Asiaa yrittäneet. Lähteekö etualatukivarren pallonivel ko. mallin mesestä kotikonstein, vai saako siinä hommassa
vaan pahaa mieltä aikaan Sehän on prässätty nivel joten varmaan on lujassa..
Joo on lujassa. ISO leka ja rautaputki alatukivarren alle niin kyllä se joskus antautuu. Hydraulinen ulosvetäjäkin tuntuu toimivan tuossa hommassa. Tarvihet myös jousipuristimen jonka melkeinpä kannattaa olla mallia mersun jousipuristin. Kuumentamista en suosittele koska nivel voi posahtaa eikä se tunnu mukavalle ohtassa.
Ei oo pahakaan irrottaa kotikonstein. Napa vaan pois siitä alapallosta, avataan yksi pultti. Sen jälkeen alatukivarren alle tunkki ja nostetaan napa pois siitä tapista. Sitten siirretään napa sivuun. Hyvä keino on hoksattu että kun alapallosta katkaisee sen tapin rälläkällä, niin sitä on huomattavasti helpompi lyödä. Tapin katkaisun jälkeen vielä hiukan lämpöä ja hienosäätöleka(5 kg) käteen ja irroittamaan alapalloa. Viimeksi lähti kolmella lyönnillä.
Uuden paikalleen laitto helppoa ison hylsyn ja lekan avulla
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
Kannattanee siis kokeilla. Voimankäytölle ei oo esteitä, koska alatukivarret on irrotettuna. Oon vaan
niin väsyny noiden nivelten ja puslien hakkaamiseen kun sitä hommaa on nyt enempi tullu harrastettua.
Ne on nuo lekahommat siitä v****maisia että mainaa kaikki muu ottaa itteensä paitsi itse irrotettava osa .
Jos kerran irrallaan niin ei pitäisi olla pahakaan homma. Alatukivarsi paikoillaan auton talliin ajamisesta meni n.30min kun oli takaisin pyörillään uusi alapallo paikoillaan...
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
Ittellä kans tarttee pallo vaihtaa kun insinööri oli sitä mieltä ja kyllä se oikeassa siinä on. Meinasin koittaa josko ei tarttis lekaa paljon käyttää. Ainakin kokeilen josko pallon sais pois alakautta kohtuupienellä vaivalla Jos lähtee ni sit kehiin ulosvetäjä mallia 12mm jenkatanko sekä sopivan kokoinen putkenpätkä tai hylsy.
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Jos on käytössä kaasuhitausvehkeet niin lähtee pois aika nätisti, rälläkällä nivelen pohjakuppi ristiin halki niin pallotappi tulee ylhäältä päin lyömällä pohjan läpi, vaseliinit pois ja suhauttaa polttopillillä jälelle jääneen nivelen ulkokuoren yhestä kohtaa poikki niin tulee pois kevyesti naputtelemalla. Uusi paikalleen lekalla tai värkkää jokinlaisen puristimen, nivelen pohjassa oleva kolo pitää muistaa laittaa tukivarren suuntaan, että niveltappi pääsee sivusuunnassa liikkumaan joustoliikeessä.