E 320 CDI vaihdelaatikon lauhdutin - asentaa erillinen?
Mielenkiinnosta irroittelin omastakin sen pellin ja alta paljastui pieni ylläri: Syyläri on Valeon, Made in France, mutta siinä on päiväys 31/01/05. Ja tämä siis 2003-vuosimallin autossa. Eli lienee vaihdettu 2005 Saksassa ennenkuin edellinen omistaja toi sen Suomeen v.2006 ? Voiko tässä siis jo hieman huokaista vai onko tuoreemmat Valeot yhtä p****a kuin alkuperäiset vm.2003 ?
Referenssiksi: ilmastoinnin lauhdutin myös Valeo, mutta päiväys 16/07/03.
Referenssiksi: ilmastoinnin lauhdutin myös Valeo, mutta päiväys 16/07/03.
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
S211 E320 T CDI A -03
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Ohjeet syylärin tarkistamiseen
Ensimmäinen kenno on ilmastoinnin kenno ja sen takana,varsinainen syyläri jossa myös öljynlauhdutin.kyllä mersu käyttää vieläkin Valeon syyläreitä,mutta ei niissä enään ole sitä vikaa,ja 2005 on varmaan jo se parempi syyläri,ettei tarvi glykoolitestejä.Rupeaa muuten heti täristään kiihdytettäessä jos Glykoolit laatikossa.MarkoV kirjoitti:Itsekin tämän ketjun innoittamana katsomaan mitä siellä pellin alla on. Ja ylläri pylläri Valeota löytyy myös -05 270 Cdi:stä.
Mutta miten minusta siellä on kaksi syyläriä perättäin toisissaan kiinni?
Katoskaas noita kuvia niin ymmärrätte mitä tarkoitan.
Eli siellä näyttäisi olevan kaksi erillistä lauhdutinta jos tätä kuvaa on uskominen ja jos tuo moottorin puolella oleva osa jossa on sinisellä päivämäärä on myös lauhdutin?
http://picasaweb.google.fi/MarkoViik/Me ... 4058903682
Tässä kuva mitä tarvitsee irroittaa, että voi katsoa syylärin:
http://picasaweb.google.fi/MarkoViik/Me ... 5914818930
Kaikki kuvat:
http://picasaweb.google.fi/MarkoViik/Me ... B1xrQ4XscA#
Eli taidan itsekin seuraavassa huollossa pyytää glykolitestin. Ilmeisesti tämän ikäisissä ei pitäisi enää olla ongelmaa, mutta mistä pirusta sen tietää...
Marko
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Öljyt ok
Käytin omaani E270 T CDI 2004 tänään Veholla glygolitestissä. Öljyt olivat puhtaat eli hyvä tulos. Vehonkin käsitys oli, että vm. 2004 malleissa ongelmaa ei enää olisi. Minulla Valeon jäähdytin oli 11/06/04 leimalla eli reilusti 2004 puolella tehty ja auto ulos linjalta 23.6.2004.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
jartuo kirjoitti:Mitä glygoli testi maksaa Vehossa? saako sen ihan vaan kun ajaa paikalle, vai pitääkö siihen varata oma huoltoaika?
T:Pelko perseessä!!
Glykoolitesti Oulun Veholla näyttää laskussa olevan 66,90. Varmaan kannattaa tilata aika kun ei kaikki osaa sitä testiä tehdä (laboratorio hommia).
Kyllä sen huomaa,jos siellä on Glykoolia vähänkin ilman testiäkin,täristää koko autoa kiihdytettäessä,ettei sillä kyllä viitsi ajaa jos vähänkin autoista ymmärtää.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
ok, saattaa olla, että on sitten joku toinen vika.
Laatikko toimii muuten normaalisti, ainut vika on välillä kun vaihtaa isommalle.
Se ikäänkuin pitää ihan pienen tyhjän hetken ja sitten nykäsee vaihteen silmään, ihan normaalissa ajossa.
Sitä ei huomaa kuin kuski, mutta ero on ilmiselvä aiempaan käyttäytymiseen.
Vaihdoin suodattimen ja Öljyt viime syksynä. Voisi vaihtaa vaikka uudestaankin kun vanha oli ihan tervaa.
Laatikko toimii muuten normaalisti, ainut vika on välillä kun vaihtaa isommalle.
Se ikäänkuin pitää ihan pienen tyhjän hetken ja sitten nykäsee vaihteen silmään, ihan normaalissa ajossa.
Sitä ei huomaa kuin kuski, mutta ero on ilmiselvä aiempaan käyttäytymiseen.
Vaihdoin suodattimen ja Öljyt viime syksynä. Voisi vaihtaa vaikka uudestaankin kun vanha oli ihan tervaa.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re:
Onko jollain kokemusta ja kuvia erillisestä lauhdittimesta, niin voitaisiin muutkin niitä ruveta suunnittelemaan.veskola kirjoitti:Ehkä kuitenkin kannattaa laittaa kunnollinen jäähdytin, niitä tehdään ihan tuota tarkoitusta varten. Vaikkapa tälläinen:
[ http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0166.jpg ]
Noita on erikokoisia, vältämättä ei tarvita noin suurta. Letkut syntyvät pneumatiikkakaupassa kun ottaa vanhat letkut malliksi, ja coolerin kainaloon.
Tuon kuvassa olevan hinta oli 90...100 € luokkaa, ja letkut maksanevat noin 50 €. Asennus on ihan plug and play, jakoavainhommaa.
Olisi muille erittäin helppo hankkia ja asentaa erillinen kenno, kun saataisiin tarvittavat tiedot ja asennusohjeet, sekä mahdolliset liikkeet, joista saa osat.
RP
Re: Re:
Automaattivaihteiston öljynkierrossa ei ole painetta, joten periaatteessa mikä tahansa jäähdytin käy. Käytän itse tavallista lämmityslaitteen kennoa laatikon jäähdyttimenä.r3333 kirjoitti:Onko jollain kokemusta ja kuvia erillisestä lauhdittimesta, niin voitaisiin muutkin niitä ruveta suunnittelemaan.
Olisi muille erittäin helppo hankkia ja asentaa erillinen kenno, kun saataisiin tarvittavat tiedot ja asennusohjeet, sekä mahdolliset liikkeet, joista saa osat.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: E 320 CDI vaihdelaatikon lauhdutin - asentaa erillinen?
Sanokaapa viisaammat onko syytä toimenpiteisiin?
Syylärin päällä tiedot:
Valeo
A2035001903
Ra1415
876954v
Made in France
15/9/2003
Luin jostain että ongelma olis ennen 9/03?
Laatikko pelaa vielä toistaiseksi kuin unelma.
Syylärin päällä tiedot:
Valeo
A2035001903
Ra1415
876954v
Made in France
15/9/2003
Luin jostain että ongelma olis ennen 9/03?
Laatikko pelaa vielä toistaiseksi kuin unelma.
MB C200 cdi STW -09
MB SL 560 -88
Ford Mustang -76 GhiaII 5.7
MB Sprinter 616 cdi -03
MB Sprinter 316 cdi -14
exät:
BMW 525TD e39 -99
MB CLK 270cdi -04
MB E 300 TDT -98
WV Golf V5 4motion
E46 BMW 525d -05
w163 ML 270cdi -04
w208 CLK 430 -99
Sprinter 313cdi -05
w202 220d -96
w124 200d -88
w123 coupe
MB SL 560 -88
Ford Mustang -76 GhiaII 5.7
MB Sprinter 616 cdi -03
MB Sprinter 316 cdi -14
exät:
BMW 525TD e39 -99
MB CLK 270cdi -04
MB E 300 TDT -98
WV Golf V5 4motion
E46 BMW 525d -05
w163 ML 270cdi -04
w208 CLK 430 -99
Sprinter 313cdi -05
w202 220d -96
w124 200d -88
w123 coupe
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Re:
r3333 kirjoitti:Onko jollain kokemusta ja kuvia erillisestä lauhdittimesta, niin voitaisiin muutkin niitä ruveta suunnittelemaan.veskola kirjoitti:Ehkä kuitenkin kannattaa laittaa kunnollinen jäähdytin, niitä tehdään ihan tuota tarkoitusta varten. Vaikkapa tälläinen:
[ http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0166.jpg ]
Noita on erikokoisia, vältämättä ei tarvita noin suurta. Letkut syntyvät pneumatiikkakaupassa kun ottaa vanhat letkut malliksi, ja coolerin kainaloon.
Tuon kuvassa olevan hinta oli 90...100 € luokkaa, ja letkut maksanevat noin 50 €. Asennus on ihan plug and play, jakoavainhommaa.
Olisi muille erittäin helppo hankkia ja asentaa erillinen kenno, kun saataisiin tarvittavat tiedot ja asennusohjeet, sekä mahdolliset liikkeet, joista saa osat.
Tuossahan on valmis paketti http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=36528" onclick="window.open(this.href);return false;
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D