Noikin jarrut käy sulle (muille) pieneksi vähän rivakamman lenkin päätteeksi.
Turbokatsatukset
Re: Turbokatsatukset
Hyvä sen on jarrutkin olla edes säälittävässä kunnossa kun turbodieselillä ajelee...  
 
Noikin jarrut käy sulle (muille) pieneksi vähän rivakamman lenkin päätteeksi.
			
			
									
						
							Noikin jarrut käy sulle (muille) pieneksi vähän rivakamman lenkin päätteeksi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
			
						Re: Turbokatsatukset
TUUTTERO:lle...
mielestän ihan hyvä vaatimus, edes nuo perus jäähdytetyt... eikä taatusti ollut edes kallis investointi, levyt muutaman kympin, uudet palat saman ja satulat sai varmaan myös järki hintaan
millä konttorilla muuten kävit? ep:llä, lännellä, vai ake:lla... vai oliko niitä vieä muitakin täällä päin
vänkämällä/toisella konttorilla tuo olis kyllä mennyt ihan niillä vakio jarruilla
 mutta se taas olisi ollut omasta mielestänikin jo tyhmää (jarrut on kuitenkin niin väärä paikka säästää, että huonompaa on vaikea keksiä...) 
500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
			
			
									
						
							mielestän ihan hyvä vaatimus, edes nuo perus jäähdytetyt... eikä taatusti ollut edes kallis investointi, levyt muutaman kympin, uudet palat saman ja satulat sai varmaan myös järki hintaan
millä konttorilla muuten kävit? ep:llä, lännellä, vai ake:lla... vai oliko niitä vieä muitakin täällä päin
vänkämällä/toisella konttorilla tuo olis kyllä mennyt ihan niillä vakio jarruilla
500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
			
						"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Turbokatsatukset
nyt meni sikäli väärinymmärryksen puolelle että tarkoitin lähinnä konttorin typeryyttä tuossa olemattomassa painohommassa.
ei tosiaan kannata jarruissa säästää, itsellekkin tulee joskus tuossa nelimäntä jarrut eteen kunhan saa aikaiseksi.
			
			
									
						
							ei tosiaan kannata jarruissa säästää, itsellekkin tulee joskus tuossa nelimäntä jarrut eteen kunhan saa aikaiseksi.
w201 om605
			
						Re: Turbokatsatukset
Nytte tuo projekti piti saada nopiaa vain kasaan, että saan auton millä kulkea nämä muutamat teoria viikot lapualla 150km päiväs. jarrut on ollu tarkotus hommata isommat, mutta aina kun semmoset on sattunu kohdalle joista on sitte tarjonnut ja on luvattu laittaa  postiin, niin päivän päästä on tullut yv mihinä lukee, että kaveri hakee niin ja niin paljo kalliimmalla, että myin sille. 
Isommat jarrut tulee kesän aikana. alusta on jo muuten kunnossa paitsi just nuo jarrut päivittää ja kallistuksen vakaajat pitäs saada vähä jykevämmät.
Motonetin jäähdytetyt levyt ja uudet jarrupalat. alkuvaihees kului vain levyn ulkoreunaa, jotaki kartiota havaittavissa noissa halpis levyissä.
			
			
									
						
							Isommat jarrut tulee kesän aikana. alusta on jo muuten kunnossa paitsi just nuo jarrut päivittää ja kallistuksen vakaajat pitäs saada vähä jykevämmät.
Motonetin jäähdytetyt levyt ja uudet jarrupalat. alkuvaihees kului vain levyn ulkoreunaa, jotaki kartiota havaittavissa noissa halpis levyissä.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
			
						VW T5
fzr1000
- 
				Paskahousu
 - Sisäänajossa

 - Viestit: 40
 - Liittynyt: Su 05.02.2012 18:23
 
Re: Turbokatsatukset
Mistäköhän nuita alustan vertauslappuja saa ja kuinka??
			
			
									
						
										
						Re: Turbokatsatukset
Kirjoittamalla itse. Se vaatii salapoliisityötä ja pitää selvittää varaosaluetteloista, EPC:stä tai muulla tavoin eri mallien jarrujen, jousituksen jan voimansiirron eroavaisuudet. Homma on yksinkertainen, mutta työläs.Paskahousu kirjoitti:Mistäköhän nuita alustan vertauslappuja saa ja kuinka??
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
			
						
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
- 
				Paskahousu
 - Sisäänajossa

 - Viestit: 40
 - Liittynyt: Su 05.02.2012 18:23
 
Re: Turbokatsatukset
eroavaisuuret? mitäs jos on sama alusta? sitte se kai pitää todistaa? ja kerros ny tyhymälle mikä on EPC?  
			
			
									
						
										
						Re: Turbokatsatukset
Motonetin varaosa sivuilta vaikka. katto eri mallien iskarit ja ota varaosa numero ylös ja jos sama numero niin sitte ne on samat osat.
			
			
									
						
							W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
			
						VW T5
fzr1000
Re: Turbokatsatukset
Pahuksen työlästä värkätä EPC:n ja luetteloiden kanssa.
Minä olen tehnyt lapun yhdellä lauseella jos kyseessä on yksinkertainen muutos tyyliin 200D turbotetaan 100-heppaiseksi tai 300DT asennetaan cooleri ja tehoksi mitataan 170 hv.
Sitten ei voi mitään jos katsastuspaikalla vaaditaan vertailu erikseen joka nippelistä, siinä tapauksessa vaihtaisin konttoria.
			
			
									
						
							Minä olen tehnyt lapun yhdellä lauseella jos kyseessä on yksinkertainen muutos tyyliin 200D turbotetaan 100-heppaiseksi tai 300DT asennetaan cooleri ja tehoksi mitataan 170 hv.
Sitten ei voi mitään jos katsastuspaikalla vaaditaan vertailu erikseen joka nippelistä, siinä tapauksessa vaihtaisin konttoria.
wiimax.fi
			
						Re: Turbokatsatukset
EPC Net on Mersun varaosaluettelo, josta löytyy kaikkien mallien varaosanumerot. Vuosilisenssi netissä maksaa noin 20 euroa. Hakutoiminnolla löytyy lisätietoa.Paskahousu kirjoitti:eroavaisuuret? mitäs jos on sama alusta? sitte se kai pitää todistaa? ja kerros ny tyhymälle mikä on EPC?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
			
						
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
- 
				Paskahousu
 - Sisäänajossa

 - Viestit: 40
 - Liittynyt: Su 05.02.2012 18:23
 
Re: Turbokatsatukset
kuinkas ku vaihroon 200D:hen 250D vaparin mutta laitan turbon? vertaanko 250D:hen vai 230E:hen joka on tehokkain samalla alustalla kun 200D? ja mistäs kunkin auton kW lukemat saan kopiootua? 
			
			
									
						
										
						Re: Turbokatsatukset
230e:hen koska tehot ylittää turbollisena 250d:n arvot. Kai noita jostain wikipediasta tai autowikistä näkee. Katsureilla on sitten useimmiten omat ohjelmansa josta näkevät varmaksi.
			
			
									
						
							W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
			
						W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Turbokatsatukset
Teknisiä tietoja vanhemmista Mersuista löytyy esim. tuolta.Paskahousu kirjoitti:kuinkas ku vaihroon 200D:hen 250D vaparin mutta laitan turbon? vertaanko 250D:hen vai 230E:hen joka on tehokkain samalla alustalla kun 200D? ja mistäs kunkin auton kW lukemat saan kopiootua?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
			
						
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: Turbokatsatukset
Olisko jollaki heittää vinkkinä mistä näkis SELVÄSTI, että minkälaasilla jarruilla w201 korisia on saanut niiden historian ajan? vai oonko mä vain kyllä sakia jotten löyrä?!  
			
			
									
						
							Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
			
						rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Re: Turbokatsatukset
Teknisten osien tiedot ovat useimmiten sidoksissa tiettyyn malliin, moottoriin, vuosimalliin jne. EPC Netistä löytyy tieto, mitä kaikkia jarruosia tietyssä mallissa, esim. 201.024 = W201 190E, on käytetty. Haku täytyy aloittaa jostakin mallista, jotta ensin löytää varaosanumeron. Varaosanumeron avulla löytyy tieto, missä muissa malleissa kyseistä osaa on käytetty. Tämä vaatii siis aika paljon salapoliisityötä. Esittämääsi hakua, joka näyttäisi kaikki jarruosat kaikissa moottori- ja vuosimallivaihtoehdoissa yhdellä kertaa, ei ole olemassa. Suomeksi sanottuna, laittamalla 20 euroa kiinni, voit rauhassa vuoden ajan etsiä jarrujen varaosanumeroita ja katsoa, mihin autoon ne sopivat
tomant
			
			
									
						
							tomant
Kiihdytin 190E 201.024 
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
			
						
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: Turbokatsatukset
Itse löysin kaikki tarvittavat tiedot mister-auton sivuilta sieltä vaan etsii ja tulostaa nipun papereita konttorille mukaan.
			
			
									
						
										
						Re: Turbokatsatukset
Jollakin konttorilla riittää nippu papereita ja joillakin vaaditaan yksi Mersun edustajan allekirjoittama paperi, jossa ilmenee, mitkä osat vastaavat toisiaan eri malleissa. Pääasia on, että voi osoittaa, että jarrut, alusta ja voimansiirto vastaavat sitä tehokkaampaa mallia, johon vertailua suoritetaan esim. moottorinvaihdon tai ahtamisen yhteydessä. Asiasta kannattaa etukäteen neuvotella katsastusasemalla, jotta muutoskatsastus onnistuu.
tomant
			
			
									
						
							tomant
Kiihdytin 190E 201.024 
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
			
						
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: Turbokatsatukset
Löytyy -90 300 bensamersu mikä olisi tarkoitus katsastaa om603 moottorilla vakio turbolla mutta välijäähdytin laitettu keulille.
Eli mitä lappuja tarvitsee kun vie tuon leimalle? Tarvitseeko teholappu käydä hakemassa tuon välijäähdyttimen takia, ja ilmeisesti ei tarvitse mitään jarruja tai alustan osia vaihtaa kun penkittää vaan vähemmän tehoa kuin tuossa bensassa on vakiona.
			
			
									
						
										
						Eli mitä lappuja tarvitsee kun vie tuon leimalle? Tarvitseeko teholappu käydä hakemassa tuon välijäähdyttimen takia, ja ilmeisesti ei tarvitse mitään jarruja tai alustan osia vaihtaa kun penkittää vaan vähemmän tehoa kuin tuossa bensassa on vakiona.
Re: Turbokatsatukset
Mikäli auto on EI vähäpäästöinen. Niin varmistus konttorilta että mihinkä malliin verrataan,penkityslappo ja vastaavuustodistus jarruista...TS_W124 kirjoitti:Löytyy -90 300 bensamersu mikä olisi tarkoitus katsastaa om603 moottorilla vakio turbolla mutta välijäähdytin laitettu keulille.
Eli mitä lappuja tarvitsee kun vie tuon leimalle? Tarvitseeko teholappu käydä hakemassa tuon välijäähdyttimen takia, ja ilmeisesti ei tarvitse mitään jarruja tai alustan osia vaihtaa kun penkittää vaan vähemmän tehoa kuin tuossa bensassa on vakiona.
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
			
						rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Re: Turbokatsatukset
Terve!
Mitä sanotte kun työn alla vaparin tekniikan vaihto 300 turbosedaniin. Vielä ei ole ahdinta mitä kiinni laittaa mutta kelpaako leimalla ilman turboa? Pitääkö muutoskatsastaa vähempitehoiseksi vai katkasen konepellin vaijerin ettei päästä konehuonetta tutkimaan?
			
			
									
						
							Mitä sanotte kun työn alla vaparin tekniikan vaihto 300 turbosedaniin. Vielä ei ole ahdinta mitä kiinni laittaa mutta kelpaako leimalla ilman turboa? Pitääkö muutoskatsastaa vähempitehoiseksi vai katkasen konepellin vaijerin ettei päästä konehuonetta tutkimaan?
W210 220cdi -98
W124 OM603 Rohjekti
			
						W124 OM603 Rohjekti
Re: Turbokatsatukset
Eikös se ole ihan perus määräaikais katsastus, josse on ollu 300D ja meet nyt katsastaan sen 300DT vaparinaEeti kirjoitti:Terve!
Mitä sanotte kun työn alla vaparin tekniikan vaihto 300 turbosedaniin. Vielä ei ole ahdinta mitä kiinni laittaa mutta kelpaako leimalla ilman turboa? Pitääkö muutoskatsastaa vähempitehoiseksi vai katkasen konepellin vaijerin ettei päästä konehuonetta tutkimaan?
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
			
						rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Re: Turbokatsatukset
Tuori kirjoitti:Eikös se ole ihan perus määräaikais katsastus, josse on ollu 300D ja meet nyt katsastaan sen 300DT vaparinaEeti kirjoitti:Terve!
Mitä sanotte kun työn alla vaparin tekniikan vaihto 300 turbosedaniin. Vielä ei ole ahdinta mitä kiinni laittaa mutta kelpaako leimalla ilman turboa? Pitääkö muutoskatsastaa vähempitehoiseksi vai katkasen konepellin vaijerin ettei päästä konehuonetta tutkimaan?
On perus määräaikauskatsastus mutta nyt auto on 300DT ja sielä on sitten 300D myllynä. Mussuttaako konttoorilla että täältä puuttunee hyrskytin?
W210 220cdi -98
W124 OM603 Rohjekti
			
						W124 OM603 Rohjekti
Re: Turbokatsatukset
Millä tekniikalla oleva w201 aihio olis fiksuin katsastaa ahdetulle om605:lle? Tarkotus olis rakentaa tästä Superturbo. Halvimmalla ja paras tarjonta olis ehkä vähäpäästönen vapari 250D, johon päivittää 2.6 bensan jarrut, tai ehkä suoraa konevikainen 2.6 bensa?
			
			
									
						
										
						Re: Turbokatsatukset
Paras aihio on 190E 2.3-16 tai 2.5-16, niin saa ottaa tehoa 180 kW ja alusta, jarrut sekä voimansiirto ovat valmiina.pavee kirjoitti:Millä tekniikalla oleva w201 aihio olis fiksuin katsastaa ahdetulle om605:lle? Tarkotus olis rakentaa tästä Superturbo. Halvimmalla ja paras tarjonta olis ehkä vähäpäästönen vapari 250D, johon päivittää 2.6 bensan jarrut, tai ehkä suoraa konevikainen 2.6 bensa?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
			
						
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: Turbokatsatukset
Cossujen hinnat nyt vaan sattuu olemaan pilvissä, tarjonta lähes olematon eikä korisarjakaan istu silmään yhtään..  
 Onhan siinä kieltämättä hyvät puolensa kun alusta on valmiina, mutta mutta..
			
			
									
						
										
						Re: Turbokatsatukset
Koitin käydä päässä läpi mahdollisia komplikaatioita pienoisesta kone swapista ja mekaanisesta mynästä, mutta ennen kun viittii edes ajatusta pidemälle edetä onko tämmönen käytännössä mahdollista?
-97 Diesel väykky alunperin, 606 swappi keulalle sopivan tuhdilla hiustenkuivaajalla ja mekaaninen mynä. Voiko tuommonen kombo edes huonosti olla toteutettavissa "laillisesti" ?
Päästöt nyt varmaan saa helposti sinne max sallitun 3 nurkille tai alle, mutta teknisesti tuo Holsetti ja pumppu varmaan tuhoaa koko idean ellei sitten satu tietämään minne romut vie leimattavaksi ja muutoskatsastettavaksi.
Pään raapimista tuottaa luultavasti myös sähköjen jumppaamisessa ja ajonestossa, jos nykyinen ECU on käytännössä käyttökelvoton ja uusi mosa toimii kaiketi lähes mekaanisesti kunhan sammutuksen ja käynnistyksen saa toimimaan?
			
			
									
						
										
						-97 Diesel väykky alunperin, 606 swappi keulalle sopivan tuhdilla hiustenkuivaajalla ja mekaaninen mynä. Voiko tuommonen kombo edes huonosti olla toteutettavissa "laillisesti" ?
Päästöt nyt varmaan saa helposti sinne max sallitun 3 nurkille tai alle, mutta teknisesti tuo Holsetti ja pumppu varmaan tuhoaa koko idean ellei sitten satu tietämään minne romut vie leimattavaksi ja muutoskatsastettavaksi.
Pään raapimista tuottaa luultavasti myös sähköjen jumppaamisessa ja ajonestossa, jos nykyinen ECU on käytännössä käyttökelvoton ja uusi mosa toimii kaiketi lähes mekaanisesti kunhan sammutuksen ja käynnistyksen saa toimimaan?
Re: Turbokatsatukset
Pumppu vielä menettelee mutta ahtimen kanssa tulee ongelmia. Voit toki tehdä niin että vaihat sen vakioturbon sinne aina katastukseen. Tai sitten heität sitä kuuluisaa armeijan naamiointiverkkoa ahtimen päälle konttorille mennessämaKe| kirjoitti:Koitin käydä päässä läpi mahdollisia komplikaatioita pienoisesta kone swapista ja mekaanisesta mynästä, mutta ennen kun viittii edes ajatusta pidemälle edetä onko tämmönen käytännössä mahdollista?
-97 Diesel väykky alunperin, 606 swappi keulalle sopivan tuhdilla hiustenkuivaajalla ja mekaaninen mynä. Voiko tuommonen kombo edes huonosti olla toteutettavissa "laillisesti" ?
Päästöt nyt varmaan saa helposti sinne max sallitun 3 nurkille tai alle, mutta teknisesti tuo Holsetti ja pumppu varmaan tuhoaa koko idean ellei sitten satu tietämään minne romut vie leimattavaksi ja muutoskatsastettavaksi.
Pään raapimista tuottaa luultavasti myös sähköjen jumppaamisessa ja ajonestossa, jos nykyinen ECU on käytännössä käyttökelvoton ja uusi mosa toimii kaiketi lähes mekaanisesti kunhan sammutuksen ja käynnistyksen saa toimimaan?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
			
						W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Turbokatsatukset
Minkä ihmeen takia se sähköpumppu pitäisi korvata vaijeripumpulla, ei muuta kun 8mm tapit sähköpumppuun ja urku auki.
Ahtimen ja välijäähdyttimen se katsastusmies sitten pyytää poistamaan sieltä konehuoneesta.
Muutoin kyllä suosittelen väykyn sähköisen ohjauksen muuttamista mekaanisesti...nimimerkki "perjantaina moottori sammui kolmasti keskustassa kesken ajon".
			
			
									
						
							Ahtimen ja välijäähdyttimen se katsastusmies sitten pyytää poistamaan sieltä konehuoneesta.
Muutoin kyllä suosittelen väykyn sähköisen ohjauksen muuttamista mekaanisesti...nimimerkki "perjantaina moottori sammui kolmasti keskustassa kesken ajon".
Lisää tietoa: www.skg.fi
			
						Re: Turbokatsatukset
Kyseessä ilmeisesti allekirjoituksen 290, saahan sen(kin) muutoskatsastettua OM606 turbolle mutta alkuperäisestä poikkeavat coolerit ja turbot saa unohtaa katsastuksen osalta.
Voihan ne tietysti jäädä huomaamatta mutta mitäpä se hyödyttää.
			
			
									
						
							Voihan ne tietysti jäädä huomaamatta mutta mitäpä se hyödyttää.
wiimax.fi
			
						Re: Turbokatsatukset
Tämäpä ei juolahtanut mieleen notta taitaa siitä sähkösestä rivipumpustakin jotain tulla pihalle oikean tekijän ja säätäjän jäljiltä. Ehkä melko savutonta +300hv käyttötehoa laajalla väännöllä? Varmaankin oikein mitoitetulla hukkaportti ahtimella pärjää mainiosti alkuunsa, eikä tarvitsisi VNT häkkyröillä kikkailla?veskola kirjoitti:Minkä ihmeen takia se sähköpumppu pitäisi korvata vaijeripumpulla, ei muuta kun 8mm tapit sähköpumppuun ja urku auki.
Ahtimen ja välijäähdyttimen se katsastusmies sitten pyytää poistamaan sieltä konehuoneesta.
Välijäähdyttimen fyysinen kokoko on se ratkaseva seikka, vai sekö että kyseessä ei ole OEM varuste? Tuoko oli nyky meiningillä rinnastettavissa moottorin vaihtoon jos sinne sattuu eksymään joku megakenno isoilla lähdöillä? Toki kaikki ahtoputkethan, letkut ja kennothan "olisi" sävytettynä mustaksi. Eihän konehuoneeseen mitään bling blingiä kuulu kumminkaan.dealer kirjoitti:Kyseessä ilmeisesti allekirjoituksen 290, saahan sen(kin) muutoskatsastettua OM606 turbolle mutta alkuperäisestä poikkeavat coolerit ja turbot saa unohtaa katsastuksen osalta.
Voihan ne tietysti jäädä huomaamatta mutta mitäpä se hyödyttää.
Silti joka pitäjä on täynnä noita uudempia riisikopperoita tökerön isoilla coolereilla, joita varten on vielä puoli puskuria pitäny leikellä että kivet ja muut murkulat lentelee suoraan syliin. Onko nuokin sitten laittomasti, vai läpi sormien katsottuja tapauksia konttorilla?
Puhumattakaan jostain single turbo mkiv Suprista isolla ämpärillä varustettuna joita taatusti pyörii Suomessa jokunen, ja välillä myynnissäkin.
Kysynpähän vain näin alkajaisiksi ihan pelkästä mielenkiinnosta kun nyk. auto on sopivasti manuaalina (mb laatu luja 5v joka ei varmasti mahdottomia kestä), ja melko vähän ajetulla kopalla josta rustingit korjailisi pois ja alustalle tarjoaisi uuden elämän puslineen ja kaikkineen kulutusosineen niin voisi saada ihan miellyttävän käyttöpelin jopa. Myös omaan silmiin istuvankin nykyisillä 18" Oz futuroilla.






