Täytyy saada tuplaulostulot tuohon autoon ja samalla tuli sitten hommattua tuuninkipöntötkin kun kerta sain lähes ilmaiseksi. Mitä raati on mieltä että onko vaimentimien sijoituksella mitään merkitystä? Sijoituksella ei nyt haeta mitään nus nus:ia vaan lähinnä sitä että onko erilaisesta sijoittelusta haittaa pakokaasujen virtauksille.
Vaimentimet ovat alkuperäisiä huomattavasti suuremmat ja putkiston vääntämistä helpottaisi huomattavasti se jos ne voisi sijoittaa lähemmäksi toisiaan, lähes peräkkäin. Jostakin muistelen lukeneeni että pönttöjen sijoittamisella olisi joku ihan oikea syy... Miten on?
Äänenvaimentimien sijoitus....
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Äänenvaimentimien sijoitus....
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Putkiston asennus
Joo no tohonhan on oikein olemassa jotain laskukaavojakin mutta yleisesti ottaen mitä kauemmaksi moottorista ne pöntöt asentaa niin sitä pienempi on virtausvastus.Putken sisähalkaisija esim. 2 litrasessa vapaasti hengittävässä vois olla about 2 tuumaa ja ahtimella vähintää 2,5 tuumaa.
Nuo on suuntaa antavia esimerkkejä vain mutta eivat ainakaa ahistele ja jos tarkemmaksi mennään pitää tietää jo venttilien halkaisijaa,pakosarjan halkaisijaa,vääntöaluetta yms.
huomioi asennuksessa....älä sulata muovitankkia jos sellainen löytyy.
Nuo on suuntaa antavia esimerkkejä vain mutta eivat ainakaa ahistele ja jos tarkemmaksi mennään pitää tietää jo venttilien halkaisijaa,pakosarjan halkaisijaa,vääntöaluetta yms.
huomioi asennuksessa....älä sulata muovitankkia jos sellainen löytyy.
MB 230CE
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Re: Putkiston asennus
Jep. Eli pöntöt menee siis peräkkäin. Etummainen pönttö siirtyy puolisenmetriä putkistossa taaksepäin. Putkiston koko on 2,5" (vakio 2") mutta tuskinpa tuo vakiokaan on turhan ahdas tuommoiselle pikkuiselle nuijalle. Mutta laitetaan nyt kun on ostettu...g2dsl kirjoitti:Joo no tohonhan on oikein olemassa jotain laskukaavojakin mutta yleisesti ottaen mitä kauemmaksi moottorista ne pöntöt asentaa niin sitä pienempi on virtausvastus.Putken sisähalkaisija esim. 2 litrasessa vapaasti hengittävässä vois olla about 2 tuumaa ja ahtimella vähintää 2,5 tuumaa.
Nuo on suuntaa antavia esimerkkejä vain mutta eivat ainakaa ahistele ja jos tarkemmaksi mennään pitää tietää jo venttilien halkaisijaa,pakosarjan halkaisijaa,vääntöaluetta yms.
huomioi asennuksessa....älä sulata muovitankkia jos sellainen löytyy.
Ainiin. sulattamisesta puheenollen... koko auton pohja on muovia, mutta kaipa ne on mersun insinöörit sen laskenu ettei se sula. Siks toisekseen eipä se rööri kauheesti lämpene, takaosasta voi huoletta napata kiinni ajon jälkeen eikä juuri edes kättä lämmitä. Muusta muovisuudesta poiketen tankki on peltiä...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Putkiston asennus
Joo ei muuta kun putkea kasaan vaan.
Ajattelin tolla muovin sulamis jutulla lähinnä sitä että alkuperäisen putkiston kuumimmat kohdathan on yleensä eristetty jollakin lämpösuoja pelleillä korin välistä.
Nythän putken kulkureitti tulee joltain kohtaa muuttumaan.
Toivotaan että saat ekalla yrityksellä putken niin ettei kolise eikä resonoi sisälle.
Ajattelin tolla muovin sulamis jutulla lähinnä sitä että alkuperäisen putkiston kuumimmat kohdathan on yleensä eristetty jollakin lämpösuoja pelleillä korin välistä.
Nythän putken kulkureitti tulee joltain kohtaa muuttumaan.
Toivotaan että saat ekalla yrityksellä putken niin ettei kolise eikä resonoi sisälle.
MB 230CE