W124 -88 2.3 Sytkän-säätö?
W124 -88 2.3 Sytkän-säätö?
Koitin tuossa etsiä merkkejä kampuran päästä, josta voisi tarkastaa ennakon sytytykselle. ENpä löytänyt.
Olisiko ohjeita miten tarkastus/säätö tehdään oikein ja mitkä ovat arvot?
Olisiko ohjeita miten tarkastus/säätö tehdään oikein ja mitkä ovat arvot?
Re: W124 -88 2.3 Sytkän-säätö?
Se säätää sen automaattisesti ja siellä jakajalla oleva säätö on vain sitä varten että kipinä nyt suurin piirtein lentää oikealle sylinterille.
Jos tarvitset eri ennakkoa sen voi säätää sieltä muovi kiekosta.En muista nyt millä numerolla on mitäkin mutta jos joku tai löytyis toi topikki.
Jos tarvitset eri ennakkoa sen voi säätää sieltä muovi kiekosta.En muista nyt millä numerolla on mitäkin mutta jos joku tai löytyis toi topikki.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 -88 2.3 Sytkän-säätö?
Juu en tarvi spesiaali ennakkoja, ajattelin vain että jos sen voi jotenkin tarkastaa. Käy hieman raskaasti tyhjäkäyntiä rynkyttämällä varsinkin vaihdepäällä niin ajattelin ensin katsoa sytän. Sitten varmaankin seuraavana tyhjäkäyntimoottorin puhdistukseen. Missä sen rele muuteen sijaitsee kun siitä niin kovin kirjoitellaan?
Re: W124 -88 2.3 Sytkän-säätö?
Yj-rele varmaankin?
No akun takana suojamuovi pois ja siellä alumiinin värinnen rele 1tai 2 sulaketta päällä ,se auki ja tinaa kaikki kontaktit uudelleen ja katso missä kohdin on muovi suoja ettei ota runkoon ja voit joutua väkisin ajaamaan releen eli tiivisteliimaa sitten väliin.
No akun takana suojamuovi pois ja siellä alumiinin värinnen rele 1tai 2 sulaketta päällä ,se auki ja tinaa kaikki kontaktit uudelleen ja katso missä kohdin on muovi suoja ettei ota runkoon ja voit joutua väkisin ajaamaan releen eli tiivisteliimaa sitten väliin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 -88 2.3 Sytkän-säätö?
Eipä ollut vikaa relessä, Pitääpä puhdistella TK-moottori ja tuumailla asiaa.
Kone tosiaan käy hieman raskaasti ja välillä sekunni n-pari terveemmin.
Kone tosiaan käy hieman raskaasti ja välillä sekunni n-pari terveemmin.
Re: W124 -88 2.3 Sytkän-säätö?
Otapa käynnissä yj-rele irti niin muuttuuko käynti?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 -88 2.3 Sytkän-säätö?
M102-koneessa on kampiakselin päässä hihnapyörässä selvät merkinnät yläkuolokohdalle (OT) ja muutama kymmenen astetta sen molemmin puolin. Lohkossa on pieni tappi, josta saat ennakon tarkistettua pistoolilla, kun maalaat astemerkit ja tapin päät valkoisella. Tappi löytyy hihnapyörässä jossakin klo kahden maissa, kun kurkistaa lohkoa pitkin. Säätö on EZL-sytytyksessä kiinteä eli jakajan kiertäminen ei vaikuta siihen. Vanhemmassa TSZ-sytytyksessä saattaa sytytyksen säätö jakajasta olla mahdollista.reimond kirjoitti:Koitin tuossa etsiä merkkejä kampuran päästä, josta voisi tarkastaa ennakon sytytykselle. ENpä löytänyt.
Olisiko ohjeita miten tarkastus/säätö tehdään oikein ja mitkä ovat arvot?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W124 -88 2.3 Sytkän-säätö?
Käytin irti ja meni huonommaksi. Ruuvailin siitä ilmanputsarin läpi tulevaa kuuskoloa ja sain käynnin paremmaksiatlas kirjoitti:Otapa käynnissä yj-rele irti niin muuttuuko käynti?

Re: W124 -88 2.3 Sytkän-säätö?
sähkö jetti pelaa jos käynti meni huonommaksi kun otit releen irti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-