om606 evry mod

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: om606 evry mod

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

keijo17 kirjoitti:onko joku tommosta bleedi hommaa koittanu siihen mapin vai maffin letkuun eikä 606 eikä 605 ole edes maffia te ei mulla ainekaan ja ei kai selle letkua mene
Map-anturi siis on. Siinähän se imusarjan vieressä tulipellissä on. Imusarjasta menee siihen letku ja melkein kaikki ottaa siitä ahtomittarille letkun. Ja kyllä se toimii se bleedi siinä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
keijo17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 15.02.2009 21:40

Re: om606 evry mod

Viesti Kirjoittaja keijo17 »

sitä tarkotin että maffille ei mene ku sehän on imu putkessa mut mapille menee joo ja telläään just suunä on ahto mittarin haara siitä virtamaan vaan ohi pikkusen :D joku päivä pitäs koitaa paljonkohan niitä ahtoja kehtaa nostella nyt 1,4 ahtimena kkk ja 3 rst putkisto ja evry
TommiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: To 29.11.2007 20:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: om606 evry mod

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Eikhi löysit siis johdot tuosta mötistä lähtevästä johdosta/johtonipusta? Oliko värit mitkä? Osaisko joku heittää valistunutta arvausta et tuleeko ongelmia jos laittaa tuon evryn, kun autoni on jo ohjelmoitu? Ohjelmoinnin jälkeen lisätty om606 ahdin ja isompi cooleri joten reservissä olis muutama hepo vielä.
C320 cdi sport edition -05 (291hv/737nm)
ex.w202 c250 TD -95
^Kojola^
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 03.08.2011 17:18

Re: om606 evry mod

Viesti Kirjoittaja ^Kojola^ »

Siekkinen kirjoitti:Alettiin kaverin om605 koneelliseen C-mersuun asentamaan evryä. Tulikin ongelmia vastaan. Johot ei näyttäs olevan samanlailla kuin omassa ceessä oli aikanaan. Laitetaanko vastus siis paikasta riippumatta keltaisen (pinni 9) ja punaisen (pinni 46) johdon väliin vai väristä riippumatta 6 ja 7 pinnin väliin. Pinnithän siis luetaan muistaakseni keulasta päin katsoen oikealta alhaalta vasemmalle 1..2..3 jne.

minne laitoitte johdot kun omassa väyrysessä on pumpunjohdoista punainen ja keltainen boksin 9 & 46 pinneissä.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: om606 evry mod

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Helpoiten johdot löyty kun etsi sieltä muoviboksista missä ohjausboksikin on niin sen johtonipun mikä menee isoon valkoseen liittimeen. Siitä liittimestä johot jatkuu eri värisenä ohjainboksille. Ennen liitintä ne on keltanen ja punanen ja niihin se modi pitää laittaa. Voi laittaa myös liittimen toiselle puolen jossa vaan on johot eri väriset mutta ei muuta eroa :D en jaksa mitenkään muistaa enää että mihin pinneihin nuo kuulus kun ei ole niitä papereita lähettyvillä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Eikhi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 31.07.2009 19:01
Paikkakunta: Siikalatva

Re: om606 evry mod

Viesti Kirjoittaja Eikhi »

TommiS kirjoitti:Eikhi löysit siis johdot tuosta mötistä lähtevästä johdosta/johtonipusta? Oliko värit mitkä? Osaisko joku heittää valistunutta arvausta et tuleeko ongelmia jos laittaa tuon evryn, kun autoni on jo ohjelmoitu? Ohjelmoinnin jälkeen lisätty om606 ahdin ja isompi cooleri joten reservissä olis muutama hepo vielä.
Taitaa vastaus olla vähän mööhässä mutta kuitenki, tais olla keltainen ja punainen.
202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
^Kojola^
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 03.08.2011 17:18

Re: om606 evry mod

Viesti Kirjoittaja ^Kojola^ »

Pitää koittaa etsiä se liitin niin menisi oikeisiin johtoihin :D
^Kojola^
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 03.08.2011 17:18

Re: om606 evry mod

Viesti Kirjoittaja ^Kojola^ »

Laitoin vastuksen johdot tuon pyöreän liittimen 6 & 7 pinneihin josta johdot jatkuu ohjausboksin 9 & 46 pinneihin ja laitoin käyntiin niin tuli edc motor vikavalo vaikka vastuksien edessä oleva katkaisija oli off asennossa, onko johdot oikeissa paikoissa?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Eikhi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 31.07.2009 19:01
Paikkakunta: Siikalatva

Re: om606 evry mod

Viesti Kirjoittaja Eikhi »

Pääseekö johdot ottamaan yhteen jossakin?
202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: om606 evry mod

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Ottaa maihin tai sitten huono kosketus. Vastuksilla ei ole napaisuutta joten väärinpäin ne ei voi olla. Laitoit siis keltasen ja punasen johon väliin sen? Onko katkasimella piuhat oikeissa kohissa?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
^Kojola^
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 03.08.2011 17:18

Re: om606 evry mod

Viesti Kirjoittaja ^Kojola^ »

Laitoin johdot paremmin kiinni niin alkoi toimimaan, taisi vaan olla kosketushäiriö :)
keijo17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 15.02.2009 21:40

Re: om606 evry mod

Viesti Kirjoittaja keijo17 »

http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Paine ... ari-17179/" onclick="window.open(this.href);return false;


oiskohna tuolla hyvä säätä mapille meneväpaine niin ei aukois hukkaporttia ku välillä katkoo ahtoja kunnon vedossa viimeistään jossain 200kmh kohalla ?? onko muilla ollu samaa ongelmaa..
Zamppa-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ke 26.11.2008 10:00
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: om606 evry mod

Viesti Kirjoittaja Zamppa- »

Minkäköhän verran kehtais nostaa ahtoja kun moottorina om605 evryllä ja om606 turbolla?
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: om606 evry mod

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Zamppa- kirjoitti:Minkäköhän verran kehtais nostaa ahtoja kun moottorina om605 evryllä ja om606 turbolla?
Sinne 1.5 ja 2 baarin väliin. Kahessa baarissakin alkaa varmasti pakopaineet olla jo aika kovia sillä pakopesällä mutta ei se niin vakavaa ole. Ja ahtoja nostetaan sitten tuolla menetelmällä mikä tuolla ylempänä on mainittu.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
paziii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 14.02.2013 03:38

Re: om606 evry mod

Viesti Kirjoittaja paziii »

Voisko joku valaasta asiaa. Elikkä onko kyseinen kytkentäkäävio oikein piiretty? Tuleeko evry johtojen väliin kyseisen kuvan mukaan vai pitääkö on/off kytkin katkaista evryn eculta? kaavio ei ole mikään häävi mutta kai siitä selvää saa :P . kiitokset vastaksista.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: om606 evry mod

Viesti Kirjoittaja veskola »

Säätövastuksen keskimmäiseen ja reunimmaiseen jalkaan nuo johdot, muuten oikein. Se kumpaan reunaan laitat johdon vaikuttaa vain siihen kasvaako syöttö myötä- vai vastapäivään säädettäessä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
paziii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 14.02.2013 03:38

Re: om606 evry mod

Viesti Kirjoittaja paziii »

Ehkä tyhmä kysymys mutta ei oo vissiin väliä kumpaan reunimmaiseen laittaa johdon säätövastuksessa?Ja ei siis katkota auton johtoja vaan kytketään rinnan evry?
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: om606 evry mod

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

paziii kirjoitti:Ehkä tyhmä kysymys mutta ei oo vissiin väliä kumpaan reunimmaiseen laittaa johdon säätövastuksessa?Ja ei siis katkota auton johtoja vaan kytketään rinnan evry?
Ei ole muuta väliä kuin se että siitä valitaan kumpaan suuntaan syöttö kasvaa ja kumpaan pienenee. Toinen johto tulee aina keskimmäiseen. Eikä auton johtoja tarvihe katkasta kunhan kuorii vain ja liittää siihen.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
paziii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 14.02.2013 03:38

Re: om606 evry mod

Viesti Kirjoittaja paziii »

Kiitoksia nopeista vastauksista. Näillä taas pärjäillään :P
ravipoika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 10.08.2013 19:11

Re: om606 evry mod

Viesti Kirjoittaja ravipoika »

Itsellä löytyy hyllytä 2,7kohm ja 2,2 kohm vastus ja 4,7kohm potikka, niin käykös tuo potikka nuiden kanssa vai pitääkö olla 5kohm?
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: om606 evry mod

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

ravipoika kirjoitti:Itsellä löytyy hyllytä 2,7kohm ja 2,2 kohm vastus ja 4,7kohm potikka, niin käykös tuo potikka nuiden kanssa vai pitääkö olla 5kohm?
Toki se käy. On vaan herkempi säätö.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
ravipoika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 10.08.2013 19:11

Re: om606 evry mod

Viesti Kirjoittaja ravipoika »

mitäs se tarkottaa käytännössä? itse kun en sähkötekniikasta ymmärrä hölkäsen pöläystä
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: om606 evry mod

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei noin pienellä erolla pitäisi olla juuri mitään vaikutusta, noita 5k potikoita ei taida olla edes olemassa, 4,7k on standardiarvo.

Eli jos sinulla on pienempi arvo niin se minimiasennossa antaa ylimääräistä syöttä vaikkapa 5%, kun sillä suuremmalla potikalla se antaa 2%. Toiseen laitaan käänettäessä sen maksimisyötön määrää se kiinteä vastus, eli kun laitat siihen pienemmän arrvon niin se savuttaa ihan uskomattomasti, mutta eihän sitä ole pakko siihen laitaan koskaan kääntää.

Eli kiinni vain ja savuttamaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Paawo76
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 07.03.2014 15:06

Re: om606 evry mod

Viesti Kirjoittaja Paawo76 »

Jos menee vikatilaan, niin milläs sen saa nollattua?
Enzkapena
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 08.07.2014 13:54

Re: om606 evry mod

Viesti Kirjoittaja Enzkapena »

Mihis piuhoihin pitäis vastus laittaa tarkalleen ku ei ny oikeen aukee noi edelliset ohjeet.
Edellisitä kuvista, autossa on samanlaiset liittimet. Pumpulta tuleva johto menee pyöreään liitimeen josta on käytössä vain neljä pinniä. Sen liitimen alla on toinen soikion mallinen jossa oli käytössä seitsemän ja pun/kelt johdot, mutta ne ei tehnyt mitään ja millään vastuksilla. Auto on c250vapari kiisseli w202. :thumbdown:
Enzkapena
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 08.07.2014 13:54

Re: om606 evry mod

Viesti Kirjoittaja Enzkapena »

Löytys jo. Kaikki johdot kun oli käyty läpi nu vikalla tärpäs. Eli MB C250D w202 vm 95 Pöyreä sokalla varmistettu liitin, sen pumpulta tulevalta puolelta johto auki ja sieltä PUNAINEN JA MUSTA johdin yhteen vastuksella vaikka 2,2kohm tai pienempi ja potikka. :ugeek:
Pinnien numeroita ei pystynyt katsomaan ja värit ei täsmänny kumaltakaan puolelta liitintä. Mutta nyt lykkää woima sauhuu :clap:
vesbooster
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Pe 22.08.2014 18:04

Re: om606 evry mod

Viesti Kirjoittaja vesbooster »

Mitenkäs kun laitoin 3.3k ja 4.7k potikan keltasen ja punasen johtoje väliin mutta ei tunnu hirveästi olevan vaikutusta.
Voisko olla johdot väärinpäin tai liika isot vastukset.? Autohan on väykkä vm98 300turbodiesel. Ei oikein sauhuakaan tule..
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: om606 evry mod

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kun vastus laitetaan kahden johdon väliin niin johdot eivät voi olla väärinpäin. Potikasta pitää käyttää nastat 1 ja 2 sekä jättää nasta 3 ilmaan.

Onko potikka kytketty oikein, vastus sen ketjun yli pitää säätyä 3.3k -> 8k kun potikkaa käännellään. Helppo tarkistaa yleismittarilla.

Tarkista myös että olet kytkenyt oikeiden johtojen väliin, pitää olla pinnojen 6 ja 7 välissä: http://www.rapsinfo.de/tmp/Schaltplan%20C250D.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
vesbooster
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Pe 22.08.2014 18:04

Re: om606 evry mod

Viesti Kirjoittaja vesbooster »

on kytketty potikka oikhen. mistäs mie ne pinnit tarkistan että on oikhen.? ymmärsin vain nuista kuvista aikasemmin että keltasen ja punasen johon välhin vastukset ja oli suht saman näköset johot kaikin puolin niin en sen kummemmin pinnejä laskeskellu. :oops:
Sen verran vielä että kyllä siinä jonkinmoisen eron huomaa kun kääntää kytkimen on asentoon mutta ei mitään hirveetä tunnu..
Kaveri jolta ostin auton meinas että 7mm elementit pumpussa, mutta se ite käyny pienentään syöttöjä jossaki pajalla että ei niin hirveästi söis naftaa, tiiä sitte onko tosi :roll: .
että pitäskö kokeilla suosiolla vain pienempää vastusta?
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: om606 evry mod

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

Tuntuu kovin epätodennäköiseltä, en ainakaan tunne ketään Suomessa ammatikseen työskentelevää pumppupajaa, joka laittaisi kyseiseen pumppuun 7 mm elementit.
Viimeksi muokannut J.Kulmala, Ma 08.09.2014 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
+358 18B8FE99
Vastaa Viestiin