w210 290td

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
rocco85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Pe 03.02.2012 14:01

w210 290td

Viesti Kirjoittaja rocco85 »

kyseessä on siis w210 290td. tänään kävi tässä niin että kun tulin ajosta ja ja sammutin auton, auto oli sammuksissa noin puoli tuntia niin sen jälkeen ei meinannu millään saaha autoa enään käyntiin sai sahata kauan aikaa ennen kuin hörähti, ideoita mistä lähteä vikaa etsimään
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w210 290td

Viesti Kirjoittaja atlas »

Olisi hyvä että kaikkiin kysymyksiin vastataan eli sulla epäilisin että o-renkaat vuotaa ilmaa järjestelmään eli katsopa käynnistettäessä kulkeeko ilmaa putkissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
rocco85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Pe 03.02.2012 14:01

Re: w210 290td

Viesti Kirjoittaja rocco85 »

katoin ne ja ei ollu vika siinä, jostain syystä puhistaja tyhjenee ihan tyhjäksi kun seisoo yön yli. Tietääköhän joku että missä siellä on takasin isku venttiili
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w210 290td

Viesti Kirjoittaja atlas »

Sähköinen pumppu ja niistä pettää ekaksi toi siirtopumppu ja sen huomaa kun suotin tyhjenee yössä.Voihan sinne tulevaan putkeen laittaa erillisen takaiskun ja jotkut on laittaneet suoraan sähköisen siirtopumpun.
Itse siirtopumpussahan on takaiskuventtiilit .
Taisi vaan olla omansa siirto pumppu olla järjettömän kallis,katso netti myynnistä esim.kl-osat /merteil
Toisekseen jossakin mitä laitoin niin kun esim.suuttimien paluu putkin letku vuosi ilmaa niin suotin hieman tyhjäksi ja ei käyntiin mutta auto oli monivena diesel ja siihen myös vaikuttaa millä tavalla kulkee putkisto.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: w210 290td

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ilmaa se vuotaa jostain systeemiin jos se suodin oikeasti tyhjenee.

Tosin ne on enemmän lucaksen vaivoja mutta mahdollisia tottakai muissakin.
rocco85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Pe 03.02.2012 14:01

Re: w210 290td

Viesti Kirjoittaja rocco85 »

ei ole löytynyt vikaa eikä auto ole enään temppuillu sen jälkeen no pitää tutkia sitten jos alkaa taas oireilemaan
Leyfield
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 13.10.2011 07:30
Paikkakunta: Keski-Karjala

Re: w210 290td

Viesti Kirjoittaja Leyfield »

Kyseessä niin ikään w210 290td vm. -97 ja ongelma on, että kylmänä lähtee hyvin käyntiin, mutta lämpimänä saa sahata melko pitkään ennen kuin hörähtää käyntiin. Muuten toimii aivan normaalisti.
Jäi tuosta aloittajan viestistä vähän epäselväksi, että miten hänellä oli kylmänä käynnistymisen laita. Voiko esim. ilmavaivat aiheuttaa vain lämpimänä huonon käynnistymisen? Vai onko mahdollisesti joku anturi ongelma?
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: w210 290td

Viesti Kirjoittaja etrade »

Kesäkelillä ilmavaivat ei mielestäni haittaa pätkääkään mutta ne kannattaa hoitaa pois talveksi :) . Mitäs siellä on sähköisiä paikkoja joita haistellaan? Ahtoputkes map anturi ja lämpötila tunnistin tai sitten immu, yhdes suuttimes sähkö, kaasupolkimen sähköpotikka, pumpulla sähköt, ecu, jne.
Aika moni saanu vikoja selville kun on tarkistanu kaikki sähköjohdot tai käyttäny staris.
Vastaa Viestiin