Nykii ja pätkii kylmänä. En tiedä kuuluuko asiaan, mutta ahdin pyörii kylmänä kokoajan. Siis ihan tyhjäkäynniltä lähtien. Kun hetken lämpenee niin rupeaa toimimaan normaalisti eli ahdin kytkeytyy vastaa 2000 kierroksella ja nykiminen häviää. Jos pitää roikassa, niin toimii heti käynnistyksen jälkeen normaalisti eli ei tarvi sen lämpimämpi olla.
Ei vikakoodeja. Ilmamassamittari vaihdettu eikä vaikuttanut tähän vikaan mitenkään. Toiminta muuten parani kyllä.
Mitkähän kaikki tähän kylmäkäyntiin vaikuttaa? Ja ennenkaikkea kuuluuko kylmäkäynnistyksen jälkeen ahtimen pyöriä tyhjäkäynnilläkin?
Imuilman lämpöanturin olen hankkinut. Missähän se oikein sijaitsee tuolla imuputkistossa? Vois sen kokeilla vaihtaa.
w202 230kompressor -98 kylmäkäyntiongelma
Re: w202 230kompressor -98 kylmäkäyntiongelma
Omassa kompurassa ahdin pelissä n.30 sek.kylmäkäynnistyksen jälkeen.Siis ihan vaikka tyhjäkäyntikierroksillakin.
E.Imuilmanlämpöanturi imusarjan päällä,kaasuläppäkotelosta kun katot hieman venttiilikoppaan päin.Kaksi johtoa menee siihen.Ainakin näin 2000 vuosimallissa.
E.Imuilmanlämpöanturi imusarjan päällä,kaasuläppäkotelosta kun katot hieman venttiilikoppaan päin.Kaksi johtoa menee siihen.Ainakin näin 2000 vuosimallissa.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Re: w202 230kompressor -98 kylmäkäyntiongelma
Tyhjäkäynnin seilausta voi aiheuttaa esim huono johtosarja, joten sen kuntoa voi yrittää katsoa.
Myös kaasuläpän putsauksesta olen ameriikan foorumeilta lueskellut kyseiseen vaivaan.
Nykiminen ja pätkiminen viittaisi mielestäni sytytyspuolelle.tulpat,johdot,häiriösuojahatut jne. Yleensä tosin pätkiminen alkaa edellämainituissa lämmettyään.
Myös kaasuläpän putsauksesta olen ameriikan foorumeilta lueskellut kyseiseen vaivaan.
Nykiminen ja pätkiminen viittaisi mielestäni sytytyspuolelle.tulpat,johdot,häiriösuojahatut jne. Yleensä tosin pätkiminen alkaa edellämainituissa lämmettyään.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: w202 230kompressor -98 kylmäkäyntiongelma
Ainiin tosiaan sen kaasuläppäkotelon olen jo käyttänyt irti ja putsannut. Sekä tehnyt sen uudelleenopetuksen kaasupolkimella pariinkin kertaan. Ei vaikutusta. Onkelma esiintyy tosiaankin vain kylmänä ja vain tuona aikana kun ahdin pyörii tyhjäkäynniltä lähtien mukana. Pahimmillaan siinä noin 2000 kierroksen kohdalla pintakaasulla. Ja tyhjäkäynnillä käy ihan hyvin kylmänäkin.
Re: w202 230kompressor -98 kylmäkäyntiongelma
Ei löytyny vieläkään sitä imuilman lämpöanturia. Imusarjassa on kyllä semmonen pyöreä reikä joka saattas olla anturin paikka, mutta tässä keksinnössä siinä on vain kumitulppa.
Re: w202 230kompressor -98 kylmäkäyntiongelma
Se imuilmanlämpöanturi on ilmamäärämittarissa, eli toinen ilmamäärämittari, jos vika siinä.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Re: w202 230kompressor -98 kylmäkäyntiongelma
Kiitoksia tiedosta. Turhaapa tuolta sitten erillistä anturia etsii. Ilmamäärämittari on jo vaihdettu eikä vaikuttanut tähän vikaan mitenkään. Ihan hakuammuntaa muutenki olis ollu tuo lämpöanturin vaihto. Kirjottelevat vaan täällä foorumeilla että semmonenki kannattis varmuuden vuoksi vaihtaa jos on käyntihäiriöitä.Jani426 kirjoitti:Se imuilmanlämpöanturi on ilmamäärämittarissa, eli toinen ilmamäärämittari, jos vika siinä.
