Sain palautuksena sitten kitisevän väyrysen tallin eteen.....narisee kuin pumpattavaparpara
Mistäs löydän kuvan mikä noista on se narinahela ?.....heikkihelasta löysinkin jo kuvan foorumin haulla...
Aattelin pojjalle opettaa auton korjaasta vähäsen....eli lyön osat kouraan ja istun talliin penkille kattomaan kuin se onnistuu...vai nariseeko asentajakin
Omalla kohdalla on tuohon helaan auttanut kun käy apteekista ostamassa ruiskun ja neulan ja laittaa esim. ATF tai mitä öljyä tahansa piikillä tuohon kumin sisään.
Siihen loppuu narinat ja ei tarvitse ehjää helaa vaihtaa.
Eipä tuo nyt niin hirveä vaihettava ole. Sopiva hylsy jatkovarren päähän (nämä saattaa sitten olla entisiä) ja iso vasara. Muutama löynti ja irti on. Erikoistyökalua en saanu sinne väliin mahtumaan ja lyhempää en jaksanu alkaa tekemään. Uuen sitten laitoin fairyn kanssa takasin ja samalla kaavalla eli lyömällä sopivalla hylsyllä. Hylsyä kannattaa pyöräyttää paikallaan ettei helan suojakumi jää sinne hylsyn ja helan metalliosan väliin. Jos jää niin se on rikki sitten
Mikadoo kirjoitti:Omalla kohdalla on tuohon helaan auttanut kun käy apteekista ostamassa ruiskun ja neulan ja laittaa esim. ATF tai mitä öljyä tahansa piikillä tuohon kumin sisään.
Siihen loppuu narinat ja ei tarvitse ehjää helaa vaihtaa.
Näillä opeilla tullut itsekin ajettua useampi vuosi...
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Mikadoo kirjoitti:Omalla kohdalla on tuohon helaan auttanut kun käy apteekista ostamassa ruiskun ja neulan ja laittaa esim. ATF tai mitä öljyä tahansa piikillä tuohon kumin sisään.
Siihen loppuu narinat ja ei tarvitse ehjää helaa vaihtaa.
Aivan mielenkiinnosta että kauanko tuommosela patentila ajjaa ennen uutta täyttöä
Se muuten ei sitten välttämättä ole narinahela, mikä siellä narisee. Minäkin luulin omassa Väykässä narinahelan narisevan ja vein vaihdettavaksi. Vaihdon tarpeessa ne totta vie olivatkin, mutta ne oli niin ruosteessa ja jumissa ja paskana, että niistä ei lähtenyt edes narinaa.
Loppujen lopuksi narinan aiheuttajaksi ilmeni tasonsäädön säätötangon puslat. Sinne rasvaa neulalla ja vot.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Lainataan topicia... Minulle juuri vaihdettiin oikealle narina hela. Auto on ihan hirveä ajaa, ajoilleen vasemmalle ja ratti on vinossa oikealle. Meneekö osan vaihdosta pyörän kulmat pieleen?
Nykyinen: W210 320 CDI Avantgarde alles Zusatzausstattung
Exät: Volvo 740 GLT
Peugeot 206 GTI
Ford Focus 1,6 trend
No mitäköhä on sit tapahtunu, auto ihan kauhee ajaa.. vetää vasemmalle ja rattii täytyy pitää vasten. Täytyy varmaa käyttää 4-pyöräsuuntauksessa. Just on vaan aurauskulmat edestä säädetty,,
Nykyinen: W210 320 CDI Avantgarde alles Zusatzausstattung
Exät: Volvo 740 GLT
Peugeot 206 GTI
Ford Focus 1,6 trend