

eikös siihen sovi ihan ASD perän vetarit, mikä on myös positiivinen asia... tai teettää sitten vaikka karpiollalla sellaiset jotka varmasti kestää ja samalla vois uusia sen ulomman vetarin systeemin, eli uusi pyörän napa ja erillinen laippaliitos vetarille, kuten esim. bemarissa... tuo pyöränpää siellä kuitenkin seuraava heikko lenkki tulee olemaan...j.a kirjoitti:tekeekö joku bolt on vetareita tollaselle ja mersun navoille?
no äläs nyt... kyllä tuo mersun vakio vetari aika lujilla on, jos kunnon slikseillä saa otettua lähdön transbrakea vastenjeemu kirjoitti:Sinne mittää Bemarin osia tarvii alakaa keksiin. Eikä mittää napa style "napa laippaliitos tsydeemi" virityksiä
Vaikka sinä kun laitat rässillä lisää painetta.j.a kirjoitti:kuka saa asd:n lukon pitämää silleen ettei tunnu ykspyörävetoselt invamopoltaoon vissii liikaa ajan kemppilukolla
Alkupään 560SECeistä ainakin löytyy kitkalukkoaPetehri kirjoitti:On ne mersun perät perseestä...+500tkm ajettu murikka ottaa heti nokkiinsa kun sudittaa yhtäpyörää pari kesää. Vetaritkin melkosta paskaa kun ei kestä...vaikka akselista ei ole kun puolet ruostunut pois!![]()
Pakko laittaa jotain vahvempaa tilalle kun noilla mersun osilla ei tee mitään.
Ei vaan....kaikenhan saa paskaksi kun oikein yrittää. Kasikoneisissa on ollut kunkkuperää paksuilla vetareilla ja vetonivel muistaakseni 125mm. Sellainen kestää jo jonkinverran voimaa. Lukkoa niissä ei vaan vakiona ole.
Hydraulisella käsijarrulla lukon ohjaus, on nii paljo pitoja ku jaksaa kahvaa nykiä ?j.a kirjoitti:kuka saa asd:n lukon pitämää silleen ettei tunnu ykspyörävetoselt invamopoltaoon vissii liikaa ajan kemppilukolla
oletko ikinä purkanut mersun ASD perää ja sitten sellaista perää, mikä on oikeasti kestävän maineessaSiekkinen kirjoitti:Kyllä se mersun oma asd perä ja hyvät terveet vetarit kestää melekosta rääkkiä.
Kyllä. Esipaine eli kireys ilman hydrauliikkaa säädetään erikseen pienillä levyillä (shimmaus).Timo N kirjoitti:jos sun asd-kitkalevyt on tarpeeks kuluneet niin siitä asd-sylkystä loppuu varmaan iskunpituus, pitäs purkaa ja laittaa uusia kitkalevyjä
En ole. Sitten puran kun sellainen hajoaa ilman omaa tyhmyyttä. Jos puolen millin jälkeen hajoaa niin se ei ole perän kestävyydestä kiinni. Ja mitä meinaa st-käytössä? Itsellä on "st" enkä aja koko ajan lappu lattiassa. Joku toinen voi sitten niin tehdäkkin. Kestävä perä sitten vaikka scaniasta jos ei mersun kunnossa olevat asd:t kestä.napa kirjoitti:oletko ikinä purkanut mersun ASD perää ja sitten sellaista perää, mikä on oikeasti kestävän maineessaSiekkinen kirjoitti:Kyllä se mersun oma asd perä ja hyvät terveet vetarit kestää melekosta rääkkiä.mersun ASD perän osat tuo mieleen lähinnä fiat 600 perän, joka on suunniteltu 28 hepalle
![]()
topikin aiheenahan on "kestävä perä ST käytössä", eikä missään arkiajossa...
500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
purkaa tai yritä päästä katsomaan jonkun purkamaa ASD perää, niin otat heti syöttöä pois parikierrosta ja alat ajemaan muutenkin, kuin veisit vanhusta paskalle... on ne hilut siellä ASD perän sisällä niin lapsellisiaSiekkinen kirjoitti:En ole. Sitten puran kun sellainen hajoaa ilman omaa tyhmyyttä. Jos puolen millin jälkeen hajoaa niin se ei ole perän kestävyydestä kiinni. Ja mitä meinaa st-käytössä? Itsellä on "st" enkä aja koko ajan lappu lattiassa. Joku toinen voi sitten niin tehdäkkin. Kestävä perä sitten vaikka scaniasta jos ei mersun kunnossa olevat asd:t kestä.
Tässä tapauksessa vääntöä reilusti tuplat ja tehoa reilu puolet enemmän. En sitä kuitenkaan st:ksi sano kun tosi st:t on nykyään niitä +500 heppasia monivenoja.veskola kirjoitti:Olikos se nyt niin, että kaikissa "ST" mersuissa on se sama 200hp teho ja 256Nm vääntömomentti
tämähän saattaa olla vielä se kaikkein kamalin kohtalo perän kannalta, eli voimaa ei ole riittävästi, että renkaan pito irtoaa heti, vaan sitten annetaan niitä kytkinpommeja, että saatais edes kerran rengas ulahtamaan kylilläveskola kirjoitti:Olikos se nyt niin, että kaikissa "ST" mersuissa on se sama 200hp teho ja 256Nm vääntömomentti
Mulla on kilpurissa kestäny voimansiirto ihan hyvin tuota kytkinpommia, voimaa saati alavääntöä kun ei tosiaan riittävästi ole niin aika rajuja otteita driftingissä vaatii. Tosin voimansiirrosta ei löydy itään mersun osaa. Eli kokoonpano ap-racing 2 levy 215mm asetelma, toyota r154 vaihteisto (supra mk3) ja toyota 8" perä kitkalukolla (hilux). Ainoa voimansiirto vaurio on ollu etummainen kytkinlevy josta repes keskiö niittauksesta irti. Vähäistä tehoa niille antoi om605 420hp/660Nm joka mitattu turbolla josta puuttui pakosiivestä isoja paloja+päittäislaakerointi rikki. Tänä kesänä pitäis olla tehoa enemmän, vääntö suunnilleen sama koska pumppu sama ja syötöt oli jo viimevuonna täysillä, nyt vain vetäviä nostettu ja hieman isompi turbo.napa kirjoitti:tämähän saattaa olla vielä se kaikkein kamalin kohtalo perän kannalta, eli voimaa ei ole riittävästi, että renkaan pito irtoaa heti, vaan sitten annetaan niitä kytkinpommeja, että saatais edes kerran rengas ulahtamaan kylilläveskola kirjoitti:Olikos se nyt niin, että kaikissa "ST" mersuissa on se sama 200hp teho ja 256Nm vääntömomenttiperä pääsee kuitenkin aika helpolla siinävaiheessa, kun renkaan pito on menetetty, ei siinä silloin enää kovin suuret voimat jyllää (niitä lepokitka juttuja...)
500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
ei, kun tää on just niitä pahimpia mahdollisia juttuja. vanha ja väsyny ASD perä, asfaltti alla ja laiskasti tehoa. siitä sitten täräytetään kytkimellä ja saadaan renkaan pito irti. toinen rengas savuaa ja piirtää lakua, kun samalla toisen renkaan pito ei irtoa. perän pikkurattaat huutaa hoosiannaa, kitkalevyistä lentelee ne loputkin jämät mäkeen ja keskitappi väljistyy. lopulta ihmetellään, kun perä on ihan paska. ei kestäny edes muutamaa kumenpolttoa.napa kirjoitti:tämähän saattaa olla vielä se kaikkein kamalin kohtalo perän kannalta, eli voimaa ei ole riittävästi, että renkaan pito irtoaa heti, vaan sitten annetaan niitä kytkinpommeja, että saatais edes kerran rengas ulahtamaan kylilläveskola kirjoitti:Olikos se nyt niin, että kaikissa "ST" mersuissa on se sama 200hp teho ja 256Nm vääntömomenttiperä pääsee kuitenkin aika helpolla siinävaiheessa, kun renkaan pito on menetetty, ei siinä silloin enää kovin suuret voimat jyllää (niitä lepokitka juttuja...)
500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...