Manuaalillakin pitäisi voimansiirron välykset ensin kytkimella "sitoa" niin että nostaa sen verran kytkintä että välykset "katoaa" sitten vasta se äkkilähtö.Siekkinen kirjoitti:kytkinpommeilta säästyy kuitenkin
mulla olis yksi w124 200E automaatin perä (olikohan sen välitys nyt jotain 3.46 tai jotain tuollaista, ei huuda, eikä välyksiäkään kovin kauheasti ole...joku vois sanoa jopa, että välyksetön) eikös tuollainen sopisi tenavaankin, kun sen takakannen siihen vaihtaaTUUTTERO kirjoitti:homma meni niin että toi parinkympin perä hajos aika nopeesti (mitä muutakaan voi odottaa halvalta perältä) ja ny auto on ollu remontis ja pian leimas ja pitäs saada sitä ennen ehjä hiljanen perämurikka.
Semmosia saa tarjota jos on ylimääräsiä.
Niin joo ja tenavalla ei oo ajettu yli puoleenvuoteen.
Melkeinpä aina vaan näkee sellasta että kytkin pohjaan, kaasu pohjaan ja kytkin kerralla ylös asti. Harvat osaa/tajuaa niin tehä että ensin nostaa vähän ja sitten loput. Kartaanin rätit, takapään puslat, perä ja joskus vetarit onkin sitten sen mukasiaMika.T kirjoitti:Manuaalillakin pitäisi voimansiirron välykset ensin kytkimella "sitoa" niin että nostaa sen verran kytkintä että välykset "katoaa" sitten vasta se äkkilähtö.Siekkinen kirjoitti:kytkinpommeilta säästyy kuitenkin
Jos tätä ei osaa niin voi olla 100% varma ettei paikat kestä.
Ny tänävuonna pari satsia takarenkaita jauhettu, et kakkosella vain ja kaasu pohjaan ja vähä kurvata, niin pääsee luikkuun ja paikallaan jos jauhaa, niin ykkösellä jarrua vaste et nostaa ahdon ja sitte palaa jamppa ja johnaki välis nakkaa kakkosen.pera8x kirjoitti:sitten, kun se keskitappi antautuu, niin sen voi vielä hitsata kiinni niin, että toimii, jos ei ihan väljäks sitä aja. tosta entisestä ässästä se hitsattiin kuntoon, ku ei ollu varaa ostaa uutta perää. vaikka siinä se oli jo aika väljäkin, niin silti siitä tuli ihan hyvä ja hiljanen. tarvii vaan kunnolla putsata paikat ja riittävän suurella virralla tinata, että sulaa kunnolla.
niin tota. onko se ajotyyli muuten semmonen, että kytkimellä paukutetaan, jotta kumppa palaa tms? ei ole mun korviin kantautunu, että ihan herkästi noi perät hajoilee, paitsi jos jauhaa yhtä kumppaa. sillon kyllä hajoo.
No ei ihme että perät paukkuuTUUTTERO kirjoitti: paikallaan jos jauhaa, niin ykkösellä jarrua vaste et nostaa ahdon ja sitte palaa jamppa ja johnaki välis nakkaa kakkosen.
Nyt täytyy kyllä kysyä missä tilanteessa tuota "et kakkosella vain ja kaasu pohjaan ja vähä kurvata, niin pääsee luikkuun "-tilannetta pitää käyttää?TUUTTERO kirjoitti: Ny tänävuonna pari satsia takarenkaita jauhettu, et kakkosella vain ja kaasu pohjaan ja vähä kurvata, niin pääsee luikkuun ja paikallaan jos jauhaa, niin ykkösellä jarrua vaste et nostaa ahdon ja sitte palaa jamppa ja johnaki välis nakkaa kakkosen.
Välykset aina päästetty ensin pois jos vähäkää on tarvinnu nytkäästä.
mitä tosta nyt itse voisin kuvitella, että minkälaisessa tilanteessa tollain voi tehdä, niin tolla omalla entisellä farkkumesellä pääsi hienosti motarin ramppeja just noin. sateella ne on kovin luikkaita, niin toisinaan teki mieli leikkiä.. kakkonen silmässä kiihdyttää ramppiin ja siitä sitten kolmonen silmään, luisu päälle ja koko rampin pääsee hienosti kahvassa.E200kompressor kirjoitti:Nyt täytyy kyllä kysyä missä tilanteessa tuota "et kakkosella vain ja kaasu pohjaan ja vähä kurvata, niin pääsee luikkuun "-tilannetta pitää käyttää?TUUTTERO kirjoitti: Ny tänävuonna pari satsia takarenkaita jauhettu, et kakkosella vain ja kaasu pohjaan ja vähä kurvata, niin pääsee luikkuun ja paikallaan jos jauhaa, niin ykkösellä jarrua vaste et nostaa ahdon ja sitte palaa jamppa ja johnaki välis nakkaa kakkosen.
Kun itse olen vasta 37 vuotta laillisesti ajanut moottorikäyttöisillä laitteilla ja muutama vuosi sitä ennen vähemmän laillisesti?
Olen tainnut missata jotakin tai sitten Tuuttero ei vielä oikein osaa ajaa autoja.
Toki noin voi tehdä ja itsekin kokeilin aikoinaan katuviritteisellä vajaa 6 litraisella V-8:lla kun talvikeli ja lukkoperä aiheutti aina sivuluiston satasen vauhdissa jos erehtyi polkemaan kickdownia. Mutta mitään hyötyä siitä ei ollut vaan ainoastaan suurta vaaraa itselle, muille ja kalustolle.pera8x kirjoitti: mitä tosta nyt itse voisin kuvitella, että minkälaisessa tilanteessa tollain voi tehdä, niin tolla omalla entisellä farkkumesellä pääsi hienosti motarin ramppeja just noin. sateella ne on kovin luikkaita, niin toisinaan teki mieli leikkiä.. kakkonen silmässä kiihdyttää ramppiin ja siitä sitten kolmonen silmään, luisu päälle ja koko rampin pääsee hienosti kahvassa.
E200kompressor kirjoitti:Nyt täytyy kyllä kysyä missä tilanteessa tuota "et kakkosella vain ja kaasu pohjaan ja vähä kurvata, niin pääsee luikkuun "-tilannetta pitää käyttää?TUUTTERO kirjoitti: Ny tänävuonna pari satsia takarenkaita jauhettu, et kakkosella vain ja kaasu pohjaan ja vähä kurvata, niin pääsee luikkuun ja paikallaan jos jauhaa, niin ykkösellä jarrua vaste et nostaa ahdon ja sitte palaa jamppa ja johnaki välis nakkaa kakkosen.
Kun itse olen vasta 37 vuotta laillisesti ajanut moottorikäyttöisillä laitteilla ja muutama vuosi sitä ennen vähemmän laillisesti?
Olen tainnut missata jotakin tai sitten Tuuttero ei vielä oikein osaa ajaa autoja.
TUUTTERO kirjoitti:E200kompressor kirjoitti:Nyt täytyy kyllä kysyä missä tilanteessa tuota "et kakkosella vain ja kaasu pohjaan ja vähä kurvata, niin pääsee luikkuun "-tilannetta pitää käyttää?TUUTTERO kirjoitti: Ny tänävuonna pari satsia takarenkaita jauhettu, et kakkosella vain ja kaasu pohjaan ja vähä kurvata, niin pääsee luikkuun ja paikallaan jos jauhaa, niin ykkösellä jarrua vaste et nostaa ahdon ja sitte palaa jamppa ja johnaki välis nakkaa kakkosen.
Tarkotus olis pitää autoa niin kauan kun siinä on järkeä. Konetta kun tehtiin niin mitään kuitteja en säilyttäny, Koska tulee omaan käyttöön ja harvat niitäki arvostaa. ens viikolla turbon pumppu ppd 7mm.Siekkinen kirjoitti:Eipä tuokaan auta yhtään mitään kun aletaan syyttelemään hirveästä lain rikkomisesta ja kuskin tyhmyydestä. Montako tapausta tiedätte jossa kuminpolton takia olis joku kuollut tai edes loukkaantunut? Suurempi riski on sillon kun ajetaan ylinopeuksia ja vieläpä alueella jossa on paljon muita ihmisiä.
Itsekkin olen silloin tällöin kumia jauhanut mutta ihme kyllä ei ole perä hajonnut vaikka yhdellä on sutinutkin. Johtuneeko siitä että perä (keskitappi) oli valmiiksi väljä kun auton ostin ja toisekseen auto on automaattiosta kerralla iso asd ja laita siihen vähän painetta niin kestää. Turha alkaa mitään bemarin periä sovittelemaan jos autoa ei aio pitemmälle jalostaa ja omistaa.