CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

usremenar kirjoitti:
JuKoS kirjoitti:Motorbit on ainoa joka tähän mennessä on vastannut, pyysi tarkennusta (kuvan ECU:sta) ja vastasi : Valitettavasti tämä ECU -malli ei ole ohjelmoitavissa vielä OBD portin kautta.
No tule sitten meille, meillä onnistuu OBD -portin kautta ohjelmointi.
Asiahan ei tietysti minulle varsinaisesti kuulu, mutta miksei kysyjän pirssiä ole hinnastossa?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

usremenar kirjoitti:
JuKoS kirjoitti:Motorbit on ainoa joka tähän mennessä on vastannut, pyysi tarkennusta (kuvan ECU:sta) ja vastasi : Valitettavasti tämä ECU -malli ei ole ohjelmoitavissa vielä OBD portin kautta.
No tule sitten meille, meillä onnistuu OBD -portin kautta ohjelmointi.
Joku Ohjelmointi voi onnistua...mutta tehon nosto ei...ainakaan ei toissa päivänä vielä ;)
(kannatais selvittää tuottestaa mitä myy mihin se käy ja mihin ei...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
usremenar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Su 11.03.2012 16:15
Paikkakunta: Kitee

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja usremenar »

tj86430 kirjoitti:Asiahan ei tietysti minulle varsinaisesti kuulu, mutta miksei kysyjän pirssiä ole hinnastossa?
Eivät vaan ole kerinneet päivittämään vielä nettisivuja
usremenar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Su 11.03.2012 16:15
Paikkakunta: Kitee

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja usremenar »

CDI203 kirjoitti:kannatais selvittää tuottestaa mitä myy mihin se käy ja mihin ei...
Minulla on luettelo Geniuksella (laite, jolla luetaan/kirjoitetaan ohjelmat autosta/autoon) ajoneuvoista, jotka on mahdollista optimoida. Tietämykseni optimoitavista ajoneuvoista perustuu siis siihen. Tämä kyseinen laite päivitetään myös aika ajoin ja siinä vaiheessa siihen listautuu uusia malleja, joihin on softat rakennettu. Niinkuin jo tuolla aikaisemmassa viestissä mainitsin, niin kaikkia optimoitavia ajoneuvoja ei ikävä kyllä ole tuolla nettisivuilla. AINA kannattaa soittaa ja kertoa, mitä on vailla. Silloin saa päivitetyn tiedon.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

usremenar kirjoitti:
JuKoS kirjoitti:Motorbit on ainoa joka tähän mennessä on vastannut, pyysi tarkennusta (kuvan ECU:sta) ja vastasi : Valitettavasti tämä ECU -malli ei ole ohjelmoitavissa vielä OBD portin kautta.
No tule sitten meille, meillä onnistuu OBD -portin kautta ohjelmointi.
Älä ota hernettä kolviisi.

Mutta voimaa.comista minulla on kohtuu surkea kuva valitettavasti, kaikki kolme yritystä menneet reisille pahemman kerran...espoossa.
1. Fiat ducato 2006 ei ottanut ohjelmaa sisään, myyjä oli varsin nolona....tosin vasta kun kävin asiasta muutamaa viikkoa myöhemmin kyselemässä...tuntui vaan ihan alkuperäiseltä tehot kummasti.

2. Alkupään vitoa (muistaakseni 2004 tai 2005, voi olla että oli vanhempikin) koitettiin ohjelmoida, 150cdi:stä luvattiin 185hv jne...purkki ei edes vehon mukaan ollut ohjelmoitavissa, ja auton omistajakin ihmetteli kun teho tuntui samalle ohjelmoinnin jälkeen...voimaa.com kaveri sanoi että menee muutama tuhat km että ohjelma alkaa oppia? :shock: shittiähän se oli....

3. Audi A4 oli voimaa.com lastutuksessa...unohtivat laittaa akkulaturin kiinni ja lavetillahan se vietiin audicenteriin sitten.


Että hyvin toimii..... :D
Seuraava lastu olikin DP....

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

usremenar kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:kannatais selvittää tuottestaa mitä myy mihin se käy ja mihin ei...
Minulla on luettelo Geniuksella (laite, jolla luetaan/kirjoitetaan ohjelmat autosta/autoon) ajoneuvoista, jotka on mahdollista optimoida. Tietämykseni optimoitavista ajoneuvoista perustuu siis siihen. Tämä kyseinen laite päivitetään myös aika ajoin ja siinä vaiheessa siihen listautuu uusia malleja, joihin on softat rakennettu. Niinkuin jo tuolla aikaisemmassa viestissä mainitsin, niin kaikkia optimoitavia ajoneuvoja ei ikävä kyllä ole tuolla nettisivuilla. AINA kannattaa soittaa ja kertoa, mitä on vailla. Silloin saa päivitetyn tiedon.
Siihen siis tullut päivitys eilen?
Niin oma tieto taas perustuu ko laiteen valmistajan kertomaan,
kun sitä sieltä tiedustelin,
Muutama päivä sitten vastasivat että ei onnistu obd portin kautta kaikkien tarvitavien alueiden luku
(sammaa sanoi aikaisemmin myös yksi voim*** edustaja jonka laitamia ohjelmia joskus fixsailut)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
usremenar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Su 11.03.2012 16:15
Paikkakunta: Kitee

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja usremenar »

CDI203 kirjoitti:
usremenar kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:kannatais selvittää tuottestaa mitä myy mihin se käy ja mihin ei...
Minulla on luettelo Geniuksella (laite, jolla luetaan/kirjoitetaan ohjelmat autosta/autoon) ajoneuvoista, jotka on mahdollista optimoida. Tietämykseni optimoitavista ajoneuvoista perustuu siis siihen. Tämä kyseinen laite päivitetään myös aika ajoin ja siinä vaiheessa siihen listautuu uusia malleja, joihin on softat rakennettu. Niinkuin jo tuolla aikaisemmassa viestissä mainitsin, niin kaikkia optimoitavia ajoneuvoja ei ikävä kyllä ole tuolla nettisivuilla. AINA kannattaa soittaa ja kertoa, mitä on vailla. Silloin saa päivitetyn tiedon.
Siihen siis tullut päivitys eilen?
Niin oma tieto taas perustuu ko laiteen valmistajan kertomaan,
kun sitä sieltä tiedustelin,
Muutama päivä sitten vastasivat että ei onnistu obd portin kautta kaikkien tarvitavien alueiden luku
(sammaa sanoi aikaisemmin myös yksi voim*** edustaja jonka laitamia ohjelmia joskus fixsailut)
No en käy väittämään vastaan, jos noin ovat valmistajat sanoneet. Sitten se ei onnistu ja sillä selvä. Siinä tapauksessa minulle on annettu väärää informaatiota kyseisestä kulkineesta ja laitettu virheellinen päivitys. Laitoin kyselyn tuonne softalabraan jo tuossa aiemmin.

edit. Mistä muuten tarkalleen ottaen kysyit tuota softauksen mahdollisuutta?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

usremenar kirjoitti: edit. Mistä muuten tarkalleen ottaen kysyit tuota softauksen mahdollisuutta?
dimsport italiassa
oli paikka mistä kyselin työkalun sopivuutta

E:sieltä tuli tieto että ei onnistuisi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
usremenar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Su 11.03.2012 16:15
Paikkakunta: Kitee

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja usremenar »

CDI203 kirjoitti:
usremenar kirjoitti: edit. Mistä muuten tarkalleen ottaen kysyit tuota softauksen mahdollisuutta?
dimsport italiassa
oli paikka mistä kyselin työkalun sopivuutta

E:sieltä tuli tieto että ei onnistuisi
Jees, tiedän tuon firman
usremenar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Su 11.03.2012 16:15
Paikkakunta: Kitee

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja usremenar »

LopenUupunut kirjoitti:
usremenar kirjoitti:
JuKoS kirjoitti:Motorbit on ainoa joka tähän mennessä on vastannut, pyysi tarkennusta (kuvan ECU:sta) ja vastasi : Valitettavasti tämä ECU -malli ei ole ohjelmoitavissa vielä OBD portin kautta.
No tule sitten meille, meillä onnistuu OBD -portin kautta ohjelmointi.
Älä ota hernettä kolviisi.

Mutta voimaa.comista minulla on kohtuu surkea kuva valitettavasti, kaikki kolme yritystä menneet reisille pahemman kerran...espoossa.
1. Fiat ducato 2006 ei ottanut ohjelmaa sisään, myyjä oli varsin nolona....tosin vasta kun kävin asiasta muutamaa viikkoa myöhemmin kyselemässä...tuntui vaan ihan alkuperäiseltä tehot kummasti.

2. Alkupään vitoa (muistaakseni 2004 tai 2005, voi olla että oli vanhempikin) koitettiin ohjelmoida, 150cdi:stä luvattiin 185hv jne...purkki ei edes vehon mukaan ollut ohjelmoitavissa, ja auton omistajakin ihmetteli kun teho tuntui samalle ohjelmoinnin jälkeen...voimaa.com kaveri sanoi että menee muutama tuhat km että ohjelma alkaa oppia? :shock: shittiähän se oli....

3. Audi A4 oli voimaa.com lastutuksessa...unohtivat laittaa akkulaturin kiinni ja lavetillahan se vietiin audicenteriin sitten.


Että hyvin toimii..... :D
Seuraava lastu olikin DP....

.
En toki herneitä vetäise... :D , saahan palautetta antaa ja pitääkin, mutta ensisijaisesti tuotetta myyvälle yritykselle. Mutta sen verran haluan sanoa, että jos joku yksittäinen VoimaaComin jälleenmyyjä töpeksii jossain esim. taitamattomuuttaan tai tietämättömyyttään, niin ei se tee näitä VoimaaComin tuotteita yhtään huonommaksi. Vastuu on tämän tyyppisissä tapauksissa ensisijaisesti jälleenmyyjällä, eli jos esim. ohjelmointi ei onnistu jälleenmyyjästä johtuvista syistä. Pitää myös muistaa, että näillä on takuu! Onko nämä korjattu takuuseen eli annettu tälle myyjälle mahdollisuus?
Jukkis79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 13.03.2011 07:42
Paikkakunta: Riihimäki

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Jukkis79 »

Tuikku jossain kohtaa kirjoitti 639 viton ahtimen ohjauksesta ja ilmämäärämittarin puutteesta. Miksi se on toteutettu näin? Omassa ei ole ilmamäärämittaria eikä EGR:ää mutta VNT ahdin (IHI) joka tekee välillä hieman mitä haluaa. Alkaa olemaan ahtimen kilometrit täys niin mitä tilalle? Tarkoitus olisi lastuttaa jahka toi laatikko mysteeri selviää kokonaan.
Mutta tälläkin kaavalla 150Hp ja savut oli viikko sitten leimalla 0,35.
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja joskami »

Ymmärtääkseni noista om651 moottoreista on luettavissa Delpihin PIETZO CRD2.xx järjestelmän boxit obd kautta ja uudemmat SOLENOID CRD3.10 tricore pohjaiset pitää aukaista boxi, ohjelmasta näkee kyllä kumpi boxi on kyseessä.
Genius ymmärtääkseni lukee oikein nuo vanhemmat ohjainlaitteet..

Tietääkö kukaan onko kaikissa edc17 tricore pohjaisissa mersun ohjelmissa palattu takaisin solenoidi ohjattuihin suuttimiin?
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Jukkis79 kirjoitti:Tuikku jossain kohtaa kirjoitti 639 viton ahtimen ohjauksesta ja ilmämäärämittarin puutteesta. Miksi se on toteutettu näin? Omassa ei ole ilmamäärämittaria eikä EGR:ää mutta VNT ahdin (IHI) joka tekee välillä hieman mitä haluaa. Alkaa olemaan ahtimen kilometrit täys niin mitä tilalle? Tarkoitus olisi lastuttaa jahka toi laatikko mysteeri selviää kokonaan.
Mutta tälläkin kaavalla 150Hp ja savut oli viikko sitten leimalla 0,35.
Kustannussyistä, pakettiautoissa ei ole ohjelmissakaan mitään "hienouksia".
Kaikki on vedetty minimiin.
Kato jollain testerillä imuilman lämpöjä, syy voi olla siinä anturissa.
Tämä nyt poikkeuksena, vikoja ei korjata tässä topiikissa, vaan intetään ihan muista asioista.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

usremenar kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
usremenar kirjoitti:
JuKoS kirjoitti:Motorbit on ainoa joka tähän mennessä on vastannut, pyysi tarkennusta (kuvan ECU:sta) ja vastasi : Valitettavasti tämä ECU -malli ei ole ohjelmoitavissa vielä OBD portin kautta.
No tule sitten meille, meillä onnistuu OBD -portin kautta ohjelmointi.
Älä ota hernettä kolviisi.

Mutta voimaa.comista minulla on kohtuu surkea kuva valitettavasti, kaikki kolme yritystä menneet reisille pahemman kerran...espoossa.
1. Fiat ducato 2006 ei ottanut ohjelmaa sisään, myyjä oli varsin nolona....tosin vasta kun kävin asiasta muutamaa viikkoa myöhemmin kyselemässä...tuntui vaan ihan alkuperäiseltä tehot kummasti.

2. Alkupään vitoa (muistaakseni 2004 tai 2005, voi olla että oli vanhempikin) koitettiin ohjelmoida, 150cdi:stä luvattiin 185hv jne...purkki ei edes vehon mukaan ollut ohjelmoitavissa, ja auton omistajakin ihmetteli kun teho tuntui samalle ohjelmoinnin jälkeen...voimaa.com kaveri sanoi että menee muutama tuhat km että ohjelma alkaa oppia? :shock: shittiähän se oli....

3. Audi A4 oli voimaa.com lastutuksessa...unohtivat laittaa akkulaturin kiinni ja lavetillahan se vietiin audicenteriin sitten.


Että hyvin toimii..... :D
Seuraava lastu olikin DP....

.
En toki herneitä vetäise... :D , saahan palautetta antaa ja pitääkin, mutta ensisijaisesti tuotetta myyvälle yritykselle. Mutta sen verran haluan sanoa, että jos joku yksittäinen VoimaaComin jälleenmyyjä töpeksii jossain esim. taitamattomuuttaan tai tietämättömyyttään, niin ei se tee näitä VoimaaComin tuotteita yhtään huonommaksi. Vastuu on tämän tyyppisissä tapauksissa ensisijaisesti jälleenmyyjällä, eli jos esim. ohjelmointi ei onnistu jälleenmyyjästä johtuvista syistä. Pitää myös muistaa, että näillä on takuu! Onko nämä korjattu takuuseen eli annettu tälle myyjälle mahdollisuus?

Ducatoon ohjelma laitettiin ja se lähtikuin lähtikin toimimaan.
Viton ohjelmoinnin rahat palautettiin ja tappio myönnettiin nolona.
Audin hinaulsen ja korjauksen maksoi ohjelmayritys.

Kyllä, huutoon vastattiin joten sen puolesta asia oli oikein hoidettu....se miksi asiaa peiteltiin noissa pakujen tapauksissa kohtuu pitkälle, ei ollut mielestäni asiallista. Siitä jäi paskan maku suuhun varsinkin viton tapauksessa.

Audia ei sitten ohjelmoitu samalla pajalla....vaan siihenkin tuli DP:n ohjelma.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

joskami kirjoitti:Ymmärtääkseni noista om651 moottoreista on luettavissa Delpihin PIETZO CRD2.xx järjestelmän boxit obd kautta ja uudemmat SOLENOID CRD3.10 tricore pohjaiset pitää aukaista boxi, ohjelmasta näkee kyllä kumpi boxi on kyseessä.
Genius ymmärtääkseni lukee oikein nuo vanhemmat ohjainlaitteet..

Tietääkö kukaan onko kaikissa edc17 tricore pohjaisissa mersun ohjelmissa palattu takaisin solenoidi ohjattuihin suuttimiin?
Kaikista en tiedä mutta monissa on
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re:

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

sportsman kirjoitti:Nyt yksinkertainen kysymys ihan ilman mitään vinoilua tai
vastaavaa.

Äkkiseltään luulisin että tehtaalla on parempi tietotaito myös
ohjelmoinnin osalta joten miksi tehdas on sitten jättänyt
optimoinnin tekemättä ??

Ehkä olen jo tullut vanhaksi , mutta ed. perus kysymystä kyllä mietin.
Niin, nykyinen autoni on C220 cdi, automaatti 1999, ja kyllä ainakin minusta se liikkuu hyvin mukavasti jopa kesäkeleillä .

Ohjelmointiin monessa yhteydessä nekatiivisesti suhtautuneena,mainitaan seuraavaa.
Eihän tehdas ole sinunkaan autossa,jättänyt optimointia tekemättä, sinullahan on sama moottori kuin C200cdi,vaan siitä on moottorin ohjelmoinnilla otettu enempi tehoa kuin 200CDI:ssä ja olet toimenpiteeseen ihan tyytyväinen. Samoin nykyautoissa 220CDI 170heppaa ja 250CDI 204heppaa ovat ihan samoja koneita,vaan eri ohjelma moottorissa.Samoin 6
pyttyisissä on useita teholuokkia ohjelmoinnilla tehtaalla tehty. Jos täällä jotku harrastaa autonsa ohjelmointia ja yleensä opettelee sitä omalla autolla,on se mielestäni hatun noston arvoinen harrastus,ja paljon huonompia harrastuksia on olemassa.Varsinkin nuo vanhemmat CDI:t 4pyttyiset ja 6pyttyset ovat oivia kohteita ohjelmoinnille. Uusimmissa 4 pyttyisissä tuntuu olevan nuita ongelmia,jo ilman ohjelmointia.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Olli Hakala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 21.05.2012 22:04

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Olli Hakala »

Olen kirjoittanut täällä meseforumissa aloituksen tekniikassa; re85

Voi minun Mercedeksen c 200 kompressor-2001 omaa "ruiskun boksia" ohjelmoida n.25% rikkaammalle jotenkin/jossain, jolloin voisi käyttää pelkästään re85 polttoainetta. Osaako kukaan auttaa?

Lisää asiasta; re85
Avatar
JuKoS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 284
Liittynyt: Ke 19.03.2008 10:49

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja JuKoS »

Tervehdys
Palasin juuri Italian reissulta ja tarkastin sähköpostini, ei uusia viestejä asiaan liittyen (C 180CDI ), täytin muistaakseni myös Voimaa. com:illekin yhteydenotto kaavakkeen, ehkä pitänee kokeilla uudestaan koskapa ei ole vastattu.
No jokatapauksessa laitan kuvia ECU:n ja muistakin numerosarjoista joita moottorin päältä kuvasin, josko foorumin asiantuntijat niistä jotain osaisi kertoa.


Alla muokattu linkki:
https://picasaweb.google.com/1110619066 ... MersuKuvia" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut JuKoS, Su 27.05.2012 17:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JuKoS kirjoitti:Tervehdys
Palasin juuri Italian reissulta ja tarkastin sähköpostini, ei uusia viestejä asiaan liittyen (C 180CDI ), täytin muistaakseni myös Voimaa. com:illekin yhteydenotto kaavakkeen, ehkä pitänee kokeilla uudestaan koskapa ei ole vastattu.
No jokatapauksessa laitan kuvia ECU:n ja muistakin numerosarjoista joita moottorin päältä kuvasin, josko foorumin asiantuntijat niistä jotain osaisi kertoa.


https://plus.google.com/photos/11106190 ... 2087513121" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvat ei näy kyselee jotain tunnuksia... vaan nehän oliki vissiin asiantuntijoille :)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
JuKoS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 284
Liittynyt: Ke 19.03.2008 10:49

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja JuKoS »

Sorrii meikä on ei yhteensopiva tietokoneiden kanssa, koitin vaihtaa toimivamman linkin https://picasaweb.google.com/1110619066 ... MersuKuvia" onclick="window.open(this.href);return false;
280cdi_ep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 11.02.2011 18:18

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja 280cdi_ep »

Kuka pystyisi 100% varmuudella ohjelmoimaan W211 280cdi v6 aut. vm-06?
Eikä siis pelkästään 320:n vakio tehoihin, vaan n.260/600 tehoiseksi.
Eikä ole väliä missä päin Suomea osaaja majailee.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

280cdi_ep kirjoitti:Kuka pystyisi 100% varmuudella ohjelmoimaan W211 280cdi v6 aut. vm-06?
Eikä siis pelkästään 320:n vakio tehoihin, vaan n.260/600 tehoiseksi.
Eikä ole väliä missä päin Suomea osaaja majailee.
Kysy tuolta motorbit
(mikään ei ole 100% varmaa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Legend@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Su 10.01.2010 21:46

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Legend@ »

280cdi_ep kirjoitti:Kuka pystyisi 100% varmuudella ohjelmoimaan W211 280cdi v6 aut. vm-06?
Eikä siis pelkästään 320:n vakio tehoihin, vaan n.260/600 tehoiseksi.
Eikä ole väliä missä päin Suomea osaaja majailee.
Täältä löytyy ainakin yksi joka pystyy optimoimaan tuon sinun mersusi haluamillesi tehoille..
Nyt onnistuu myös kaikki suojatulla EDC17 eculla varustetut menopelit..

Tmi A.Lohikoski
045 - 234 0630
seinajoki@optimoiautosi.fi
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja markoala »

joskami kirjoitti:Ymmärtääkseni noista om651 moottoreista on luettavissa Delpihin PIETZO CRD2.xx järjestelmän boxit obd kautta ja uudemmat SOLENOID CRD3.10 tricore pohjaiset pitää aukaista boxi, ohjelmasta näkee kyllä kumpi boxi on kyseessä.
Genius ymmärtääkseni lukee oikein nuo vanhemmat ohjainlaitteet..

Tietääkö kukaan onko kaikissa edc17 tricore pohjaisissa mersun ohjelmissa palattu takaisin solenoidi ohjattuihin suuttimiin?

Omassa Delphi CRD 2.10 solenoid joka ohjelmoitu cmd kaapelilla. 200cdi taitaa olla ainoa solenoidi suuttimilla tuon ikäisistä.
Automessuilla boschin luennoitsija ennusti yli vuosi sitten solenoidi suuttimien osuuden nousevan uudestaan. Taisi olla tietoa.
W213 220d +W242 electric drive
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja joskami »

markoala kirjoitti:
joskami kirjoitti:Ymmärtääkseni noista om651 moottoreista on luettavissa Delpihin PIETZO CRD2.xx järjestelmän boxit obd kautta ja uudemmat SOLENOID CRD3.10 tricore pohjaiset pitää aukaista boxi, ohjelmasta näkee kyllä kumpi boxi on kyseessä.
Genius ymmärtääkseni lukee oikein nuo vanhemmat ohjainlaitteet..

Tietääkö kukaan onko kaikissa edc17 tricore pohjaisissa mersun ohjelmissa palattu takaisin solenoidi ohjattuihin suuttimiin?

Omassa Delphi CRD 2.10 solenoid joka ohjelmoitu cmd kaapelilla. 200cdi taitaa olla ainoa solenoidi suuttimilla tuon ikäisistä.
Automessuilla boschin luennoitsija ennusti yli vuosi sitten solenoidi suuttimien osuuden nousevan uudestaan. Taisi olla tietoa.
Näinhän tuossa on käynyt muutaman uudemman edc17 ohjelmaa katsellu ja todennut että on menty takaisin solenoidi suuttimin.

Eikä noista EDC17 ohjainlaitteilla olevista 350cdi moottorilla olevista saa edes samanlailla voimaa ulos kuin 320-350cdi mitkä on varusteltu EDC 16 ohjainlaitteella

Kaikkia rajoittimia ei ole maailmallakaan kuulemma ratkottu koskien kyseistä ohjainlaitetta , eikä kyllä löydy Suomestakaan apuja tuohon hommaan..

Täytyy laitella lappuja tuosta omasta c207 edc17 350cdi:stä kun kerkee vaan penkkiin joskus...

edit. korjattu kirjoistusvirheitä..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
MadAndy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 17.10.2006 18:17

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MadAndy »

Googlettelin hieman tuolla om651:llä ja löysin tällaisen toimijan Saksasta joka lupaa tuolle c180 Cdi:lle 174 heppaa : http://www.mkb-power.de/content/en/prod ... d_gruppe=1 tehot ovat samat 200sen ja 180sen välillä...

Ilmeisesti tuon päivittämisen onnistuminen suomalaisilla toimijoillakin alkaa olla lähellä kun laitteet päivittyy?
W204 C180 CDI -12
Legend@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Su 10.01.2010 21:46

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Legend@ »

Meillä ainakin onnistuu ihan täällä suomen maassakin tuo c180cdi blue koneella...
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Suuttimissa ratkaisee niiden tuotto, ei niinkään se toimintaperiaate.
Käsittääkseni Delphiläisissä on hirmuiset suuttimet, uusimmissa V6,ssa hiukan edellistä mallia pienemmät, mutta suutinkartan mukaan vielä esim AMG,n vastaavia suuremmat.
Eli "tehottomuus" ei kyllä pitäisi suuttimista johtua... eikä ahtimista ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Ruostekasa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Pe 24.06.2005 09:55

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Ruostekasa »

Omaan ML280cdi -06 sujui softaus tänään hienosti. Vaikutus oli suurin mitä missään softaukses on eteen tullu ja aika monen moista härveliä on kokeiltu. Nyt pysyy jo malmikasalla liikenteen mukana :)
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

280cdi_ep kirjoitti:Kuka pystyisi 100% varmuudella ohjelmoimaan W211 280cdi v6 aut. vm-06?
Eikä siis pelkästään 320:n vakio tehoihin, vaan n.260/600 tehoiseksi.
Eikä ole väliä missä päin Suomea osaaja majailee.
Oulussa http://www.powerflash.fi" onclick="window.open(this.href);return false; pystyy myös tekemään.

Ko mallissa joutuu usein ecun aukaisemaan, että pääsee nastoille käsiksi... muuten auto identtinen teknisesti 320 CDI: n kanssa ja samat tehot saatavissa.

Oma autoni ohjelmoitiin noin neljä vuotta sitten Ekin kanssa ja toimii edelleen oikein mieluisasti.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Vastaa Viestiin