M120 käyntihäiriön selvittelyä
- der Panzerwagen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 86
- Liittynyt: Ti 08.12.2009 08:27
Re: M120 käyntihäiriön selvittelyä
Mika T:n laittama linkki, jossa käytiin tuo opetusohjelma läpi onkin näköjään lakannut toimimasta. Onko kenelläkään koneella tallennettuna tuota sivua tai muistaako kukaan proseduuria suoraan?
Re: M120 käyntihäiriön selvittelyä
Voi harmi... nyt alkaa mennä sormi suuhun. Itse en ainakaan äkkiseltään keksi mistä tuo voisi johtua.
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: M120 käyntihäiriön selvittelyä
Tässä copypastenader Panzerwagen kirjoitti:Mika T:n laittama linkki, jossa käytiin tuo opetusohjelma läpi onkin näköjään lakannut toimimasta. Onko kenelläkään koneella tallennettuna tuota sivua tai muistaako kukaan proseduuria suoraan?

NEW "Relearn" Procedure!
-Start and bring engine to normal temp, 80 deg C
-Stop engine and move ignition key CW to #2 position w/o starting engine
-Wait for basic training sequence/ protocol. ETA will hum, and you will hear actuator clicking. Wait for all sounds/noises to end completely!
-Now, without turning key off, continue moving key C/W and start engine.
-Operate the vehicle for 30-40 minutes without turning off the engine, bring speed up to or over 65 mph if possible. Operate in a variety of conditions.
-Once time period is over, return to secure parking spot and park, DO NOT turn engine off... allow to idle for 15-20 minutes minimum!
-When time period is over, turn engine off.
-Congratulations, your ETA has been correctly put through the Mercedes Benz Engineering (Slang: Relearn)" Operational Sequence for 119 and 120 power plants.
These instructions are courtesy of Robert Ohlings EE, ME, AES and Hibbo (Dutch) Ohlings .ME, PE, AES. Both of these gentlemen are retired Mercedes Benz Engineer and Diagnostic Technicians.
Re: M120 käyntihäiriön selvittelyä
Eikun staarin nokkaan katselemaan syttöhäiriöitä...
- der Panzerwagen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 86
- Liittynyt: Ti 08.12.2009 08:27
Re: M120 käyntihäiriön selvittelyä
Kiitos ohjeista. Täytyy tuokin kokeilla tehdä, vaikka en usko että tämä ongelma tuolla korjaantuukaan. Viikonlopun aikana on tarkoitus ehtiä ajelemaan stari kytkettynä.
- der Panzerwagen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 86
- Liittynyt: Ti 08.12.2009 08:27
Re: M120 käyntihäiriön selvittelyä
Vika taisi löytyä! Rupesin tekemään itseoppimista starin avulla ja huomasin, että oikean puolen lambda ei anna arvoa. Eli sama tilanne kuin silloin kun johto oli unohtunut kykeä. räpelsin liitintä hetken, jolloin lambda alkoi toimimaan. Ajelin ensin rauhallisesti puolisen tuntia, sitten muutama kovempi kiihdytys, eikä mitään oireita. Kunnes täyskaasu kiihdytyksessä taas nyki. Ajoin starin päähän ja oikea lambda taas pois pelistä, rupesin puristelemaan ilmamittarin johtoa, josta aiheutui selkeä käyntihäiriö. Avasin johtonipun kuoren ja sen sisäälä kulkevien johtojen kuoret on täynnä halkeamia ja osin kuoriotuneet pois kokonaan. Eli tyyppivika, mutta en osannut tätä odottaa, koska näkyvissä olevat johdot on kaikki hyvä kuntoiset, ja esim kaasuläppien johdot olivat hyvät.
Ilmamassamittarin jännitteensaannista oli vikamuistissa ilmoitus jo ennen remonttia, mutta vika ei ollut koskaan päällä silloin kun auto oli stariin kytkettynä. Nyt ilmeisesti johdot ovat vaurioitunut lisää remontissa ja ruvenneet aiheuttamaan jatkuvia ongelmia. Poistin suojakuoren kokonaan ja yritin eristellä johtoja parhaani mukaan. Nyt äytyy lähteä testaanaan korjaantuiko vika tällä. Kaasuläppien opetuskaan ei ilmeisesti onnistunut johtuen viasta.
Ilmamassamittarin jännitteensaannista oli vikamuistissa ilmoitus jo ennen remonttia, mutta vika ei ollut koskaan päällä silloin kun auto oli stariin kytkettynä. Nyt ilmeisesti johdot ovat vaurioitunut lisää remontissa ja ruvenneet aiheuttamaan jatkuvia ongelmia. Poistin suojakuoren kokonaan ja yritin eristellä johtoja parhaani mukaan. Nyt äytyy lähteä testaanaan korjaantuiko vika tällä. Kaasuläppien opetuskaan ei ilmeisesti onnistunut johtuen viasta.