re85
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ma 21.05.2012 22:04
re85
Minulla yli 300km testiä 60/40 suhteella eli 30l 95e ja 20l re85 ja hyvin menee ongelmitta... Voiko minun Merdeksen omaa tietokone boksia ohjelmoida rikkaammalle 25-30%? Tai mikä % se autossani onkaan sopiva re85 käytössä. (C 200 kompressor-2001) Silloin voisin käyttää pelkkää re85 polttoainetta. Mikä on normaalisti boksin säätäytymiskyky rikastamisen suhteen?
http://re85-muunnos.wikidot.com/forum/t ... essor-2001" onclick="window.open(this.href);return false;
Vai onko ns. lisäboksi ainut mahdollisuus rikastuttaa tarpeeksi seosta re85 ajolle?
http://re85-muunnos.wikidot.com/forum/t ... essor-2001" onclick="window.open(this.href);return false;
Vai onko ns. lisäboksi ainut mahdollisuus rikastuttaa tarpeeksi seosta re85 ajolle?
Re: re85
Riittääköhän tollanen km määrä testiin kun menee jonkin aikaa kun alkaa kumiletkut sulaa.
Jos valmistaja ei suosittele autoosi sitä alkohoolia niin älä laita kun tulee sitten muita ongelmia ja hinnanerosta huolimatta jäät kyllä rajusti tappiolle ja tien poskeen
Jos valmistaja ei suosittele autoosi sitä alkohoolia niin älä laita kun tulee sitten muita ongelmia ja hinnanerosta huolimatta jäät kyllä rajusti tappiolle ja tien poskeen

-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ma 21.05.2012 22:04
Re: re85
Kumiletkuista ja tiivisteistä ei tule ongelmaa... Seoksen laihuus on nyt se ongelma ja miten se hoidetaan niin, että voi ajaa pelkästään re85:lla.
Re: re85
Lambda kyllä sitä säätää mutta näkeeköhän sen testereissä riittääkö säätöalue?
Taitaa olla ecusta säätö pois suljettu.
Taitaa olla ecusta säätö pois suljettu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ma 21.05.2012 22:04
Re: re85
Talvella lohkolämppäriä 2 tuntia, kone on hyvä olla lämmin alkolla, muuten pitäisi käydä kaikin puolin puhtaampana... Öljyt voi vaihtaa 5000 ennempää... Niin, mitenköhän pitkälle Mesen (c 200 komressori) oma säätö rikkaammalle piisaa...? Kuka tämän meille kertoisi? Eikös komprsessorissa/turbo pitäisi jo luonnostaan varat olla vähän reilumpia? (Arvaus)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ma 21.05.2012 22:04
Re: re85
Bocsh? Ei tietoa, pitää tutkia...
Nyt saadaan ainakin vikakoodit kuitattua… re85 50/50 kokeilu voi alkaa...
Moottorin varoitusvalon vikakoodin lukulaite päivitettävä Autosnap A810
http://www.bing.com/search?q=autosnap+a ... ORM=IE8SRC" onclick="window.open(this.href);return false;
Toimii kaikille 1996-> eteenpäin OBDII yhteensopiviin
USA, eurooppa ja aasialaisiin autoihin.
Helposti määrittää moottorin varoitusvalon syttymisen syyn.
Hakee yleiset P0, P2, P3 ja U0, valmistajien
tarkat P1, P3 ja U1 koodit sekä avoimet koodit,
Kuittaa ja sammutaa moottorin varoitusvalon (MIL),
selvittää koodit ja nollaa monitorin.
Näyttää “live” PCM dataa,
näyttää I/M valmius statuksen,
näyttää O2 sensorin testi tiedot,
EVAP systeemi testi,
kaaviokuva tiedot autoille 1996->,
DTC haku,
HELP apu toiminto,
tunnistaa avoimet koodit,
noutaa auton tiedot (VIN),
tukee CAN ja muita OBD-II protokolllia,
ohjelmisto päivitettävissä USB kaapelilla,
taustavalaistu värinäyttö 320 x 240 pixeliä,
käyttölämpötila 0 - 60 C,
käyttövirta 9-18V otetaan auton DLC liittimestä,
192 x 93 x 29 mm, 0,79 kg
kantolaukussa, CD ohjelmisto, USB kaapeli, OBDII kaapeli
En ole vielä kerinnyt tutustumaan tähän laitteeseen. Mutta mitä vehkeitä tarvitaan mesen oman alkuperäisen boksin säätämiseen re85:lle? (+25-30% rikkaammalle) Onnistukoohan tällä Autosnapsin A810 laitteella, vai mitä tarvitaan mesen oman ohjelmoimiseen…?!! Vaiko lisäboksi hommia...? Löytyyköhän täältä asiantuntentemusta? Kyllä 99 senttiä litra laittaa kokeilemaan Suomalaisetkin... ajallaan.
Nyt saadaan ainakin vikakoodit kuitattua… re85 50/50 kokeilu voi alkaa...
Moottorin varoitusvalon vikakoodin lukulaite päivitettävä Autosnap A810
http://www.bing.com/search?q=autosnap+a ... ORM=IE8SRC" onclick="window.open(this.href);return false;
Toimii kaikille 1996-> eteenpäin OBDII yhteensopiviin
USA, eurooppa ja aasialaisiin autoihin.
Helposti määrittää moottorin varoitusvalon syttymisen syyn.
Hakee yleiset P0, P2, P3 ja U0, valmistajien
tarkat P1, P3 ja U1 koodit sekä avoimet koodit,
Kuittaa ja sammutaa moottorin varoitusvalon (MIL),
selvittää koodit ja nollaa monitorin.
Näyttää “live” PCM dataa,
näyttää I/M valmius statuksen,
näyttää O2 sensorin testi tiedot,
EVAP systeemi testi,
kaaviokuva tiedot autoille 1996->,
DTC haku,
HELP apu toiminto,
tunnistaa avoimet koodit,
noutaa auton tiedot (VIN),
tukee CAN ja muita OBD-II protokolllia,
ohjelmisto päivitettävissä USB kaapelilla,
taustavalaistu värinäyttö 320 x 240 pixeliä,
käyttölämpötila 0 - 60 C,
käyttövirta 9-18V otetaan auton DLC liittimestä,
192 x 93 x 29 mm, 0,79 kg
kantolaukussa, CD ohjelmisto, USB kaapeli, OBDII kaapeli
En ole vielä kerinnyt tutustumaan tähän laitteeseen. Mutta mitä vehkeitä tarvitaan mesen oman alkuperäisen boksin säätämiseen re85:lle? (+25-30% rikkaammalle) Onnistukoohan tällä Autosnapsin A810 laitteella, vai mitä tarvitaan mesen oman ohjelmoimiseen…?!! Vaiko lisäboksi hommia...? Löytyyköhän täältä asiantuntentemusta? Kyllä 99 senttiä litra laittaa kokeilemaan Suomalaisetkin... ajallaan.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ma 21.05.2012 22:04
Re: re85
Testiä jo pian 1000 kilsaa nyt tankissa 40/60 eli 20l 95e ja 30 re85 Ei mitään ongelmaa, paitsi kylmänä aamulla (+5c) vähän kakoo ilmeisen riittämättömästä rikastuksesta pienen hetken... kulutus 10 paikkeilla. Vieläkö poksin saisin autooni sopivan, ellei omaa ruiskutusta saa jotenkin rikkaammaksi?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ma 21.05.2012 22:04
Re: re85

Nyt olen ajatellut näin… että kompressorin takia, tässä autossa on ilmeisen laaja sopeutumiskyky, siis lisätä syöttöä, paitsi oikein kylminä öinä kun moottorin lämpötila laski +5 - -+0 alkoi käynti olemaan huonoa, käsittääkseni ei saanut "tavaraa" kunnolla.
Olen tehnyt nyt 2 kpl täyskiihdytystä 0-100km automaatissa säästö asetus päällä, eikä mitään ongelmaa….kiihtyy moitteettomasti, ellei paremmin…puhtaammin ainakin.

Nyt on tiedustelu saksaan menossa, voiko Mersuni
omaa "purkkia" ohjelmoida rikkaamalle? Tavoite on päästä kokonaan re85 käytölle….


Re: re85
Helpoimmalla pääset kun tilaat tuolta boxin: http://www.bioadapter.com" onclick="window.open(this.href);return false; Yksi boxi ohjaa 4:ää suutinta. Noita ovat paljon tilailleet, itsellä ei ole kokemusta.Olli Hakala kirjoitti:Minulla yli 300km testiä 60/40 suhteella eli 30l 95e ja 20l re85 ja hyvin menee ongelmitta... Voiko minun Merdeksen omaa tietokone boksia ohjelmoida rikkaammalle 25-30%? Tai mikä % se autossani onkaan sopiva re85 käytössä. (C 200 kompressor-2001) Silloin voisin käyttää pelkkää re85 polttoainetta. Mikä on normaalisti boksin säätäytymiskyky rikastamisen suhteen?
http://re85-muunnos.wikidot.com/forum/t ... essor-2001" onclick="window.open(this.href);return false;
Vai onko ns. lisäboksi ainut mahdollisuus rikastuttaa tarpeeksi seosta re85 ajolle?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ma 21.05.2012 22:04
Re: re85
Moikka taas pitkästä aikaa.... Se on sitten tehty! Tyhjään tankkiin 50l pelkkää re85! Ei mitään ongelmaa! Aamulla käynnistys + tunti moottorin lämmitintä, ei mitään ongelmaa!!? Kokeilu yön yli kylmä moottori, n. + 10 astetta... oli ongelmaa käynnistyksessä, yskimistä ja köhimistä, mutta sain, tosin vaivoin käymään.
Eli summasummarun... jos mahdollista esim. työmatka-ajossa kummassakin päässä 1 tunnin lohkolämmitykseen, voit ajaa pelkällä re85!!! 99centtiä litra!!! Pitkälomamatka ja tankki täyteen re85 tietysti... ja kohteen saavutettuasi about 2-5-10l (Jäännösmääräästä riippuen) 95e helpottamaan aamuista kylmän koneen käynnistystä. (Minulla kylmänä käynnistyy siedettävästi n. + 10:neen asti ainakin, suhteella 10l 95e ja 50l re85. 60l tankki)
Eli toistaiseksi näin... Lomamatkoille, pitkille pätkille pelkkää re85 tankkiin... JA VOIT HYVIN KÄYDÄ RUOKAILEMASSA, OSTOKSILLA JNE. 2-3 TUNTIA AINAKIN, KOSKA MOOTTORI EI OLE PALJOA KERINNYT JÄÄHTYMÄÄN JA KÄYNNISTYY PELKÄLLÄ RE85 KUIN PALMUN ALTA NS. PUOLILÄMPÖISENÄ. Ajon lopuksi pikkasen 95e tankkiin tankkisin koosta riippuen ja saat siedettävästi auton aamulla käyntiin. Ja lomamatkan jatkuessa re85 ja täyteen...
http://re85-muunnos.wikidot.com/forum/t ... essor-2001" onclick="window.open(this.href);return false;
Olli re85 Hakala Poriist...
Eli summasummarun... jos mahdollista esim. työmatka-ajossa kummassakin päässä 1 tunnin lohkolämmitykseen, voit ajaa pelkällä re85!!! 99centtiä litra!!! Pitkälomamatka ja tankki täyteen re85 tietysti... ja kohteen saavutettuasi about 2-5-10l (Jäännösmääräästä riippuen) 95e helpottamaan aamuista kylmän koneen käynnistystä. (Minulla kylmänä käynnistyy siedettävästi n. + 10:neen asti ainakin, suhteella 10l 95e ja 50l re85. 60l tankki)
Eli toistaiseksi näin... Lomamatkoille, pitkille pätkille pelkkää re85 tankkiin... JA VOIT HYVIN KÄYDÄ RUOKAILEMASSA, OSTOKSILLA JNE. 2-3 TUNTIA AINAKIN, KOSKA MOOTTORI EI OLE PALJOA KERINNYT JÄÄHTYMÄÄN JA KÄYNNISTYY PELKÄLLÄ RE85 KUIN PALMUN ALTA NS. PUOLILÄMPÖISENÄ. Ajon lopuksi pikkasen 95e tankkiin tankkisin koosta riippuen ja saat siedettävästi auton aamulla käyntiin. Ja lomamatkan jatkuessa re85 ja täyteen...

http://re85-muunnos.wikidot.com/forum/t ... essor-2001" onclick="window.open(this.href);return false;
Olli re85 Hakala Poriist...

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ma 21.05.2012 22:04
Re: re85
Ps. jos sinulla on 96 tai uudempi auto ja vikavalo palaa mittaristossa.... Niin yritetähän yhdessä sammuttaa se mun laitteella ja "paripakettia suodatin juhlamokkaa"...