päästöt poskellaan
päästöt poskellaan
käytinpä 190E -97 2.0 autom. katsastuksessa ja oli
arvot todella poskellaan.
co% 5,99
co2 10,3
hc 297
o2 0,2
Katsastusmies totesi käyvän vähän turhan rikkaalla ja sanoi, että jos on yli 6 arvoja (co%) niin tulisi ajokielto.
Luultavasti vien Veholle, mutta osaako kukaan sanoa missä vika?
Olen pitänyt kirjaa tankkauksista ja laskin tuossa äsken keskikulutuksen joka oli hurjat 11,4 l/km !!!!
arvot todella poskellaan.
co% 5,99
co2 10,3
hc 297
o2 0,2
Katsastusmies totesi käyvän vähän turhan rikkaalla ja sanoi, että jos on yli 6 arvoja (co%) niin tulisi ajokielto.
Luultavasti vien Veholle, mutta osaako kukaan sanoa missä vika?
Olen pitänyt kirjaa tankkauksista ja laskin tuossa äsken keskikulutuksen joka oli hurjat 11,4 l/km !!!!
__________________
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
hups toki se on -87
Miten tuon "ryypyn" saa pois päältä ja mistä sen näkee onko se päällä?
Miten tuon "ryypyn" saa pois päältä ja mistä sen näkee onko se päällä?
dealer kirjoitti:"190E -97 2.0"![]()
Jos on -87 ja eikä kattia niin sen kuin vaihtaa ilmansuodattimen ja säätää seokset kohdalleen.
Tai voipi olla "ryyppy" päällä jatkuvasti jostain syystä.
__________________
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
Heh, tähän löytyy vastaajia jotka tuntevat tuon ruiskun paremmin kuin minä.
Jos moottorin lämpötilaa mittaava anturi on vialla, se joka säätää "ryyppyä", seokset ovat kuumanakin rikkaalla.
Minä olen värkännyt noiden kanssa senverran vähän että en edes muista onko siinä erillinen suutin ryypylle...
Jos moottorin lämpötilaa mittaava anturi on vialla, se joka säätää "ryyppyä", seokset ovat kuumanakin rikkaalla.
Minä olen värkännyt noiden kanssa senverran vähän että en edes muista onko siinä erillinen suutin ryypylle...
wiimax.fi
Käynnistyssuutin sijaitsee n. 2 ja 3 pytyn välissä määränjakajan vieressä ja siitä lähtee johto lämpötunnistimelle. Lämpötunnistimen vastusarvot eri lämpötiloille on 0C=6kΩ, 40C=1,2kΩ ja 80C=325Ω.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
on katti
unohdin mainita, että autossa on katti ja lamda -anturi. on tuontiautoja 
katsastusmies kyllä sanoi, että katin saa ottaa pois kun siitä ei ole merkintää
rekisteriotteessa. Jos otan katin pois niin pitääkö lamda -anturikin ottaa pois
ja mitenkäs sitten koneen säädöt??

katsastusmies kyllä sanoi, että katin saa ottaa pois kun siitä ei ole merkintää
rekisteriotteessa. Jos otan katin pois niin pitääkö lamda -anturikin ottaa pois
ja mitenkäs sitten koneen säädöt??
__________________
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
lamda oli rikki
No nyt auto kävi veholla ja sanoivat lamdan olevan rikki.
uusi maksaa >200 ekua !!
Kun kysyin voiko lamdan ja katin poistaa kun rekisteriotteesssa ei ole
niistä merkintöjä niin vastaus oli, että katin voi ottaa pois mutta jos ottaa
lamdan pitää vaihtaa myös joku säätöyksikkö, joka maksaa taas enemmän kuin pelkkä lamda- anturi.
Onko kukaan ottanut lamdaa pois ja miten auto on sitten pelittänyt?
uusi maksaa >200 ekua !!
Kun kysyin voiko lamdan ja katin poistaa kun rekisteriotteesssa ei ole
niistä merkintöjä niin vastaus oli, että katin voi ottaa pois mutta jos ottaa
lamdan pitää vaihtaa myös joku säätöyksikkö, joka maksaa taas enemmän kuin pelkkä lamda- anturi.
Onko kukaan ottanut lamdaa pois ja miten auto on sitten pelittänyt?
__________________
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
Re: lamda oli rikki
No, tästähän on juttua paljonkin sivulla. Pistä vaikka haku-toiminnolla hakusanaksi "lambda" tai "lambda-anturi" ja vot.Jukka K. kirjoitti:No nyt auto kävi veholla ja sanoivat lamdan olevan rikki.
uusi maksaa >200 ekua !!
Kun kysyin voiko lamdan ja katin poistaa kun rekisteriotteesssa ei ole
niistä merkintöjä niin vastaus oli, että katin voi ottaa pois mutta jos ottaa
lamdan pitää vaihtaa myös joku säätöyksikkö, joka maksaa taas enemmän kuin pelkkä lamda- anturi.
Onko kukaan ottanut lamdaa pois ja miten auto on sitten pelittänyt?
Lyhykäisesti sanottuna käy kai niin, että ruisku menee "vikasietotilaaan", eli kulutus nousee hurjaksi mutta autolla pystyy pakolliset ajot ajamaan...
Kattihan ei sillä tavalla vaikuta koneen toimintaan. Sen poistamiseen, jos rekisteriotteessa on katista maininta, vaaditaan toki Veholta ns. vaatimuksenmukaisuustodistuksen ote. Jos rekkariotteessa todetaan että auto on vähäpäästöinen, kattia ei voine oikein mitenkään laillisesti poistaa.
Lambda maksaa tosiaan Veholla sen noin 220 euroa, mutta samaista osaa saanee tiettävästi tarvikelliikkeestä satkulla.
Lambdan voi poistaa, mutta tällöin ohjainlaite pitää koodata uudestaan, jolloin se toimii itsekseen. Hintavaa on ilmeisesti sekin.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: lamda oli rikki
Voiko mersun lambdaanturi syvimmältä olemukseltaan olla se sama osa kuin kaikissa muissakin autoissa eli antaa sitä 0...1 V jännitettä seoksesta riippuen, sitten vain valinta onko lämmitettävä vai ei ja lähinnä mekaanista sovittelua korkeintaan ??? Tarkistat vain onko 3:lla vai 4:llä johdolla...ja hitsaat/kolvaat paikalleenAku P kirjoitti:Jukka K. kirjoitti:No nyt auto kävi veholla ja sanoivat lamdan olevan rikki.
uusi maksaa >200 ekua !!
Lambda maksaa tosiaan Veholla sen noin 220 euroa, mutta samaista osaa saanee tiettävästi tarvikelliikkeestä satkulla.

Motonetilla_Mites muuten nuo tarkoittaa:
C220 Lambda-anturi 3 johdolla pakosarjaan. . . . . . . . . 28-3414 65.00 ???
C180-C230 Titania-Lambda 4 johdolla yleensä. . . . . . . . 28-3420 99.00 ???
C180-C230 Zirconia-Lambda 4 johdolla harvoin. . . . . . . . 28-3422 65.00 ???
C280 --97 Lambda-anturi muut 4 johdolla. . . . . . . . . . 28-3422 65.00 ???
titania/zirconia ??? mitä eroa, miksi ?
Re: päästöt poskellaan
löyty vielä tämä vanha viesti vuoden takaa;)
käytin taas katsastuksessa ja taas pomppas.
co% oli 5,4
co2 8,9
hc 279
02 2,9
Eli viimeksi oli happitunnistin sökönä. Voiko se olla taas rikki!
Kokeilin mitata sitä yleismittarilla ja se antaa kylmänä n. 0,4V ja laskee lämmittyään lähelle nollaa ja muuta sitten sen jälkeen vaikka kuinka kaasuttelee. Laitoin mittarin ajonajaksi kiinni ja kyllä se lähelle nollaa meni joka kerta. Onko tuo OK
Onneksi Veho vaihtoi viimeksi tuon tunnistimen ja kuittikin on tallella, joten jos tunnistin on rikki saavat kyllä hyvittää hinnassa. Pitäisi sen kai yli vuoden kestää!
käytin taas katsastuksessa ja taas pomppas.
co% oli 5,4
co2 8,9
hc 279
02 2,9
Eli viimeksi oli happitunnistin sökönä. Voiko se olla taas rikki!
Kokeilin mitata sitä yleismittarilla ja se antaa kylmänä n. 0,4V ja laskee lämmittyään lähelle nollaa ja muuta sitten sen jälkeen vaikka kuinka kaasuttelee. Laitoin mittarin ajonajaksi kiinni ja kyllä se lähelle nollaa meni joka kerta. Onko tuo OK
Onneksi Veho vaihtoi viimeksi tuon tunnistimen ja kuittikin on tallella, joten jos tunnistin on rikki saavat kyllä hyvittää hinnassa. Pitäisi sen kai yli vuoden kestää!
Jukka K. kirjoitti:käytinpä 190E -97 2.0 autom. katsastuksessa ja oli
arvot todella poskellaan.
co% 5,99
co2 10,3
hc 297
o2 0,2
Katsastusmies totesi käyvän vähän turhan rikkaalla ja sanoi, että jos on yli 6 arvoja (co%) niin tulisi ajokielto.
Luultavasti vien Veholle, mutta osaako kukaan sanoa missä vika?
Olen pitänyt kirjaa tankkauksista ja laskin tuossa äsken keskikulutuksen joka oli hurjat 11,4 l/km !!!!
__________________
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
Pakopuolta ennemmin veikkaan.tatu kirjoitti:ettei vaan olisi vuotoa pakoputkessa tai imupuolella, kun on toi happikin vähän kohollaan...
Jos autossa karkaa jäähdytysnestettä paloon ja sitä myötä pakoputkeen, niin se kyllä syö happianturin hengiltä aika nopeaan. Onko nesteen hävikkiä Jukan autossa todettavissa?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Nesteitä ei ole hävinnyt. Kesällä lähti kyllä takimmaisesta (luultavasti) pöntöstä villat maailmalle, mutta ei kai se mitään tuohon tunnistimeen vaikuta.Aku P kirjoitti:Pakopuolta ennemmin veikkaan.tatu kirjoitti:ettei vaan olisi vuotoa pakoputkessa tai imupuolella, kun on toi happikin vähän kohollaan...
Jos autossa karkaa jäähdytysnestettä paloon ja sitä myötä pakoputkeen, niin se kyllä syö happianturin hengiltä aika nopeaan. Onko nesteen hävikkiä Jukan autossa todettavissa?
Joku epäili, että katti olisi melkein tukossa ja se särkee tuon tunnistimen?
__________________
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
Nyt on katti otettu pois ja anturin johdot irti. Veholla "säätivät" vielä seokset.Jukka K. kirjoitti:Nesteitä ei ole hävinnyt. Kesällä lähti kyllä takimmaisesta (luultavasti) pöntöstä villat maailmalle, mutta ei kai se mitään tuohon tunnistimeen vaikuta.Aku P kirjoitti:Pakopuolta ennemmin veikkaan.tatu kirjoitti:ettei vaan olisi vuotoa pakoputkessa tai imupuolella, kun on toi happikin vähän kohollaan...
Jos autossa karkaa jäähdytysnestettä paloon ja sitä myötä pakoputkeen, niin se kyllä syö happianturin hengiltä aika nopeaan. Onko nesteen hävikkiä Jukan autossa todettavissa?
Joku epäili, että katti olisi melkein tukossa ja se särkee tuon tunnistimen?
Tuo Vehon "säätö" vähän ihmetyttää.
Laskussa on maininta "säätöpistoke vaihdettu" , mutta kun olin huoltohallissa melkein koko ajan ja huoltaja vain käänsi sytytysennakko pistokkeen asenntoon S.
Laskuttivat 30 ekua tuosta "säätöpistokkeen vaihdosta" osana sekä työstä 20 ekua!!
Pitääkö johonkin malliin vaihtaa joku pistoke. Mielestäni minun vanhaan meseen ei vaihdettu mitään!?
__________________
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.