HX30W akseli kieroon
HX30W akseli kieroon
Juu, noin kävi mulle. Ahtimena oli kiinanpoikien kopio tuosta holsetin HX30W:stä. Voiskohan tuohon olla muuta syytä kuin huonosti tehty tasapainotus ja ehkä liian melto akseli. Kompura puolelta notkahti ja paineita oli käytössä noin 1,5-1,7 bar mitä vakio hukkaportti antaa myöten. Kuukauden ja noin 1000km kesti tuo ihan uusi turbo.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: HX30W akseli kieroon
Ainiin, unohin mainita tärkeän asian eli ahdin oli dieselissä kiinni joten paine isku kaasuläppää vasten ei vääntänyt tätä akselia.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: HX30W akseli kieroon
Loppuiko takuu perävälojen hiipuessa vai onko myyjän kanssa mahdollista keskustella laitteen kestävyydestä?
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: HX30W akseli kieroon
Mulla on rullannu ex-käyttis jotain 50tkm kiinan hx30w:llä 1.5bar paineilla, että eikai tuon nuin äkkiä pitäis särkyä
Re: HX30W akseli kieroon
Itse kartan kiinanturboja niin säästyy noilta ongelmilta
ei ne oikeatkaan holsetit kovin paljoa maksa ja ne on varmoja.

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: HX30W akseli kieroon
Takuu toimi tässä asiassa hienosti, sain uuden turbon tilalle vaikka takuuaika oli mennyt umpeen. Turbo oli seisonut käyttämättömänä hyllyssä jo reilusti takuu ajan. Ebayssä, uusi vastaava aito hx30W maksaa yli 1000dollaria, tästä maksoin reilu 400€. Miksei sitä vois kokeilla jotain muutakin ahdinta mutta tämä toimi tosi hienosti särkymiseen asti. Kokoonpano oli W123 300D 617A ja itse rakennettu 6mm pumppu väyrysen elementeillä joka oli säädetty kohdilleen Pekan pajalla. Alle 2000rpm mentiin niin että savua tuli mutta mitään ei tapahtunut(mielestäni tämä on normaalia) sitten kun kierrokset nousi lähelle 2500rpm alkoi auto kiihtymään mielestäni melko mukavasti. Vetoa jatkui noin 4500rpm kohdille jolloin mielestäni on hyvä aika vaihtaa isommalle ja jatkaa kiihdytystä tällä moottorilla. Penkissä en ole vielä kerinnyt käymään mutta luulen tehojen pyörivän jossain 170hv:n tuntumassa penkissä josta ei saa lahjahevosia. Täytyy käydä penkittään sitten kun saan uuden kiina HX30W:n paikoilleen.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: HX30W akseli kieroon
otsikkoa voisit muokata tuolta osin, että kyseessä ei siis ole HOLSETIN HX30, vaan joku merkitön kiinan kopio, millä ei ole oikean turbon kanssa mitään tekemistä...
500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: HX30W akseli kieroon
Samallalailla se kuitenki loppuun asti toimi kuin ihan oikea ahdinkin, eli tuotti sen verran painetta kuin tarvinkin lyhytikäiseksi tuo yksilö jäi mut jos toisella vähän pitempään.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: HX30W akseli kieroon
Kyllä se pätee lähes joka tuotteeseen että halvalla ei saa hyvää. Jos ne kiinan vinosilmät tekee sen huonosta materiaalista, myi ne tänne puoli-ilman ja joku romutuningpulju myy niitä hyvällä katteella ja silti hinta muutaman satasen niin tietäähän sen että paskaa sieltä saa.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: HX30W akseli kieroon
Niin.. no itse mennyt nyt käytetyllä kiina hx35W:lla 10tkm ja ainoa mitä olen miettinyt että hitto kun en ole aikaisemmin vaihtanut. (tosin en sen takia että se on kiina, vaan se että se toimii niin paljon paremmin käyttiksenä kuin esim. aito Holset HX40:nen Om603:ssa) Ei omasta kokemuksesta toistaiseksi ole mitään haukuttavaa kiina turboista.. Kyllähän kaikki kehittyy pikkuhiljaa.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Re: HX30W akseli kieroon
Laatu tarkoittaa sitä, että otetaan 100 ahdinta,joista vain yhteen sattuu sellainen metallivalu kriittisen osan kohdalle, että se hajoaa. Laatu ei tarkoita sitä, että 10 ihmistä ostaa ahtimen ja viidellä se sattuu toimimaan kuten on suunniteltu ja he ovat onnellisia saatuaan "laatua" halvemmalla. Pahinta näissä on ne hajoamisesta seuraavat kerrannaisongelmat eli tuhoutuneet / ajan päästä tuhoutuvat moottorit.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: HX30W akseli kieroon
Asian vierestä, onko tuokin jollain 6cm2 pakopesällä ja ihan säälittävällä hukkaportilla? Se on itsellä ainoa mikä tuossa kiinalaisessa harmittanu, ko se on jostain kaivinkoneen 140hv tasakierros moottorista kopioitu. Pakopaineet meinas hirvittää...
Re: HX30W akseli kieroon
8cm2 pesällä tuo on ja kiinteällä orkkis hukkaportilla. Pakopainemittaria ei oo käytössä, pakopainetta on varmasti ihan piisalle mutta uskoakseni kuitenkin vähemmän kuin W123:sen orkkis kkk k26:sella.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: HX30W akseli kieroon
Nyt ois uusi kiina HX30 paikoillaan. Tasapainotutin akselin siitä ja heittoa oli lievästi, ei kuulemma ollenkaan paha. Ite purin ja kasasin turbon, ilmeisesti tekemäni merkit osu kohdilleen kun ei kuulu uudesta turbosta juuri mitään ääniä
. Saa nähä nyt että miten kestää, raportoin sitte tänne kun jotain hajoaa mutta toistaiseksi vaikuttaa hyvältä
.


auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: HX30W akseli kieroon
Oliko heittoa kuitenkin sen verran, että tasapainottajan mielestä tasapainotus kannatti tehdä ? Siis kannattaako nuo nyt sitten aina käyttää tasapainotuksessa ennen käyttöönottoa ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: HX30W akseli kieroon
Tässä tapauksessa tasapainotus ei olis ollu välttämätöntä eli heittoa oli mut aivan toleranssien sisällä kuitenkin. Turbiinipuoli oli tasapainossa mutta kompurapuolella oli pieni epätasapaino.Edellinen oli varmasti epätasapainossa koska se oli heti uudesta lähtien paljon äänekkäämpi. Itse suosittelen kyllä kiinaturbojen tasapainottamista sillä laatuheittoja on varmasti paljon.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: HX30W akseli kieroon
Mites ahdin on toiminut? Laittelin joku aika sitten tohon kilpuriin kiinan T3/4 kopion. Kelit ei oikein ole mahdollistanut suurempia testejä, mutta ainakin ahtaa ja toimii, kuten kuuluukin. Paljonhan tähän ei edes tule käyttötunteja. On niin halpoja nämä kiinakopiot, että väkisinkin herää kaikenlaisia epäilyjä kestävyydestä.jari_w123 kirjoitti:Nyt ois uusi kiina HX30 paikoillaan. Tasapainotutin akselin siitä ja heittoa oli lievästi, ei kuulemma ollenkaan paha. Ite purin ja kasasin turbon, ilmeisesti tekemäni merkit osu kohdilleen kun ei kuulu uudesta turbosta juuri mitään ääniä. Saa nähä nyt että miten kestää, raportoin sitte tänne kun jotain hajoaa mutta toistaiseksi vaikuttaa hyvältä
.
Re: HX30W akseli kieroon
Hyvin se tuo takuuseen saatukin toimi kunnes kiihdyttelin kilpaa lievästi viritellyn e30 325i:n kans jolloin akseli taipui taas mutta lievemmin kuin eka kerralla. Laitoin sitten kiina kuoriin uuden aidon Holsetin keskiön ja nyt on toiminut täysin ongelmitta niinkuin aidon alkuperäisen holsetin pitääkin. Sellaisen eron huomasin aidossa ja kopio keskiössä öljykanavien viimeistely on kopiossa paljon karumpaa kuin aidossa mut muuten kaikki merkit ja numerot mitä ulospäin näkee on täysin samat, sopivuuskin oli todella hyvä eli keskiö sopi ongelmitta kiinalaisiin turbiini ja kompurakoteloihin. Väljyyttä on aidossa keskiössä hieman enemmän kuin kopiossa, samoin turbon ääni on rumempi, aito muistuttaa kaasua löysättäessä pölynimuria
.

auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: HX30W akseli kieroon
Onko jari laskenut mitä "halpa" kopioholsetti on tullut kokonaisuudessaan maksamaan?jari_w123 kirjoitti:Hyvin se tuo takuuseen saatukin toimi kunnes kiihdyttelin kilpaa lievästi viritellyn e30 325i:n kans jolloin akseli taipui taas mutta lievemmin kuin eka kerralla. Laitoin sitten kiina kuoriin uuden aidon Holsetin keskiön ja nyt on toiminut täysin ongelmitta niinkuin aidon alkuperäisen holsetin pitääkin. Sellaisen eron huomasin aidossa ja kopio keskiössä öljykanavien viimeistely on kopiossa paljon karumpaa kuin aidossa mut muuten kaikki merkit ja numerot mitä ulospäin näkee on täysin samat, sopivuuskin oli todella hyvä eli keskiö sopi ongelmitta kiinalaisiin turbiini ja kompurakoteloihin. Väljyyttä on aidossa keskiössä hieman enemmän kuin kopiossa, samoin turbon ääni on rumempi, aito muistuttaa kaasua löysättäessä pölynimuria.
IG: @pyrytakkunen
Re: HX30W akseli kieroon
Saman verran se on tullut maksamaan kuin aito alkuperäinenkin, että tässä tapauksessa kopio kokeilut ei olleet taloudellisesti kannattavia. Toisaalta aitoa HX30W:tä ei silloin ollut helposti saatavilla joten kopion kanssa pelleily oli silloin ainoa vaihtoehto. Tottakai olisin voinut kokeilla jotain muuta ahdinta tilalle kun eka kopio hajosi, olisin saanut siitä rahat takaisin mutta en vaan tiennyt että mikä muu olisi ollut yhtä hyvä tai parempi, kun tuo kokeilemani ahdin sopi täydellisesti omaan autooni.
auto w123 200D/300DT vm, -81