211 e vm 03 tasonsäätö
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
itellä kans sama onkelma.eli pakkasilla auton perä laski reilusti parkissa, varsinki vänkärin puolen takakulma.kompura on uusi joten aina se nousi sieltä, kuitenki hiukan alemmas jäi.tällä hetkellä näppituntumalta n. 2 cm alempana jatkuvasti.aina ku auton käynnistää,kompura käy pari sekuntia.lieköhän vuotoa jossain? auto menossa pian huoltoon niin ilmeisesti vois starilla yrittää säätää ja kalibroida? lisäksi auto vetää oikealle hieman.varsinkin kun tie on kallistettu yleensä sinnepäin.tosin ihan tasaisellakin tekee niin,tosin hyvin vähän.säädöt pitäis olla ok.tää on itseasiassa jo kolmas ajamani w211 joka vetää hieman tuonne apukuskin puolelle.luin täältä ketjunkin aiheesta mut silti hiukan ihmetyttää.ite arvelen et perän korkeusero ja tuo oikealle vetäminen liittyy toisiinsa, mitä mieltä ollaaan? auto siis w211 220 cdi avantgarde farkku vm.05 iliman airmatikkia!
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Puslia, niveliä, laakereita, ilmajouset, iskarit joka kulmaan vaihdettu ja nelipyörä suuntaus tehty ja edelleen auto on kallellaan 1-1,5cm vänkärin puolelle ja vetää hitusen ojaan päin.plutolainen kirjoitti:itellä kans sama onkelma.eli pakkasilla auton perä laski reilusti parkissa, varsinki vänkärin puolen takakulma.kompura on uusi joten aina se nousi sieltä, kuitenki hiukan alemmas jäi.tällä hetkellä näppituntumalta n. 2 cm alempana jatkuvasti.aina ku auton käynnistää,kompura käy pari sekuntia.lieköhän vuotoa jossain? auto menossa pian huoltoon niin ilmeisesti vois starilla yrittää säätää ja kalibroida? lisäksi auto vetää oikealle hieman.varsinkin kun tie on kallistettu yleensä sinnepäin.tosin ihan tasaisellakin tekee niin,tosin hyvin vähän.säädöt pitäis olla ok.tää on itseasiassa jo kolmas ajamani w211 joka vetää hieman tuonne apukuskin puolelle.luin täältä ketjunkin aiheesta mut silti hiukan ihmetyttää.ite arvelen et perän korkeusero ja tuo oikealle vetäminen liittyy toisiinsa, mitä mieltä ollaaan? auto siis w211 220 cdi avantgarde farkku vm.05 iliman airmatikkia!
Taitaa olla ominaisuus.
Auto s211 E270cdi vm 2003 ei airmatic
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Alusta pitäisi olla kunnossa, ei lödetty väljää mistään eikä myöskään ilmapussit vuoda. Auto ainakin pysyy samassa korkeudessa kun mittasin. Etupää on suorassa ja takapää heittää sen sentin puoleensa. Loppuu konstit.. 

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Ja itse tarkoitin vaan takappään onkelmaa(sehän näissä on aina mukava kun samassa jutussa on paria eri vaivaa/tyypistä systeemiä...)DBFI kirjoitti:No ei se kyllä ihan noin mene. Eli ihan sama onko toisessa etukulmassa hiekkasäkki lisäpainona jos etupään anturit on kunnossa ja etupää kalibroitu suoraksi niin etupää myös asettuu suoraksi, Airmatic kyllä pumppaa ilmaa siihen tolppaan joka on asetusarvoon nähden liian alhaalla ja päästää pois jos on yli asetusarvon.CDI203 kirjoitti:Niin kuin jvk210cdi jo tossa mainitsi niin jokaine kulma"paino" vaikutta myös muihin kulmiin"niiten kannatelu kykyyn"
Yksi mahdolline syy siihen taka pään vinouteen on että toiselta puoleta on joku tukikumi/pusla pehminnyt ja kun on vaan se yksi anturi siellä niin se ei kulman asentoa korjaa, muita mahdolisa syitä jos ei ulkoisia vuotoja/ auto käydessä kulma alempan "iskarin" ventiili vuotaa,
on myös tapauksia missä johonkin kulmaan laittetu "uutta" osaa mikä on kannatellut paremmin ja kallistanut sitten jotain kulmaa alemmas,
Takapää ei ole ihan yhtä yksinkertainen mutta en nyt osaa kuvitella mikä tukikumi siellä vaikuttaisi jousen nostovoimaan eli vaikka joku pusla päästäisi jousen painumaan sentin pidemmäksi niin se jousi edelleen kantaa saman kuorman kun sinne ajetaan sama paine. Jousi vaan pitenee sen matkan mitä se pusla antoi periksi.
Mutta tietenkin jos takapäässä on erilainen kuorma eri puolilla niin sitä tuo säätö ei korjaa. Tämä taas näkyy yhtä hyvin uudella autolla kuin siinä jossa on joku kumipusla rikki.
Ja tietenkin vuodot vaikuttavat jos auto (kompressori) ei ole käynnissä ja jos on oikein pahoja vuotoja niin sittenhän ei kompressori sitä pysty korjaamaan. Uskoisin että tony olisi kertonut muutakin taustatietoa kuin sen että etupää on suorassa ja takapää sentin kallellaan jos autossa olisi vuotoja tms.
Tuo rautajousinen auto taas oma asiansa eli siitä tonyn viestistä eteenpäin puhuin Airmatic autosta kun viestissä sanottiin että kyse on Airmatic autosta.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Onko sulla keulasta suorassa auto?plutolainen kirjoitti:itellä kans sama onkelma.eli pakkasilla auton perä laski reilusti parkissa, varsinki vänkärin puolen takakulma.kompura on uusi joten aina se nousi sieltä, kuitenki hiukan alemmas jäi.tällä hetkellä näppituntumalta n. 2 cm alempana jatkuvasti.aina ku auton käynnistää,kompura käy pari sekuntia.lieköhän vuotoa jossain? auto menossa pian huoltoon niin ilmeisesti vois starilla yrittää säätää ja kalibroida? lisäksi auto vetää oikealle hieman.varsinkin kun tie on kallistettu yleensä sinnepäin.tosin ihan tasaisellakin tekee niin,tosin hyvin vähän.säädöt pitäis olla ok.tää on itseasiassa jo kolmas ajamani w211 joka vetää hieman tuonne apukuskin puolelle.luin täältä ketjunkin aiheesta mut silti hiukan ihmetyttää.ite arvelen et perän korkeusero ja tuo oikealle vetäminen liittyy toisiinsa, mitä mieltä ollaaan? auto siis w211 220 cdi avantgarde farkku vm.05 iliman airmatikkia!
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
on se kyl keulasta ollu suora.
jomppeW211 kirjoitti:Onko sulla keulasta suorassa auto?plutolainen kirjoitti:itellä kans sama onkelma.eli pakkasilla auton perä laski reilusti parkissa, varsinki vänkärin puolen takakulma.kompura on uusi joten aina se nousi sieltä, kuitenki hiukan alemmas jäi.tällä hetkellä näppituntumalta n. 2 cm alempana jatkuvasti.aina ku auton käynnistää,kompura käy pari sekuntia.lieköhän vuotoa jossain? auto menossa pian huoltoon niin ilmeisesti vois starilla yrittää säätää ja kalibroida? lisäksi auto vetää oikealle hieman.varsinkin kun tie on kallistettu yleensä sinnepäin.tosin ihan tasaisellakin tekee niin,tosin hyvin vähän.säädöt pitäis olla ok.tää on itseasiassa jo kolmas ajamani w211 joka vetää hieman tuonne apukuskin puolelle.luin täältä ketjunkin aiheesta mut silti hiukan ihmetyttää.ite arvelen et perän korkeusero ja tuo oikealle vetäminen liittyy toisiinsa, mitä mieltä ollaaan? auto siis w211 220 cdi avantgarde farkku vm.05 iliman airmatikkia!
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Onko alkanut ongelmat selviämään?
Täällä nimittäin 03 w211 avantgarde farkku ilman airmaticia ja etupäässä kuskin puoli silmin nähden ylempänä kuin vänkärin puoli. Onkohan tuolla mahdollisesti jotain anturivikoja vai vaan pelkän kalibroinnin tarpeessa.
Täällä nimittäin 03 w211 avantgarde farkku ilman airmaticia ja etupäässä kuskin puoli silmin nähden ylempänä kuin vänkärin puoli. Onkohan tuolla mahdollisesti jotain anturivikoja vai vaan pelkän kalibroinnin tarpeessa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Siistakoja kirjoitti:Onko alkanut ongelmat selviämään?
Täällä nimittäin 03 w211 avantgarde farkku ilman airmaticia ja etupäässä kuskin puoli silmin nähden ylempänä kuin vänkärin puoli. Onkohan tuolla mahdollisesti jotain anturivikoja vai vaan pelkän kalibroinnin tarpeessa.
Takapää suorassa eikä airmatickia, etupää vinossa niin vika edessä,
Usein jousi poikki
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
... ja ellei ole jousi poikki niin vaihdettu toinen etuiskari eikä ole osattu laittaa sokkaa oikeaan uraan.
wiimax.fi
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Siis
Takapää suorassa eikä airmatickia, etupää vinossa niin vika edessä,
Usein jousi poikki[/quote]
Joo
Takapää vaaterissa, ei airmatickia ja kuskin puoli ylempänä edessä. Edestä kuuluu pieni ääni kun ajaa kanttarin yli renkaat käännettynä. Jos renkaat suorassa ei ylimääräisiä ääniä kuulu kanttarin yliajettaessa. jos jousi poikki niin varmaan kuuluisi sisään asti?
Takapää suorassa eikä airmatickia, etupää vinossa niin vika edessä,
Usein jousi poikki[/quote]
Joo
Takapää vaaterissa, ei airmatickia ja kuskin puoli ylempänä edessä. Edestä kuuluu pieni ääni kun ajaa kanttarin yli renkaat käännettynä. Jos renkaat suorassa ei ylimääräisiä ääniä kuulu kanttarin yliajettaessa. jos jousi poikki niin varmaan kuuluisi sisään asti?
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Miten takapää voi olla suorassa jos etupää on kallellaan tai toisinpäin ? Kori antaa periksi ?
wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
ja tuon etujousen poikkimenemisen tässä w211-farkussa huomaa kohtuu hyvin. auto nimittäin tippuu ihan pohjaan siltä puolelta mistä jousi katkeaa. ei ajeta metriäkään, putoaa ikäänkuin "läpi".alle sormenleveyden verran jää kotelon ja renkaan väliin.pelottaa todella mitkä tapahtuu jos vauhdissa sattuisi katkeamaan. nimimerkillä: "kummatkin etujouset katkenneet ja vaihettu"
dealer kirjoitti:... ja ellei ole jousi poikki niin vaihdettu toinen etuiskari eikä ole osattu laittaa sokkaa oikeaan uraan.
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Puslia, niveliä, laakereita, ilmajouset, iskarit joka kulmaan vaihdettu ja nelipyörä suuntaus tehty ja edelleen auto on kallellaan 1-1,5cm vänkärin puolelle ja vetää hitusen ojaan päin.
Taitaa olla ominaisuus.
Auto s211 E270cdi vm 2003 ei airmatic[/quote]
Reaktiotangot ja alapallot vaihdettu ja AUTO SUORASSA!!!!!!!!!!!!!!!!
Taitaa olla ominaisuus.
Auto s211 E270cdi vm 2003 ei airmatic[/quote]
Reaktiotangot ja alapallot vaihdettu ja AUTO SUORASSA!!!!!!!!!!!!!!!!

E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008