mites on onnistuuko mersussa takana camberin säätö mitenkä? vai pitääkö sinne tunkea ne "camberinsäätötangot"? tuli kuukaus takaperin ostettua 8"x18" ja 225-/40 kiekot ja nyt on takaata molemmilta puolilta sisäpinta kulunu renkaista. Ajettu n.3500km äkkiä pitäs jotain keksiä... ei tehnyt talvirenkailla tuota
ja kyllä riittää tekemistä taas ku vähä tutki autoa. kaikki helat edestä ja takaa pitäs uusia ja alapallonivelet ja muuta kivaa.
Viimeksi muokannut Mgo-, Ti 22.05.2012 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tänään sitte tuli tangot ja koitin vaihtaakki mutta eihän sieltä taas mitää osia irronnu s**tana!! kyllä rupee pikkuse menee hermot tuoho kun mikään pultti ei irtoa ilman rälläkkää. onkos ne pultit ihan normaali pultteja?
p.s. sattuuko siekkinen tietämään miksi noissa säätötangoissa on toisessa päässä semmone holkki joka tulee reilusti yli sieltä "helasta"
Mgo- kirjoitti:tänään sitte tuli tangot ja koitin vaihtaakki mutta eihän sieltä taas mitää osia irronnu s**tana!! kyllä rupee pikkuse menee hermot tuoho kun mikään pultti ei irtoa ilman rälläkkää. onkos ne pultit ihan normaali pultteja?
p.s. sattuuko siekkinen tietämään miksi noissa säätötangoissa on toisessa päässä semmone holkki joka tulee reilusti yli sieltä "helasta"
Ei ne ihan tavalliset ole mutta kyllä sinne varmaan semmosetkin passaa. Laita varulta lujat pultit. Kuumentamalla irtoaa aina ja irrotusöljylläkin saattaa irrota. Muista sitten asennuksessa nostaa tunkilla alatukivarsi ajoasentoon ennen kuin kiristät pultit loppuun. En nyt tiiä tuleeko se holkki sieltä reilusti yli mutta senhän takia se siinä on että se pää passaa sinne paikkaansa.
Mgo- kirjoitti:tänään sitte tuli tangot ja koitin vaihtaakki mutta eihän sieltä taas mitää osia irronnu s**tana!! kyllä rupee pikkuse menee hermot tuoho kun mikään pultti ei irtoa ilman rälläkkää. onkos ne pultit ihan normaali pultteja?
p.s. sattuuko siekkinen tietämään miksi noissa säätötangoissa on toisessa päässä semmone holkki joka tulee reilusti yli sieltä "helasta"
Ei ne ihan tavalliset ole mutta kyllä sinne varmaan semmosetkin passaa. Laita varulta lujat pultit. Kuumentamalla irtoaa aina ja irrotusöljylläkin saattaa irrota. Muista sitten asennuksessa nostaa tunkilla alatukivarsi ajoasentoon ennen kuin kiristät pultit loppuun. En nyt tiiä tuleeko se holkki sieltä reilusti yli mutta senhän takia se siinä on että se pää passaa sinne paikkaansa.
Lähtihän se pultti 3 tunnin nujuamisen jälkeen ja joo kyllähän sen ylipitkän holkin tarkotuksen tajus ku vähä taas järjellä mietti...
Käytä sitten auto nelipyöräsuuntauksessa niin saa kulmat arvoihinsa. Tai jos haet sitä miinusmerkkistä campperia tarkotuksella takapyöriin niin säädätä ainakin ne tasan kummallekkin puolelle että renkaat kuluu suunnilleen samaa tahtia.
ite säätelin pikkuvatupassilla campperit kohilleen ku laitoin ne raptecin säätötangot toisen puolen campperia piti nelipyöräsuuntauksesa ihan pikkusen säätää et oli kohillaan
nii ja puukkosaha on kätevä vanhojen tukitankojen vaihosa nopsaa lähtee ku sahaa pultit poikki.
HEI! pieni tyhmä kysymys mutta onko tuolla väliä kumman loven ny laittaa koriin päin osottamaan tossa alapallonivelessä
? ku foorumilla aina puhuttu yhdestä tietystä lovesta.....
johani kirjoitti:äkkiseltään tuntuu että F olis Front, eli etupuoli, ihan perstuntumalta
jeps, no laitetaas ne ny sillai päi sitte vaikka vielä ku joku kertois miten saan raidetangon sisemmän pään irti? ei auta vaikka moukaroi nii isolla lekalla mitä jaksaa nostaa ja yksi raidetangon "ulosvetäjä/painaja" meni jo mutkalle...... on kokeiltu liuottaa vaikka millä, jos seuraavaks sitte kaatais suolahappoa siihe
lämmittäminenkää ei oikee innostas ku sitte pitäs vaihtaa se parin sentin päässä oleva nivel kanssa....
Joo F eteenpäin ja lovet alatukivarren suuntaisesti (ainoa vaihtoehto kun F on eteenpäin ). Itellä tuo sisempi pää irtos semmosella nivelen puristus/ulosvetäjä työkalulla kun kirras sen ensin kunnolla ja huitas sitten lekalla vielä.
Kato vanhoista miten ne on. Ne puslathan on kaks osasia niin veikkaan että esim se missä on kaks täplää tulee taakse ja se missä on kolme tulee eteen. Tuo oli siis vain veikkaus eikä yhtään varmaa.
Siekkinen kirjoitti:Kato vanhoista miten ne on. Ne puslathan on kaks osasia niin veikkaan että esim se missä on kaks täplää tulee taakse ja se missä on kolme tulee eteen. Tuo oli siis vain veikkaus eikä yhtään varmaa.
jep kävi taas perinteiset.... eli aattelin tietysti sillo ku purin ne että kyllähä tuon muistaa kuin päin ne menee no mutta kuitenki, mese taas kasassa ja laitoin kumit niin että eteen 3 pykäläine ja taakse 2 pykäläinen.
jeeeps mutta seuraavaa ongelmaa... eli olen ymmärtänyt että tuo ilmastoinnin flekti pitäs pyöriä tyhjäkäynnilläkin ja sitte korkeammilla lämmöillä pitäs ruveta pyörii kunnolla. minulla ei tuo flekti pyöri edes tyhjäkäynnillä... Kannen päädyssähän on kaksi anturia joista minulla tuli toiseen (oikeenpuolimmaiseen) johot ja kaksinapainen liitin. olen ymmärtänyt että tämä on se anturi minkä pitäs mitata lämpöjä flektille? Otin liittimen päädyn auki ja mittasin jännitteen ni näytti jotain 2.25volttia. sitte kokeilin laittaa hyppylangan liitinten välille mutta ei napsauta magneettikytkintä kiinni. ensin epäilin että vika lienee itse magneettikytkimessä mutta mittasin vielä sieltä kuskin lampun takaa löytyvästä johtojen liittimistä että sinne ei tule jännitettä ollenkaan.... mistä lähteä etsimään vikaa?
Ja mikä anturi se ihan kannen etupäässä oleva anturi on? mulla ei tule minkäänlaista johtoa siinä