. Ilman letkua on perseestä ajella 

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
oltzi kirjoitti:mittari on nollissa liitin irti ja toisen ku nakkaa maihin ni mittari ei liiku ja toisen ku laittaa maihin ni rupee ilmastoinnin flekti pyörii.veskola kirjoitti:No enempää en osaa auttaa kuin tuonne ylemmäs tuli kirjoitettua
Semmonen "ei mulla ole 9€ yleismittaria eikä tule" ohje on: Nappaa johto anturilta pois, näyttääkö kojetaulun mittari kylmää, vedä anturin liittimestä johto moottorin runkoon, näyttäääkä kojetaulun mitari kuumaa, jos kyllä/kyllä niin mittaristo ja sen johdotus on ehjä.
Varmaan johto poikki tai liitin pätkii ?
koitin tänää myös toisella mittaristolla eikä toiminu.
Ei tämä anturi ole mittariston lämpötila-anturi vaan juurikin flektinohjaus anturi.
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
Mutta se pittää tarkastaa, että se alipaine varmasti katkiaa. Aika monesti sen pumpun kylesä olevan mulikan sisäsä oleva jousi lyöpyy ja se venttiili ei mene kiinni.Siekkinen kirjoitti:Siihen oliskin hyvä värkkäillä ohjaus painekytkimellä ja magneettiventtiilillä. Mutta tuohan on vaan vaihtojen pehmennykseen niin miten se luistaa sitten 4000 kierroksen jälkeenkin? Ihmettelen kyllä muutenkin miten siellä kierroksilla luistaa kun eihän siinä ole yleensä mitään pahinta vääntöpiikkiä. Sen ymmärrän jos siinä alle kahen tonnin runttaa lapun lattiaan ja ahtimen heräillessä luistaa. Kannattaa ainakin säätää se alipainemodulaattori ihan tappiin mitä kaasu pohjassa menee niin sekin jo auttaa. Ilman letkua on perseestä ajella
Ja jos se mulikka toimii oikeen, niin painekytkin/magneetti ventttiiliä ei tarvita. Tuolla saa just täydellisen säädettyä, kokemusta löytyy.

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
Ei vahvistetusta kyllä saa täydellistä tuosta säätämällä. Pintakaasullakin voi olla jo sen verran vääntöä ylemmillä kierroksilla että loota luistaa. Sitten taas jos tiukemmalle kääntää tuosta niin sitten kun nätisti kiihyttelee niin lyö vaihteen liian lujaa päälle. Tuolla painekytkimellä ja magneettiventtiilillä voi sen mötikän säätää niin löysälle että nätisti kiihytellessä vaihtaa pehmeästi ja jos vähän pitemmälle vetää pintakaasulla ja paineet nousee vaikka nyt 0.5 baariin niin sillon painekytkin lyö päälle ja magneettiventtiili lyö alipaineen poikki. Näin siitä saa hyvän eikä ole kallis eikä kovatöinen tehä.JuhoL kirjoitti:Ja jos se mulikka toimii oikeen, niin painekytkin/magneetti ventttiiliä ei tarvita. Tuolla saa just täydellisen säädettyä, kokemusta löytyy.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
On mullaki ollu tuo painekytkin/magnettiventtiili mutta oon luopunu siitä turhana. Sun pittää tulla joskus testiajolle.Siekkinen kirjoitti:Ei vahvistetusta kyllä saa täydellistä tuosta säätämällä. Pintakaasullakin voi olla jo sen verran vääntöä ylemmillä kierroksilla että loota luistaa. Sitten taas jos tiukemmalle kääntää tuosta niin sitten kun nätisti kiihyttelee niin lyö vaihteen liian lujaa päälle. Tuolla painekytkimellä ja magneettiventtiilillä voi sen mötikän säätää niin löysälle että nätisti kiihytellessä vaihtaa pehmeästi ja jos vähän pitemmälle vetää pintakaasulla ja paineet nousee vaikka nyt 0.5 baariin niin sillon painekytkin lyö päälle ja magneettiventtiili lyö alipaineen poikki. Näin siitä saa hyvän eikä ole kallis eikä kovatöinen tehä.JuhoL kirjoitti:Ja jos se mulikka toimii oikeen, niin painekytkin/magneetti ventttiiliä ei tarvita. Tuolla saa just täydellisen säädettyä, kokemusta löytyy.

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
Paljonko sulla on siinä vääntöjä? Ja eikö nykäse ollenkaan kun kiihytät niin pienellä kaasulla kun vaan voi?
ja eikö sitten taas luista kun kiihytät pintakaasulla niin että paineet (ja samalla syötöt mikäli turbon pumppu) nousee? Ite en ilman tuota venttiiliä saanu noita molempia toimimaan täydellisesti. Nyt on kyllä sen verran alasyöttöäkin nostettu että ei ihme.

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
Kohta tulee väännöt paperille ellei luista lopullisesti.
Pinta kaasulla ku kiihdyttää ni rykäsee kyllä ku vaihtaa.
Jos kestäis pari vetoa ja sais katsastettua ni täytyy kaivaa laatikko korjaamolle ja joku viisaampi saa sen säätää ?
Pinta kaasulla ku kiihdyttää ni rykäsee kyllä ku vaihtaa.
Jos kestäis pari vetoa ja sais katsastettua ni täytyy kaivaa laatikko korjaamolle ja joku viisaampi saa sen säätää ?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
Siitä voi sen verran päätellä että se modulaattori pumpun kylessä ei anna liikaa alipainetta läpi.oltzi kirjoitti:Pinta kaasulla ku kiihdyttää ni rykäsee kyllä ku vaihtaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
noni. on se vaan perkele tarkka siitä öljyn määrästä. nyt meinaan rokkaa!!
öljyä oli kuumana ehkä 3mm alle viivan.
nyt lutu lattiassa vaihtaa niin että kumit vinkasee
penkissä tuli 161hv 1,18 ahtopaineella
eli viritys on onnistunut


öljyä oli kuumana ehkä 3mm alle viivan.
nyt lutu lattiassa vaihtaa niin että kumit vinkasee


penkissä tuli 161hv 1,18 ahtopaineella



w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
Paljonkos tuli kahen baarin ahtopaineilla? 

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103