PUOLI-AUTOMAATTI-ILMASTOINTI TÄYS AUTOMAATIKSI?
PUOLI-AUTOMAATTI-ILMASTOINTI TÄYS AUTOMAATIKSI?
onko kukaan vaihtanut? tulee vaan varaosa-auto pihaan jossa on tuo täysautomaatti. onko tuossa kova homma, meinaan että joutuuko itse jhdottelemaan? onko automaatissa enemmän antureita ympäri auton, vai meneekö tyyliin suoraan paikalleen? tuli vaan mieleen kun monesti lisälaitteille on johdotukset olemassa, mutta itse laitetta ei vaan ole asennettu. olis se niin paljon hienompi kun tuo rullaversio.
kysymyksessä siis w210 vm-99
kysymyksessä siis w210 vm-99
Viimeksi muokannut santikko, Ke 23.05.2012 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: PUOLI-AUTOMAATTI-ILMASTOINTI TÄYS AUTOMAATIKSI?
Mikä auto on kyseessä ja minkä ikäinen?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: PUOLI-AUTOMAATTI-ILMASTOINTI TÄYS AUTOMAATIKSI?
oho. sorry elikkä vm.99 w210 on tämä mihin automaatti olis tulossa, ja elimen luovuttaja aika saman ikänen. luovuttajassa on kyllä kaikki osat, mutta se kiinnostaa miten paljon työtä siinä on.
Re: PUOLI-AUTOMAATTI-ILMASTOINTI TÄYS AUTOMAATIKSI?
En tiedä että miten w210 menee mutta w202 jos haluaa tehdä tuon vastaavan niin pitää vaihtaa koko lämmityslaitesysteemi kokonaisuudessaan eli kojetaulu pois ja sitten koko hökkeli vaihtoon sieltä alta. Lisäksi kaikki lämmityslaitteen johdot pitää tarkastaa / kytkeä uusiksi koska toimintaperiaate on täysin eri ja liittimet erilaisia. Eli saa kyllä vaihdettua mutta vaatii aika paljon työtä..
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: PUOLI-AUTOMAATTI-ILMASTOINTI TÄYS AUTOMAATIKSI?
eikö kellään oo faktatietoa w210 eroista p-a ja täysautomaatin välillä?
entä löytyykö jostain internetin ihmemaasta ohje kojelaudan purkuun? ikävä homma jos ei tiedä missä pultit sijaitsee.
entä löytyykö jostain internetin ihmemaasta ohje kojelaudan purkuun? ikävä homma jos ei tiedä missä pultit sijaitsee.
Re: PUOLI-AUTOMAATTI-ILMASTOINTI TÄYS AUTOMAATIKSI?
Väistämättä tulee mieleen, että mitä tuolla swapilla oikein tavoittelet? Työmäärä lienee hirveä, vaikka mitäs se jos on tekijämiehiä.
Re: PUOLI-AUTOMAATTI-ILMASTOINTI TÄYS AUTOMAATIKSI?
tavoittelen automaatti-ilmastointia autooni? voi olla että jää tekemättä, mutta ennen kun heittää lusikan nurkkaan niin ajattelin yrittää selvittää asiaa. kojelaudan purku on kieltämättä vastenmielistä puuhaa, mutta ei parane ajatella asiaa niin tässä oon koittanut räjäytyskuvia tutkia, niin vielä en ainakaan ole löytänyt eroa automaatin ja puoliautomaatin tuossa kojelaudan taa tulevassa koko pömpelissä. eikös puoliautomaattikin säädä lämpötilaa sähköisesti? entä ilman ohjaus, toimiikos se sähköllä? ilmeisesti automaattisessa on jonkin näkönen ohjausboksi?
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: PUOLI-AUTOMAATTI-ILMASTOINTI TÄYS AUTOMAATIKSI?
Kyllä minäkin harkitsisin vastaavaa projektia jos olis automaatti-ilmastointiyksikkö kokonaisuudessaan saatavilla eikä työmäärä olisi järjetön. En ymmärrä, miksei jotkut pidä automaatti-ilmastoinnista, sehän on yhtä juhlaa verrattuna manuaaliin. Tuossa vanhassa Volvossa oli sellainen. Kun auto haettiin kaupasta lämpötilansäätimet asetettiin pitämään kabiini 22 celsiusasteessa, eikä siihen sen koomin tarvinnut ikinä koskea. Aina oli hyvä. Joskus tietysti oli laitettava napista lasinlämmitin päälle, muuta muuten ilmastointilaite sai olla.
Sitäpaitsi käsittääkseni tällaisten varusteiden "retrofittaus" alkaa olla hyvinkin yleistä nykyään, joten en ihmettele lainkaan ap:n kysymystä. Sitä vasten itsekin mielenkiinnolla odottelen tietävien vastauksia kysymykseen.
Sitäpaitsi käsittääkseni tällaisten varusteiden "retrofittaus" alkaa olla hyvinkin yleistä nykyään, joten en ihmettele lainkaan ap:n kysymystä. Sitä vasten itsekin mielenkiinnolla odottelen tietävien vastauksia kysymykseen.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: PUOLI-AUTOMAATTI-ILMASTOINTI TÄYS AUTOMAATIKSI?
E-sarjalaista en oo tutkinut tarkemmin. W169/245 automaattipaneeli oli joskus jossakin myynnissä, suunnittelin jo ostaa ja vaihtaa omaan mutta näissä on puoliautomaatissa vaan yksi kenno ja lämpöläppä + vastuksilla toteutettu nopeudensäätö vs. elektroninen joten ei olisi pelkällä paneelin vaihdolla onnistunut.
Katso WIS:istä toiminnankuvaus kummastakin ja EPC:stä mitä eroa on varaosanumeroissa puoli vs. täysautomaatti.
Katso WIS:istä toiminnankuvaus kummastakin ja EPC:stä mitä eroa on varaosanumeroissa puoli vs. täysautomaatti.
Re: PUOLI-AUTOMAATTI-ILMASTOINTI TÄYS AUTOMAATIKSI?
Talvella ei pysy tuulilasi sulana ellet näppäile säätöjä käsin, kesällä puhaltaa hetkittäin niin että pää jäätyy.En ymmärrä, miksei jotkut pidä automaatti-ilmastoinnista, sehän on yhtä juhlaa verrattuna manuaaliin.
Mieluummin puoliautomaattinen väykkyyn. Helpompia namikoita raplattavaksi, ainakin minulle.
wiimax.fi
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: PUOLI-AUTOMAATTI-ILMASTOINTI TÄYS AUTOMAATIKSI?
Että mitenkädealer kirjoitti:Talvella ei pysy tuulilasi sulana ellet näppäile säätöjä käsin, kesällä puhaltaa hetkittäin niin että pää jäätyy.
Tiilerille sattunut maanantaimalli...
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: PUOLI-AUTOMAATTI-ILMASTOINTI TÄYS AUTOMAATIKSI?
Tainnut sattua juuAri66 kirjoitti:Että mitenkädealer kirjoitti:Talvella ei pysy tuulilasi sulana ellet näppäile säätöjä käsin, kesällä puhaltaa hetkittäin niin että pää jäätyy.
Tiilerille sattunut maanantaimalli...
Ainakin Volvossa oli erittäin toimiva automaatti-ilmastointi. Kuten sanoin, ikinä ei tarvinnut välttämättä säätöihin koskea lasien sulatusnappeja lukuunottamatta. Mersun automaatista ei kokemusta, mutta ei kai se nyt suinkaan huonompi voi olla kun volvossa?
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: PUOLI-AUTOMAATTI-ILMASTOINTI TÄYS AUTOMAATIKSI?
http://mb.ilcats.ru/part/class/1/ccode/ ... s//imgno/1" onclick="window.open(this.href);return false; tossa on yks kuva josta vois päätellä että tuo yks kotelo on eri? jos tulkkasin oikein että tempmatic olis puoli-automaatti? eipä tuo silti niin suuri homma olis vaihtaa kun videolta kattelin äsken kojelaudan irrotusta. kasaamisessa saa tietty aina olla tarkkana noissa sisustan osissa...
Re: PUOLI-AUTOMAATTI-ILMASTOINTI TÄYS AUTOMAATIKSI?
Ei Mersussa olekaan kuin automaatti-ilmastointeja, se W124:n halvempi versiokin
on automaattinen lukuunottamatta puhallinnopeutta. Kun siinä laittaa lämpötilan 22
asteeseen, ei säätöihin tarvitse koskea kuin aniharvoin. Se on todella hyvä ilmastointi,
varsinkin taukolämmityksellä varustettuna.
Yhtä usein joudun koskemaan W211:n automaatti-ilmastoinnin säätöihin eli lähinnä
ikkunoiden kosteuden poistamiseksi. En itse pidä puhallusnopeuden automaattisesta
säädöstä, kova puhallus häiritsee.
Itse en pidä muutostyötä kannattavana, kun työmäärä on varmasti suuri ja
onnistuminen edellyttää huolellista WIS.n tutkimista etukäteen, ettei tule yllätyksiä.
on automaattinen lukuunottamatta puhallinnopeutta. Kun siinä laittaa lämpötilan 22
asteeseen, ei säätöihin tarvitse koskea kuin aniharvoin. Se on todella hyvä ilmastointi,
varsinkin taukolämmityksellä varustettuna.
Yhtä usein joudun koskemaan W211:n automaatti-ilmastoinnin säätöihin eli lähinnä
ikkunoiden kosteuden poistamiseksi. En itse pidä puhallusnopeuden automaattisesta
säädöstä, kova puhallus häiritsee.
Itse en pidä muutostyötä kannattavana, kun työmäärä on varmasti suuri ja
onnistuminen edellyttää huolellista WIS.n tutkimista etukäteen, ettei tule yllätyksiä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: PUOLI-AUTOMAATTI-ILMASTOINTI TÄYS AUTOMAATIKSI?
Mielenkiintoista. Jos siis mulla on väykyssä ns. "manuaali-ilmastointi" (facelift malli, eli kaikissa ilmastointi vakiona), onko ilmastointi kuitenkin periaatteessa automaattinen? Tai siis joo, kompura menee vissiin päälle vaan kun pyytää kylmää, mutta jos esim. pitää aina siinä valkosella aluella (namikat keskitettyinä), niin työntääkö se täydellä teholla silti kylmää niin kauan että alkaa olla huoneenlämpönen kabiini? Vai onko lämpötilansäätely vaan tossa "automaatissa"? Jos myös manuaalissa lämpösäätely on, niin se selittää miksi automaattiin vaihtaminen tuntuisi turhalta. Myös ihmetyttäisi, miksi sitten sellainen ylipäätään on olemassa?JarkkoN kirjoitti:Ei Mersussa olekaan kuin automaatti-ilmastointeja, se W124:n halvempi versiokin
on automaattinen lukuunottamatta puhallinnopeutta. Kun siinä laittaa lämpötilan 22
asteeseen, ei säätöihin tarvitse koskea kuin aniharvoin. Se on todella hyvä ilmastointi,
varsinkin taukolämmityksellä varustettuna.
Yhtä usein joudun koskemaan W211:n automaatti-ilmastoinnin säätöihin eli lähinnä
ikkunoiden kosteuden poistamiseksi. En itse pidä puhallusnopeuden automaattisesta
säädöstä, kova puhallus häiritsee.
Itse en pidä muutostyötä kannattavana, kun työmäärä on varmasti suuri ja
onnistuminen edellyttää huolellista WIS.n tutkimista etukäteen, ettei tule yllätyksiä.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: PUOLI-AUTOMAATTI-ILMASTOINTI TÄYS AUTOMAATIKSI?
Juu. Ei niin, etten minäkin pitäisi. Tuossa on pihassa kolmin kipalein vanhoja mersuja; pari paavoa ja yksi W202 ja kaikissa on täysautomaatti-ilmastointi, mutta...H.E. von Kuusi kirjoitti: En ymmärrä, miksei jotkut pidä automaatti-ilmastoinnista, sehän on yhtä juhlaa verrattuna manuaaliin.
...kun kokemusta on myös tuollaisesta lankusta, niin siksi ihmettelin. Useinhan nämä tällaiset rakentelujutut on koskeneet lähinnä sitä, jos omistaa timantin ikäauton, johon pitäisi asentaa kokonaan puuttuva ilmastointi. Vanhusten nelivetovolkkariin sitä on jahkattu tässä jo muutamia vuosia, mutta ovat niin pahuksen nuukia ja lainaavat vaan sitten tuota meidän useinkin kesäaikaan ylimääräistä pikkumersua pahimmilla helteillä, jos reissua pidemmälle on ajettava.JarkkoN kirjoitti:Ei Mersussa olekaan kuin automaatti-ilmastointeja, se W124:n halvempi versiokin
on automaattinen lukuunottamatta puhallinnopeutta. Kun siinä laittaa lämpötilan 22
asteeseen, ei säätöihin tarvitse koskea kuin aniharvoin.
Re: PUOLI-AUTOMAATTI-ILMASTOINTI TÄYS AUTOMAATIKSI?
Niinhän ne tuppaa olemaan Useita yksilöitä kokeiltu ja aina joutuu rassaamaan säätöjä kesken ajon. Ei siinä mitään mutta helpompaa olisi säätää pyörästä eikä napilla.Ari kirjoitti:Tiilerille sattunut maanantaimalli...
On toki. Itse tosiaan pidän "perus ilmastointia" mersussa helpompikäyttöisenä vaihtoehtona vielä 210:ssakin, saati sitten 124:ssä.Kuusi kirjoitti:Jos myös manuaalissa lämpösäätely on
En ole väittämässä täysautomaatti-ilmastoinnin olevan ihan pas*a, eihän nyt toki.
wiimax.fi
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: PUOLI-AUTOMAATTI-ILMASTOINTI TÄYS AUTOMAATIKSI?
Mulle ei tule mieleen automaatti-ilmastointiajalta (alkaen vuodesta 2004 elokuusta) muuta tilannetta että tarttis nappiin koskea, kuin se että jos sataa roimasti alijäähtynyttä vettä, silloin on pitänyt tökätä sitä "huurteenpoistonappia" jotta saa kuumaa tuulilasille.dealer kirjoitti:Ei siinä mitään mutta helpompaa olisi säätää pyörästä eikä napilla.
Sellaisenkin tilanteen jälkeen on saanut taas tökätä automaatti -nappia.
Muita toimenpiteitä täysautomaatti -ilmastointi ei ole vaatinut, käytön suhteen.
(Ilmastoinnin täyttöjä kyllä, mutta se sitten asia erikseen).
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Re: PUOLI-AUTOMAATTI-ILMASTOINTI TÄYS AUTOMAATIKSI?
cdi mersu ja autom.ilm. niin sitä saa olla rassaamassa jatukvasti
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: PUOLI-AUTOMAATTI-ILMASTOINTI TÄYS AUTOMAATIKSI?
Mullaki on s124 ilmastointi mut siinä taitaa olla kylmäaineet aika lopus ku ei lähe kompura pyörii vaikka napista laittaa ilmastoinnin päälle En tiä yhtää koska toi ilmastointi on viimeks toiminu mut ainaki kaikki ilmastoinnin osat on paikoillaa ja oli tuol viel vähän kylmäaineita jäljel ku täyttö/tyhjennysventtiilistä painoin : D Sillo ku on +20 astetta ni olis tolla ilmastoinnilla käyttöö ku alkaa olee autos kuuma Jos ens viikol kävis täyttämäs ilmastoinnin ni hyväl tuuril se vois alkaa toimia.
Re: PUOLI-AUTOMAATTI-ILMASTOINTI TÄYS AUTOMAATIKSI?
Siitä napista nimenomaan kytketään ilmastointi pois päältäJesse_ kirjoitti:... vaikka napista laittaa ilmastoinnin päälle...
Re: PUOLI-AUTOMAATTI-ILMASTOINTI TÄYS AUTOMAATIKSI?
Tos mun autos on puoli-automaattinen ilmastointi ni ku painaa sitä hiutaleen kuvaa ni valo kyl syttyy siihe nappii mut ei ilmastointi lähe päälle EC asennos tota yleens pidän ku ei ilmastointi toimi.teppo21 kirjoitti:Siitä napista nimenomaan kytketään ilmastointi pois päältäJesse_ kirjoitti:... vaikka napista laittaa ilmastoinnin päälle...
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: PUOLI-AUTOMAATTI-ILMASTOINTI TÄYS AUTOMAATIKSI?
Ahaa, no tämä selittää! Tänään nyt sitten annoin lähtiessä rullien olla keskiasennossa, ja hetkessä kabiini viileni mukavaan lämpötilaan.dealer kirjoitti:On toki. Itse tosiaan pidän "perus ilmastointia" mersussa helpompikäyttöisenä vaihtoehtona vielä 210:ssakin, saati sitten 124:ssä.Kuusi kirjoitti:Jos myös manuaalissa lämpösäätely on
En ole väittämässä täysautomaatti-ilmastoinnin olevan ihan pas*a, eihän nyt toki.
Ja tosiaan itsekin pitkään luulin, että ilmastointi olisi nimenomaan päällä sillon kun siinä EC napissa palaa valo. No, kun tuli ekat kuumat päivät, epäilevänä laitoin sitten ilmastoinnin "päälle", ja hetken ajon jälkeen totesin että paskat tämä mitään toimi (on ekat lämpimät ilmat tuon auton kanssa). Laitoin sitten ilmastoinnin "pois päältä", kun ajattelin että turhaa sitä nyt sitten pitää päällä. Kummasti alkokin tulemaan jääkylmää hetken kuluttua, hetkinen...
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: PUOLI-AUTOMAATTI-ILMASTOINTI TÄYS AUTOMAATIKSI?
voi olla ettei kyllä ole vastaavaa hyötyä alkaa tota vaihtamaan. eli olis automaatti-kylmästöinnin paneeli myynnissä, jos tarvis. ja paljon muutakin w210 osaa E240 malliin elegance varustelulla.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: PUOLI-AUTOMAATTI-ILMASTOINTI TÄYS AUTOMAATIKSI?
Vanhemmissa (ainakin vielä väykyissä) ilmastointi on päällä, kun valo ei pala.
Uudemmissa (ainakin 2007) ilmastointi on päällä, kun valo palaa.
Mersu muuttanut tuota logiikkaa näemmä uudemmissa.
Itsekin sekoilin, kun olin tottunut siihen että kun valo ei pala niin ilmastointi on päällä.
Meni S211:sen kanssa hetkisen aikaa päätä raapien, että mitäs kummaa.....
Uudemmissa (ainakin 2007) ilmastointi on päällä, kun valo palaa.
Mersu muuttanut tuota logiikkaa näemmä uudemmissa.
Itsekin sekoilin, kun olin tottunut siihen että kun valo ei pala niin ilmastointi on päällä.
Meni S211:sen kanssa hetkisen aikaa päätä raapien, että mitäs kummaa.....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: PUOLI-AUTOMAATTI-ILMASTOINTI TÄYS AUTOMAATIKSI?
Juu tämä selvisi kyllä kun rupesin selaamaan manuaalia tuon tapahtuman seurauksena, ilmeisesti EC tarkoittaa jonkunlaista eco-modea. Tuo väykyn puoliautomaatti on oikein mainio nyt kun sitä on "oppinut käyttämään". En itsekään kaipaa enää automaattia, kun tuli selville tuo, että puoliautomaatissakin on lämmönsäätely (kiitos foorumilaisille!).Ari66 kirjoitti:Vanhemmissa (ainakin vielä väykyissä) ilmastointi on päällä, kun valo ei pala.
Uudemmissa (ainakin 2007) ilmastointi on päällä, kun valo palaa.
Mersu muuttanut tuota logiikkaa näemmä uudemmissa.
Itsekin sekoilin, kun olin tottunut siihen että kun valo ei pala niin ilmastointi on päällä.
Meni S211:sen kanssa hetkisen aikaa päätä raapien, että mitäs kummaa.....
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: PUOLI-AUTOMAATTI-ILMASTOINTI TÄYS AUTOMAATIKSI?
Juuh, siksi sitä sanotaankin oikeaoppisesti puoliautomaattiseksi, kun lämpötilansäätö on automaattinen, mutta ilmansuuntauksen ei.H.E. von Kuusi kirjoitti:En itsekään kaipaa enää automaattia, kun tuli selville tuo, että puoliautomaatissakin on lämmönsäätely (kiitos foorumilaisille!).
Puolittain siis automaattinen.
Olen joskus ollut manuaali-ilmastoidun auton kyydissä ja siinä oli kuskilla kiirutta, kun sääteli sekä suuntauksia että lämpötilaa yhtenään.
Touhu ja näpelöinti oli kuin nopeampitempoista kappaletta soittavalla pianistilla
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *