Kun auton myyjä on Daimler on suomessa sen edustaja Veho. Oletan että Veho vastaa Daimlerin "Euroopanlaajuiseen"-takuuseen liittyviin korvauksiin ja saa itse rahansa sitten lopulta Daimlerilta. Noh, taitaa olla niin että asia selviää vasta sitten kun tulee ongelmaa ja aletaan katsoa kuka maksaa...markoala kirjoitti:Toimii. Vähän vaihtelevasti menee maksukäytännöt. Saattaa itse joutua maksamaan korjauksen ja hakemaan itse korvaukset vakuutusyhtiöstä joka myöntänyt "takuun".
Tarinointia tuontiautoista
Re: Tarinointia tuontiautoista
__________________
S211 320CDI Avantgarde
S211 320CDI Avantgarde
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ensin veho (tai muu MB edustaja Suomessa) hakee luvan korjaukselle (takuun piiriin) MB:lta Saksasta.
Sen jälkeen korjataan ja Veho hakee rahat takaisin.
Jos korjaa ensin ja sitten alkaa hakee lupaa niin ei onnistu ellei ole yhteistyökykyinen vastapuoli.
Sen jälkeen korjataan ja Veho hakee rahat takaisin.
Jos korjaa ensin ja sitten alkaa hakee lupaa niin ei onnistu ellei ole yhteistyökykyinen vastapuoli.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Jaaps, reissu takana ja mersu pihassa. Voin kirjoitella tarkemman matkakertomuksen kunhan ehdin, nyt päällimmäisenä vaan fiilis että aivan sama vaikka sieltä autohusista kärräis niitä export-only autoja...
Auto siis ponkas katsastuksessa, ei sen isompaa vikaa kuin taaempi alapallo edestä ja narinanivelen ulompi pusla takaa, että ei tuo nyt mahdottoman kalliiksi tullut.
Olin yhteydessä myyntiliikkeeseen jos saisin edes esim. vaihto-osat kompensaationa, mutta ei onnistu. Mercedes-liikkeestä ostettu, mutta silti karvakäsitakuuksi meni. En tiedä miten asia olisi hoidettu jos olisin ottanut sen muutaman satasen maksavan 1 vuoden jatkotakuun, josta puhetta on ollut. Nyt kuulemma homman voisi hoitaa kyllä heidän liikkeessään jne. jne. No nyt joku voi jeesustella että mitäpä et nostellut autoa ilmaan ja väännellyt, mutta minä kun en noita välyksiä osaa etsiä ennenkuin ne alkavat kolisemaan tai kunnolla vetelemään ajossa. Nytkin kahden katsurin voimin nuo välyspaikat etsittiin.
Auto siis ponkas katsastuksessa, ei sen isompaa vikaa kuin taaempi alapallo edestä ja narinanivelen ulompi pusla takaa, että ei tuo nyt mahdottoman kalliiksi tullut.
Olin yhteydessä myyntiliikkeeseen jos saisin edes esim. vaihto-osat kompensaationa, mutta ei onnistu. Mercedes-liikkeestä ostettu, mutta silti karvakäsitakuuksi meni. En tiedä miten asia olisi hoidettu jos olisin ottanut sen muutaman satasen maksavan 1 vuoden jatkotakuun, josta puhetta on ollut. Nyt kuulemma homman voisi hoitaa kyllä heidän liikkeessään jne. jne. No nyt joku voi jeesustella että mitäpä et nostellut autoa ilmaan ja väännellyt, mutta minä kun en noita välyksiä osaa etsiä ennenkuin ne alkavat kolisemaan tai kunnolla vetelemään ajossa. Nytkin kahden katsurin voimin nuo välyspaikat etsittiin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Tarinointia tuontiautoista
jos 11v. vanhan väyrysen(olettaen että kyse on allekirjoituksen autosta) hait ja noi on ainoot viat, ni........
Kyllä ne on ihan muut syyt miks niitä karvakäsien tai venäläisten export autoja ei osteta, kun normaalit kuluvat osat. Tietysti jos myyjäliike luvannut että on täysin uutta vastaava auto, ni ymmärrän harmistuksen.
Tuskinpa kukaan alkaa jeesustelemaan kun et tarkastanut noita kohteita, mutta tollaset lasken ihan normaali kuluviksi osiksi jota joutuu vaihtamaan ja oletus on että jotain väljiä niveliä löytyykin.
Ihmettelen kyllä kovasti sun avautumista. Tähän sopis hyvin se teksti että uusia autoja saa kaupasta.
Kyllä ne on ihan muut syyt miks niitä karvakäsien tai venäläisten export autoja ei osteta, kun normaalit kuluvat osat. Tietysti jos myyjäliike luvannut että on täysin uutta vastaava auto, ni ymmärrän harmistuksen.
Tuskinpa kukaan alkaa jeesustelemaan kun et tarkastanut noita kohteita, mutta tollaset lasken ihan normaali kuluviksi osiksi jota joutuu vaihtamaan ja oletus on että jotain väljiä niveliä löytyykin.
Ihmettelen kyllä kovasti sun avautumista. Tähän sopis hyvin se teksti että uusia autoja saa kaupasta.
Re: Tarinointia tuontiautoista
No tuli ehkä turhan negatiivinen sävy tuohon edelliseen viestiin ja samaa mieltä että täysin kuluvia osiahan nuo. Saksalaisesta katsastuksesta oli se vuosi (eikö muka EU tähän katsastusten yhdentämiseen sitten iske? Puolet välimeren seudun autoista taitaisi jäädä leimaamatta jne...) Ja niinkuin sanoin, ei tuo korjauksesni kovin kallista ole. Mutta suomesta ostettuna nuo olisi saanut liikeen piikkiin... saksassa tuo 6kk perussuoja tuntui olevan melko tuntematon käsite, mitä myyjien kanssa keskusteltiin.
Odotin vain että joku tulee moittimaan että kyllähän tuollaiset perus'viat' pitäää haistaa jo myynti-ilmoituksen kuvasta...
(mitä muten ei ehtinyt edes tulemaan)
Juu ja allekirjoitus oli päivittämättä, karvan verran uudemmasta oli kyse...
EDIT: eli siis pointtini tässä kaikessa sekavassa sepustuksessa on, että ehkäpä kuitenkin kannattaa ottaa (aina) ne extratakuut menkööt sitten Vehon kautta tai miten menevät, mutta tuo yleinen takuusuoja kun lienee melko vaihteleva. Ihan tyytväinen (vielä) olen autooni, tulihan sillä jo n.500km ajeltua. Seuraavaksi nesteiden vaihdot yms.
Odotin vain että joku tulee moittimaan että kyllähän tuollaiset perus'viat' pitäää haistaa jo myynti-ilmoituksen kuvasta...

Juu ja allekirjoitus oli päivittämättä, karvan verran uudemmasta oli kyse...
EDIT: eli siis pointtini tässä kaikessa sekavassa sepustuksessa on, että ehkäpä kuitenkin kannattaa ottaa (aina) ne extratakuut menkööt sitten Vehon kautta tai miten menevät, mutta tuo yleinen takuusuoja kun lienee melko vaihteleva. Ihan tyytväinen (vielä) olen autooni, tulihan sillä jo n.500km ajeltua. Seuraavaksi nesteiden vaihdot yms.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Tarinointia tuontiautoista
Mietitään asiaa hieman tarkemmin :
Jos Saksalainen käy ostamassa auton Suomen veholta ja ilmoittaa että ei mennyt katsastus läpi Saksassa niin mitähän mahtaa tapahtua ?
Eiköhän se nyt ole vain tämä 6 kk:n kuluttajan suoja tarkoita sitä että myyjäliike saa itse päättää korjaako itse vai miten ?
Se että soittaa jälkikäteen myyjäliikeeseen ja pyytää rahaa ,niin luulenpa että jokaisesta liikkeesta saa saman vastauksen .
Yksi vaihtoehto olisi ollut ottaa (ostaa) se lisätakuu , mutta mitkä ovat sen ehdot ja hinta verrattuna noihin korjauskustannuksiin ?
Toinen olisi ollut pyytää että myyjä katsastaa auton Saksassa ennen ostoa niin tällöinhän asia olisi ollut kunnossa ? tai ehkä tullut kuntoon ?
Jos Saksalainen käy ostamassa auton Suomen veholta ja ilmoittaa että ei mennyt katsastus läpi Saksassa niin mitähän mahtaa tapahtua ?
Eiköhän se nyt ole vain tämä 6 kk:n kuluttajan suoja tarkoita sitä että myyjäliike saa itse päättää korjaako itse vai miten ?
Se että soittaa jälkikäteen myyjäliikeeseen ja pyytää rahaa ,niin luulenpa että jokaisesta liikkeesta saa saman vastauksen .
Yksi vaihtoehto olisi ollut ottaa (ostaa) se lisätakuu , mutta mitkä ovat sen ehdot ja hinta verrattuna noihin korjauskustannuksiin ?
Toinen olisi ollut pyytää että myyjä katsastaa auton Saksassa ennen ostoa niin tällöinhän asia olisi ollut kunnossa ? tai ehkä tullut kuntoon ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tai sitten ostaa AINA se auto joltain karvakädeltä ja maksaa se 1-3k€ vähemmän ja nauttia siitä kun korjaa muutaman satasen viat ja jää vielä 0,8-2,8k€ voitolleMiHe kirjoitti:pointtini tässä kaikessa sekavassa sepustuksessa on, että ehkäpä kuitenkin kannattaa ottaa (aina) ne extratakuut menkööt sitten Vehon kautta tai miten menevät, mutta tuo yleinen takuusuoja kun lienee melko vaihteleva. Ihan tyytväinen (vielä) olen autooni, tulihan sillä jo n.500km ajeltua. Seuraavaksi nesteiden vaihdot yms.

W211 facelift 320cdi A
Chip by powerflash.fi
Chip by powerflash.fi
Re: Tarinointia tuontiautoista
Juu, osaltani takuu olisi ollut varmasti enemmän ellei mitään muuta vuoteen ilmene. Mutta ajattelin että ei mitään häviäkään jos kysyn jotain kompensaatiota, vai onko se jotenkin huonon tavan mukaista? No annetaanko tämän jo olla, itse tarinaan.
Kaverin kanssa päätimme lähteä reissulle ja lento- ja lauttaliput varattiin hyvissä ajoin (autoliitolta saa 50 lisäksi alennuksen auton lauttamaksuun jos tilaa heidän kauttaan). Ryanairin lennoilla päätimme pyyhkiä ******** koska aikataulu on aika penaalista; lähtö iltapäivän puolella, autohus olisi ainoa paikka missä paperit ehtisi värkkääämään saman päivän puolella. Siksipä SASin lennot edellisillalle , ja lentokenttähotelliin yöksi.
Kaveri oli kovin innostunut tuohon Autohusiin, ja sinne siis päätettiin suunnata. No täältä kuulin vähän toistakin puolta puljusta, ja todellakin kun raportteja parista autosta kysyi, kävi melko selväksi että melko huonokuntoisia ainakin meikäläisen budjetin autot olivat. Hirvittävä määrä naarmuja ympäri autoa, tai sitten puolet kyljestä maalattu, jopa yksi ylimaalattu. Dekran raportti on muuten ulkopuolisilta osiltaan todella tarkka. Lisäksi tarjonta alkoi oikeastaan -07 vuosimallista, mikä veroineen suomeen tuotuna menisi yli oman kipurajan. Tästä syystä laitoin haut myös mobileen ja autoscoutiin. Tavoitteena isokoneinen diesel, joko W203 tai W211. Etsintäprosessin aikana kyselin lisätietoja useastakin autosta, ja vaihtelevasti sain vastauksia. Yllättävän usea liike (ymmärrettävästi) ei vastannut englanninkielisiin yhteydenottoihin. Eräästä mersuliikkeestä taas kyseltiin vielä peräänkin että miltäs auto vaikutti. Eräs turkkilainen taas oli huonotuurisesti juuri sattunut hukkaamaan huoltokirjan (
), mutta viimeinen kuitti oli kuitenkin tallella. Parissa turkkilaisen ilmoituksessa oli komea rivi varusteita, mutta kuvista näki heti mm. parkkitutkien puuttumisen. Yksi väitti faceliftiksi autoa joka ei ollut facelift. Eli normisettiä. Lähtiessä minulla oli vaihtoehtoina 3 autoa Hollannin rajan pinnassa olevista suhteellisen lähekkäin olevista liikkeistä (yksi pelkästään exportteja myyvä), tai sitten yksi mersun omasta liikkeestä läheltä Tanskan rajaa.
Autohusissa olimme ennen paikan aukeamista, ja jonoa alkoi kertyä portille. Sisällä oli useita myyntikoppeja, ja muutama tietokone josta sai selata autoja ja tulostaa dekran raportteja. Otin pari raporttia ja lähdin katsomaan autoja tarkemmin. Osa merkityistä naarmuista oli huomattavasti vähäisempiä mitä pienestä kuvasta sai selvää, mutta taas eräänkin auton sisustasta oli revitty mm. takaovien kahvat kokonaan paneleineen irti – miksi? Katsoin varalle kaksi hätäriautoa joihin voisin palata jos kaikki muut vaihtoehtoni kosahtavat (eli siis joita en pitäisi vaan toisin vain myyntiin = farkkumalleja). Kaveri oli mielinyt bemareita mutta ainakin -07-08 ikäisistä löytyi kaikista viidestä vaihtoehdosta ruostetta takaluukusta (farmari). Sitten paperilla hyvältä näyttävä A6 2.7 -08 150tkm otettiin tarkastelun alle. Auto oli papereiden mukaan ollut erään etelä-saksalaisen firman liisaama. Pari naarmua puskurissa, lommo takaluukussa ja pieniä naarmuja takakontin sisustassa ja ympäristössä. Muutoin hyvän näköinen. Koeajolle autorivien väliin, ei siinä tietty ihmeitä tutkittu mutta pääsipähän vähän fiilikseen. Kaveri innostui yhä enemmän, ja kauppoja alettiin hioa. Tässä vaiheessa mieleeni tuli synergia häkkikanaloihin; autot rivissä kunnes prosessi ottaa ne mukaansa. Monta rinnakkaista myyntikoppia mistä kaupanteko lähtee käyntiin ja auto lähtee pois rivistä. Mm. naapurikopista tultiin heti kysymään jotain lisätietoa, ja auto kuulemma pois netistä ja siirtoon. Papereiden allekirjoituksen jälkeen odottamaan jonotusnumeron kanssa maksun suoritusta kassalle. Tämän jälkeen ’keltaista viivaa’ seuraten toiselle puolen häkistöä missä auto jo odotti, kilvet autoon ja pois. The End. Tehokasta.
Sitten naviin meikäläisen kohteen osoite ja baanalle. Elbetunnel oli hieman tukossa mutta muuten liikenne kulki. Perillä oltiin puolen päivän jälkeen pienessä n.20000 asukkaan saksalaiskylässä. Liikkeessä oli ihan hauskoja autoja esillä mm. SL AMG cabrio, SLK AMG… keskellä liikettä oli hupun alla ’jotain’. Tämä selvisi myöhemmin kun vanhempi herrasmies mersun haalareissa saapui paikalle, pressun alta kiskaistiin esille uusi W212, ja herralle tuupattiin kukkapuska käteen. Eläkelahjako - pitäsikö hakee mersun huoltoon töihin? Auton myyjää piti odotella, mutta auto näytti olevan pihassa. Auto oli W211 Elegance varustelulla, väri Brillantsilber metalic/sisusta sininen (silloin yök - mutta siihen on jo tottunut), 16” kesärenkailla, extrana webasto kakella ja vetokoukku + istuinlämmittimet (kangaspenkit), 124tkm. Avaimet olivat ko. myyjän jemmassa koska muut myyjät eivät niitä löytäneet. Auto oli juuri tuotu pesusta (olimme soittaneet illalla ja kertoneet tulevamme katsomaan autoa) ja kiertelin sitä ulkoapäin, pirun siistiltä näytti autohusin ’risukkoon ajettujen’ jälkeen. Yksi ’kynsilakkapullolla’ korjattu naarmu konepellissä löytyi, ei mitään muuta. Kun myyjä saapui sai auton auki, eikä ihmeempiä hazardeja edelleenkään näkynyt, ei edes ruostetta siinä klassisessa takaoven takakulmassa. No koeajolle, pientä kulmaajoa ja sitten lyhyt revittely maaseututietä. Ei sanottavaa, mutta kunnon ’suomitietä’ ei löytynyt jossa olisi saanut alustan kunnolla rynkyttämään. Kanttareissa yms. ei kolinoita kuulunut. Laatikko vaihtoi ehkä hieman aggressiivisesti 1-->2 mutta muuten ei isoa eroa omaan väyryseen.
Huoltokirja oli, ensimmäinen omistaja oli huollattanut säännöllisesti ko. liikkeessä, mutta toinen oli ollutkin sitten nuuka saksalainen (googletin kotona, paikallinen näkyi olevan). Huollot oli kuitattu ostamalla nesteet ja suodattimet liikkeestä ja teettämällä vaihtotyö huoltoasemalla (kuittien mukaan). Jarrunesteet oli kertaalleen vaihdatettu liikkeessä. ATF täytyy näköjään itse vaihtaa, nuuka kaveri oli astunut juuri remmiin kun tehdasvaihto olisi pitänyt suorittaa. SBC:lle ei oltu tehty mitään. Katsastustodistus oli, ja vuosi jäljellä leimaa.
Hinnasta lähti melki 300€ kun lupasimme hoitaa rekisteröinnin itse. Liikkeen hoitamana olisi lisäksi kestänyt seuraavaan päivään. Nimet paperiin ja tukku euroja pöytään. Seuraavaksi alkoi sitten se kilpishow. Lappujen kanssa kilpipajalle muutaman kilometrin päähän. Pajalle maksu ja uuden lippulapun kanssa tien toiselle puolelle virastoon hakemaan taas uusi lippulappu. Tämän kanssa kilpien tekoon. Kilpien kanssa takaisin virastoon missä tarrapyörylä kilpiin. Takaisin autoliikkeeseen missä kilvet autoon. Orkkis rekisteriote oli kuulemma ketjun toisessa liikkeessä n. 30 km:n päässä (käytössäni oli kopiot otteesta). Saksassa rekisteriote ei kuulemma ole samanlainen ’myyntipaperi’ kuin suomalainen ilmoitusosa. Tähän lujasti uskoen uusi osoite naviin ja maaseutua ihaillen uudella autolla eteenpäin. Taas vieläkin pienempi kylä, missä mersuliike. Tämä oli muuten hauska huomio; joka kyläpahasessa oli 1-2 suuren merkkiliikkeen automyyntiä... Perillä paperit odottivat meitä tiskillä, muovitasku mukaan ja tankin kautta (ultimate dieseliä!) kohti Hampuria.
Baanalla lämä pohjaan ja wtf? Hyytyi 190:iin ja ilmoitus talvirengasrajoittimesta. No ajossa ei viitsinyt alkaa asetuksia etsimään, kovaa ajoa vain eteenpäin. Lämmöt pysyttelivät kitsaasti 60 paikkeilla – selvä eli termarikin vaihtoon. Hampurin hotelli oli sitten ponkaistu vain budjetin ja tripadvisorin arvosteluita katsomalla. Yllätys oli suuri kun hotellin kulmalta olikin vain 50 ensimmäisiin tissibaareihin, hups! Reeperbahnilla siis oltiin. Hotelli oli siisti ja erittäin pelkistetty, huonekin maksettiin etukäteen mutta tuntitaksaa ei sentään määritetty
. Kello oli tuolloin jo sopivasti kahdeksan illalla, eikun syömään joen varteen missä katsottiin olevan ’tavallisia’ ravintoloita. Takaisin tullessa meno olikin jo yltynyt (melko erilainen meno kuin 10v sitten kun viimeksi reepparilla pyörin – vai onko tämä vain vanhaksi tulemista?) ja tyttöä tunki kainaloon kyselemään että mitä sais olla. Tuli vasta myöhemmin mieleen että olis pitäny kysyä olisko niillä ollut mersuun nastarenkaita… Yö olikin sitten hotellin sijainnin mukaisesti rauhaton, itse hotelli oli hiljainen eikä tainnut toimia ihan sellaisena virkistyskeskuksena mitä pelättiin, mutta hotellin viereiseltä sivukadulta kuului melkoista ölinää läpi yön.
Seuraavana aamuna kokka kohti http://reifencenter-zeven.de/" onclick="window.open(this.href);return false; mihin kaveri oli autohusista saanut 2x50€:n ’gutscheinin’ rengassettiin. Rengaspuljun kaikki setit olivat kuitenkin vielä saksankitkoilla, joten tyydyimme ostamaan vain vanteet. Kaveri osti uudet audin 17” orkkisalut, itse ostin käytetyt 17” MB yhteensopivat. W211 mersuun valikoimaa ei paljoa ollut. Autohusissakin oli muuten käytettyjä rengassettejä myynnissä, mutta niidenkin kunto oli keskihyvästä huonoon ja valikoima myös kapea ja hinnat 500€ luokkaa.
Seuraavaksi lähdimme ajelemaan kohti Lübeckiä, vaikka kello olikin vasta melko vähän. Maaseutuajelua idyllisten puureunusteisten teiden mukaan. Hieno liikennemerkki tuli bongattua: ’saukkovaara’. Olisikohan pitänyt pysähtyä ja pölliä se, vieväthän ne meiltäkin hirvivaaramerkit… Bahnallakin 200 km/h tuli sitten rikottua kun sai rajoittimen pois päältä. Lübeckissä autot keskustan parkkitaloon ja pyörimään kaupungille. Kelit kohdillaan, >+15 lämmintä. lämmin tuuli, aurinko paistaa ja p*ska haisee (kylvökausi oli jo pohjoisessakin alkanut). Tuliaisia ja viinit paikallisista tavarataloista, ruokaa kupuun Rathausin terassilla jne. Illan pimetessä satamaan, auto parkkiin ja väksyjä viinoja, olutta, lonkeroa ja siideriä hakemaan ’superalkosta’. Halpaa. Laivajonossa oli muuten yksi väyrysfarkku johon oli lastattu takaluukku, takapenkit ja vänkärin penkki ikkunan alarajaan asti laataksi olutta
. Satamassa odottelu on sitten todella tylsää, mutta minkäs teet.
Laivareissu oli ok, eipä sielläkään juuri muuta tekemistä ole kuin ekana iltana dokata rekkamiesten kanssa (tunnistaa sandaaleista
), ja sitten nukkua ja katsella telkkaria. Ruoat ovat ihan hyviä, kannattaa ottaa ruokakuponki 2x aamiainen, lounas ja illallinen. Laiva on Helsingin satamassa kahdeksalta aamulla. Kuvittelin että kaikki tuontiautot tuuppaavat tulliin, mutta suurin osa singahtikin suoraan pois alueelta. Siinä mukana ajoin ensin ohi tullipisteestä, ja palailin sitten takaisin sitä etsimään, oli melkoisen huonosti merkattu. Tullissa ei kuitenkaan tarvittu kuin leima yhteen paperiin koska ei ollut järkeä maksaa yhdestä päivästä siirtolupaa/kilpiä (keltapäisissä kilvissä oli vain sen verran aikaa jäljellä). Seuraavana päivänä sitten katsastukseen, siirtokilpiin ja kunnolla vakuutuksiin. Tulli ei näköjään ainakaan Tampereella huoli henkilökohtaisia ilmoituksia kuin erikoistapauksissa, muutoin laput saa lähettää postitse tai viedä tullin lokeroon.
Sen ainakin oppi että aikaa pitää varata, sitä vain palaa hurjasti. Paljon kireämpi reissu olisi tullut jos olisi pitänyt suunnata hollantiin päin… nyt luotto oli kuitenkin kova merkkiliikettä kohtaan ja riski puolen päivän hukkaamisesta otettiin. Hampurissakin pyörimiseen oli ajateltu enempi aikaa, mutta nyt jäi ’päiväkaupat’ väliin aikataulun vuoksi (takaisin sinne kun emme viitsineet vanneliikkeestä enää mennä), ja teimme shoppailut Lübeckissä. Iso apu reissulla oli että kaveri puhui hyvää saksaa, mersuliikkeen myyjien lontoo kun oli melko rajoitettua. Kilpikaupassa en edes yrittänyt, kaveri sai hoitaa kaikki puhumiset.
Täältä tähän, joskus uudestaan?
Kaverin kanssa päätimme lähteä reissulle ja lento- ja lauttaliput varattiin hyvissä ajoin (autoliitolta saa 50 lisäksi alennuksen auton lauttamaksuun jos tilaa heidän kauttaan). Ryanairin lennoilla päätimme pyyhkiä ******** koska aikataulu on aika penaalista; lähtö iltapäivän puolella, autohus olisi ainoa paikka missä paperit ehtisi värkkääämään saman päivän puolella. Siksipä SASin lennot edellisillalle , ja lentokenttähotelliin yöksi.
Kaveri oli kovin innostunut tuohon Autohusiin, ja sinne siis päätettiin suunnata. No täältä kuulin vähän toistakin puolta puljusta, ja todellakin kun raportteja parista autosta kysyi, kävi melko selväksi että melko huonokuntoisia ainakin meikäläisen budjetin autot olivat. Hirvittävä määrä naarmuja ympäri autoa, tai sitten puolet kyljestä maalattu, jopa yksi ylimaalattu. Dekran raportti on muuten ulkopuolisilta osiltaan todella tarkka. Lisäksi tarjonta alkoi oikeastaan -07 vuosimallista, mikä veroineen suomeen tuotuna menisi yli oman kipurajan. Tästä syystä laitoin haut myös mobileen ja autoscoutiin. Tavoitteena isokoneinen diesel, joko W203 tai W211. Etsintäprosessin aikana kyselin lisätietoja useastakin autosta, ja vaihtelevasti sain vastauksia. Yllättävän usea liike (ymmärrettävästi) ei vastannut englanninkielisiin yhteydenottoihin. Eräästä mersuliikkeestä taas kyseltiin vielä peräänkin että miltäs auto vaikutti. Eräs turkkilainen taas oli huonotuurisesti juuri sattunut hukkaamaan huoltokirjan (

Autohusissa olimme ennen paikan aukeamista, ja jonoa alkoi kertyä portille. Sisällä oli useita myyntikoppeja, ja muutama tietokone josta sai selata autoja ja tulostaa dekran raportteja. Otin pari raporttia ja lähdin katsomaan autoja tarkemmin. Osa merkityistä naarmuista oli huomattavasti vähäisempiä mitä pienestä kuvasta sai selvää, mutta taas eräänkin auton sisustasta oli revitty mm. takaovien kahvat kokonaan paneleineen irti – miksi? Katsoin varalle kaksi hätäriautoa joihin voisin palata jos kaikki muut vaihtoehtoni kosahtavat (eli siis joita en pitäisi vaan toisin vain myyntiin = farkkumalleja). Kaveri oli mielinyt bemareita mutta ainakin -07-08 ikäisistä löytyi kaikista viidestä vaihtoehdosta ruostetta takaluukusta (farmari). Sitten paperilla hyvältä näyttävä A6 2.7 -08 150tkm otettiin tarkastelun alle. Auto oli papereiden mukaan ollut erään etelä-saksalaisen firman liisaama. Pari naarmua puskurissa, lommo takaluukussa ja pieniä naarmuja takakontin sisustassa ja ympäristössä. Muutoin hyvän näköinen. Koeajolle autorivien väliin, ei siinä tietty ihmeitä tutkittu mutta pääsipähän vähän fiilikseen. Kaveri innostui yhä enemmän, ja kauppoja alettiin hioa. Tässä vaiheessa mieleeni tuli synergia häkkikanaloihin; autot rivissä kunnes prosessi ottaa ne mukaansa. Monta rinnakkaista myyntikoppia mistä kaupanteko lähtee käyntiin ja auto lähtee pois rivistä. Mm. naapurikopista tultiin heti kysymään jotain lisätietoa, ja auto kuulemma pois netistä ja siirtoon. Papereiden allekirjoituksen jälkeen odottamaan jonotusnumeron kanssa maksun suoritusta kassalle. Tämän jälkeen ’keltaista viivaa’ seuraten toiselle puolen häkistöä missä auto jo odotti, kilvet autoon ja pois. The End. Tehokasta.
Sitten naviin meikäläisen kohteen osoite ja baanalle. Elbetunnel oli hieman tukossa mutta muuten liikenne kulki. Perillä oltiin puolen päivän jälkeen pienessä n.20000 asukkaan saksalaiskylässä. Liikkeessä oli ihan hauskoja autoja esillä mm. SL AMG cabrio, SLK AMG… keskellä liikettä oli hupun alla ’jotain’. Tämä selvisi myöhemmin kun vanhempi herrasmies mersun haalareissa saapui paikalle, pressun alta kiskaistiin esille uusi W212, ja herralle tuupattiin kukkapuska käteen. Eläkelahjako - pitäsikö hakee mersun huoltoon töihin? Auton myyjää piti odotella, mutta auto näytti olevan pihassa. Auto oli W211 Elegance varustelulla, väri Brillantsilber metalic/sisusta sininen (silloin yök - mutta siihen on jo tottunut), 16” kesärenkailla, extrana webasto kakella ja vetokoukku + istuinlämmittimet (kangaspenkit), 124tkm. Avaimet olivat ko. myyjän jemmassa koska muut myyjät eivät niitä löytäneet. Auto oli juuri tuotu pesusta (olimme soittaneet illalla ja kertoneet tulevamme katsomaan autoa) ja kiertelin sitä ulkoapäin, pirun siistiltä näytti autohusin ’risukkoon ajettujen’ jälkeen. Yksi ’kynsilakkapullolla’ korjattu naarmu konepellissä löytyi, ei mitään muuta. Kun myyjä saapui sai auton auki, eikä ihmeempiä hazardeja edelleenkään näkynyt, ei edes ruostetta siinä klassisessa takaoven takakulmassa. No koeajolle, pientä kulmaajoa ja sitten lyhyt revittely maaseututietä. Ei sanottavaa, mutta kunnon ’suomitietä’ ei löytynyt jossa olisi saanut alustan kunnolla rynkyttämään. Kanttareissa yms. ei kolinoita kuulunut. Laatikko vaihtoi ehkä hieman aggressiivisesti 1-->2 mutta muuten ei isoa eroa omaan väyryseen.
Huoltokirja oli, ensimmäinen omistaja oli huollattanut säännöllisesti ko. liikkeessä, mutta toinen oli ollutkin sitten nuuka saksalainen (googletin kotona, paikallinen näkyi olevan). Huollot oli kuitattu ostamalla nesteet ja suodattimet liikkeestä ja teettämällä vaihtotyö huoltoasemalla (kuittien mukaan). Jarrunesteet oli kertaalleen vaihdatettu liikkeessä. ATF täytyy näköjään itse vaihtaa, nuuka kaveri oli astunut juuri remmiin kun tehdasvaihto olisi pitänyt suorittaa. SBC:lle ei oltu tehty mitään. Katsastustodistus oli, ja vuosi jäljellä leimaa.
Hinnasta lähti melki 300€ kun lupasimme hoitaa rekisteröinnin itse. Liikkeen hoitamana olisi lisäksi kestänyt seuraavaan päivään. Nimet paperiin ja tukku euroja pöytään. Seuraavaksi alkoi sitten se kilpishow. Lappujen kanssa kilpipajalle muutaman kilometrin päähän. Pajalle maksu ja uuden lippulapun kanssa tien toiselle puolelle virastoon hakemaan taas uusi lippulappu. Tämän kanssa kilpien tekoon. Kilpien kanssa takaisin virastoon missä tarrapyörylä kilpiin. Takaisin autoliikkeeseen missä kilvet autoon. Orkkis rekisteriote oli kuulemma ketjun toisessa liikkeessä n. 30 km:n päässä (käytössäni oli kopiot otteesta). Saksassa rekisteriote ei kuulemma ole samanlainen ’myyntipaperi’ kuin suomalainen ilmoitusosa. Tähän lujasti uskoen uusi osoite naviin ja maaseutua ihaillen uudella autolla eteenpäin. Taas vieläkin pienempi kylä, missä mersuliike. Tämä oli muuten hauska huomio; joka kyläpahasessa oli 1-2 suuren merkkiliikkeen automyyntiä... Perillä paperit odottivat meitä tiskillä, muovitasku mukaan ja tankin kautta (ultimate dieseliä!) kohti Hampuria.
Baanalla lämä pohjaan ja wtf? Hyytyi 190:iin ja ilmoitus talvirengasrajoittimesta. No ajossa ei viitsinyt alkaa asetuksia etsimään, kovaa ajoa vain eteenpäin. Lämmöt pysyttelivät kitsaasti 60 paikkeilla – selvä eli termarikin vaihtoon. Hampurin hotelli oli sitten ponkaistu vain budjetin ja tripadvisorin arvosteluita katsomalla. Yllätys oli suuri kun hotellin kulmalta olikin vain 50 ensimmäisiin tissibaareihin, hups! Reeperbahnilla siis oltiin. Hotelli oli siisti ja erittäin pelkistetty, huonekin maksettiin etukäteen mutta tuntitaksaa ei sentään määritetty

Seuraavana aamuna kokka kohti http://reifencenter-zeven.de/" onclick="window.open(this.href);return false; mihin kaveri oli autohusista saanut 2x50€:n ’gutscheinin’ rengassettiin. Rengaspuljun kaikki setit olivat kuitenkin vielä saksankitkoilla, joten tyydyimme ostamaan vain vanteet. Kaveri osti uudet audin 17” orkkisalut, itse ostin käytetyt 17” MB yhteensopivat. W211 mersuun valikoimaa ei paljoa ollut. Autohusissakin oli muuten käytettyjä rengassettejä myynnissä, mutta niidenkin kunto oli keskihyvästä huonoon ja valikoima myös kapea ja hinnat 500€ luokkaa.
Seuraavaksi lähdimme ajelemaan kohti Lübeckiä, vaikka kello olikin vasta melko vähän. Maaseutuajelua idyllisten puureunusteisten teiden mukaan. Hieno liikennemerkki tuli bongattua: ’saukkovaara’. Olisikohan pitänyt pysähtyä ja pölliä se, vieväthän ne meiltäkin hirvivaaramerkit… Bahnallakin 200 km/h tuli sitten rikottua kun sai rajoittimen pois päältä. Lübeckissä autot keskustan parkkitaloon ja pyörimään kaupungille. Kelit kohdillaan, >+15 lämmintä. lämmin tuuli, aurinko paistaa ja p*ska haisee (kylvökausi oli jo pohjoisessakin alkanut). Tuliaisia ja viinit paikallisista tavarataloista, ruokaa kupuun Rathausin terassilla jne. Illan pimetessä satamaan, auto parkkiin ja väksyjä viinoja, olutta, lonkeroa ja siideriä hakemaan ’superalkosta’. Halpaa. Laivajonossa oli muuten yksi väyrysfarkku johon oli lastattu takaluukku, takapenkit ja vänkärin penkki ikkunan alarajaan asti laataksi olutta

Laivareissu oli ok, eipä sielläkään juuri muuta tekemistä ole kuin ekana iltana dokata rekkamiesten kanssa (tunnistaa sandaaleista

Sen ainakin oppi että aikaa pitää varata, sitä vain palaa hurjasti. Paljon kireämpi reissu olisi tullut jos olisi pitänyt suunnata hollantiin päin… nyt luotto oli kuitenkin kova merkkiliikettä kohtaan ja riski puolen päivän hukkaamisesta otettiin. Hampurissakin pyörimiseen oli ajateltu enempi aikaa, mutta nyt jäi ’päiväkaupat’ väliin aikataulun vuoksi (takaisin sinne kun emme viitsineet vanneliikkeestä enää mennä), ja teimme shoppailut Lübeckissä. Iso apu reissulla oli että kaveri puhui hyvää saksaa, mersuliikkeen myyjien lontoo kun oli melko rajoitettua. Kilpikaupassa en edes yrittänyt, kaveri sai hoitaa kaikki puhumiset.
Täältä tähän, joskus uudestaan?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Tarinointia tuontiautoista
tyttöä tunki kainaloon kyselemään että mitä sais olla. Tuli vasta myöhemmin mieleen että olis pitäny kysyä olisko niillä ollut mersuun nastarenkaita…







S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45
Re: Tarinointia tuontiautoista
... ja nimenomaan tuo kohta "vasta myöhemmin" tuli mieleen



tony kirjoitti:tyttöä tunki kainaloon kyselemään että mitä sais olla. Tuli vasta myöhemmin mieleen että olis pitäny kysyä olisko niillä ollut mersuun nastarenkaita…
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
Re: Tarinointia tuontiautoista
Sen opin omallakin reissulla että aikaa pitää varata reilusti 1-2pvä yli aikataulun jos yhtään meinaa nauttia ja olla turistina, muuten menee aika työstä toi reissu.
itte piti käydä myös moottoriratoja tutkailemassa (ehkä ajamassa) kun hollilla olin, mutta aikataulu kiristy aika rajusti, kun kaveri "hukkas" rahansa frankfurtin yössä
Muutenhan mulla ei sinänsä edes ollut mitään aikataulua, kun ajamalla *käpellsjär* kautta tulin ja kesälomalla et aikaa olis ollu vaikka 2vko seikkailla.
itte piti käydä myös moottoriratoja tutkailemassa (ehkä ajamassa) kun hollilla olin, mutta aikataulu kiristy aika rajusti, kun kaveri "hukkas" rahansa frankfurtin yössä

Re: Tarinointia tuontiautoista
Aika pienellä rahakuviolla on kaverisi ollut autoa hakemassa sillä istuin Frankfurtin keskustassa viime sunnuntaina terassilla ja naapuritalossa työskentelevät tytöt pyysivät 20-30 euroa palveluistaan ...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Niin siis minä olin hakemassa autoa ja kaveri vaan lomalla mukana, niin siis osa tais mennä niihin huvituksiin, mut osa myös oikeasti hukku. Tosin tuskinpa mitään ihan älytöntä summaa kuitenkaan oli. Loppuviimein olis vaan pitäny jäädä kun mulla nyt tietysti fiksuna väljä budjetti....
Re: Tarinointia tuontiautoista
Jos kerran oli Tanskan rajan lähellä niin taisi olla Nord-Ostsee Automobile Schleswigissä. Kerran olen teettänyt siellä huollon, vaikka auton Flensburgista ostinkin.MiHe kirjoitti:Sitten naviin meikäläisen kohteen osoite ja baanalle. Elbetunnel oli hieman tukossa mutta muuten liikenne kulki. Perillä oltiin puolen päivän jälkeen pienessä n.20000 asukkaan saksalaiskylässä. Liikkeessä oli ihan hauskoja autoja esillä mm. SL AMG cabrio, SLK AMG… keskellä liikettä oli hupun alla ’jotain’.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: Tarinointia tuontiautoista
Juu, sehän se, mutta Husumissa (Nord-Ostseella taitaa olla muutama pulju noilla seuduin)D-MB kirjoitti:Jos kerran oli Tanskan rajan lähellä niin taisi olla Nord-Ostsee Automobile Schleswigissä. Kerran olen teettänyt siellä huollon, vaikka auton Flensburgista ostinkin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Tarinointia tuontiautoista
Olisin voinut vannoa, että Husumissa on alle 20k asukasta, mutta näyttää että olet oikeassa. No joka tapauksessa asiallinen putiikki tuo on. Klaus&Co Flensburissa ja Kappelnissa on taasen välillä todella hyviä erittäin varusteltuja firman käytössä olleita autoja.MiHe kirjoitti:Juu, sehän se, mutta Husumissa (Nord-Ostseella taitaa olla muutama pulju noilla seuduin)
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: Tarinointia tuontiautoista
Suomen autolasipalatsit saivat taas hyvin uitettua jutun Saksan mittariväärennöksistä Ylelle . Eihän jutun ajankohdalla ole mitään yhtymäkohtaa siihen että kotimaiset autoliikkeet ovat turvoksiin asti täynnä vaihtoautoja . Lisäksi joku voi suunnitella kesäloma reissua Saksaan.
Näin sitä "tuulipukukansaa" ohjataan oikeaan suuntaan
Sillä Suomessahan ei näitä mittarinväärennöksia tehdä koska ...?
a) meillä on korkea moraali autokaupassakin
b) meillä ei osata tehdä niitä
c) pieni maa , joten kaikki tuntevat toisena
d) ...?
Näin sitä "tuulipukukansaa" ohjataan oikeaan suuntaan

Sillä Suomessahan ei näitä mittarinväärennöksia tehdä koska ...?
a) meillä on korkea moraali autokaupassakin
b) meillä ei osata tehdä niitä
c) pieni maa , joten kaikki tuntevat toisena
d) ...?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Hmm...
Juuri eilisiltana hakureissulta suomeen palanneena sanoisin auton hankinnassa tarvittavan runsaasti tuuria. Onneksi oli onni myötä ja mersulla taittui tulomatka ripeästi.
Tuuria oli mukana, koska auto tuli ostettua ilman metrinkään testiajoa. Kotimatka kuitenkin osoitti, että luvatut pienet kilometrit pitivät paikkansa. Siitä merkkejä ennen kotimatkaa antoi vain moottorin nätti käynti paikallaan.
Kertokaapas, oletteko saaneet jotenkin kilvettömiä autoja testiajettua... Onko karvakädellä esimerkiksi jonkinlaiset testiajokilvet tiskin alla piilossa??
Juuri eilisiltana hakureissulta suomeen palanneena sanoisin auton hankinnassa tarvittavan runsaasti tuuria. Onneksi oli onni myötä ja mersulla taittui tulomatka ripeästi.
Tuuria oli mukana, koska auto tuli ostettua ilman metrinkään testiajoa. Kotimatka kuitenkin osoitti, että luvatut pienet kilometrit pitivät paikkansa. Siitä merkkejä ennen kotimatkaa antoi vain moottorin nätti käynti paikallaan.
Kertokaapas, oletteko saaneet jotenkin kilvettömiä autoja testiajettua... Onko karvakädellä esimerkiksi jonkinlaiset testiajokilvet tiskin alla piilossa??
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kyllä niilläkin yleensä on ns kestosiirtokilvet joilla pysytyy koeajon tekemään. Tarvittaessa ne lainaa ne joltakin toiselta.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Liikkeissä Saksassa autot on yleensä ilman kilpiä. Koeajoa varten heillä on kilvet joissa punainen kirjaimet/numerot valkealla pohjalla.RAM kirjoitti:Hmm...
Juuri eilisiltana hakureissulta suomeen palanneena sanoisin auton hankinnassa tarvittavan runsaasti tuuria. Onneksi oli onni myötä ja mersulla taittui tulomatka ripeästi.
Tuuria oli mukana, koska auto tuli ostettua ilman metrinkään testiajoa. Kotimatka kuitenkin osoitti, että luvatut pienet kilometrit pitivät paikkansa. Siitä merkkejä ennen kotimatkaa antoi vain moottorin nätti käynti paikallaan.
Kertokaapas, oletteko saaneet jotenkin kilvettömiä autoja testiajettua... Onko karvakädellä esimerkiksi jonkinlaiset testiajokilvet tiskin alla piilossa??
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tänään tehty paperit meikäläisen ekasta Mesestä, vaihtomaailma-liikkeen valikoimasta löytyi Saksasta tuotu, siisti ja kohtuu hyvin varusteilla ladattu paloauton punainen c 220 cdi T , vaihdossa annan pois ccPassatin joten auton ulkomuoto muuttui melkoisesti
. Saas nähdä mitä Mersu-tulevaisuus tuo tullessaan, mutta ihan mukavalta tuntui koeajojen perusteella.... Auton saan vasta maanantaina.....
terv. Tapsa

terv. Tapsa
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: La 28.04.2012 19:52
Re: Tarinointia tuontiautoista
Moikka!
Osasiko joku auttaa? Olen ostamassa Slk:ta Ruotsista. Nyt myyjä on alkanut vetämään pakkeja, koska on epävarma mitä kaikki papereita hänen pitää täyttää ja toimittaa mihinkin. On kuulemma äärimmäisen vaikeaa..?
Kilvet olivat yksi hänen ongelmistaan, niissä se että ne tulisivat auton mukana suomeen ja hän saisi ne vasta myöhemmin itselleen jonka jälkeen hänen täytyy toimittaa ne paikalliselle viranomaiselle.
Luin autoliiton sivuilta, että voin hakea siirtokilvet katsastuskonttorilta, jolloin voisin jättää Ruotsin kilvet myyjälle. Tietääkö ketään saanko katsastuskonttorilta ne kilvet heti mukaan ja paljonko lysti maksaa? Tullista en ehdi hakea, koska lähden jo huomenna ruotsiin ja Hki keskustassa ei taida tulli olla lähellä satamaa? Tänään kun on pyhäpäivä, niin kiirusta tulee..
Toinen ongelma oli rekisteröintitodistus, josta myyjä joutuu antamaan molemmat kappaleet minulle. Tästäkin luin jostakin, että mikäli auto on jo rekisterissä ruotsissa, voi myyjä pitää sen toisen osan (omistajavaihdos osan) ja suomen katsastuskonttori saa kyllä tarvittavat tiedot ruotsista. Maksaako tämä jotain lisää, jos suomessa joutuvat selvittämään sen kakkososasn puuttumista.
Olisin kiitollinen jos joku osaisi auttaa ja hieman selostaa miten homma toimii näppärästi, nyt kun on nainen asialla ja ensimmäistä kertaa auto-ostoksilla:)
Osasiko joku auttaa? Olen ostamassa Slk:ta Ruotsista. Nyt myyjä on alkanut vetämään pakkeja, koska on epävarma mitä kaikki papereita hänen pitää täyttää ja toimittaa mihinkin. On kuulemma äärimmäisen vaikeaa..?
Kilvet olivat yksi hänen ongelmistaan, niissä se että ne tulisivat auton mukana suomeen ja hän saisi ne vasta myöhemmin itselleen jonka jälkeen hänen täytyy toimittaa ne paikalliselle viranomaiselle.
Luin autoliiton sivuilta, että voin hakea siirtokilvet katsastuskonttorilta, jolloin voisin jättää Ruotsin kilvet myyjälle. Tietääkö ketään saanko katsastuskonttorilta ne kilvet heti mukaan ja paljonko lysti maksaa? Tullista en ehdi hakea, koska lähden jo huomenna ruotsiin ja Hki keskustassa ei taida tulli olla lähellä satamaa? Tänään kun on pyhäpäivä, niin kiirusta tulee..
Toinen ongelma oli rekisteröintitodistus, josta myyjä joutuu antamaan molemmat kappaleet minulle. Tästäkin luin jostakin, että mikäli auto on jo rekisterissä ruotsissa, voi myyjä pitää sen toisen osan (omistajavaihdos osan) ja suomen katsastuskonttori saa kyllä tarvittavat tiedot ruotsista. Maksaako tämä jotain lisää, jos suomessa joutuvat selvittämään sen kakkososasn puuttumista.
Olisin kiitollinen jos joku osaisi auttaa ja hieman selostaa miten homma toimii näppärästi, nyt kun on nainen asialla ja ensimmäistä kertaa auto-ostoksilla:)
Re: Tarinointia tuontiautoista
Helpoin vaihtoehto on tuoda suomen puolelle tulliin ruotsinkilvillä jos saat myyjän uskomaan,että palautat kilvet.
Se,että saako suomalainen ajaa ruotsinkilpisellä autolla ruotsissa onkin hämärämpi juttu.
Käyttäjätunnus "Sergey"taitaa nuo ruotsin autosysteemit
Se,että saako suomalainen ajaa ruotsinkilpisellä autolla ruotsissa onkin hämärämpi juttu.
Käyttäjätunnus "Sergey"taitaa nuo ruotsin autosysteemit
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: Tarinointia tuontiautoista
Nyt kotiuduttu Munchenistä tuliaisten kera, jalat ja istumalihakset kipeänä.
Matka oli mukava ja antoisa, kovasti varoitellaan kaiken mailman huijareista ei itselläni ole mitään pahaa sanottavaa Turkkilaisista. Samallaisia koijareita löytyy jokapuolelta, järki mukana joka paikassa kun olet autoa ostamassa ei siihen ekaan välttämättä kannata takertua.
Kaksi päivää tuli tallusteltua pitkin kenttiä kauniissa kelissä ja löytyihän se vihdoin -99 väykky farkku 430 avantgarde musta
varusteita löytyy enemmän kuin nomaali tallaaja osaa toivoa,
jäähdytetystä limppari kotelosta penkin lämmittimiin.
VEHICLE TYPE: Car
MODEL NAME: E 430
ENGINE: 113940 30 110833
TRANSMISSION: 722632 01 663333
BODY: 00000
FRONT AXLE: BE3307X1007303X
ORDER NUMBER: 0822984936
LIGHTS: HELLA
INTERIOR COLOR: 751A
PAINTS: 040
RETARDER: 1 990816
046 MAINTENANCE-FREE BATTERY
213 PARAMETER STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
249 AUTOMATICALLY DIPPING INSIDE REAR VIEW MIRROR
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
304 ODDMENTS TRAY, FRONT WITH SOCKET
345 RAIN SENSOR
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
480 SELF-LEVELLING SUSPENSION
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
581 AUTOMATIC AIR CONDITIONER
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
612 XENON HEADLIGHT
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
679 BASIC WHEEL AS SPARE WHEEL
691 BLUE HEAT-INSULATING GLASS ALL-AROUND, GLASS REAR
750 MB AUDIO 30 RADIO WITH VK/RDS
800 AEJ 06/1/M/X
810 SOUND SYSTEM
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
876 INTERIOR LIGHT ASSEMBLY
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
988 REG. DOC. AND COC CERTIFICATE WITH EC TYPE LABEL
Matka oli mukava ja antoisa, kovasti varoitellaan kaiken mailman huijareista ei itselläni ole mitään pahaa sanottavaa Turkkilaisista. Samallaisia koijareita löytyy jokapuolelta, järki mukana joka paikassa kun olet autoa ostamassa ei siihen ekaan välttämättä kannata takertua.
Kaksi päivää tuli tallusteltua pitkin kenttiä kauniissa kelissä ja löytyihän se vihdoin -99 väykky farkku 430 avantgarde musta

varusteita löytyy enemmän kuin nomaali tallaaja osaa toivoa,
jäähdytetystä limppari kotelosta penkin lämmittimiin.
VEHICLE TYPE: Car
MODEL NAME: E 430
ENGINE: 113940 30 110833
TRANSMISSION: 722632 01 663333
BODY: 00000
FRONT AXLE: BE3307X1007303X
ORDER NUMBER: 0822984936
LIGHTS: HELLA
INTERIOR COLOR: 751A
PAINTS: 040
RETARDER: 1 990816
046 MAINTENANCE-FREE BATTERY
213 PARAMETER STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
249 AUTOMATICALLY DIPPING INSIDE REAR VIEW MIRROR
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
304 ODDMENTS TRAY, FRONT WITH SOCKET
345 RAIN SENSOR
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
480 SELF-LEVELLING SUSPENSION
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
581 AUTOMATIC AIR CONDITIONER
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
612 XENON HEADLIGHT
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
679 BASIC WHEEL AS SPARE WHEEL
691 BLUE HEAT-INSULATING GLASS ALL-AROUND, GLASS REAR
750 MB AUDIO 30 RADIO WITH VK/RDS
800 AEJ 06/1/M/X
810 SOUND SYSTEM
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
876 INTERIOR LIGHT ASSEMBLY
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
988 REG. DOC. AND COC CERTIFICATE WITH EC TYPE LABEL
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut makkes, Su 27.05.2012 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Uskaltaako kysyä yhtään minkälaisissa hinnoissa nuo pyörii? Verothan siihen tulee päälle ja matkakulut, mutta lähinnä se hintalappu saksassa kiinnostaisi tietää.makkes kirjoitti:Nyt kotiuduttu Munchenistä tuliaisten kera, jalat ja istumalihakset kipeänä.
Matka oli mukava ja antoisa, kovasti varoitellaan kaiken mailman huijareista ei itselläni ole mitään pahaa sanottavaa Turkkilaisista. Samallaisia koijareita löytyy jokapuolelta, järki mukana joka paikassa kun olet autoa ostamassa ei siihen ekaan välttämättä kannata takertua.
Kaksi päivää tuli tallusteltua pitkin kenttiä kauniissa kelissä ja löytyihän se vihdoin -99 väykky farkku 430 avantgarde musta
varusteita löytyy enemmän kuin nomaali tallaaja osaa toivoa,
jäähdytetystä limppari kotelosta penkin lämmittimiin.
Re: Tarinointia tuontiautoista
hinnat vaihtelee jonkin verran mistäpäin maata ostaa auton pohjoisesta saattaa ko malli irrota jo 1500€, ja mitä etelämmäksi mennään niin hinta tuntuu nousevan.
Mikä on ymmärrettävissä kun vertailee autojen kuntoa keskenään, etelän auto inhimillisillä alle 200 000 kilometreillä (no niin ja joku huutaa väliin et mittarit on ruuvattuja) hinnat näyttä kulkevan siinnä 3000 luokassa halvimmillaan.
Kun on urheilumieltä ja jaksaa tallustella pari päivää kentillä ja tutustua tarjontaan saattaa säästää laivalippujenverran hinnassa ja ennenkaikkea pääsee nauttimaan maistuvaa dönerkebabbia mielin määrin, kera tumman oluen.
Kauniina päivänä on toki muutakin nähtävää kuin autot...
tässä vielä linkki Muncheninalueen tarjontaan josta ilmoitetaan netissä vain muutama prosentti.
http://suchen.mobile.de/auto/mercedes-b ... =EstateCar
Mikä on ymmärrettävissä kun vertailee autojen kuntoa keskenään, etelän auto inhimillisillä alle 200 000 kilometreillä (no niin ja joku huutaa väliin et mittarit on ruuvattuja) hinnat näyttä kulkevan siinnä 3000 luokassa halvimmillaan.
Kun on urheilumieltä ja jaksaa tallustella pari päivää kentillä ja tutustua tarjontaan saattaa säästää laivalippujenverran hinnassa ja ennenkaikkea pääsee nauttimaan maistuvaa dönerkebabbia mielin määrin, kera tumman oluen.
Kauniina päivänä on toki muutakin nähtävää kuin autot...
tässä vielä linkki Muncheninalueen tarjontaan josta ilmoitetaan netissä vain muutama prosentti.
http://suchen.mobile.de/auto/mercedes-b ... =EstateCar
Re: Tarinointia tuontiautoista
Onko näin tosiaankin? Ainakin uudemmissa (0-2 vuotta vanhoissa) autoissa tuntuu aina, että etelämmässä saa autojan halvemmalla kuin aivan täällä Saksan pohjoisosissa.makkes kirjoitti:hinnat vaihtelee jonkin verran mistäpäin maata ostaa auton pohjoisesta saattaa ko malli irrota jo 1500€, ja mitä etelämmäksi mennään niin hinta tuntuu nousevan.
Mikä on ymmärrettävissä kun vertailee autojen kuntoa keskenään, etelän auto inhimillisillä alle 200 000 kilometreillä(no niin ja joku huutaa väliin et mittarit on ruuvattuja)
hinnat näyttä kulkevan siinnä 3000 luokassa halvimmillaan.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: Tarinointia tuontiautoista
En uskalla sanoa varmaksi asioita sen enempää mitä reissun päällä huomasin. Yhdestä matkasta ei jää kovin laajaa kuvaa kokonaisuudesta ja ilmeisesti vaikuttaa minkä hintaista ja ikäistä olet hakemassa.D-MB kirjoitti:Onko näin tosiaankin? Ainakin uudemmissa (0-2 vuotta vanhoissa) autoissa tuntuu aina, että etelämmässä saa autojan halvemmalla kuin aivan täällä Saksan pohjoisosissa.makkes kirjoitti:hinnat vaihtelee jonkin verran mistäpäin maata ostaa auton pohjoisesta saattaa ko malli irrota jo 1500€, ja mitä etelämmäksi mennään niin hinta tuntuu nousevan.
Mikä on ymmärrettävissä kun vertailee autojen kuntoa keskenään, etelän auto inhimillisillä alle 200 000 kilometreillä(no niin ja joku huutaa väliin et mittarit on ruuvattuja)
hinnat näyttä kulkevan siinnä 3000 luokassa halvimmillaan.
Joku on varmasti tehnyt useamman hakureissun ja pystyy antamaan tarkemman kuvauksen aluekohtaisesta hinnoittelusta

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: La 28.04.2012 19:52
Re: Tarinointia tuontiautoista
Hei!
Osaisiko joku sanoa mistä voisi nähdä onko Saksan tuonti MB:n mittaria ruuvattu? Kyseessä 2000 luvun slk. Keskikonsolista ympäriinsä, lähinnä käsijarrun molemminpuolin on koko harmaa pinnoite lähtenyt kokonaan ja sen alta esiin on tullut kamala musta kiiltävä pinta!
Osaako joku sanoa mistä näin iso kuluma voisi johtua! En ole missään autossa nähnyt vastaavaa? Nahkapenkkikin on kulunut puhki ja mittari näyttää 175 000. Taitaa olla jonkun verran ruuvattiin yksilö?
Voiko jostakin saada varman tiedon, että kyseessä on kolariauto? Huoltoliikkeessä sanoivat heti, että etupäässä on vaihdettu osia ja konepeltiä oli fiksattu maalilla..
Muitakin vikoja on läjäkaupalla.. Eli huono kauppa tuli tehtyä ja ihan suomalaisesta autoliikkeestä ostin, kun luotin myyjään.
Osaisiko joku sanoa mistä voisi nähdä onko Saksan tuonti MB:n mittaria ruuvattu? Kyseessä 2000 luvun slk. Keskikonsolista ympäriinsä, lähinnä käsijarrun molemminpuolin on koko harmaa pinnoite lähtenyt kokonaan ja sen alta esiin on tullut kamala musta kiiltävä pinta!
Osaako joku sanoa mistä näin iso kuluma voisi johtua! En ole missään autossa nähnyt vastaavaa? Nahkapenkkikin on kulunut puhki ja mittari näyttää 175 000. Taitaa olla jonkun verran ruuvattiin yksilö?
Voiko jostakin saada varman tiedon, että kyseessä on kolariauto? Huoltoliikkeessä sanoivat heti, että etupäässä on vaihdettu osia ja konepeltiä oli fiksattu maalilla..
Muitakin vikoja on läjäkaupalla.. Eli huono kauppa tuli tehtyä ja ihan suomalaisesta autoliikkeestä ostin, kun luotin myyjään.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Keskikonsolin maalin kuluminen on varsin normaalia r170 SLK:lle. Saksasta saa netinvälityksellä autoon sopivaa sisustamaalia, jolla kulumat saa piiloon.Hienohelma kirjoitti:Hei!
Osaisiko joku sanoa mistä voisi nähdä onko Saksan tuonti MB:n mittaria ruuvattu? Kyseessä 2000 luvun slk. Keskikonsolista ympäriinsä, lähinnä käsijarrun molemminpuolin on koko harmaa pinnoite lähtenyt kokonaan ja sen alta esiin on tullut kamala musta kiiltävä pinta!
Osaako joku sanoa mistä näin iso kuluma voisi johtua! En ole missään autossa nähnyt vastaavaa? Nahkapenkkikin on kulunut puhki ja mittari näyttää 175 000. Taitaa olla jonkun verran ruuvattiin yksilö?
.
Nahkapenkit ei pitäisi näillä kilometreillä pitäisi olla puhki. Tietysti jos edellinen omistaja on päästänyt esim. vedet tai koirat sisään, voi jälki olla todella pahaa.
Mielestäni yli kymmenen vuotta vanhassa autossa ei ole enää niin suurta väliä onko mittarilukema oikea. Tärkeämpää on yleiskunto.
Viimeksi muokannut postimies, Ma 04.06.2012 08:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SLK200 -96 & C 200 Coupé -16