
Mittarissa tällä hetkellä 220tkm joka vaikuttaa olevan ainakin sinnepäin kun kurkkasin öljykorkista ja katoin oikean nokan kuntoa jossa oli hyvin pientä kulumaa.
Täyttä varustelistaa ei ole saatavilla kun auton mukana ei tullut mitään ohjekirjaa / huoltokirjaa ja näyttää venäläisten sivut antavan vähän vajavaista tietoa. Tarvii vielä vanhalle omistajalle soittaa ja kysyä josko ne hänellä jossain olisi mutta tässä nyt on pientä listaa mitä härpäkkeestä olen löytänyt.
228 AUXILIARY HEATER
406 SINGLE SEAT WITH ORTHOPAEDIC FRONT SEAT BACKREST, LEFT AND RIGHT
410 ELECTRIC SLIDING ROOF
444 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL) AND AIRBAG
470 ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM (ABS)
504 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR, RIGHT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE
570 FOLDING ARMREST FRONT
580 AIR CONDITIONER/TEMPMATIC
590 GREEN HEAT-INSULATING GLASS ALL ROUND, HEATED REAR WINDOW, LAMINATED SAFETY GLASS - GERMANY
600 HEADLAMP WIPER/WASHER (otettu pois)
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
877 READING LAMP IN THE REAR
941 ??? (mikähän tämä on... viimeiset numerot kun olivat datacardissa)
Listasta puuttuu esim, musta nahkasisusta, penkinlämmittimet, automaattinen antenni, ulkolämpömittari ym. eli kai sitä saa marssia vielä weholle rek. todistuksen kanssa.
Suurin osa lisävarusteista vaikuttaisi toimivan mutta vakionopeudensäätimessä on jotain kipua, tarvii varmaan se releboksi avata ja katsoa mitä se on syönyt. Lisäksi ilmastointi kyllä puhaltaa kylmää ja näyttäisi haistelija myös toimivan ihan nätisti mutta saisi kyllä puhaltaa vielä kylmempää ilmaa näin kesäpäivinä eli varmaan kaasut olisi hyvä tarkistaa?
Webaston, tai miksi lie sanottu 80-luvulla otan kyllä luultavasti pois sillä sitä on vanhan omistajan mukaan käytetty viimeksi yli 10v sitten ja johdot / putket näyttivät siltä että sen kun menee pistää päälle niin palaa koko auto

Olen autolla nyt noin 600km cruisaillu ja kone vaikuttaisi käyvän erittäin nätisti, yksi venttiili nakuttaa inan kylmänä mutta sekin katoaa kun kone lämpenee. Konehuoneesta ei ole löytynyt tippaakaan oljyä ainakaan vielä, eli ei mikään kauheasti voi falskata.
Maalipinta on suurimmalta osin hyvässä kunnossa, pientä ajan patinaa on parissa paikassa näkyvissä ja tarvii tässä talven aikana miettiä että josko koko kaaran sitten maalauttaisi uudestaan kun muuten vaikuttaa olevan aikalailla ruosteeton yksilö kyseessä, ei näy ruostetta edes ovien alla. Vanha omistaja sanoi että ennen häntä auto oli kymmenen vuotta pirkanmaalla ja sillä ei ole kuuleman mukaan ajettu ollenkaan talvisin.
Tässä on tarkoitus tämän kuukauden aikana tehdä perushuolto myllyyn ja katsoa alusta läpi kun auto hieman hakee maantievauhdissa. Simpukassa on ihan pieni välys jota ei kaupunkiajossa huomaa, mutta katson eka etupään osat läpi ennen kuin alan simpukkaa säätää... tässä vanhemmassa mallissa se taisi kumminkin vielä olla mahdollista vaikka siltä näytti että se on aika kettumaisessa paikassa jos sitä haluaa säätää.
Tässä oli nyt sitten nämä saivartelut... sitten kyselemään.
Eli tarkoitus olisi perushuolto koneeseen tehdä ja vaihtaa kaikki öljyt ja hihnat ainakin alkuunsa, mitäs öljyä näihin vanhempiin kaseihin kannattaa törkätä, mitään synteettisiä ei varmaankaan kannata käyttää kun ei taida pysyä sisällä. Samalla vaihtoon menee laatikko ja peräöljyt. Laatikkoon on tehty kunnon remotti noin 10-15tkm sitten kun se kuulemma tiputti hieman öljyä. Perä ei ainakaan tunnut klonkuttavan yhtään ja vehje vaihtaa vaihteita pirun nätisti. Kardaani hieman ulvoo erittäin pienillä nopeuksilla, varmaan kuuluu asiaan?
Mitäs muuta kannattaa katsoa kun autolla on ajettu alle tuhat kilometriä viimeisen kahden vuoden aikana ja se on seissyt tallissa loput ajasta?
Vakionopeudensäätimen boksista varmaan kannattaa ekaksi kattoa konkat ja juotokset kuntooon... uutta kun ihan heti viitsi mennä ostamaan kun hinta hieman kirpaisee sellaiselle osalle jota ei kauheasti kumminkaan tule käytettyä vaikka maalla asustelenkin.
En ole konehuoneeseen vielä ehtinyt niin tarkkaan perehtyä eli kysyn täältä. Pystyyky tästä mallista ja lukea ns. vikakoodilistan kun jetronic tässä on?
Lisäksi vaikka kuva nyt vähän huono onkin niin onko hajua että onko auton helmalistat itse tehdyt vai jonkun valmistajan teettämät?
Kiitän vastauksista.
EDIT: Jotain sain vin luvuista selville mutta tuntuu lista olevan jotenkin vajavainen.