Itse en autoista juuri tiedä joten tässä muutama kysymys paremmin tietäville.
Autona on siis slk 230 r170 joka itsellä ollut tässä vuoden verran, mittarissa on kohta 135 tkm.
-Pakkasella-viileällä kelillä moottori kylmänä käynnistäessä kone pitää n.2min sellaista kovempaa ääntä vaikka kierrokset ovatkin alhaalla, ja vähän kaasua polkastaessa "ulina" kovenee. Näillä 20 asteen keleillä tuota kestää huomattavasti vähemmän aikaa.
Kompressoriko siellä mekkaloi? Normaalia?
-Pientä nykimistä lämpöjen ollessa siinä 40-60 paikkeilla, sen jälkeen nykiminen häviää. Mistä mahtaa johtua?
-Millaiset lämmöt ajossa on ns normaaleja, maantie/kaupunki?
-Ja mitä kohtuu hintaisia ja "näyttäviä" vanteita suosittelette?
slk 230 (r170) muutama kysymys
Re: slk 230 (r170) muutama kysymys
Lämpö koneessa on kyllä pysyteltävä kokoajan noin 80astetta ja jos kaupunki ajossa nousee korkeammalle kun yli 100/105 niin joku kytkin tai viskokytkin mikä nyt sulla siellä on niin ei pelaa.
Vioista niin sun pitäisi käyttää star merkkisen piuhan päässä jos se antaisi vikakoodia niin sen perusteella voisi etsiä vikaa.
Paikkakunnan kun vielä ilmoittelet niin forumilaisia jolla star voisi löytyä läheltäkin niin ei tartte viedä veholle.
Vioista niin sun pitäisi käyttää star merkkisen piuhan päässä jos se antaisi vikakoodia niin sen perusteella voisi etsiä vikaa.
Paikkakunnan kun vielä ilmoittelet niin forumilaisia jolla star voisi löytyä läheltäkin niin ei tartte viedä veholle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: slk 230 (r170) muutama kysymys
Juu unohtu mainita, maantieajossa lämmöt on siinä 78-82 paikkeilla ja kaupungilla ajellessa sinne reilu 90 asteeseen, eli ilmeisestikin aivan normaaleissa liikutaan.
Turun seudulla tässä ollaan. Auto muutenkin menossa kohta jarruhuoltoon jolloin varmaan saa samalla noi mahdolliset vikakoodit katsottu.
Ja vilkkuvikaakin välillä ilmenee ettei vilku vaan palaa yhtäjaksoisesti. Nyt ei ole taas pariin kuukauteen sitä ilmennyt. Siitä jotain keskusteluja löysinkin.
Turun seudulla tässä ollaan. Auto muutenkin menossa kohta jarruhuoltoon jolloin varmaan saa samalla noi mahdolliset vikakoodit katsottu.
Ja vilkkuvikaakin välillä ilmenee ettei vilku vaan palaa yhtäjaksoisesti. Nyt ei ole taas pariin kuukauteen sitä ilmennyt. Siitä jotain keskusteluja löysinkin.
Re: slk 230 (r170) muutama kysymys
juusto kirjoitti:Itse en autoista juuri tiedä joten tässä muutama kysymys paremmin tietäville.
Autona on siis slk 230 r170 joka itsellä ollut tässä vuoden verran, mittarissa on kohta 135 tkm.
-Pakkasella-viileällä kelillä moottori kylmänä käynnistäessä kone pitää n.2min sellaista kovempaa ääntä vaikka kierrokset ovatkin alhaalla, ja vähän kaasua polkastaessa "ulina" kovenee. Näillä 20 asteen keleillä tuota kestää huomattavasti vähemmän aikaa.
Kompressoriko siellä mekkaloi? Normaalia?
Kylmänä kompura pyörii heti startista jonkin aikaa,lämpimänä ei ollenkaan tyhjäkäynnillä eli siitä ulina...normaalia siis.
-Pientä nykimistä lämpöjen ollessa siinä 40-60 paikkeilla, sen jälkeen nykiminen häviää. Mistä mahtaa johtua?
Ominaisuus.Onko hihnapyöräsarja,jos on siirrä ilma massamittari lähemmäs imusarjaa niin nykiminen vähenee.
-Millaiset lämmöt ajossa on ns normaaleja, maantie/kaupunki?
80-90 paikkeilla
-Ja mitä kohtuu hintaisia ja "näyttäviä" vanteita suosittelette?
SL500 R129
CLS 500
CLS 500