Puhallusta öljyntäyttökorkista w202 c220d
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: La 10.03.2012 23:24
Puhallusta öljyntäyttökorkista w202 c220d
Voisiko joku kokeilla ja arvioida millainen on mielestänne puhallus ulospäin, kun avaa öljyntäyttökorkin moottorin ollessa käynnissä. Nyt kokeillessani sieltä puhaltaa jonkin verran ilmaa ja öljyä roiskuu ulospäin jakoketjulta. Joskus 10v sitten tuli edellisen kerran tätä kokeiltua ja silloin ei muistaakseni öljyt roiskuneet. Ilmanpoistokanava imusarjaan on auki ja siinä tuntuu imu. Öljyä ei kulu kuin 0,5 l/10000 km.
Re: Puhallusta öljyntäyttökorkista w202 c220d
Laitapa korkki takaisin ja ota ennen turboa tuleva putki venttiilikopasta irti niin tulee vielä enemmän.
Itse hämmästelin moista ja tulin siihen tulokseen että egr joko tukkoinen tai poistettu käytöstä.
Koneen kuluneisuuteen en usko kun nämähän pitää kestää milli.
Itse hämmästelin moista ja tulin siihen tulokseen että egr joko tukkoinen tai poistettu käytöstä.
Koneen kuluneisuuteen en usko kun nämähän pitää kestää milli.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Normaalia kampikammion paineen vaihtelua (huohotusta) ja roiskeet on nokka-akselista, joka on heti siinä korkin alla.kimmolimmo kirjoitti:Voisiko joku kokeilla ja arvioida millainen on mielestänne puhallus ulospäin, kun avaa öljyntäyttökorkin moottorin ollessa käynnissä. Nyt kokeillessani sieltä puhaltaa jonkin verran ilmaa ja öljyä roiskuu ulospäin jakoketjulta. Joskus 10v sitten tuli edellisen kerran tätä kokeiltua ja silloin ei muistaakseni öljyt roiskuneet. Ilmanpoistokanava imusarjaan on auki ja siinä tuntuu imu. Öljyä ei kulu kuin 0,5 l/10000 km.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Re: Puhallusta öljyntäyttökorkista w202 c220d
Tuli mieleen että voiko teoriassa jos turbon tiivistys heittää tai pakoputki tukkeutuu niin pakopaine tulla kampikammioon ja näin synnyttää "huohotusta"?
Edit:eihän tässä olekaan turboa mutta voihan sitä kysyä kummiskin kellä on turbo kone
Edit:eihän tässä olekaan turboa mutta voihan sitä kysyä kummiskin kellä on turbo kone

-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Puhallusta öljyntäyttökorkista w202 c220d
Kampikammion paine syntyy käytännössä aina männän ohi lipsahtavasta paineesta, ei sillä työtahdin jälkeisellä jäännöspaineella (=pakopaine) ole juuri merkitystä asian kanssa. Työtapahtumassa oleva paine on niin paljon merkittävämpi.
Huohotus on ihan normaalia ja jo "vähän" (200 000km) ajetuissa koneissa ei siitä kannata huolta kantaa niin kauan kun öljyä ei kulu liikaa. Lisäksi se riippuu niin paljon lämpötilasta ja ymmärtääkseni käytetystä ölymerkistäkin, ettei siitä kannata stressata.
Itsekkin olen tuota aika ajoin ihmetellyt. Turbokoneessa se ahtimen imu sitten imaisee ne höyryt takaisin kiertoon, ja sama kyllä tapahtuu vaparissakin...
Huohotus on ihan normaalia ja jo "vähän" (200 000km) ajetuissa koneissa ei siitä kannata huolta kantaa niin kauan kun öljyä ei kulu liikaa. Lisäksi se riippuu niin paljon lämpötilasta ja ymmärtääkseni käytetystä ölymerkistäkin, ettei siitä kannata stressata.
Itsekkin olen tuota aika ajoin ihmetellyt. Turbokoneessa se ahtimen imu sitten imaisee ne höyryt takaisin kiertoon, ja sama kyllä tapahtuu vaparissakin...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Puhallusta öljyntäyttökorkista w202 c220d
Tukkoinen huohotin aiheuttaa paineen nousua, näkyy öljyvuotoina ajan mittaan. Auton iästä riippuen, voi harkita tuon huohottimen sekä sen letkujen puhdistusta.
Yksi kerrottu tapa testailla, että onko jokin kanava tukossa, on löysätä korkki varovasti "huulille". Jos korkki tanssii sijoillaan eikä hyppää hiddoon, voisi ajatella asioiden olevan reilassa ao. paineiden osalta.
Yksi kerrottu tapa testailla, että onko jokin kanava tukossa, on löysätä korkki varovasti "huulille". Jos korkki tanssii sijoillaan eikä hyppää hiddoon, voisi ajatella asioiden olevan reilassa ao. paineiden osalta.
E320CDI
211.089
211.089
Re: Puhallusta öljyntäyttökorkista w202 c220d
Tälleen sitä on tehty. Ja jos mosaa on ostamassa ni huohotinputki irti ja kopanpuolelta tukkoon ja öljykorkki huulille. Jos jokin pytty on huonommassa kunnossa kuin muut niin sekin voi näkyä korkin liikkeissä. Tälleen kävi kun yhtä olin harkitsemassa ja ounastelin käyntiäänestä jotain (diesel). Olisko ottanu damagen tuohon yhteen pyttyyn ja six oli kaupanAPL kirjoitti:Tukkoinen huohotin aiheuttaa paineen nousua, näkyy öljyvuotoina ajan mittaan. Auton iästä riippuen, voi harkita tuon huohottimen sekä sen letkujen puhdistusta.
Yksi kerrottu tapa testailla, että onko jokin kanava tukossa, on löysätä korkki varovasti "huulille". Jos korkki tanssii sijoillaan eikä hyppää hiddoon, voisi ajatella asioiden olevan reilassa ao. paineiden osalta.


Yksi selvästi yli milli ajettu OM601 aukoo sitten jo jokatahdilla

Tämä testi kyllä kannattaa tehdä ihan terveelle mosalle ennenkuin menee ostoaikeissa tekemään. On sitte mihin verrata.