No niin kuomat! Tänään oli sitten auton ensimmäinen huolto, siis minun omistuksessani

Ajelin auton huoltoon ja matkalla huomasin että ilmastointi tarvitsee kipeästä täyttöä(tänään kun oli lämmin päivä niin huomasi täytön tarpeellisuuden) Kirjaanpa nyt ensin tähän mitä huoltoja autooni tehtiin, voin myös laittaa pyynnöstä varaosien hinnat jos joku niitä haluaa, eli kysyä saa niin lisäilen niitä tarvittaessa..... Mutta autoon tehtiin nämä huollot!
- Tulpat x 16kpl (ei ollut kuulemma vanhatkaan huonot mutta vaihdettiin kun ne hommasin)
- Ilmansuodattimet x 2 (kyllä muuten oli todella paljon paskaa vanhoissa)
- PA- suodatin (alkuperäinen koska tarvikkeen kohdalla luki, ei toimi oikein)
- Perä-öljyt (1L)
- Vaihdelaatikon suodatin+ tiiviste
- Automaatti vaihteisto-öljy (3,5L ei tarvinnut pesua)
- Keulassa oleviin puhaltimiin remmi (sain remmin =)
- Käsijarrun säätö (vai onko tuon nyt jalkavarru

)
- Raitis-ilma suodattimet (tuskin oli ikinä vaihdettu oli meinaan sen näköiset että huh huh)
En ole varma muistinko listata kaiken mitä huollettiin?! Aikaa työssä meni 3h mutta veloitus oli 2,5h eli olen todella tyytyväinen

Yksi ikävä löytö löytyi eli kuljettajan puolen jousikuppi oli repeytynyt(toisin sanoen ruostunut irti)

Tätä ei ehditty vaihtamaan joten tilasin ajan tuttavan korjaamolta, eli huomenna tai perjantaina uusi kuppi paikoilleen, kuppi maksoi muuten 30€! Toisen puolen kuppi oli kuin uusi.... Hitsaisin kupin itse mutta nyt ei vaan kertakaikkiaan ole aikaa tehdä sitä
Muuten auto oli siinä kunnossa miltä päällisin puolin näytti eli edelleen olen tyytyväinen autoon. Mekaanikko ja pari muuta jamppaa kehui autoa siistiksi
Huollon jälkeen mittasin kulutuksen uudelleen, eli aikaisempi mittaus osoitti auton kulutukseksi 13,46L/ 100km joka oli mielestäni aika paljon. Nyt meni 100km lenkillä polttoainetta huomattavasti vähemmän eli lukema oli 8,98L/ 100km eli reilusti alle 9 litraa

Kulutus tippui vaivaiset 4,48L/ 100km aikas hyvin mielestäni
Nyt seuraava homma on se jousikupin vaihto ja sitten alkaakin pienen pieni "tuunaus" elkääkä pelätkö, en aio "pilata" Autoa....
Kirjoittelen vielä lisää jos jotain juolahtaa mieleen. Nyt Suomen peliä katsomaan....