W203 (ESP - wisit workshop - malfungtion 1)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Arnu69
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 10.06.2012 00:36

W203 (ESP - wisit workshop - malfungtion 1)

Viesti Kirjoittaja Arnu69 »

Näyttöön ilmaantui ESP vikailmoitus "ESP - wisit workshop - malfungtion 1". Tämä pysyi koko ajon (20km). Kun lähdin uudestaan ajamaan ESP vikailmoitus oli edelleen, mutta katosi hetken päästä pois. Ajelin jonkun aikaa kunnes tämä sama vikailmoitus ilmaantui taas. Ajettuani noin 50km ja saavuin kotia, sammutin auton ja laitoin virrat uudelleen päälle oli vika taas kadonnut. Auto toimi muutoin ihan normaalisti.

Lueskelin netistä tietoa ESP-järjestelmästä ja minulla heräsi epäilys, voisikohan tuo ko. vikailmoitus johtua siitä, että vaihdoin uudet takajarrupalat (motonet mallia) ja tästä johtuisi ko häiriö? Olisiko niin herkkä/tarkka jarrupaloistaan. Nimittäin tuon vaihdon jälkeen tuo vikailmoitus ilmaantui.

No toinen epäilykseni on laturi, että se ei lataa enää tarpeeksi/laakerit menneet ja ottaa kenttään kiinni ja tekee vikaoireita (ed. W202 mersussa kävi juuri noin). Aloitteli piku vikailmotuksilla ja kun auton sammutti ja starttas uudellen niin auto toimi taas monta viikkoa ilman vikavaloja (pari vuotta näin). Kunnes lopu tuli eteen ja kaikki vikavalot paukahti päälle (lapin reissulla) + laturin latausvalo hehkui, oli laturi tiensä päässä. Onneksi löytyi Sodankylästä autosähköliike ja oikea kyläseppä joka purki laturin ja kasasi sen uusilla laakereilla, hiilillä (tunnin remppa). Kehui että parempi kuin uudet kaupassa. Hinta vain 90e asennustöineen.

Mutta se miksi kirjoitin, jos joillakin muilla on ollut vastaavaa vikailmoitusta ja on löytänyt ratkaisun tai on tietoa mistä voisi vikaa alkaa metsästämään. Monestihan tällaiset viat ovat niitä kalliita, kun usein merkkiliikkeissäkään eivät tiedä missä vika on ja sitten vaihdellaan kaiken maailman kalliit osat ja vika ei vaan katoa. Ja asiakas maksaa.

Mersuissa haasteita piisaa, mutta muuten pirun hyviä autoja. Pihassa on 2-autona uusi Opel Astra. Olen siis varautunut 8)

PS. Unohdin mainita merkin/mallin. Kyseessä C200 CDI Sport STW Automaatti - 2003. Hyvin sisäänajettu, eli kilsoja jokunen takana.
Auto: MB B200CDI Automatti 2013
kulkupeli: Nissan Micra 1.2 manuaali 2005
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203 (ESP - wisit workshop - malfungtion 1)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Arnu69 kirjoitti:Näyttöön ilmaantui ESP vikailmoitus "ESP - wisit workshop - malfungtion 1". Tämä pysyi koko ajon (20km). Kun lähdin uudestaan ajamaan ESP vikailmoitus oli edelleen, mutta katosi hetken päästä pois. Ajelin jonkun aikaa kunnes tämä sama vikailmoitus ilmaantui taas. Ajettuani noin 50km ja saavuin kotia, sammutin auton ja laitoin virrat uudelleen päälle oli vika taas kadonnut. Auto toimi muutoin ihan normaalisti.

Lueskelin netistä tietoa ESP-järjestelmästä ja minulla heräsi epäilys, voisikohan tuo ko. vikailmoitus johtua siitä, että vaihdoin uudet takajarrupalat (motonet mallia) ja tästä johtuisi ko häiriö? Olisiko niin herkkä/tarkka jarrupaloistaan. Nimittäin tuon vaihdon jälkeen tuo vikailmoitus ilmaantui.

No toinen epäilykseni on laturi, että se ei lataa enää tarpeeksi/laakerit menneet ja ottaa kenttään kiinni ja tekee vikaoireita (ed. W202 mersussa kävi juuri noin). Aloitteli piku vikailmotuksilla ja kun auton sammutti ja starttas uudellen niin auto toimi taas monta viikkoa ilman vikavaloja (pari vuotta näin). Kunnes lopu tuli eteen ja kaikki vikavalot paukahti päälle (lapin reissulla) + laturin latausvalo hehkui, oli laturi tiensä päässä. Onneksi löytyi Sodankylästä autosähköliike ja oikea kyläseppä joka purki laturin ja kasasi sen uusilla laakereilla, hiilillä (tunnin remppa). Kehui että parempi kuin uudet kaupassa. Hinta vain 90e asennustöineen.

Mutta se miksi kirjoitin, jos joillakin muilla on ollut vastaavaa vikailmoitusta ja on löytänyt ratkaisun tai on tietoa mistä voisi vikaa alkaa metsästämään. Monestihan tällaiset viat ovat niitä kalliita, kun usein merkkiliikkeissäkään eivät tiedä missä vika on ja sitten vaihdellaan kaiken maailman kalliit osat ja vika ei vaan katoa. Ja asiakas maksaa.

Mersuissa haasteita piisaa, mutta muuten pirun hyviä autoja. Pihassa on 2-autona uusi Opel Astra. Olen siis varautunut 8)

PS. Unohdin mainita merkin/mallin. Kyseessä C200 CDI Sport STW Automaatti - 2003. Hyvin sisäänajettu, eli kilsoja jokunen takana.
Taka jarru paloista se ei johdu vaika olis mistä ostettu
(mahdolisesti niiten vaihtamisesta jos on joku siinä mennyt pieleen abs anturi/sen johto saanut kipeää)
tarkistele onko jossain pyörän laakerissa väljää jos on anturin vastin kehän väli vaihtelee(on liian iso)
renkaat saman kokoiset, ilmaa renkaissa,

nopein tapa löytä vika on
jonnekin *:rin piuhan päähän niin löytyy syy miksi sitä valoa sytytelee (siitä tallentuu tieto 203 mallissa"muissakin")
siis jonnekin missä sitä osataan käytää
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Arnu69
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 10.06.2012 00:36

Re: W203 (ESP - wisit workshop - malfungtion 1)

Viesti Kirjoittaja Arnu69 »

Unohdin mainita, että jarrupalojen vaihdon lisäksi, taakse vaihdettiin myös kallistuksenvakaajatangot molemmille puolille (kuului joskus epämielyttävää kolahtelua). Myös eteen vasemmalle vaihdettiin taaempi alatukivarsi (iso jööti). Noiden jälkeen seuraavana päivänä matka-ajossa syttyi tuo ESP varoitus näyttöön kun hidastin jarruttaen riseykseen. Kun kaasutin taas matkavauhtiin syttyi tuo vikailmoitus. Hirvittää nyt vain se, että muuttuuko tuo vika niin pahaksi, että kohta autolla et aja metriäkään. Olis tarkoitus juhannukseksi lähteä reissuun sillä (n. 2500km). Onko hullu ajatuskin?

Vaihtotyön teki yks tuttava omalla pajallaan, että voisiko noiden vaihto vaikuttaa jotenkin tuohon vikailmoitukseen?

CDI203: Renkaat ovat vanteineen ostettu uudet tässä 3vko sitten. Eli pitäisi olla kunnossa se asia. Käytin myös viikko sitten autoa huollossa jossa tekivät perushuollot + tarkistivat auton läpikotaisin. Sieltä sain nuo viat, takajarrupalat lopuillaan, kallistuksenvakaajatangot uusiksi taakse molemmin puolin ja eteen vasemmalle taaempi alatukivarsi. Jos laakereissa olisi ollut välystä niin olsivat maininneet siitäkin viasta.

Harmittaa vain, että ostin ko. auton kevät talvella autoliikkeestä (vanha tunnettu iso autoliike, mersun merkkiliike), joka sattui sitten menemään 1kk sen jälkee konkkaan. He katsastivatkin auton noine vikoineen. Kummaa että meni läpi, kun edessä oleva taaempi alatukivarren pallonivelpää oli ollut ihan lutku joka liikkui väljästi käsillä heiluttaen. Nyt nämä kaikki jää minun kontolle maksettavaksi. Muutenhan liike olisi ollut vastuussa vioista ja täytynyt korjata ne. Myyjä sanoi vain, että on kunnossa juuri huollettu kaikin puolin ja katsastettiin tänään. Eihän sitä voi kun uskoa miehen sanaa. Ja pah, mitä huijareita noi liikkeetkin ovat.
Auto: MB B200CDI Automatti 2013
kulkupeli: Nissan Micra 1.2 manuaali 2005
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203 (ESP - wisit workshop - malfungtion 1)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Renkaiten vois oletaa olevan kunnossa(tosin uudete ei sitä vielä takaa tarkista niten koko)
Johdot on voineet tukivarsi/alusta remontissa vaurioitua,

Jos etelä suomessa ajelet niin kurvaa kuusenalla tutkaillan mikä sillä on
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
x_ismo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 699
Liittynyt: Ke 23.11.2011 08:28
Paikkakunta: Vesilahti

Re: W203 (ESP - wisit workshop - malfungtion 1)

Viesti Kirjoittaja x_ismo »

Mulla tuo ilmoitus tuli kun ajoin hetken tärinäraidan päällä. Lähti pois uudelleenkäynnistyksessä eikä ole tullut takaisin.
En sitten tiedä pitäkkä tuohon enempää reagoida mutta tällä hetkellä odotan jos se olisi ihan vaan ohimenevä juttu.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Arnu69
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 10.06.2012 00:36

Re: W203 (ESP - wisit workshop - malfungtion 1)

Viesti Kirjoittaja Arnu69 »

No niin, arki koitti ja käytin auton ed. korjaajalla. Hän tarkisti kaikki pyörän kulmat. Kaikki johdot olivat ok ja ESP-varoitus palaa edelleen näytössä. Samalla tarkistettiin pyörien välykset ja löytyihän vasemmasta etupyörän laakerista väljää. Kumma homma, että tämä välys ei löytynyt viikko sietten tehdyssä huollossa jossa auto käytiin muuten kaikin puolin lävitse. Ja vielä auto on juuri katsastettu noilla vioilla. Mihinkä tässä enää voi luottaa, kun missään ei tehdä asioita kunnolla. Pah!

No, olisiko tämä vasemman etupyörän laakerinvälys voinut aiheuttaa ed. mainuttua vikaa, mutta vikailmoitus ei katoa näytöltä? Pitääkö vikakoodit nollata, että ne katoaa vai katoaako ne itsestään kun vika korjataan? Ja voiko vikakoodeja itse nollata kotikonstein?

Olen vain viemässä autoa autosähköliikkeeseen vikakoodinlukulaitteeseen jotta tämä vian aiheuttaja saataisiin selville. Nehän toki varmaan nollaa viat jos ne saadaan korjattua siellä. Mutta jos tämä laakerin välys on aiheuttanut tuon ESP-ilmoituksen näytöllä ja vikakoodit voi itse nollata, niin turhaa vien autoa liikkeeseen. Voisin itse ensin kokeilla tuota konstia vai onko turhaa?
Auto: MB B200CDI Automatti 2013
kulkupeli: Nissan Micra 1.2 manuaali 2005
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W203 (ESP - wisit workshop - malfungtion 1)

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Eipä niitä kotikonstein paljon nollailla. joskus on nollaantunut kun pyöräytää rauhallisesti auton käydessä renkaat muutaman kerran laidasta laitaan.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203 (ESP - wisit workshop - malfungtion 1)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Arnu69 kirjoitti:No niin, arki koitti ja käytin auton ed. korjaajalla. Hän tarkisti kaikki pyörän kulmat. Kaikki johdot olivat ok ja ESP-varoitus palaa edelleen näytössä. Samalla tarkistettiin pyörien välykset ja löytyihän vasemmasta etupyörän laakerista väljää. Kumma homma, että tämä välys ei löytynyt viikko sietten tehdyssä huollossa jossa auto käytiin muuten kaikin puolin lävitse. Ja vielä auto on juuri katsastettu noilla vioilla. Mihinkä tässä enää voi luottaa, kun missään ei tehdä asioita kunnolla. Pah!

No, olisiko tämä vasemman etupyörän laakerinvälys voinut aiheuttaa ed. mainuttua vikaa, mutta vikailmoitus ei katoa näytöltä? Pitääkö vikakoodit nollata, että ne katoaa vai katoaako ne itsestään kun vika korjataan? Ja voiko vikakoodeja itse nollata kotikonstein?

Olen vain viemässä autoa autosähköliikkeeseen vikakoodinlukulaitteeseen jotta tämä vian aiheuttaja saataisiin selville. Nehän toki varmaan nollaa viat jos ne saadaan korjattua siellä. Mutta jos tämä laakerin välys on aiheuttanut tuon ESP-ilmoituksen näytöllä ja vikakoodit voi itse nollata, niin turhaa vien autoa liikkeeseen. Voisin itse ensin kokeilla tuota konstia vai onko turhaa?
Jep välys on riitävä syy valon syttymiseen,
onhan ratti suorassa kun ajaa suoraa, jos on yli puolan paksuuden vinossa niin val myös syttyy

kuitausta voi koittaa ajamalla hiljaa känntelemäälä rattia laidasta laitaan ja painelemalla jarrua
jos ei auta niin jonnekin *:rin piuhan päähän niin selkenee

(on niitä semoisiakin paikkoja missä viat löytyy ja tulee kuntoon...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Arnu69
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 10.06.2012 00:36

Re: W203 (ESP - wisit workshop - malfungtion 1)

Viesti Kirjoittaja Arnu69 »

CDI203 kirjoitti: Jep välys on riitävä syy valon syttymiseen,
onhan ratti suorassa kun ajaa suoraa, jos on yli puolan paksuuden vinossa niin val myös syttyy

kuitausta voi koittaa ajamalla hiljaa känntelemäälä rattia laidasta laitaan ja painelemalla jarrua
jos ei auta niin jonnekin *:rin piuhan päähän niin selkenee

(on niitä semoisiakin paikkoja missä viat löytyy ja tulee kuntoon...)
Joo tuota ratin kääntelyä harrastettiin laidasta laitaan (auto parkissa, käynnissä käännellen edes - taas), mutta ei vaikutusta. Ratti on muuten vinossa ollut alusta alkaen kun auton ostin (puolan verran vasemmalle kallellaan kun ajan suoraan autolla). On käynyt mielessä, että se pitäisi ottaa irti ja laittaa suoraan. Onko jokin saanut ratin menemään vinoon, vai joku vain ottanut sen joskus irti ja laittanut se takaisin noin mutu tuntumalla ja mennyt näin vinoon. Mutta huomenna taas astetta viisaampia (tai entistä tyhmempiä) asian suhteen kun käytetään pirssiä piuhan päässä.

PS.. Kävin ajamassa eteenpäin kiemurrellen käännellen rattia laidasta laitaan välillä pikkasen jarrutellen ja tein saman myös peruttamalla. Ei vaikutusta, valo killittää edelleen näytössä.
Auto: MB B200CDI Automatti 2013
kulkupeli: Nissan Micra 1.2 manuaali 2005
x_ismo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 699
Liittynyt: Ke 23.11.2011 08:28
Paikkakunta: Vesilahti

Re: W203 (ESP - wisit workshop - malfungtion 1)

Viesti Kirjoittaja x_ismo »

Ratti pielessä puolan verran vastaa noin joksikin sitä että toinen raidetangonpää on yhden kierroksen pielessä ( muistikuvani mukaan). Voi olla että se on joksus vaihdettu ja asentaja laskenut pikkaisen väärin. Nyt vaan pitäisi tietää kumpi on väärin niin voisi itse korjata tilanteen. Väärää jos muuttaa niin alkaa joko harittamaan tai auraamaan lisää :-) Ainahan voi viedä oikeaan paikkaan laitettavaksi, ihan kaikissa paikoissa ei noi innistu vaikka olisi laitteet.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13796
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W203 (ESP - wisit workshop - malfungtion 1)

Viesti Kirjoittaja DBFI »

x_ismo kirjoitti:Ratti pielessä puolan verran vastaa noin joksikin sitä että toinen raidetangonpää on yhden kierroksen pielessä ( muistikuvani mukaan). Voi olla että se on joksus vaihdettu ja asentaja laskenut pikkaisen väärin. Nyt vaan pitäisi tietää kumpi on väärin niin voisi itse korjata tilanteen. Väärää jos muuttaa niin alkaa joko harittamaan tai auraamaan lisää :-) Ainahan voi viedä oikeaan paikkaan laitettavaksi, ihan kaikissa paikoissa ei noi innistu vaikka olisi laitteet.
Siis meinaatko etä raidetangon pää olisi vaihdettu mutta aurausta ei ole tarkistettu vaan uusi raidetanko on yritetty laittaa kierroksia laskemalla samaan paikkaan kuin alkuperäinen? Normitapauksessa voisi olettaa yhtä raidetangon päätä säädettäessä menevän aurauksen joka tapauksessa pieleen, jompaankumpaan suuntaan. Ei kai pelkän aurauskulman tarkistus kovin vaativa operaatio ole kotityökaluilla?
Arnu69
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 10.06.2012 00:36

Re: W203 (ESP - wisit workshop - malfungtion 1)

Viesti Kirjoittaja Arnu69 »

DBFI kirjoitti:
x_ismo kirjoitti:Ratti pielessä puolan verran vastaa noin joksikin sitä että toinen raidetangonpää on yhden kierroksen pielessä ( muistikuvani mukaan). Voi olla että se on joksus vaihdettu ja asentaja laskenut pikkaisen väärin. Nyt vaan pitäisi tietää kumpi on väärin niin voisi itse korjata tilanteen. Väärää jos muuttaa niin alkaa joko harittamaan tai auraamaan lisää :-) Ainahan voi viedä oikeaan paikkaan laitettavaksi, ihan kaikissa paikoissa ei noi innistu vaikka olisi laitteet.
Siis meinaatko etä raidetangon pää olisi vaihdettu mutta aurausta ei ole tarkistettu vaan uusi raidetanko on yritetty laittaa kierroksia laskemalla samaan paikkaan kuin alkuperäinen? Normitapauksessa voisi olettaa yhtä raidetangon päätä säädettäessä menevän aurauksen joka tapauksessa pieleen, jompaankumpaan suuntaan. Ei kai pelkän aurauskulman tarkistus kovin vaativa operaatio ole kotityökaluilla?
Täällä keskeisessä suomessa rengasliikkeet ottavat sen 70e kun säätävät joka pyörän aurauskulmat ja lisänä kallistuskulmat. Noin puolen tunnin homma niiltä. Liikkeeseen vain säädätettäväksi. Mulla itellä sama homma, kun uudet renkaatkin (molemmat, kesä/talvi), niin pakko säädättää ennenkuin pyörät piloilla. Eiköhän ne siinä samalla laita ratinkin suoraan.
Auto: MB B200CDI Automatti 2013
kulkupeli: Nissan Micra 1.2 manuaali 2005
x_ismo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 699
Liittynyt: Ke 23.11.2011 08:28
Paikkakunta: Vesilahti

Re: W203 (ESP - wisit workshop - malfungtion 1)

Viesti Kirjoittaja x_ismo »

DBFI kirjoitti:
x_ismo kirjoitti:Ratti pielessä puolan verran vastaa noin joksikin sitä että toinen raidetangonpää on yhden kierroksen pielessä ( muistikuvani mukaan). Voi olla että se on joksus vaihdettu ja asentaja laskenut pikkaisen väärin. Nyt vaan pitäisi tietää kumpi on väärin niin voisi itse korjata tilanteen. Väärää jos muuttaa niin alkaa joko harittamaan tai auraamaan lisää :-) Ainahan voi viedä oikeaan paikkaan laitettavaksi, ihan kaikissa paikoissa ei noi innistu vaikka olisi laitteet.
Siis meinaatko etä raidetangon pää olisi vaihdettu mutta aurausta ei ole tarkistettu vaan uusi raidetanko on yritetty laittaa kierroksia laskemalla samaan paikkaan kuin alkuperäinen? Normitapauksessa voisi olettaa yhtä raidetangon päätä säädettäessä menevän aurauksen joka tapauksessa pieleen, jompaankumpaan suuntaan. Ei kai pelkän aurauskulman tarkistus kovin vaativa operaatio ole kotityökaluilla?

Näin olen nähnyt tehtävän joillakin korjaamoilla. Kun uusi osa on samanlainen kuin vanhakin niin tuo toimii kun laskee oikein :-)
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Arnu69
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 10.06.2012 00:36

Re: W203 (ESP - wisit workshop - malfungtion 1)

Viesti Kirjoittaja Arnu69 »

Autosähköliikkeessä käyty hakemassa vikakoodi (maksoi 25e). Niinkin pieni "ongelma" kuin ratti tosiaan vinossa vasemmalle 18 astetta. Ratti saa olla vinossa 10 astetta ja se vielä passaa auton ESP-järjestelmälle. No ongelma korjattu, käytin auton samantien rengasliikkeessä ja pyöränkulmat kaikki (auraus, camber,caster) säädetty kuntoon ja rattikin tuli ihan suoraan (säätötyö 75e). Enää ei pala näytöllä ESP.

Kiitoksia kovasti teille jotka kirjoititte ja annoitte vinkkejä.
Auto: MB B200CDI Automatti 2013
kulkupeli: Nissan Micra 1.2 manuaali 2005
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203 (ESP - wisit workshop - malfungtion 1)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Arnu69 kirjoitti:Autosähköliikkeessä käyty hakemassa vikakoodi (maksoi 25e). Niinkin pieni "ongelma" kuin ratti tosiaan vinossa vasemmalle 18 astetta. Ratti saa olla vinossa 10 astetta ja se vielä passaa auton ESP-järjestelmälle. No ongelma korjattu, käytin auton samantien rengasliikkeessä ja pyöränkulmat kaikki (auraus, camber,caster) säädetty kuntoon ja rattikin tuli ihan suoraan (säätötyö 75e). Enää ei pala näytöllä ESP.

Kiitoksia kovasti teille jotka kirjoititte ja annoitte vinkkejä.
Hyvä että tuli kuntoon :)
ja vikana oli hyvin yleinen syy ratti vinossa nivelen vaihdon jälkeen
(ratin asento kulluu tarkistaa kulmien tarkistuksen yhteydessä...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin