Korkea tyhjäkäynti (E230 M111.970)Vika löytynyt

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Korkea tyhjäkäynti (E230 M111.970)Vika löytynyt

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

ELi kylmänä kun laittaa käyntii, jää kierrokset todella matalalle ja kone pyörii epätasaisesti, minuutin pyörmisen jälkeen nousee tyhjäkäyntikierrokset 1500. ja satunnaisesti laskee alemmas tuhannen tienoille. kaasuläppä ainakin ääntelee ja yrittää säätää kiun virrat lyö päälle.? Vikakoodia ei ole tullut luettua kun pyhät päällä. voiko missään muualla olla tuo vika kuin kaasuläppämysteeriossa? voiko joku muu asentoanturi tehdä näitä herjoja?

Auto siiis w210
-Janne-
Viimeksi muokannut Bryggi, Ti 26.06.2012 09:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Korkea tyhjäkäynti (E230 M111.970)

Viesti Kirjoittaja atlas »

Pahoin pelkään että just toi kaasuläppä kotelo on viallinen ja syyllinen tohon humppailuun.
Tuolla jotain ja haulla -kaasuläppäkotelo- lisää
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... e7#p693397" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Re: Korkea tyhjäkäynti (E230 M111.970)

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

Vika löydetty! Pyörittelin ajon jälkeen autoa ja mielessä kummitteli todella epätasainen käynti ja puutunut meno alakierroksilla, ja tyhjäkäynniltä kierroskia nostaessa tuntui että kaikki pytyt ei mukana. Kokeeksi tulpat vaihtoon, väri oli kaikissa aavistuksen liian laihalla,
Noh auto pyörimään ja sai taas todeta liian matalaa tyhjäkäyntiä ja koneen hytkyntää alakierroksilla. Korjasin kaasuläpän päällä olevaa muovia ja hipaisin samalla alipaineputkea mikä lähtee alaviistoon keulaa kohti kaasuläppäkotelosta. ABS yksikön alta kuului hirveä imaisu ääni kun irronnut letkun pää otti johonkin kiinni. Letku paikoilleen omaan liittimeen ja auto pelaa taas täydellisesti, eli kone kävi liian laihalla mistä tehottomuus, ja kaasuläppä ei vaan kyennyt säätämään tarpeeksi että olisi ollut oikeat tyhjäkäyntikierrokset saati seos. Oma vika kun imusarjan irrotin niin epähuomioissa letku ollut tiukalla ja irronnut tuosta kumiliittimestä. Halpa korjaus tälläkertaa :mrgreen:
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Korkea tyhjäkäynti (E230 M111.970)Vika löytynyt

Viesti Kirjoittaja Ari »

Mulla esiintyi myös tyhjäkäynnin heijaamista tänään(w210 M111),ja etsiskelin tietoa asiaan.Kaikkea kallista ja hankalaa tuli vastaan.Viimeiseksi luin tämän ja menin tutkimaan konetilaa.Ja jumankauta,jostain tuntemattomasta syystä oli myös irronnut alipaineletku abs-yksikön vierestä.Jiihaa,taas pelaa.Kiitos että kirjoitit ratkaisun ongelmaasi,tuli satumaisella tuurilla nyt apu minullekin..vuosien takaa.
Ari
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
puuhapena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Ti 23.02.2010 21:40
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Korkea tyhjäkäynti (E230 M111.970)Vika löytynyt

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

Kyseessä varmaankin evap-venttiili, on juurikin abs-yksikön alapuolella ainakin ceemelissä. Tuo omankin autoni vika johtui siitä.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 01&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Mb C180 A
ex-MB 190E 2.6A

Oi mikä ihana mies, naisten ja eläinten ystävä,
ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Vastaa Viestiin