Map-anturi siis on. Siinähän se imusarjan vieressä tulipellissä on. Imusarjasta menee siihen letku ja melkein kaikki ottaa siitä ahtomittarille letkun. Ja kyllä se toimii se bleedi siinä.keijo17 kirjoitti:onko joku tommosta bleedi hommaa koittanu siihen mapin vai maffin letkuun eikä 606 eikä 605 ole edes maffia te ei mulla ainekaan ja ei kai selle letkua mene
om606 evry mod
Re: om606 evry mod
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: om606 evry mod
sitä tarkotin että maffille ei mene ku sehän on imu putkessa mut mapille menee joo ja telläään just suunä on ahto mittarin haara siitä virtamaan vaan ohi pikkusen
joku päivä pitäs koitaa paljonkohan niitä ahtoja kehtaa nostella nyt 1,4 ahtimena kkk ja 3 rst putkisto ja evry

Re: om606 evry mod
Eikhi löysit siis johdot tuosta mötistä lähtevästä johdosta/johtonipusta? Oliko värit mitkä? Osaisko joku heittää valistunutta arvausta et tuleeko ongelmia jos laittaa tuon evryn, kun autoni on jo ohjelmoitu? Ohjelmoinnin jälkeen lisätty om606 ahdin ja isompi cooleri joten reservissä olis muutama hepo vielä.
C320 cdi sport edition -05 (291hv/737nm)
ex.w202 c250 TD -95
ex.w202 c250 TD -95
Re: om606 evry mod
Siekkinen kirjoitti:Alettiin kaverin om605 koneelliseen C-mersuun asentamaan evryä. Tulikin ongelmia vastaan. Johot ei näyttäs olevan samanlailla kuin omassa ceessä oli aikanaan. Laitetaanko vastus siis paikasta riippumatta keltaisen (pinni 9) ja punaisen (pinni 46) johdon väliin vai väristä riippumatta 6 ja 7 pinnin väliin. Pinnithän siis luetaan muistaakseni keulasta päin katsoen oikealta alhaalta vasemmalle 1..2..3 jne.
minne laitoitte johdot kun omassa väyrysessä on pumpunjohdoista punainen ja keltainen boksin 9 & 46 pinneissä.
Re: om606 evry mod
Helpoiten johdot löyty kun etsi sieltä muoviboksista missä ohjausboksikin on niin sen johtonipun mikä menee isoon valkoseen liittimeen. Siitä liittimestä johot jatkuu eri värisenä ohjainboksille. Ennen liitintä ne on keltanen ja punanen ja niihin se modi pitää laittaa. Voi laittaa myös liittimen toiselle puolen jossa vaan on johot eri väriset mutta ei muuta eroa
en jaksa mitenkään muistaa enää että mihin pinneihin nuo kuulus kun ei ole niitä papereita lähettyvillä.

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: om606 evry mod
Taitaa vastaus olla vähän mööhässä mutta kuitenki, tais olla keltainen ja punainen.TommiS kirjoitti:Eikhi löysit siis johdot tuosta mötistä lähtevästä johdosta/johtonipusta? Oliko värit mitkä? Osaisko joku heittää valistunutta arvausta et tuleeko ongelmia jos laittaa tuon evryn, kun autoni on jo ohjelmoitu? Ohjelmoinnin jälkeen lisätty om606 ahdin ja isompi cooleri joten reservissä olis muutama hepo vielä.
202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
201 2.0E
124 200D
Re: om606 evry mod
Pitää koittaa etsiä se liitin niin menisi oikeisiin johtoihin 

Re: om606 evry mod
Laitoin vastuksen johdot tuon pyöreän liittimen 6 & 7 pinneihin josta johdot jatkuu ohjausboksin 9 & 46 pinneihin ja laitoin käyntiin niin tuli edc motor vikavalo vaikka vastuksien edessä oleva katkaisija oli off asennossa, onko johdot oikeissa paikoissa?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 evry mod
Ottaa maihin tai sitten huono kosketus. Vastuksilla ei ole napaisuutta joten väärinpäin ne ei voi olla. Laitoit siis keltasen ja punasen johon väliin sen? Onko katkasimella piuhat oikeissa kohissa?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: om606 evry mod
Laitoin johdot paremmin kiinni niin alkoi toimimaan, taisi vaan olla kosketushäiriö 

Re: om606 evry mod
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Paine ... ari-17179/" onclick="window.open(this.href);return false;
oiskohna tuolla hyvä säätä mapille meneväpaine niin ei aukois hukkaporttia ku välillä katkoo ahtoja kunnon vedossa viimeistään jossain 200kmh kohalla ?? onko muilla ollu samaa ongelmaa..
oiskohna tuolla hyvä säätä mapille meneväpaine niin ei aukois hukkaporttia ku välillä katkoo ahtoja kunnon vedossa viimeistään jossain 200kmh kohalla ?? onko muilla ollu samaa ongelmaa..
Re: om606 evry mod
Minkäköhän verran kehtais nostaa ahtoja kun moottorina om605 evryllä ja om606 turbolla?
Re: om606 evry mod
Sinne 1.5 ja 2 baarin väliin. Kahessa baarissakin alkaa varmasti pakopaineet olla jo aika kovia sillä pakopesällä mutta ei se niin vakavaa ole. Ja ahtoja nostetaan sitten tuolla menetelmällä mikä tuolla ylempänä on mainittu.Zamppa- kirjoitti:Minkäköhän verran kehtais nostaa ahtoja kun moottorina om605 evryllä ja om606 turbolla?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: om606 evry mod
Voisko joku valaasta asiaa. Elikkä onko kyseinen kytkentäkäävio oikein piiretty? Tuleeko evry johtojen väliin kyseisen kuvan mukaan vai pitääkö on/off kytkin katkaista evryn eculta? kaavio ei ole mikään häävi mutta kai siitä selvää saa
. kiitokset vastaksista.

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 evry mod
Säätövastuksen keskimmäiseen ja reunimmaiseen jalkaan nuo johdot, muuten oikein. Se kumpaan reunaan laitat johdon vaikuttaa vain siihen kasvaako syöttö myötä- vai vastapäivään säädettäessä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: om606 evry mod
Ehkä tyhmä kysymys mutta ei oo vissiin väliä kumpaan reunimmaiseen laittaa johdon säätövastuksessa?Ja ei siis katkota auton johtoja vaan kytketään rinnan evry?
Re: om606 evry mod
Ei ole muuta väliä kuin se että siitä valitaan kumpaan suuntaan syöttö kasvaa ja kumpaan pienenee. Toinen johto tulee aina keskimmäiseen. Eikä auton johtoja tarvihe katkasta kunhan kuorii vain ja liittää siihen.paziii kirjoitti:Ehkä tyhmä kysymys mutta ei oo vissiin väliä kumpaan reunimmaiseen laittaa johdon säätövastuksessa?Ja ei siis katkota auton johtoja vaan kytketään rinnan evry?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: om606 evry mod
Kiitoksia nopeista vastauksista. Näillä taas pärjäillään 

Re: om606 evry mod
Itsellä löytyy hyllytä 2,7kohm ja 2,2 kohm vastus ja 4,7kohm potikka, niin käykös tuo potikka nuiden kanssa vai pitääkö olla 5kohm?
Re: om606 evry mod
Toki se käy. On vaan herkempi säätö.ravipoika kirjoitti:Itsellä löytyy hyllytä 2,7kohm ja 2,2 kohm vastus ja 4,7kohm potikka, niin käykös tuo potikka nuiden kanssa vai pitääkö olla 5kohm?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: om606 evry mod
mitäs se tarkottaa käytännössä? itse kun en sähkötekniikasta ymmärrä hölkäsen pöläystä
Re: om606 evry mod
Ei noin pienellä erolla pitäisi olla juuri mitään vaikutusta, noita 5k potikoita ei taida olla edes olemassa, 4,7k on standardiarvo.
Eli jos sinulla on pienempi arvo niin se minimiasennossa antaa ylimääräistä syöttä vaikkapa 5%, kun sillä suuremmalla potikalla se antaa 2%. Toiseen laitaan käänettäessä sen maksimisyötön määrää se kiinteä vastus, eli kun laitat siihen pienemmän arrvon niin se savuttaa ihan uskomattomasti, mutta eihän sitä ole pakko siihen laitaan koskaan kääntää.
Eli kiinni vain ja savuttamaan.
Eli jos sinulla on pienempi arvo niin se minimiasennossa antaa ylimääräistä syöttä vaikkapa 5%, kun sillä suuremmalla potikalla se antaa 2%. Toiseen laitaan käänettäessä sen maksimisyötön määrää se kiinteä vastus, eli kun laitat siihen pienemmän arrvon niin se savuttaa ihan uskomattomasti, mutta eihän sitä ole pakko siihen laitaan koskaan kääntää.
Eli kiinni vain ja savuttamaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: om606 evry mod
Jos menee vikatilaan, niin milläs sen saa nollattua?
Re: om606 evry mod
Mihis piuhoihin pitäis vastus laittaa tarkalleen ku ei ny oikeen aukee noi edelliset ohjeet.
Edellisitä kuvista, autossa on samanlaiset liittimet. Pumpulta tuleva johto menee pyöreään liitimeen josta on käytössä vain neljä pinniä. Sen liitimen alla on toinen soikion mallinen jossa oli käytössä seitsemän ja pun/kelt johdot, mutta ne ei tehnyt mitään ja millään vastuksilla. Auto on c250vapari kiisseli w202.
Edellisitä kuvista, autossa on samanlaiset liittimet. Pumpulta tuleva johto menee pyöreään liitimeen josta on käytössä vain neljä pinniä. Sen liitimen alla on toinen soikion mallinen jossa oli käytössä seitsemän ja pun/kelt johdot, mutta ne ei tehnyt mitään ja millään vastuksilla. Auto on c250vapari kiisseli w202.

Re: om606 evry mod
Löytys jo. Kaikki johdot kun oli käyty läpi nu vikalla tärpäs. Eli MB C250D w202 vm 95 Pöyreä sokalla varmistettu liitin, sen pumpulta tulevalta puolelta johto auki ja sieltä PUNAINEN JA MUSTA johdin yhteen vastuksella vaikka 2,2kohm tai pienempi ja potikka.
Pinnien numeroita ei pystynyt katsomaan ja värit ei täsmänny kumaltakaan puolelta liitintä. Mutta nyt lykkää woima sauhuu

Pinnien numeroita ei pystynyt katsomaan ja värit ei täsmänny kumaltakaan puolelta liitintä. Mutta nyt lykkää woima sauhuu

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Pe 22.08.2014 18:04
Re: om606 evry mod
Mitenkäs kun laitoin 3.3k ja 4.7k potikan keltasen ja punasen johtoje väliin mutta ei tunnu hirveästi olevan vaikutusta.
Voisko olla johdot väärinpäin tai liika isot vastukset.? Autohan on väykkä vm98 300turbodiesel. Ei oikein sauhuakaan tule..
Voisko olla johdot väärinpäin tai liika isot vastukset.? Autohan on väykkä vm98 300turbodiesel. Ei oikein sauhuakaan tule..
Re: om606 evry mod
Kun vastus laitetaan kahden johdon väliin niin johdot eivät voi olla väärinpäin. Potikasta pitää käyttää nastat 1 ja 2 sekä jättää nasta 3 ilmaan.
Onko potikka kytketty oikein, vastus sen ketjun yli pitää säätyä 3.3k -> 8k kun potikkaa käännellään. Helppo tarkistaa yleismittarilla.
Tarkista myös että olet kytkenyt oikeiden johtojen väliin, pitää olla pinnojen 6 ja 7 välissä: http://www.rapsinfo.de/tmp/Schaltplan%20C250D.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko potikka kytketty oikein, vastus sen ketjun yli pitää säätyä 3.3k -> 8k kun potikkaa käännellään. Helppo tarkistaa yleismittarilla.
Tarkista myös että olet kytkenyt oikeiden johtojen väliin, pitää olla pinnojen 6 ja 7 välissä: http://www.rapsinfo.de/tmp/Schaltplan%20C250D.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Pe 22.08.2014 18:04
Re: om606 evry mod
on kytketty potikka oikhen. mistäs mie ne pinnit tarkistan että on oikhen.? ymmärsin vain nuista kuvista aikasemmin että keltasen ja punasen johon välhin vastukset ja oli suht saman näköset johot kaikin puolin niin en sen kummemmin pinnejä laskeskellu.
Sen verran vielä että kyllä siinä jonkinmoisen eron huomaa kun kääntää kytkimen on asentoon mutta ei mitään hirveetä tunnu..
Kaveri jolta ostin auton meinas että 7mm elementit pumpussa, mutta se ite käyny pienentään syöttöjä jossaki pajalla että ei niin hirveästi söis naftaa, tiiä sitte onko tosi
.
että pitäskö kokeilla suosiolla vain pienempää vastusta?

Sen verran vielä että kyllä siinä jonkinmoisen eron huomaa kun kääntää kytkimen on asentoon mutta ei mitään hirveetä tunnu..
Kaveri jolta ostin auton meinas että 7mm elementit pumpussa, mutta se ite käyny pienentään syöttöjä jossaki pajalla että ei niin hirveästi söis naftaa, tiiä sitte onko tosi

että pitäskö kokeilla suosiolla vain pienempää vastusta?
Re: om606 evry mod
Tuntuu kovin epätodennäköiseltä, en ainakaan tunne ketään Suomessa ammatikseen työskentelevää pumppupajaa, joka laittaisi kyseiseen pumppuun 7 mm elementit.
Viimeksi muokannut J.Kulmala, Ma 08.09.2014 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
+358 18B8FE99