Sprintshift temppuilee..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JussiM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 08.12.2007 11:22
Paikkakunta: Oulu

Sprintshift temppuilee..

Viesti Kirjoittaja JussiM »

Sprintterin 313 n sprintshift loota alkoi temppuilla silleen että maantieajon jälkeen risteyksessä ei ottanut vaihdetta päälle..yritti kyllä mutta ei ottanut ennenkuin oltiin parkissa jonkin aikaa ja kampe hieman jäähtyi. Oire toistui kolme kertaa 170 km matkalla. Autoon vaihettiin just uusi kytkin ja vauhtipyörä ja uusi kytkin opetettiin starilla. Myös vaihteistoöljyt ja hydraulipuolen öljyt vaihdettiin. Tietääkö kukaan mikä on oikea öljymäärä vaihteistoon kun epäilen että siellä on liikaa öljyä ja oire aiheutuisi sieltä..? Laatikosta tuli ulos 1,6 litraa ja saman verran sinne laitettiin uutta öljyä.
JussiM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 08.12.2007 11:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Sprintshift temppuilee..

Viesti Kirjoittaja JussiM »

Starilla asiaa tutkittuani antoi koodin P2075-->Engaging or disengaging of a gear failed..

Mietin voiko väärä öljytyyppi tehdä tuon oireen..? KL n kaverit kyllä mielestään möivät oikeat öljyt. Mistähän öljymäärä kuuluisi virallisesti tarkastaa ja mistä öljy täytetään lootaan? Öljyt vaihettiin lootan ollessa lattialla samalla kun vaihdettiin kytkinpaketti..samasta reiästä laitettii uudet kuin vanhatkin valutettiin pois eli pohjapropusta. Syy tähän oli se että täyttöaukkoa ei löytynyt.
JussiM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 08.12.2007 11:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Sprintshift temppuilee..

Viesti Kirjoittaja JussiM »

JussiM kirjoitti:Starilla asiaa tutkittuani antoi koodin P2075-->Engaging or disengaging of a gear failed..

Mietin voiko väärä öljytyyppi tehdä tuon oireen..? KL n kaverit kyllä mielestään möivät oikeat öljyt. Mistähän öljymäärä kuuluisi virallisesti tarkastaa ja mistä öljy täytetään lootaan? Öljyt vaihettiin lootan ollessa lattialla samalla kun vaihdettiin kytkinpaketti..samasta reiästä laitettii uudet kuin vanhatkin valutettiin pois eli pohjapropusta. Syy tähän oli se että täyttöaukkoa ei löytynyt.
Täyttöaukko löytyi painevaraajan takaa ja hieman liikaa oli tullut öljyä laitettua kun tarkastusreijästä valuttelin liiat pois..ainakin toistaiseksi tuntuu vaihteet pelaavan hyvin.
Vastaa Viestiin