w202 230kompressor -98 kylmäkäyntiongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
temezz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: La 08.01.2011 22:41
Paikkakunta: Tornio

w202 230kompressor -98 kylmäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja temezz »

Nykii ja pätkii kylmänä. En tiedä kuuluuko asiaan, mutta ahdin pyörii kylmänä kokoajan. Siis ihan tyhjäkäynniltä lähtien. Kun hetken lämpenee niin rupeaa toimimaan normaalisti eli ahdin kytkeytyy vastaa 2000 kierroksella ja nykiminen häviää. Jos pitää roikassa, niin toimii heti käynnistyksen jälkeen normaalisti eli ei tarvi sen lämpimämpi olla.
Ei vikakoodeja. Ilmamassamittari vaihdettu eikä vaikuttanut tähän vikaan mitenkään. Toiminta muuten parani kyllä.

Mitkähän kaikki tähän kylmäkäyntiin vaikuttaa? Ja ennenkaikkea kuuluuko kylmäkäynnistyksen jälkeen ahtimen pyöriä tyhjäkäynnilläkin?
Imuilman lämpöanturin olen hankkinut. Missähän se oikein sijaitsee tuolla imuputkistossa? Vois sen kokeilla vaihtaa.
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1061
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: w202 230kompressor -98 kylmäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja kilander »

Omassa kompurassa ahdin pelissä n.30 sek.kylmäkäynnistyksen jälkeen.Siis ihan vaikka tyhjäkäyntikierroksillakin.
E.Imuilmanlämpöanturi imusarjan päällä,kaasuläppäkotelosta kun katot hieman venttiilikoppaan päin.Kaksi johtoa menee siihen.Ainakin näin 2000 vuosimallissa.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 931
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: w202 230kompressor -98 kylmäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja -230k- »

Tyhjäkäynnin seilausta voi aiheuttaa esim huono johtosarja, joten sen kuntoa voi yrittää katsoa.
Myös kaasuläpän putsauksesta olen ameriikan foorumeilta lueskellut kyseiseen vaivaan.
Nykiminen ja pätkiminen viittaisi mielestäni sytytyspuolelle.tulpat,johdot,häiriösuojahatut jne. Yleensä tosin pätkiminen alkaa edellämainituissa lämmettyään.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Avatar
temezz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: La 08.01.2011 22:41
Paikkakunta: Tornio

Re: w202 230kompressor -98 kylmäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja temezz »

Ainiin tosiaan sen kaasuläppäkotelon olen jo käyttänyt irti ja putsannut. Sekä tehnyt sen uudelleenopetuksen kaasupolkimella pariinkin kertaan. Ei vaikutusta. Onkelma esiintyy tosiaankin vain kylmänä ja vain tuona aikana kun ahdin pyörii tyhjäkäynniltä lähtien mukana. Pahimmillaan siinä noin 2000 kierroksen kohdalla pintakaasulla. Ja tyhjäkäynnillä käy ihan hyvin kylmänäkin.
Avatar
temezz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: La 08.01.2011 22:41
Paikkakunta: Tornio

Re: w202 230kompressor -98 kylmäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja temezz »

Ei löytyny vieläkään sitä imuilman lämpöanturia. Imusarjassa on kyllä semmonen pyöreä reikä joka saattas olla anturin paikka, mutta tässä keksinnössä siinä on vain kumitulppa.
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Re: w202 230kompressor -98 kylmäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Se imuilmanlämpöanturi on ilmamäärämittarissa, eli toinen ilmamäärämittari, jos vika siinä.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
temezz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: La 08.01.2011 22:41
Paikkakunta: Tornio

Re: w202 230kompressor -98 kylmäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja temezz »

Jani426 kirjoitti:Se imuilmanlämpöanturi on ilmamäärämittarissa, eli toinen ilmamäärämittari, jos vika siinä.
Kiitoksia tiedosta. Turhaapa tuolta sitten erillistä anturia etsii. Ilmamäärämittari on jo vaihdettu eikä vaikuttanut tähän vikaan mitenkään. Ihan hakuammuntaa muutenki olis ollu tuo lämpöanturin vaihto. Kirjottelevat vaan täällä foorumeilla että semmonenki kannattis varmuuden vuoksi vaihtaa jos on käyntihäiriöitä. :D
Vastaa Viestiin