C270 -01 Kierrokset ei nouse yli 3000,
C270 -01 Kierrokset ei nouse yli 3000,
Onko tämä joku varotoiminto ? Alkoi kesken ajon, automaatilla kierrokset jää 2000:een ja jos pistää vaikka 4:lle niin sitten nousee 3000:een. Mitään virheilmoitusta ei näyttöön tule ja autolla voi ajaa muuten normaalisti vaikka yli sataa, lieneekö vakavaa? Kukas tällaisen Treella tutkisi, muu kuin Veho ?
Re: C270 -01 Kierrokset ei nouse yli 3000,
Vikatilassa se on .Tossa ois forumilaisten stareja ja he auttavat ,katso täsmääkö sietä päin joku.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=114363" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=114363" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: C270 -01 Kierrokset ei nouse yli 3000,
Ensikuun 8 pv Tampereela päin jos vielä sillon tarvetta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: C270 -01 Kierrokset ei nouse yli 3000,
Imusarjan läpät tohjona (läppien akselit poikki), josta vikatilaan.
S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: C270 -01 Kierrokset ei nouse yli 3000,
Voihan vikatila tulla monestakin asiasta, mahdoton sanoa ilman *:a jos ei mitään muita oireita?Vesa T kirjoitti:Imusarjan läpät tohjona (läppien akselit poikki), josta vikatilaan.

Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: C270 -01 Kierrokset ei nouse yli 3000,
Tai ilmamassamittari niin kuin mulla.
Perinteitä pitää kunnioittaa.
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: C270 -01 Kierrokset ei nouse yli 3000,
Ilmamäärämittari oli mullakin. Mutta ei kannata alkaa mitään vaihtelemaan, *:iin vaan.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: C270 -01 Kierrokset ei nouse yli 3000,
its just ropailin tuola omaa 270cdi:tä ja satin ihan sattumalta huomaamaan että jos siellä alipainejärjestelmässä olevassa mustassa purkissa (niitä on kaksi siellä toinen imusarjan puolella ja toinen turbon puolella) on siihen menevä sähköjohto irti niin kierrokset ei nouse yli 3 tuhannen, eikä tule mitään varoitusvaloja minnekkään. Eli katoppa että se liitin on kunnolla kiinni kummassakin purkissa. Ihmettelin ite mikä oli, mutta muistin ottaneeni sen irti ja laitoin vaan takas, niin siitä lähti sit pelittään uudelleenkäynnistyksellä.
Osa numero 15
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m.mycat?Form" onclick="window.open(this.href);return false;
Osa numero 15
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m.mycat?Form" onclick="window.open(this.href);return false;
MB C200 cdi STW -09
MB SL 560 -88
Ford Mustang -76 GhiaII 5.7
MB Sprinter 616 cdi -03
MB Sprinter 316 cdi -14
exät:
BMW 525TD e39 -99
MB CLK 270cdi -04
MB E 300 TDT -98
WV Golf V5 4motion
E46 BMW 525d -05
w163 ML 270cdi -04
w208 CLK 430 -99
Sprinter 313cdi -05
w202 220d -96
w124 200d -88
w123 coupe
MB SL 560 -88
Ford Mustang -76 GhiaII 5.7
MB Sprinter 616 cdi -03
MB Sprinter 316 cdi -14
exät:
BMW 525TD e39 -99
MB CLK 270cdi -04
MB E 300 TDT -98
WV Golf V5 4motion
E46 BMW 525d -05
w163 ML 270cdi -04
w208 CLK 430 -99
Sprinter 313cdi -05
w202 220d -96
w124 200d -88
w123 coupe
Re: C270 -01 Kierrokset ei nouse yli 3000,
Vie nyt se auto johonkin *.rin piuhan päähän niin saat selvyyden tuohon ongelmaan
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: C270 -01 Kierrokset ei nouse yli 3000,
Käytin auton Vänttisellä ja tietämyskone ilmoitti että imusarjan läppien asentomoottori rikki. Vähän jäi
epäselväksi ko. läppien tehtävä. Kuulemma aika työläs homma korjata, paljon purettavaa., n. 4-5 tuntia.
epäselväksi ko. läppien tehtävä. Kuulemma aika työläs homma korjata, paljon purettavaa., n. 4-5 tuntia.
Re: C270 -01 Kierrokset ei nouse yli 3000,
Olisiko vaan imusarjan läpät jumissa eikä moottori rikki pitäisi vaan ottaa se imusarjan tanko irti siitä moottorista ja lukita nuo läpät auki asentoon niin se moottori saa jäädä hurisemaan omaan tahtiinsa sinne
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: C270 -01 Kierrokset ei nouse yli 3000,
Rittää että se moottori(vaika jossain ihan muuala johdon päässä) toimii ja läpät jumittaa auki asentoonAti_e kirjoitti:Käytin auton Vänttisellä ja tietämyskone ilmoitti että imusarjan läppien asentomoottori rikki. Vähän jäi
epäselväksi ko. läppien tehtävä. Kuulemma aika työläs homma korjata, paljon purettavaa., n. 4-5 tuntia.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: C270 -01 Kierrokset ei nouse yli 3000,
Onko iso homma ja pitäskö olla vähän tietoo eikä tumpelo? Paljonko arviolta aikaa menee?arska10 kirjoitti:Olisiko vaan imusarjan läpät jumissa eikä moottori rikki pitäisi vaan ottaa se imusarjan tanko irti siitä moottorista ja lukita nuo läpät auki asentoon niin se moottori saa jäädä hurisemaan omaan tahtiinsa sinne
Re: C270 -01 Kierrokset ei nouse yli 3000,
Ei siihen kovin kauaa aikaa men jos ottaa irti sen yhdystangon ja lukitsee vaikka rautalangalla nuo läpät auki asentoon
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: C270 -01 Kierrokset ei nouse yli 3000,
Jos niitä kilsoja on paljon ja orggis imusarja, suosittelen imusarjan irroittamista ja putsaamista. Ne läpät tai niiden akselit on todennäköisesti hajonnu imusarjaan kertyneen paskan takia ja sitä samaa sontaa on varmaan kanteen asti. Faijan pelissä uusittiin varmuudeksi koko imusarja, jossa myös akselien käyttötangot löytyi pohjapanssarilta. Olisi vanhan toki saanut putsattua ja läpät poistettuakin (läppien aukot tukkien).
S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: C270 -01 Kierrokset ei nouse yli 3000,
jos nyt läpät jumittaakin paikoilleen niin moottori jos on mykkä niin vaikka sen jättää pois vipujen heiluttelusta niin se kaiketi pitää olla silti ehjä vai voisko sen eliminoida kokonaan pois eculta ja tällöin ei haittaa jos se on rikki.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: C270 -01 Kierrokset ei nouse yli 3000,
lällämoottori pitää olla ehjäatlas kirjoitti:jos nyt läpät jumittaakin paikoilleen niin moottori jos on mykkä niin vaikka sen jättää pois vipujen heiluttelusta niin se kaiketi pitää olla silti ehjä vai voisko sen eliminoida kokonaan pois eculta ja tällöin ei haittaa jos se on rikki.
voi sen kyllä ottaa pois ohjelmastakin sitten sitä ei tarvi olla rikkinäisenäkään johtojen päässä
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: C270 -01 Kierrokset ei nouse yli 3000,
Voi(eikä ole kauhen vaika homma) ja jos ei niin tee pitää sen olla ehjäatlas kirjoitti:jos nyt läpät jumittaakin paikoilleen niin moottori jos on mykkä niin vaikka sen jättää pois vipujen heiluttelusta niin se kaiketi pitää olla silti ehjä vai voisko sen eliminoida kokonaan pois eculta ja tällöin ei haittaa jos se on rikki.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: C270 -01 Kierrokset ei nouse yli 3000,
Nyt kuulin väitteen että jos läpät poistaa tai lukitsee auki niin alatehoa häipyy. Onko tietoa/havaintoja asiasta ?
Re: C270 -01 Kierrokset ei nouse yli 3000,
En oo kyllä moisesta kuullutkaan taitaa olla Esson baarin juttuja 
Miksiköhän foorumilaiset olisi poistanut noita läppiä jos alatehot häviäsivät

Miksiköhän foorumilaiset olisi poistanut noita läppiä jos alatehot häviäsivät
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: C270 -01 Kierrokset ei nouse yli 3000,
Ei se nyt suoranaisesti "häviä", mutta alavääntö heikkenee kylläkin. Sitä vartenhan ne läpät siellä on (alaväännön lisääminen), että siinä mielessä ei ihan esson baari -juttuja.
Läppiä poistetaan koska imusarja on kallis (läppiä ei saane erikseen) ja autolla pystyy kuitenkin ajamaan normaalisti vaikkei niitä läppiä siellä olisikaan. Lisäksi monella on päässyt housuun kun on kuunnellut bmw:n leirin juttuja imusarjan läpistä, mutta käsittääkseni samaa ongelmaa ei ole mersuissa?
Läppiä poistetaan koska imusarja on kallis (läppiä ei saane erikseen) ja autolla pystyy kuitenkin ajamaan normaalisti vaikkei niitä läppiä siellä olisikaan. Lisäksi monella on päässyt housuun kun on kuunnellut bmw:n leirin juttuja imusarjan läpistä, mutta käsittääkseni samaa ongelmaa ei ole mersuissa?
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: C270 -01 Kierrokset ei nouse yli 3000,
Ja se matalien kierrosten pyörteilyn lisääminen lienee tehty myös siksi että monasti samaan aikaan se egr lykkää kakkaa koneeseen ja se on kivempaa saada sekaisin siihen puhtaampaan ilmaan? Kun EGR on ohjelmoitu pois, ei tähänkään läppiä tarvita...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: C270 -01 Kierrokset ei nouse yli 3000,
Jos haluat tuon egr:n pois ohjelmatsta niin ota yhteyttä cdi203 tai tuikku niin homma onnistuu
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: C270 -01 Kierrokset ei nouse yli 3000,
Teorias joo... Mutta käytänösä ei, ehkä noin 2 kuskia 20 huomaa pienen alenemanH.E. von Kuusi kirjoitti:Ei se nyt suoranaisesti "häviä", mutta alavääntö heikkenee kylläkin. Sitä vartenhan ne läpät siellä on (alaväännön lisääminen), että siinä mielessä ei ihan esson baari -juttuja.
Läppiä poistetaan koska imusarja on kallis (läppiä ei saane erikseen) ja autolla pystyy kuitenkin ajamaan normaalisti vaikkei niitä läppiä siellä olisikaan. Lisäksi monella on päässyt housuun kun on kuunnellut bmw:n leirin juttuja imusarjan läpistä, mutta käsittääkseni samaa ongelmaa ei ole mersuissa?
(jos eivät tiedä poistosta)
Yleensä huomiot ovat pelkästään positiviisia,
johtunee siitä että ne missä noita läppä/karstaa imusarjassa on
On yleensä jo jonkun verran ajettuja ja läppien vaikutus hukkuu muuhun
Pää homma niillä on pyörteisyyden (swirl) lisääminen
sitä varten että se kerran käytetty sekoituisi mahdolisimman hyvin
Ja palasi sitten pois
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: C270 -01 Kierrokset ei nouse yli 3000,
Okei, tämä oli uutta. Jostain muistan lukeneeni, että ne on nimenomaan tuomassa alavääntöä, mutta se lienee sitten ollut sitä ns. esson taikka valion baariaCDI203 kirjoitti:Teorias joo... Mutta käytänösä ei, ehkä noin 2 kuskia 20 huomaa pienen alenemanH.E. von Kuusi kirjoitti:Ei se nyt suoranaisesti "häviä", mutta alavääntö heikkenee kylläkin. Sitä vartenhan ne läpät siellä on (alaväännön lisääminen), että siinä mielessä ei ihan esson baari -juttuja.
Läppiä poistetaan koska imusarja on kallis (läppiä ei saane erikseen) ja autolla pystyy kuitenkin ajamaan normaalisti vaikkei niitä läppiä siellä olisikaan. Lisäksi monella on päässyt housuun kun on kuunnellut bmw:n leirin juttuja imusarjan läpistä, mutta käsittääkseni samaa ongelmaa ei ole mersuissa?
(jos eivät tiedä poistosta)
Yleensä huomiot ovat pelkästään positiviisia,
johtunee siitä että ne missä noita läppä/karstaa imusarjassa on
On yleensä jo jonkun verran ajettuja ja läppien vaikutus hukkuu muuhun
Pää homma niillä on pyörteisyyden (swirl) lisääminen
sitä varten että se kerran käytetty sekoituisi mahdolisimman hyvin
Ja palasi sitten pois

cdi203lle:
Aiheesta vähän poiketen, mikähän on tuossa omassa 200cdi:ssä kun erityisesti kylmänä vieläkin vääntöä hukassa? Muistat sinä neuvoit siihen sen egr:lle tulevan alipaineletkun, sillä tuli suurimmat väännöt takaisin, mutta vielä vaivaa tuollainen, että kylmänä ei tahdo vääntää. Joskus tulee väännöt jo ihan 5-10sek sisään siitä kun lähtee liikkeelle, joskus menee jopa parikymmentä kilometriä ennenkun alkaa vääntää (ei tule yhtäkkiä vaan pikkuhiljaa), sitä ennen vaan pykältää alaspäin että kiihtyy. Savuttikin jonkun verran tossa kun tuli ekat helteet, mutta se lie vaan ollut että karstat alkanu irrota takapöntöstä kun siellä taitaa sisuskalut heilua jo miten sattuu (vaihto edessä).
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98