w202 Käsijarrun säätö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
sisaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: To 10.02.2005 20:33
Paikkakunta: Go Vola

w202 Käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja sisaari »

W 202 -97 1.8 bensa Farmari Mistä säädetään käsijarru takapyöristä kun lukemat oli 2.1 vasen ja oikea 1.2.
Avatar
mw124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 05.12.2006 00:07

Viesti Kirjoittaja mw124 »

Onnistuu pyöränpultin reiästä. Katso taskulampulla pultinreiästä ja pyöritä levyä kohtaan josta näät kiristysmekanismin rattaan, sitten meisselillä pyörität ratasta kunnes kengät tulevat lähelle.
MB 308d 91

Projekti:
MB 200 D W123 -81

Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Avatar
sisaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: To 10.02.2005 20:33
Paikkakunta: Go Vola

Viesti Kirjoittaja sisaari »

Sehän oli helppoa kuin heinänteko.Säädetty ja leimattu
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kannattaa aina ennen pyöräsäätöä löysätä takapenkin alta se automaattikiristin c-mallissa.
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 738
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re:

Viesti Kirjoittaja airaksela »

JP74 kirjoitti:Kannattaa aina ennen pyöräsäätöä löysätä takapenkin alta se automaattikiristin c-mallissa.
Mitäs tapahtuuu jos ei löytsää, mutta säätää kenkiä lähemmäs?
Mulla oli vissiin pitkän pultin takia toinen kenkä irronnu, laitoin uuden jousen ja säädin rullasta kohilleen. Käytin kerran käsijarrua, alkoi hankaava ääni takapyörästä, eli varmaan irtosi se kenkä taas. Poljin ei naksu ja menee lähes lattiaan.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w202 Käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mielestäni sen säätövara vaan loppuu.
Ota ala osa penkistä irti ja tutki systeemi.
toisekseen jos sulla on lopussa kengät tai levy niin ei siitä kyllä kuluneilla osilla hyvää saa.
Esim .volvo oli tarkka jos vähänkin kulumaan eli aina uutta osaa taakse että sai pitämään ja leimasta läpi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 738
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: w202 Käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Kengissä oli kyllä pintaa, mutta levystä en oo varma. Ei se kyllä mikään uus ole. Mites tuo kengän irtoilu, mikä sen aiheuttaa? Ei ole siis enää liian pitkiä pultteja.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w202 Käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

airaksela kirjoitti:Kengissä oli kyllä pintaa, mutta levystä en oo varma. Ei se kyllä mikään uus ole. Mites tuo kengän irtoilu, mikä sen aiheuttaa? Ei ole siis enää liian pitkiä pultteja.
Eihän se pelti ole ruostunut piloille johon kenkien kiinnitysjouset tulee kiinni?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 738
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: w202 Käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Siekkinen kirjoitti:
airaksela kirjoitti:Kengissä oli kyllä pintaa, mutta levystä en oo varma. Ei se kyllä mikään uus ole. Mites tuo kengän irtoilu, mikä sen aiheuttaa? Ei ole siis enää liian pitkiä pultteja.
Eihän se pelti ole ruostunut piloille johon kenkien kiinnitysjouset tulee kiinni?
Eipä ollutkaan kenkä irti, joku muu kahnas. Kuskinpuolen vaijeri oli irti kiristimestä ja kiristin irti hahlostaan. Löysäsin sen kiristimen ja säädin kengät kohdilleen. Pumppailin polkimella jonkun kerran, ei menny enää pohjaan ja käsin koittamalla jarru pitää hyvin. Kasasin systeemit ja koitin vaihteen kanssa pitääkö, niin eihän se pitänyt ollenkaan :o Ja poljinta kun painaa niin ei naksu ollenkaan!?
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 738
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: w202 Käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Edelleen sama ongelma! Laitoin uudet linkut ja vaijerit säädin kengät. Aluksi toki löysäsin tuon kiristimen (luultavasti). Mutta nyt kun on kasassa niin pitää kyllä mutta ei naksu. Mitenkä hitossa sen saa naksumaan?
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Re: w202 Käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Pura kuskin jalkatilasta kojelaudan alamuovi ja se sivumuovi pois, niin pääset ihmettelemään miksi poljin ei lukkiudu. :wink:
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 738
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: w202 Käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Jani426 kirjoitti:Pura kuskin jalkatilasta kojelaudan alamuovi ja se sivumuovi pois, niin pääset ihmettelemään miksi poljin ei lukkiudu. :wink:
Juu älysin purkaakin jo ennen kuin luin viestisi. Sieltä on se muovi lärpäke katkennut joka vissiin aiheuttaa sen nakseen. Lukossa poljin kyllä pysyy mutta ei naksu.
Vastaa Viestiin