W 140 500S imuovet ?
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
W 140 500S imuovet ?
VM-92 500S ja imuovet toimivat seuraavalla tavalla. Neljä ovea toimii, mutta paksin luukku ei. Menee puoli päivää ja kuskin ovi lakkaa toimimasta, sitten perässä muut. Kun ottaa sulakkeen irti vähäksi aikaa, toimii taas ovet jonkin aikaa mutta paksin luukku ei. Vika on tutkittu niin että paksin luukussa on se vika, mutta mikä siellä on ? Joku ohjausyksikkö vai mikä ?
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W 140 500S imuovet ?
Ovet saa kiinni kuitenkin? Köyhänä marsumiehenä en lähtisi tuota murehtiin. Sen verran turha ominaisuus.
Nissan 200sx -92
Mercedes-Benz C200K -97 farmari
Nissan Sunny -89
Mercedes-Benz C200K -97 farmari
Nissan Sunny -89
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W 140 500S imuovet ?
Turha ominaisuus mielestäsi tai ei, haluan sen kuitenkin toimimaan koska sellainen on. Se on ainoa mikä ei autossa toimi moitteettomasti, vastaavanlaisia mielipiteitä en enää halua vaan asiantuntevia neuvoja kiitos !
Ei päivää ilman ongelmia :)
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: W 140 500S imuovet ?
Ihmeellistä porukkaa kun tulee vaan sanomaan että "ei sen tarviikkaan toimia"
Tämähän on juuri hieno varuste ja olisin itsekin harmissani jos se ei toimisi (jos siis omistaisin ässän).
Eikös nämä veto-ovet toimi paineilmalla? Mulle tulis mieleen joku paineilmavuoto siinä järjestelmässä, onko ne tutkittu?

Eikös nämä veto-ovet toimi paineilmalla? Mulle tulis mieleen joku paineilmavuoto siinä järjestelmässä, onko ne tutkittu?
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: W 140 500S imuovet ?
Jos kerran takaluusterin lukko ei toimi niin lähtisin sieltä vikaa kattelemaan... tarkista kaikki letkuliitännät ja alipainekellot vuotojen varalta...
Mutuna sanoisin että luukun mekanismissä vuotaa joku ja pumppu jauhaa aikaansa jolloin muut lukot toimii... mutta lakkaa toimimasta varotoimena kun ei saa riittävästi alipainetta kehitettyä...
Tuolta pumpultahan voisi irroittaa takaluukun lukolle menevän letkun ja tulpata se tiiviisti... sitten näkisi toimiiko loput ovet mukisematta...
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W 140 500S imuovet ?
Elikkäs kuskin puolella paksissa on tuo pumppu. Sieltä paksin lukon luota kuuluu kyllä jotain mekaanisia ääniä, kun luukun aukaisee ja sulkee. Täytyypä purkailla vähän ja tutkia.
Ei päivää ilman ongelmia :)
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ma 25.06.2012 19:39
Re: W 140 500S imuovet ?
Esim. o-renkaat ja vastaavat tuppaavat vuotamaan kuluneina mutta alipaine saa ne hieman turpoamaan ja taas toimii kas kas. tämän takia varmaan kummittelee
Re: W 140 500S imuovet ?
Jos siellä on lukkomekanismit jumissa niin ei toimi tuo imutoiminto.
Kun kinnivedon paine nousee tietynrajan yli niin systeemi laittaa sen oven/luukun "vikatilaan" suojellakseen kompuraa.
Tuo "vikatila" on ovi ja luukku kohtainen. eli jos yksi mekanismi on systeemin mielestä liian jäykkä kiinni vedettäväksi niin se sulkee sen pois toiminnasta, ja muut jää toimimaan normaalisti.
Yleensä auttaa mekanismien kunnollinen rasvaus esim synteettisellä sprayvaseliinilla.
Mulla oli kans tuossa 600ssa samaa vaivaa kun se minulle tuli. Kunnon rasvaus oven lukkomekanismeille wyrtin hhs2000 rasvalla niin ei ole nyt pariin vuoteen temppuillut.
Kun kinnivedon paine nousee tietynrajan yli niin systeemi laittaa sen oven/luukun "vikatilaan" suojellakseen kompuraa.
Tuo "vikatila" on ovi ja luukku kohtainen. eli jos yksi mekanismi on systeemin mielestä liian jäykkä kiinni vedettäväksi niin se sulkee sen pois toiminnasta, ja muut jää toimimaan normaalisti.
Yleensä auttaa mekanismien kunnollinen rasvaus esim synteettisellä sprayvaseliinilla.
Mulla oli kans tuossa 600ssa samaa vaivaa kun se minulle tuli. Kunnon rasvaus oven lukkomekanismeille wyrtin hhs2000 rasvalla niin ei ole nyt pariin vuoteen temppuillut.
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W 140 500S imuovet ?
Kun irroitin paksin lukolle menevän letkun pumpun luota, ja imin ja puhalsin meni se paksin kannessa oleva lärpäke sisään ja ulos. Letkua kun imi ei vuotoa tuntunut, vetääkö sen paksin kiinni joku sähköinen moottori vai toimiiko se alipaineella myös ?
Olisin irrottanut sen hässäkän siitä luokon luota, mutta se ei tule pois ellei irrota sitä kahvasysteemiä ensin. Se on neljällä mutterilla kiinni, joista kaksi niin hankalassa paikassa ettei sellaista avainta löydy... Kun paksi on auki ja sulkee ruuvimeisselillä siitä lukosta kannen, menee lärpäke sisään mutta lukko ei ime. Kun painaa paksin auki nousee lärpäke, ja muutaman sekunnin päästä joku loksahtaa lukossa...
Olisin irrottanut sen hässäkän siitä luokon luota, mutta se ei tule pois ellei irrota sitä kahvasysteemiä ensin. Se on neljällä mutterilla kiinni, joista kaksi niin hankalassa paikassa ettei sellaista avainta löydy... Kun paksi on auki ja sulkee ruuvimeisselillä siitä lukosta kannen, menee lärpäke sisään mutta lukko ei ime. Kun painaa paksin auki nousee lärpäke, ja muutaman sekunnin päästä joku loksahtaa lukossa...
Ei päivää ilman ongelmia :)
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W 140 500S imuovet ?
Nyt on tutkittu asiaa ja selvisi että paksin kannessa ei ole imutoimintoa. Takapenkin alla matkustajan puolella oleva kompura hoitaa ovien keskuslukituksen. Paksissa kuskin puolella tankin vieressä on kompura mikä hoitaa imuovien toimintoa. Kompurasta lähtee neljä letkua eteenpäin oville, ja yksi paksin lukolle päin mikä päättyy matkustajan vilkun alle. Eli kaikissa ei ole paksin luukussa imutoimintoa.
Ovissa lopettaa toiminnan aina kuskin ovi, koska se on pisimmän matkan päässä kompurasta. Seuraavaksi lakkaa toisiksi pisin jne. Syy on ilmavuoto jossain alipainesysteemissä. Vian selvittäminen pahimmillaan vaatisi kaikkien ovipahvien irrotuksen, kaikkien liitosten tutkimisen jne jne. Tuntuu niin isolta hommalta että olkoon toimimatta.
Ovissa lopettaa toiminnan aina kuskin ovi, koska se on pisimmän matkan päässä kompurasta. Seuraavaksi lakkaa toisiksi pisin jne. Syy on ilmavuoto jossain alipainesysteemissä. Vian selvittäminen pahimmillaan vaatisi kaikkien ovipahvien irrotuksen, kaikkien liitosten tutkimisen jne jne. Tuntuu niin isolta hommalta että olkoon toimimatta.
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W 140 500S imuovet ?
Olisikohan kuitenkin että letku on jätetty kiinnittämättä jonkun rempan yhteydessä tms. Ei ole merkin tapaista, että letkuja jätetään roikkumaan tyhjään. Käsittääkseni imutoiminto käsittää aina kaikki ovet ja takaluukun.jupasierra kirjoitti:Nyt on tutkittu asiaa ja selvisi että paksin kannessa ei ole imutoimintoa. Takapenkin alla matkustajan puolella oleva kompura hoitaa ovien keskuslukituksen. Paksissa kuskin puolella tankin vieressä on kompura mikä hoitaa imuovien toimintoa. Kompurasta lähtee neljä letkua eteenpäin oville, ja yksi paksin lukolle päin mikä päättyy matkustajan vilkun alle. Eli kaikissa ei ole paksin luukussa imutoimintoa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W 140 500S imuovet ?
Purin sen lukon eikä siinä ollut mitään mihin olisi sen letkun kiinnittänyt. Yksi keltainen letku siihen tuli, ja se lukitsee luukun. Vehon mukaan kaikissa ei ole imutoimintoa paksin kannessa. Mene ja tiedä, voihan se olla että lukko on joskus vaihdettu ?! Ja ei se letku siellä tyhjänä roiku, se on sellaisella paksulla teipinpalalla pellissä kiinni, näyttää että olisi ollut siinä uudesta. Letkun päässä on joku takaiskun tapainen joka ei päästä ilmaa kompuralle päin...
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W 140 500S imuovet ?
Elähän lannistu... ovipahvithan on helppo irrottaa... samalla rasvaat myös ikkunan nostimet ja pääset hyvin laittamaan vaikka kotelosuojaa ovien sisälle.
Jos kuitenkin luovutat niin otahan siitä kompurasta johto irti ettei turhaan kirnua sitä piloille...
Jos kuitenkin luovutat niin otahan siitä kompurasta johto irti ettei turhaan kirnua sitä piloille...
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W 140 500S imuovet ?
Ottaisin kompuran irti jos olisi vähän helpommassa paikassa. Kaikki ovet menee pikkuhiljaa alkaen kuskin ovesta, silloin vika voisi olla kompurassa ?!
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W 140 500S imuovet ?
Tässä ratkaisu joka jenkeillä on toiminut monella:
http://www.benzworld.org/forums/w140-s- ... -pump.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.restoreyourmercedes.com/Door ... class.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuulemma helppo duuni.
http://www.benzworld.org/forums/w140-s- ... -pump.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.restoreyourmercedes.com/Door ... class.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuulemma helppo duuni.
Viimeksi muokannut trauha, Ma 02.07.2012 12:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tapani Rauha
trh202@gmail.com
trh202@gmail.com
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W 140 500S imuovet ?
Varmaan helppo kun saa ensin sen pumpun irti ?!?
Ei päivää ilman ongelmia :)
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W 140 500S imuovet ?
Tässä ratkaisu joka jenkeillä on toiminut monella:
http://www.benzworld.org/forums/w140-s-" onclick="window.open(this.href);return false; ... -pump.html
http://www.restoreyourmercedes.com/Door" onclick="window.open(this.href);return false; ... class.html
Kuulemma helppo duuni.
Minusta tuossa ei nyt ratkaista sitä ongelmaa joka minulla on. Ovet siis pelaavat kun sulakkeen 9 ottaa hetkeksi irti, mutta lakkaavat pikkuhiljaa toimimasta alkaen kuskin ovesta. Eikö tuossa esimerkissä vain pidennetä sitä aikaa jonka pumppu toimii ? Mulla saattaa olla ilmavuoto jossain, joka pitää etsiä kunhan kerkeän purkaa ovipahvit irti. Ja pumppu pitää irrottaa myös, koska sielläkin saattaa olla vuoto. En vain keksi miten se pumppu otetaan irti. Pumpun ympärillä olevat eristeet ovat jo niin tiukassa että tuntuu hankalalta. Kaularangan nivelsairaus ei helpota hommaa...
http://www.benzworld.org/forums/w140-s-" onclick="window.open(this.href);return false; ... -pump.html
http://www.restoreyourmercedes.com/Door" onclick="window.open(this.href);return false; ... class.html
Kuulemma helppo duuni.
Minusta tuossa ei nyt ratkaista sitä ongelmaa joka minulla on. Ovet siis pelaavat kun sulakkeen 9 ottaa hetkeksi irti, mutta lakkaavat pikkuhiljaa toimimasta alkaen kuskin ovesta. Eikö tuossa esimerkissä vain pidennetä sitä aikaa jonka pumppu toimii ? Mulla saattaa olla ilmavuoto jossain, joka pitää etsiä kunhan kerkeän purkaa ovipahvit irti. Ja pumppu pitää irrottaa myös, koska sielläkin saattaa olla vuoto. En vain keksi miten se pumppu otetaan irti. Pumpun ympärillä olevat eristeet ovat jo niin tiukassa että tuntuu hankalalta. Kaularangan nivelsairaus ei helpota hommaa...
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W 140 500S imuovet ?
päivitetty linkki toimivaksi:
http://www.w140repair.com/getting-to-kn ... t-allison/" onclick="window.open(this.href);return false;
ja Brettin kertomus miten pumppu irtoaa:
II. Accessing the Closing Assist Pump
The closing assist pump is simply crammed into a foam cube tucked between the left rear fender well and the gas tank. You must remove the trunk liner on the left side, and it helps a lot to remove the liner piece at the forward wall of the trunk. It is possible to just bend the corner down to get the pump out, but access is much easier if you remove the whole liner. It only takes removal of a few more of the plastic push rivets. If you have a CD player, you must remove this first in order to remove the left side liner. It’s easy: 2 screws and one electrical connector. If you don’t see the pump at first, follow the bundle of red plastic air lines.
http://www.w140repair.com/getting-to-kn ... t-allison/" onclick="window.open(this.href);return false;
ja Brettin kertomus miten pumppu irtoaa:
II. Accessing the Closing Assist Pump
The closing assist pump is simply crammed into a foam cube tucked between the left rear fender well and the gas tank. You must remove the trunk liner on the left side, and it helps a lot to remove the liner piece at the forward wall of the trunk. It is possible to just bend the corner down to get the pump out, but access is much easier if you remove the whole liner. It only takes removal of a few more of the plastic push rivets. If you have a CD player, you must remove this first in order to remove the left side liner. It’s easy: 2 screws and one electrical connector. If you don’t see the pump at first, follow the bundle of red plastic air lines.
Tapani Rauha
trh202@gmail.com
trh202@gmail.com
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W 140 500S imuovet ?
Kattava selostus kuvineen, hyvä juttu. Olen vaan myynyt jo auton, mutta voihan ohjetta tarvita toistekintrauha kirjoitti:päivitetty linkki toimivaksi:
http://www.w140repair.com/getting-to-kn ... t-allison/" onclick="window.open(this.href);return false;
ja Brettin kertomus miten pumppu irtoaa:
II. Accessing the Closing Assist Pump
The closing assist pump is simply crammed into a foam cube tucked between the left rear fender well and the gas tank. You must remove the trunk liner on the left side, and it helps a lot to remove the liner piece at the forward wall of the trunk. It is possible to just bend the corner down to get the pump out, but access is much easier if you remove the whole liner. It only takes removal of a few more of the plastic push rivets. If you have a CD player, you must remove this first in order to remove the left side liner. It’s easy: 2 screws and one electrical connector. If you don’t see the pump at first, follow the bundle of red plastic air lines.

Ei päivää ilman ongelmia :)