Vaihtomoottori W123:een Hämeenlinnaan?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
TommiP
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 08.03.2004 13:50

Vaihtomoottori W123:een Hämeenlinnaan?

Viesti Kirjoittaja TommiP »

Moi vaan kaikki!

Vaimon työmatkajuhdasta (W123, 200D, vm-79, ~400t takana) laukesi totaalisesti moottori. Auto on
Taisto Ruoholla [url] http://www.keltaisetsivut.fi/cgi-bin/gw ... rs=eha+ehf [/url] Hämeenlinnassa ja hän kertoi, että moottori pitäisi vaihtaa.

Olisko jollain vinkkiä, että mistä löytyisi edullinen vaihtomoottori? Siis sellainen, jonka voisi asennuttaa ko. hyvinpalvelleeseen senioriautoon.

Jos ei löydy, niin täytynee valitettavasti viedä "vanha herra" romuttomalle.
Olisiko joku tässä tapauksessa kiinnostunut tuosta rungosta?

Kiitokset kaikista neuvoista yms.!

T: Tommi
pelkonen@hkkk.fi
+358-40-5050821
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

Löytyisi ´78 220D mutta sijaitsee Ylitorniolla.
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
teekkari83
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 04.02.2004 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teekkari83 »

Kaverilla Hartolassa (Hämeenlinnasta n. 100 km) ainakin hyväkuntoinen 300D moottori (auto poistunut ajosta n. vuosi sitten), luulisin hintaluokkaa ~600 euroa, mutta myös 123:n muita koneita, joiden kunnosta ei täyttä varmuutta.

Henkilökohtainen mielipiteeni on, ettei varmaan muuta konetta kuin 300D edes kannata harkita (ainoa, jossa edes kohtuullinen suorituskyky). Lisäksi 300D menee oikeasti jopa vähemmällä polttoaineella kuin 200D, koska ei vaadi normaaliajossa niin hirveää "käskemistä".

300D vaatii ainoastaan vahvemmat etujouset suuremman painonsa takia, JOS moottorin haluaa muutoskatsastaa, muttei mitään muita jarru yms. alustamuutoksia! Myös moottorin asentaminen ei käsittääkseni aiheuta isompia ongelmia, ainoastaan kardaanin etuosa pitää vaihtaa lyhyempään (300D viisisylinterisenä pidempi kuin 200D) ja kaasuvivusto vaihtaa ja ehkä jotain muuta pientä. Varmaan tuo korjaamosi osaa antaa parempaa infoa aiheesta!
MIKAVON
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ke 21.04.2004 22:17

Viesti Kirjoittaja MIKAVON »

Hyvinkäältä löytyy 240d joka ei käsittääkseni vaadi mitään muutoksia autoosi. Moottori on autossa paikallaan ja käyntikunnossa joten sitä pääsee tutkimaan ja kuuntelemaankin. Hinnasta päästään varmasti yhteisymmärrykseen :wink: P. 040 5153009
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

MIKAVON kirjoitti:Hyvinkäältä löytyy 240d joka ei käsittääkseni vaadi mitään muutoksia autoosi. Moottori on autossa paikallaan ja käyntikunnossa joten sitä pääsee tutkimaan ja kuuntelemaankin. Hinnasta päästään varmasti yhteisymmärrykseen :wink: P. 040 5153009
Ja korvakuulolta kuunneltuna käy kauniisti.
Kannattanee siis ainakin käydä katsomassa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
TommiP
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 08.03.2004 13:50

Moottorien kuntoluokitusta?

Viesti Kirjoittaja TommiP »

Moi vaan!

Vinkkejä tulee kiivaasti, aivan mainio foorumi tämä.

Laitoin saman ilmoitukseni ekaksi tuonne ostopalstalle, jossa oli oheinen linkki M.K: lta, kiitokset vaan siitäkin.

[quote="M.K"][url=http://finland.bildelsbasen.se/show.asp ... far=&Pict=]Voimanlähteitä[/url][/quote]

Onko jollain tietoa, että mitä nuo purkamoiden luokitukset A1, A2, A3 tarkoittavat tarkemmin? Moottoreita näyttää olevan tarjolla, se on mainiota.

MIllä muuten suosittelette moottoria kuljetettavan, ei ole mikään helppo juttu siirtää edes yhden kaupungin sisällä? Nehän painavat satoja kiloja.

Jatketaan keskustelua, uskoni siihen, että "Vanha Herra" saadaan jälleen liikenteeseen alkaa pikku hiljaa palautua :)

T: Tommi
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: Moottorien kuntoluokitusta?

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

TommiP kirjoitti: MIllä muuten suosittelette moottoria kuljetettavan, ei ole mikään helppo juttu siirtää edes yhden kaupungin sisällä? Nehän painavat satoja kiloja.
Peräkärryssä trukkilavan päällä hyvin sidottuna.
Trukkilavalla siksi, että paino jakautuu peräkärryn pohjalle tasaisemmin.
Monessa kärryssä kun on ohut vaneripohja....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
TommiP
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 08.03.2004 13:50

240D vs. 300D

Viesti Kirjoittaja TommiP »

Kun kerran 300D:ta suositellaan, niin pitääpä kysyä, että millainen tuo 240D on sitten suhteessa 200D:hen? Onko kokemuksia tällaisesta muutoksesta?

Tommi
MIKAVON
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ke 21.04.2004 22:17

Viesti Kirjoittaja MIKAVON »

Tuon tarvittaessa sen moottorin peräkärryllä Hämeenlinnaan jos kauppoihin päästään. Paras tapa kuskailla konetta on niinkuin Ari kertoi,trukkilavan päällä vietiin sitä sitten pakettiautolla tai kärryllä Mielestäni paku on fiksuin vaihtoehto joskin kyllä noi moottorit kulkee välillä pakon edessä mitä kummallisemmilla kyydeillä :roll: hain viime talvena Oulusta n.160kg painavan moottorin 5-ovisen Vectran takakontissa ja kyydissä oli meikäläisen lisäksi pari kaveria sekä melkoinen määrä muuta tavaraa.Mutta kuljettaa sitä konetta missä ja miten tahansa niin tärkeää on muistaa sitoa se kone kunnolla kiinni.
Vastaa Viestiin