Savukkeensytytin
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Savukkeensytytin
Ei ehkä ihan tekniikka-asiaa, siksi tälle osastolle.
Pitäisi laittaa mersuun (W123) toinen savukkeensytytin lähinnä autojääkaapin sähköistystä varten.
Jääkaappi pidetään takapenkillä, joten jonnekin sille suunnalle sytkärikin pitäisi istuttaa.
Mutta minnekä sen sijoittaisi?
Onko jossain varustemallissa olemassa takamatkustajille sellainen ja paikkaa voisi soveltaa jälkiasennukseenkin?
Onko vakiosytkärin lähellä paikkaa, josta voisi haaroittaa toisenkin lähdön?
Sokeripalaa, riviliitintä tms. siellä tuhkakupin takana?
Vai onko kaapeloitava sulakerasialta asti?
Pitäisi laittaa mersuun (W123) toinen savukkeensytytin lähinnä autojääkaapin sähköistystä varten.
Jääkaappi pidetään takapenkillä, joten jonnekin sille suunnalle sytkärikin pitäisi istuttaa.
Mutta minnekä sen sijoittaisi?
Onko jossain varustemallissa olemassa takamatkustajille sellainen ja paikkaa voisi soveltaa jälkiasennukseenkin?
Onko vakiosytkärin lähellä paikkaa, josta voisi haaroittaa toisenkin lähdön?
Sokeripalaa, riviliitintä tms. siellä tuhkakupin takana?
Vai onko kaapeloitava sulakerasialta asti?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Hilataanpa tätä vähän ylöspäin, jos jollekin tulisi ajatuksia....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Takapenkin kattovaloon tulee ainakin virtaa kokoajan. Eli sen johdosta voisi ottaa virtaa. Tosin silloin kyllä on vaara, että tyhjentää akkunsa. Tyylikkäin vaihtoehto on laittaa aito Mb keinukytkin keskikonsoliin ja vetää johto tupakansytytin liitännällä takapenkin alle. Itse laittaisin kyllä jääkaapin takakonttiin aitoon S-klasse tyyliin.
w124 200D
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Koko ajan? Entäs se valokytkin keskikonsolissa? Eikö sillä pätkitä päälle/pois, vai maatako se katkoo vain eikä plussaa?lai kirjoitti:Takapenkin kattovaloon tulee ainakin virtaa kokoajan. Eli sen johdosta voisi ottaa virtaa.
Entä ko. valaisimen johdon poikkipinta-ala, onko se riittävä muutamalle ampeerille ? Ettei polta hyvää autoa

Takakontti on huono vaihtoehto.lai kirjoitti:Itse laittaisin kyllä jääkaapin takakonttiin aitoon S-klasse tyyliin.
Ilma ei vaihdu ja kaappi ei silloin kylmene.
Joskus sitä kokeilin, mutta sisätiloissa selvästi parempi.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Joo anteeksi tyhmyyteni, mutta tarkoitin että keskikonsolin takavalokytkimelle tulee virtaa myös kun virtalukko on Off asennossa.Koko ajan? Entäs se valokytkin keskikonsolissa? Eikö sillä pätkitä päälle/pois, vai maatako se katkoo vain eikä plussaa?
Entä ko. valaisimen johdon poikkipinta-ala, onko se riittävä muutamalle ampeerille ? Ettei polta hyvää autoa
w124 200D
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Kyllä se vaan maata katkoo, toisin kuin pystärissä..Ari66 kirjoitti: Koko ajan? Entäs se valokytkin keskikonsolissa? Eikö sillä pätkitä päälle/pois, vai maatako se katkoo vain eikä plussaa?

Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Sieltähän se jatkoliitos löytyi tuhkakupin pohjan alta.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Laiskuus iski kiireen (ja sateen) alla, auto pitää vielä huoltaa muuten ja lastata ja sitten reissuun
Käytän jääkaapin syöttöön kolmeen jakavaa lisäjakorasiaa, joskin joudun vaihtamaan siihen kunnollisen pään jotta kontakti sytyttimeen olisi parempi.
Itse asiassa koko lisäsytkäriajatus lähti siitä, että W123:ssa näkyy alkuperäisen sytyttimen virransyöttö olevan kahden liukupinnan varassa ja siksi arvelin, että se ei tule kestämään sellaisenaan.
Nyt kun se tuli purettua ja nähtyä, niin taitaapa se kestääkin.
Asentamiin se lisäsytkä kuitenkin tulee jossain vaiheessa (loman jälkeen) ja tässä esiin tulleet ajatukset olivatkin hyödyksi.
Mielenkiintoiset ajatukset olivat esim. ne, että laittaa pistorasia hattuhyllylle tai kyynärnojan taakse.
Pari-kolme päivää vielä ja Yötön Yö kutsuu kulkijaa

Käytän jääkaapin syöttöön kolmeen jakavaa lisäjakorasiaa, joskin joudun vaihtamaan siihen kunnollisen pään jotta kontakti sytyttimeen olisi parempi.
Itse asiassa koko lisäsytkäriajatus lähti siitä, että W123:ssa näkyy alkuperäisen sytyttimen virransyöttö olevan kahden liukupinnan varassa ja siksi arvelin, että se ei tule kestämään sellaisenaan.
Nyt kun se tuli purettua ja nähtyä, niin taitaapa se kestääkin.
Asentamiin se lisäsytkä kuitenkin tulee jossain vaiheessa (loman jälkeen) ja tässä esiin tulleet ajatukset olivatkin hyödyksi.
Mielenkiintoiset ajatukset olivat esim. ne, että laittaa pistorasia hattuhyllylle tai kyynärnojan taakse.
Pari-kolme päivää vielä ja Yötön Yö kutsuu kulkijaa

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Jääkaapin käyttäjä:
- ota virta mieluummin sieltä minne ei tule virtaa kun auton sammuttaa,
- tahi sitten käytä akkuvahtia välissä.
nimimerk. jäi viime kesänä jääkaappi päälle, ja muutaman tunnin kuluttua akku total tyhjä...
Entisessä W123 sedanissa vedin akulta piuhan keinuvipukatkaisijan kautta peräkonttiin (sivuseinän muoviin pistoke), nyt farkussa laitoin keskikonsoliin kahdelle jakavan haaroittimen (jää kivasti kyynärnojan alle).
Ja tietty välissä vielä se akkuvahti
- ota virta mieluummin sieltä minne ei tule virtaa kun auton sammuttaa,
- tahi sitten käytä akkuvahtia välissä.
nimimerk. jäi viime kesänä jääkaappi päälle, ja muutaman tunnin kuluttua akku total tyhjä...

Entisessä W123 sedanissa vedin akulta piuhan keinuvipukatkaisijan kautta peräkonttiin (sivuseinän muoviin pistoke), nyt farkussa laitoin keskikonsoliin kahdelle jakavan haaroittimen (jää kivasti kyynärnojan alle).
Ja tietty välissä vielä se akkuvahti

[url=http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/IAT_edest.jpg][size=84]- OLKOON VOIMA KANSSANNE:[/size][/url]
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/meset_allek2.jpg[/img]
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/meset_allek2.jpg[/img]
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Näin kävi itsellenikin joskus.HJL kirjoitti:- ota virta mieluummin sieltä minne ei tule virtaa kun auton sammuttaa
Kerrasta oppii ja tupakansytyttimeenhän ei virtaa tulekaan kun virta-avain on nollilla.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Joskus taas olis hyvä saada virtaa ns. ilman avaimiakin/auton pyörittämistä (esim. virtaa puhelimeen).Ari66 kirjoitti: Kerrasta oppii ja tupakansytyttimeenhän ei virtaa tulekaan kun virta-avain on nollilla.
...ja siksipä kekseliäs tee-se-ihan-itse-mies joutuu tekemään näitä "virityksiä"...
[url=http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/IAT_edest.jpg][size=84]- OLKOON VOIMA KANSSANNE:[/size][/url]
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/meset_allek2.jpg[/img]
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/meset_allek2.jpg[/img]