W202 -93, bensaverme. Pissapoika oli yön aikana tippassut tallin lattialle, säiliö oli aamulla lähes tyhjä. Vuotokohtaa ei pysty silmämääräisesti havaitseen, koska pissapoika vuotaapi runkoon ja vesi tippuu sieltä sitten jotain kautta maahan. Vuotaa jotain tippa per sekunti, eli ihan kunnolla. Mistä tuo poika voisi vuotaa (tyyppikohta yms.)? Pystyykö selvittään jotenkin ja paikkoon ilman pojan irrotusta? Jos pissapoika pitää tuubata irti, niin missä järjestyksessä homma olisi syytä tehdä? W202 tuossa mallissa poika on hyvin konehuoneen puolella näkyvissä, sitä ei ole survottu kovinkaan pahaan jemmaan. Tattis kaikista vinkeistä! Nimimerkillä, en ole aikaisemmin poikaa irrottanut.
t. Poika saunoo..
W202 pissapoika kastelee
Re: W202 pissapoika kastelee
Tuolta löytyikin ohjeita siihen miten itse säiliön saa lähteen irti:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 04#p796804" onclick="window.open(this.href);return false;
Näyttäs siltä, että mulla vuotaa pumpun ja säiliön välinen musta kumitiiviste. Pumppu ei ole tiivisteessä muuten kiinni kuin omalla painollaan (?), joten tiivisteen täytyy olla hyvässä kunnossa, jotta itse vesi pysyy säiliössä. Nostin siis pumpun vain ylöspäin niin se lähti nouseen tiivisteestä kuin veitsi voista?? Tietääkö kekään mistä noita vastaavia tiivisteitä saapi, halvalla siis? Vai mikä tuossa mättää?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 04#p796804" onclick="window.open(this.href);return false;
Näyttäs siltä, että mulla vuotaa pumpun ja säiliön välinen musta kumitiiviste. Pumppu ei ole tiivisteessä muuten kiinni kuin omalla painollaan (?), joten tiivisteen täytyy olla hyvässä kunnossa, jotta itse vesi pysyy säiliössä. Nostin siis pumpun vain ylöspäin niin se lähti nouseen tiivisteestä kuin veitsi voista?? Tietääkö kekään mistä noita vastaavia tiivisteitä saapi, halvalla siis? Vai mikä tuossa mättää?
Minä ostin merkkiliikkeestä yhdellä eurolla 2kpl. Se todellakin mättää se tiiviste. Kato ettei se ole suorastaan poikki ja pudonnut se säiliön sisäpuolinen osa sinne tankkiin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Tattis vinkistä Sergey! Veholta löytyi ko. tiiviste, mutta hinta oli karannut jo 1,80eguun asti.. Kuten kuvasta näkyy uuden tiivisteen reijän halkaisija on huomattavasti pienempi kuin kuluneen. Uusi tiiviste on jo paikoillaan ja nesteet pysyy pojassa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.