MB vaihtui Igolstadin ihmeeseen...

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
nieminen69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Ma 04.04.2011 14:06
Paikkakunta: HELSINKI

MB vaihtui Igolstadin ihmeeseen...

Viesti Kirjoittaja nieminen69 »

MB C320 -01 on jättänyt tämän huusollin ja tilalle tuli Audi S6 tiptronic -01. Jos syitä vaihtamiseen etsii niin sain tarpeeksi siitä ruosteesta, selvästi taistelu mitä en voinut voittaa... yhden paikan fixasit niin kurkkaa jo seuraavan lista alta. Näkemiin ja kiitos kaloista.
Audi S6 4.2 V8 Tiptronic -01
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: MB vaihtui Igolstadin ihmeeseen...

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Ruoste on kyllä ikävä homma. Audilla taitaa olla ongelmat toisessa kohtaa.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
nieminen69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Ma 04.04.2011 14:06
Paikkakunta: HELSINKI

Re: MB vaihtui Igolstadin ihmeeseen...

Viesti Kirjoittaja nieminen69 »

jupehalm kirjoitti:Ruoste on kyllä ikävä homma. Audilla taitaa olla ongelmat toisessa kohtaa.
Kaikilla on omansa. Nyt odotettavissa koiranluita säännöllisin väliajoin. Pahin mahdollinen olisi Tiptronicin laukeaminen, mikä ei näissä ole mitään mahdotonta...
Audi S6 4.2 V8 Tiptronic -01
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: MB vaihtui Igolstadin ihmeeseen...

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Avatar
nieminen69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Ma 04.04.2011 14:06
Paikkakunta: HELSINKI

Re: MB vaihtui Igolstadin ihmeeseen...

Viesti Kirjoittaja nieminen69 »

No tää on aina tätä. Mä en noihin pieniin turbokoneisiin viitsi kajota... :D
Audi S6 4.2 V8 Tiptronic -01
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3214
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: MB vaihtui Igolstadin ihmeeseen...

Viesti Kirjoittaja Hage »

Onnea uuden kulkuneuvon hankinnasta :wink:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: MB vaihtui Igolstadin ihmeeseen...

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Itse mietinnässä vähän sama asia . Vai joko c-sarja vuodesta 2005- olisi jo parempi ?
Onneksi sentään SLK ja CLK eivät ole niin ruosteherkkiä.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1241
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: MB vaihtui Igolstadin ihmeeseen...

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

...saa tulla omasta 2004/12 s203:sta etsimään ruostetta, veikkaan, ettet löydä.

Kun omaani etsin ja näitä facelift-203:sia ajelin, ei ruosteista tullut vastaan.
(poislukien kolaroitu, joka olikin sitten aika karmea.)

EDIT: ja juu, on ollut -05 b7 audikin, eikä ollut ruostetta siinäkään. Mutta BLB-koneen (2.0 TDI) piezo-suuttimista kaksi oikosessa (800e kpl olivat audi-centerissä) ja öljypumpun ketjun muovinen laahain-kiristin-mysteeri poikki (EI ollut halpa remppa) alle 150tkm. Enkä edes aloita multitronic-vaihteistosta, se rempattiin tohon mennessä 2 kertaa.

Ei muuten ollut halpa auto pitää, ei...
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: MB vaihtui Igolstadin ihmeeseen...

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Ei huonompi vaihtoehto, onnea hienolle valinnalle.

Ja, kyllä on vaan ajolleen hyviä...kuinka ikävää se onkin monelle myöntää.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
nieminen69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Ma 04.04.2011 14:06
Paikkakunta: HELSINKI

Re: MB vaihtui Igolstadin ihmeeseen...

Viesti Kirjoittaja nieminen69 »

Nyt täytyy todeta et C320 bensankulutus oli lastentarhatasoa rinkulaan verrattuna. Alle 10 ei pääse mitenkään, ei edes matka-ajossa. Keskikulutus menee sinne 14 pintaan. No tämä oli tiedossa kun vaihdoin, nykyinen on enemmänkin harrastusvekotin.
Audi S6 4.2 V8 Tiptronic -01
Jonze
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: Ma 23.11.2009 19:53
Paikkakunta: Oulu

Re: MB vaihtui Igolstadin ihmeeseen...

Viesti Kirjoittaja Jonze »

Ihan loogistahan se on. Enemmän sylintereitä, enemmän vetoakseleita, enemmän painoa -> enemmän kulutusta. Tehtaan ilmoittama maantiekulutus S6:lle on 10,1 litraa, joten normaalilta vaikuttaa tuo ilmoittamasi kulutus. Kaupunkikulutus onkin sitten hitusen enemmän, 21,8 litraa.
S204
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5429
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: MB vaihtui Igolstadin ihmeeseen...

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Toivotaan onnea hankinnalle. Audi on tosiaan hyvä ajettava. Mielestäni yksi parhaita ellei paras mun kriteereillä. Miinuksena peevelin kalliita vaan varaosat. Tollasessa kulkineessa ei kait kulutusta pidäkkään tuijottaa?

Toivotaan että sun kukineeseen ei iske harmilliset sähkö ja anturiviat. Niitä on joissain yksilöissä ollu oikein ja kunnolla riesaksi asti
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: MB vaihtui Igolstadin ihmeeseen...

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Onkos tuossa se jäähdytetty EGR jolla läväytetään jäähdytysnesteet imusarjaan ja sitä kautta männille ja sen jälkeen tuleekin ns. höyrykattilan räjähdys, eli kaikki palasiksi? Joisssakin audeissa oli, en vaan muista mikä kone.

Eipä siinä. Mukavia kulkineitahan nuo auditkin on. Kaima (Clarkson) sanoi että mulkut ovat siirtyneet bemarin ratista audin rattiin. Mutta jos siirtyy mersusta audiin, niin mikä silloin on?

Audilla ajo edellyttää myös tietynlaista ajotapaa. "Turvaväli" max 5m.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: MB vaihtui Igolstadin ihmeeseen...

Viesti Kirjoittaja RH »

JeremyH kirjoitti: Audilla ajo edellyttää myös tietynlaista ajotapaa. "Turvaväli" max 5m.
Tämä on muuten niin tasan totta. Ja ohittaminen missä vaan ikinä väliin pääsee korkeintaan samalla turvavälillä siellä etupuolellakin. Eli eikun äkkiä uutta ajokulttuuria opiskelemaan :mrgreen: .
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5524
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB vaihtui Igolstadin ihmeeseen...

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ite oon kattellu saksasta RS4:sia, no suorituskykyä löytyy hiukan toiseen tyyliin mitä pappa amg mersuista mutta uskaltaako sellastakaan ostaa kun tuntuu että joka ikinen vag moottori on jollain tapaa susi
S124 300TE
W124 300D
Avatar
nieminen69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Ma 04.04.2011 14:06
Paikkakunta: HELSINKI

Re: MB vaihtui Igolstadin ihmeeseen...

Viesti Kirjoittaja nieminen69 »

Kaikissa näissä autoissa on omat oikkunsa ja maanantaikappaleensa. No mä olen sitten varmaan sellainen "poikkeava" rinkulamies kun tykkään noista kunnon turvaväleistä, sen lampunvälin vähintään pyrin pitämään taajamissa. Ohitustilanteissa menen vauhdilla ohi, kaitpa siitäkin joku herneen nenäänsä ottaa. Ja motarilla on se 140 mittarissa cruisen kanssa, kauhea kaahaaja olen.
Audi S6 4.2 V8 Tiptronic -01
Vastaa Viestiin