ensin vaihdettiin johto sarja
toimi viikon ja oho valo syttyi
vaihdettiin kierukka tai se sieltä ratintakaa
ei sammunut
viikon päästä uudestaan stariin vika pois sammui kävivät liittimiä läpi
ja nyt 2 viikkoa myöhemmin valo syttyi
Omassa w203 mersussa oli juuri tuo matkustajan penkin paineanturi viallinen. Jos joku istui siinä, srs-valo sammui. Aina penkin ollessa tyhjänä srs-valo paloi taulussa. Mokoma anturi oli pirun kallis, muistaakseni 240 € KL-varaosissa.
Tunnistimen pystyy useimmassa tapauksessa koodaamaan pois päältä. Ei tarvi vaihtaa mattoa.
Mutta sen jälkeen se ei tunnista sitä mersun omaa lastenistuinta. Joka löytyykin joka taloudesta.
pekka785 kirjoitti:ensin vaihdettiin johto sarja
toimi viikon ja oho valo syttyi
vaihdettiin kierukka tai se sieltä ratintakaa
ei sammunut
viikon päästä uudestaan stariin vika pois sammui kävivät liittimiä läpi
ja nyt 2 viikkoa myöhemmin valo syttyi
Minkä vikakoodin *:ri antaa ?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
tapio89 kirjoitti:Tunnistimen pystyy useimmassa tapauksessa koodaamaan pois päältä. Ei tarvi vaihtaa mattoa.
Mutta sen jälkeen se ei tunnista sitä mersun omaa lastenistuinta. Joka löytyykin joka taloudesta.
toi tunnistaa ihan minkä istuimen
mä en tiedä mitä se staari antaa kun auto on ollut ihan yksin huollossa
niin se sanoi et jotain ohmi heittoja ratissa kun mitä kone näyttää
tapio89 kirjoitti:Niin se on sama se mikä tunnistaa istumisen ja lastenistuimen.
niin tarkoitin että tämä tunistaa mikä vaan lasten istuimen etupenkillä ja se toimii
Ei kai mersussa ole koskaan ollut lastenistuimen tunnistinta joka tunnistaa minkä tahansa lastenistuimen. Siis niin että kytkee matkustajan bägin pois (ei niin että tunnistaa istuimen painon ja kytkee bägin päälle). Mistähän tässä tarkalleen oli kyse ja mistä tuo tunnistus oli päätelty/todettu?
Aika harvassa mersussa on ollenkaan lastenistuimen tunnistinta. Noissa autoissa istuinmaton pois koodaamisen haitta on vain siinä että kojelauta menee korjaukseen nokkakolarissa vaikka ketään ei olisi etupenkillä. Tässä autossa isompi merkitys kun siinä on oikea lastenistuimen tunnistin.
kyllä se valo siinä keski konsulissa ilmaisee anakin että hanttarin airbag on pois päältä kun meidän likka on siinä istunut
joskus lyhyen matkan
auto on 280cdi vm2005
Sinulla on tainnut tuurilla olla semmoinen lastenistuin missä on tunnistesiru. Siitä istuin osaa tunnistaa lastenistuimen ja sytyttää airbag-off valon.
Tuntuu että niitä ei oikein saa muutakuin isolla rahalla.
Voisin epäillä että kaikissa autoissa missä on kyseinen valo niin niistä löytyy tunnistin. Muistan että joskus kun w202 piti läppäriä vänkärin penkillä niin off valo syttyi.
Tuo koodaushomma on aina ollut autonomistajan vastuulla, useinmiten se ei ole haitannut kun on syntynyt välitön 200-500e säästö. Tämä on vähän samankaltainen kysymys kuin SBC-nollaus.
Itsellä pari viikkoa sitten hankittu W211 vm 2002 (E 220 CDI) jossa srs valo alkoi loistamaan olemassaolollaan -> vika luettu, liian suuri vastus apukuskin penkin airbag:ssä tms. Johto/liitinvialla poistu huollossa, ainakin toivoisin niin (yhdesti tuo valo huollon jälkeen vilahti). Kun kävin lukemassa vikakoodit niin oli tunnistanut lastenistuimen apukuskin penkissä, edellisenä iltana tyttö 5v istui ihan sellaisessa perus Britax tms vyöpenkissä (en nyt tismalleen muista mallia). Eli ainakin minulla auto tunnisti sen lastenistuimen etupenkillä.
Hehheh, ihan hauska yksityiskohta oli se, että asentajalta kyselin, että onko näissä jotain lastenistuimen tunnistimia etupenkeissä -> asentaja tuumasi ettei ole. Meinas naama venähtää kun luki vikakoodin lastenistuin tunnistettu : ) Ei tullut kiinnitettyä huomiota siihen, että syttyykö se airbag poiskytketty valo siellä keskikonsolissa(?).
Alkaa pikkuhiljaa muidenkin haasteiden takia vaikuttaa siltä, että pitänee hankkia se tähtiohjelma palikoineen. Sais vähän itse lueskella dataa eikä tarttis aina viedä huoltoon...
MLi kirjoitti:
Hehheh, ihan hauska yksityiskohta oli se, että asentajalta kyselin, että onko näissä jotain lastenistuimen tunnistimia etupenkeissä -> asentaja tuumasi ettei ole. Meinas naama venähtää kun luki vikakoodin lastenistuin tunnistettu : ) Ei tullut kiinnitettyä huomiota siihen, että syttyykö se airbag poiskytketty valo siellä keskikonsolissa(?).
Tosi hauska yksitys kohta ja vielä hauskempi "asiantuntija"... olikohan jopa ensimäin Mersun srs systeemi mitä tuki...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Voipi olla, tosin yrittäjä (eri henkilö) sanoi, että näitä ollut viime talven aikana aika monta pajalla saman vian takia.
Menee hiukan off topiciksi mutta alkoi jo hieman pelottaa, että mikähän kiertopalkinto sitä on tullut ostettua. Onneksi Trafin historiatieto sai sykkeen palautettua omalle tasolleen.
Varmaan pitänee avata oma topic uudesta ominaisuudesta
mulla kans tunnistanut lastenistuimen etupenkillä (airbag-valo sammunut) eikä todellakaan ole mikään mersun oma istuin vaan joku halpis marketin koppa....tiedä sitten uskaltaako siihen luottaa?! mielenkiintoista.
ja palaa vaan
eilen taas tutkittiin ohmit heittelee ratin ja boksin välillä
korjaaja teki jotain ja eipä päässyt kotiin saakka kun valo jo paloi taas
nyt joku viisas sanoi että se voisi olla joku muu vaikka penkin tunnistin vaikka staari sanoo rattiiin
staarissa joka kerta huollossa
Näissä on ilmeisesti alunperin vähän lyhyt kaapeli ratin ja ensimmäisen liittimen välillä. Ratin korkeus-/etäisyyssäätö heiluttaa johtosarjaa ja liittimen kohdalla yhteys hetkeksi katkeaa. SRS:n testisykli on todella kranttu liitoksien sähkönjohtavuudelle, "liian suuri resistanssi" -herja tulee helposti.
Korjauksena johtosarjaan lisättiin pituutta (Tämä korjaus sinulle ilmeisesti oli tehty. Tehtiinhän uudet jatkoliitokset ohjeen mukaisesti juottamalla?).
Tuleeko herja takaisin, vaikka ratin säätöihin ei kosketa? Jos herja tulee takaisin vain silloin, kun ratin asentoa on säädetty, jatkaisin vian etsimistä ohjauspylvään päällä olevasta liittimestä.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04