Äänenvaimentimien sijoitus....

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Äänenvaimentimien sijoitus....

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Täytyy saada tuplaulostulot tuohon autoon ja samalla tuli sitten hommattua tuuninkipöntötkin kun kerta sain lähes ilmaiseksi. Mitä raati on mieltä että onko vaimentimien sijoituksella mitään merkitystä? Sijoituksella ei nyt haeta mitään nus nus:ia vaan lähinnä sitä että onko erilaisesta sijoittelusta haittaa pakokaasujen virtauksille.

Vaimentimet ovat alkuperäisiä huomattavasti suuremmat ja putkiston vääntämistä helpottaisi huomattavasti se jos ne voisi sijoittaa lähemmäksi toisiaan, lähes peräkkäin. Jostakin muistelen lukeneeni että pönttöjen sijoittamisella olisi joku ihan oikea syy... Miten on?
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
g2dsl
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 25.05.2004 01:14

Putkiston asennus

Viesti Kirjoittaja g2dsl »

Joo no tohonhan on oikein olemassa jotain laskukaavojakin mutta yleisesti ottaen mitä kauemmaksi moottorista ne pöntöt asentaa niin sitä pienempi on virtausvastus.Putken sisähalkaisija esim. 2 litrasessa vapaasti hengittävässä vois olla about 2 tuumaa ja ahtimella vähintää 2,5 tuumaa.

Nuo on suuntaa antavia esimerkkejä vain mutta eivat ainakaa ahistele ja jos tarkemmaksi mennään pitää tietää jo venttilien halkaisijaa,pakosarjan halkaisijaa,vääntöaluetta yms.

huomioi asennuksessa....älä sulata muovitankkia jos sellainen löytyy.
MB 230CE
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Re: Putkiston asennus

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

g2dsl kirjoitti:Joo no tohonhan on oikein olemassa jotain laskukaavojakin mutta yleisesti ottaen mitä kauemmaksi moottorista ne pöntöt asentaa niin sitä pienempi on virtausvastus.Putken sisähalkaisija esim. 2 litrasessa vapaasti hengittävässä vois olla about 2 tuumaa ja ahtimella vähintää 2,5 tuumaa.

Nuo on suuntaa antavia esimerkkejä vain mutta eivat ainakaa ahistele ja jos tarkemmaksi mennään pitää tietää jo venttilien halkaisijaa,pakosarjan halkaisijaa,vääntöaluetta yms.

huomioi asennuksessa....älä sulata muovitankkia jos sellainen löytyy.
Jep. Eli pöntöt menee siis peräkkäin. Etummainen pönttö siirtyy puolisenmetriä putkistossa taaksepäin. Putkiston koko on 2,5" (vakio 2") mutta tuskinpa tuo vakiokaan on turhan ahdas tuommoiselle pikkuiselle nuijalle. Mutta laitetaan nyt kun on ostettu...

Ainiin. sulattamisesta puheenollen... koko auton pohja on muovia, mutta kaipa ne on mersun insinöörit sen laskenu ettei se sula. Siks toisekseen eipä se rööri kauheesti lämpene, takaosasta voi huoletta napata kiinni ajon jälkeen eikä juuri edes kättä lämmitä. Muusta muovisuudesta poiketen tankki on peltiä...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
g2dsl
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 25.05.2004 01:14

Putkiston asennus

Viesti Kirjoittaja g2dsl »

Joo ei muuta kun putkea kasaan vaan.

Ajattelin tolla muovin sulamis jutulla lähinnä sitä että alkuperäisen putkiston kuumimmat kohdathan on yleensä eristetty jollakin lämpösuoja pelleillä korin välistä.
Nythän putken kulkureitti tulee joltain kohtaa muuttumaan.
Toivotaan että saat ekalla yrityksellä putken niin ettei kolise eikä resonoi sisälle.
MB 230CE
Vastaa Viestiin