Edullisen mersun ostaminen
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: Edullisen mersun ostaminen
Nätti ceemeli tuo shampanjan värinen. Tuntuu muuten että w202 ja w210 tuona nimenomaisen värisinä ruostuisivat huonommin kun muut. Aina kun näkee kullan värisiä W202 ja W210 facelifteja ne on kaikki melko priimoja. Olisko todella niin että se ei ookkaan ihan yhtä paha "vesiväri" kun nuo noissa käytetyt muut pääsääntösesti?
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: Edullisen mersun ostaminen
No viime viikon keskiviikkona mä oman auton myin et nyt viikon vähän virallisemmin ostanu sitä autoo, ja sellane kutina et täl viikolla löytyy. On se ihme kun noissa c sarjoissa ruostetta aika hyvin vrt muut autot. Oli kyl nii hyvä ajaa tollast cdi:tä ja hyvä kone.
W204, 220 cdi, -08, 124tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
Re: Edullisen mersun ostaminen
Ei se ole ihme, että c sarjalaisissa on kun kaikissa mersuissa tuolta aikakaudelta on sitä ihan riittävästi...ja kun tutkii tarkemmin miten auto on kasattu ja käsitelty ei se ole ollenkaan ihme. Ruostuminen alkaa maalin alla pistehitsausten kohdalta(kin) ja siellä se sitten kulkee kunnes putkahtaa pintaan sopivasta paikasta. Sieltä puuttui korin viimeistelyosasto ja sinkitysaltaat tehtaalta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Edullisen mersun ostaminen
Volkkarin menin ostamaan tollasen gti golfin kun sai niin sopuhintaan, ja haistoin että siitä voisi saada pienen tilin ittelle. Menee varmaan nopeasti kaupaksi kun niin kysyttyä mallia nuorten keskuudessa. Kun se on myyty pitää taas ruveta kattoo niitä mersuja, tai koko ajanhan niitä katottu. Jos se kolmas auto olisi jo mb. Budjetti joku 5500e auton hankintaa varten ja kun tässä kotona asustelen niin palkkakin menee suoraan tilille, niin jos jotakin tulee sillä voi sitten korjailla. Nyt vaan miettii et olisko se cdi konellaa ja automaatilla, kävin yhtä ajelemassa ja anto kyllä niin komeet kyydit. Vaiko joku vähän vanhempi 190 tiiseli, mutt hyvä kuntoinen, harmi vaan ettei niitä paljoa taida olla enään.
W204, 220 cdi, -08, 124tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
Re: Edullisen mersun ostaminen
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/200/4805786" onclick="window.open(this.href);return false;
Tollanen asiallinen?
Tollanen asiallinen?
W204, 220 cdi, -08, 124tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
Re: Edullisen mersun ostaminen
Itselläni on ollut kaksi nettiauton halvinta väykkyä. Ensimmäinen noin 5ke hankinta osoittautui ensimmäisten kuukausien aikana todelliseksi pommiksi..
Nro:1 220CDI Automaatti vm2001 ajettu: ostaessa 574tkm ja lähtiessä 601tkm.
Siitä meni ensin vaihdelaatikko, alkoi tulemaan 2-3 välille niin iso välivapaa että ei sillä pystyny enään ajamaan. Vaihdelaatikko meni remonttiin ja sieltä vuoti pakat(?), no kuitenkin kaikki hilppeet laitettiin laatikkoon uusiksi turbiinia lukuun ottamatta. Remontti maksoi 1600e joka oli mielestäni sopuhintainen verrattuna siihen että halvin käytetty oli sillä hetkellä 1500e ja sille ei annettu toimintatakuuta.
Sitten kun laatikko tuli kuntoon niin olihan se ihan mukavaa hetken kunnes auto alkoin sammuilla kun kaasupoljinta liikautti hivenenkään liian äkkiä, tuloksena siis tauluun EPC Electronic Power Control Wisit wörkshop!. Se kummitteli aika pitkään mutta rauhottu lopulta siihen että vaihdoin korkepainepumppuun tiivistesarjan(15e). Kun auto lopetti sammumiset niin ilmeni uusivika, kun ajoi hetkenaikaa tasakaasulla niin hupsheijaa meni vikatilaan(max 3000rpm) ja oli melko vaisun tuntoinen ennen vikatilaakin alle 3000rpm, johtui siitä ettei ahtanut, vikakoodi herjasi viallista ahtopaineensäätö alipainemokkulaa mutta kokeilin EGR systeemin mokkulalla ristiin nii ei vörkkiny. Vika oli turbossa kiinni olevassa alipainekellossa josta lähtee tanko joka säätää vnt-siipiä, kellossa oli reikä, ei kalvossa vaan itse metalliosassa, se tukkoon nii tuli niitä vetoja ihan kuin uusi auto olisi ollut alla!
Melkein viikonpäivät menivät ja sitte alako tapahtumaan ihmeitä, käynnistyksen yhteydessä tuli alternator wörksoppia sun muita mutta käyntiin lähti ja pelasi normaalisti, mutta kun olin matkalla kotiinpäin niin alkoi xenonit vilkkumaan ja heti sen jäläkeen ABS, BAS yms vikaherjat mittariin, pääsin kotia mutta ei käyntiin ennää ei ollu virtaa ees sytyttää mittarivaloja! Eli lopetti latauksen matkanaikana ja sen takia oli virrat hävöksissä akusta. Mittailin latauksia ja akulle tuli sitte autokäynnissä 10.4v eli ei latausta mutta sille sähköiselle esilämmittimelle tulee suora johto laturilta ja siihen tuli 13.4-14v jaahas sähkö häviää välille, sille konehuoneessa olevalle +terminaalille tuli 10.4v mutta sieltä se vika löytyikin, siellä muovin alla on sulake joka yhdistää laturilta tulevan johdon auton sähköihin, koko muovikuoren alus oli aivan täynnä valakiaa hapettumaa ja sen takia ei sähkö kulukenu, sulakkeen puhdistus ja kaikkien liitoksien tarkastus ja kiinnitys niin johan taas latasi!
Toimivan auton ominaisuuksista kerkesin nauttia noin 2viikkoa ja 1500km kun kainuusta töistä palatessa taas sytty vikavalot ja haisi hiukan omituiselle niinkuin oisi joku muovi kärynnyt ja kohta tulikin savut sisälle! Auto tienvarteen ja konepelti vauhilla ylös niin siellähän olikin ilmiliekit, äkkiä palo sammuksiin lumella. Hinausauto paikalle, auto kyytiin ja korjaamolle. Siellä sitten tarkasteltiin niin hehkutusrele oli mennyt oikosulkuun ja syttynyt palamaan, kuskinpuolelta kerkesi johtosarja kärytä lokasuojan sisältä, äänieriste ja maalipinta konepellistä pieneltä alueelta. Vakuutusyhtiö meinasi että he eivät ala korjauttaan koska olisi pitänyt vaihtaa KAIKKI auton johtosarjat ja boksit ettei tule myöhemmin mitään häikkää. Takkiin tuli aika reippaasti koska lunastuskorvaus oli aika mitätön johtuen väyrysien hintojen juhlavasta laskusuunnasta! Ei muutakuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
Jonkin aikaa ajelin 124 250Deellä ja keräilin rohkeutta että josko vielä toisen väyrysen laittais koska jäi vähän kaivelemaan kun toimiessaan oli niin pirun mukava ajaa ja moottori yhdistettynä TOIMIVAAN automaattin oli mukava ja suht vähäruokanen kulkemiseen nähden..
Nro2 220CDI Automaatti vm:2000 ajettu: ostaessa 579tkm ja tällähetkellä 591tkm mittarissa. Hinta noin 2.5ke
Kannatti koittaa ja voittaa! Nettiauton halvin ja ei ole ollut vielä mitään muuta vikaa kuin että ilmastointi oli hiukan heikossa vedossa kun ei oltu huollettu ikinä merkintöjen perusteella! Mutta nyt sekin toimii.
Elikkä jos oot hakemassa väyrystä tai jotain vastaavaa niin kannattaa kyllä tarkastaa kohde erittäin huolellisesti ennenkuin ostat! Sieltä saattaa tulla viientonnin onni tai pommi!
-Ostotilanteessa ehdottomasti moottorin suojamuovit pois ja tarkastaa suuttimet onko vuotanu ja muutenki polttoainepuolen tiiveys.
-Laatikko
-Kaikki sähkölaitteet että ne pelaa.
-Korin ruostevauriot, niitä voi olla missävain!
-Koeajo! Mahdollisimman paljon täyskaasukiihytyksiä ja tarkistaa ettei tule vikatiloja tai mitään herjoja mittaristoon!
Nro:1 220CDI Automaatti vm2001 ajettu: ostaessa 574tkm ja lähtiessä 601tkm.
Siitä meni ensin vaihdelaatikko, alkoi tulemaan 2-3 välille niin iso välivapaa että ei sillä pystyny enään ajamaan. Vaihdelaatikko meni remonttiin ja sieltä vuoti pakat(?), no kuitenkin kaikki hilppeet laitettiin laatikkoon uusiksi turbiinia lukuun ottamatta. Remontti maksoi 1600e joka oli mielestäni sopuhintainen verrattuna siihen että halvin käytetty oli sillä hetkellä 1500e ja sille ei annettu toimintatakuuta.
Sitten kun laatikko tuli kuntoon niin olihan se ihan mukavaa hetken kunnes auto alkoin sammuilla kun kaasupoljinta liikautti hivenenkään liian äkkiä, tuloksena siis tauluun EPC Electronic Power Control Wisit wörkshop!. Se kummitteli aika pitkään mutta rauhottu lopulta siihen että vaihdoin korkepainepumppuun tiivistesarjan(15e). Kun auto lopetti sammumiset niin ilmeni uusivika, kun ajoi hetkenaikaa tasakaasulla niin hupsheijaa meni vikatilaan(max 3000rpm) ja oli melko vaisun tuntoinen ennen vikatilaakin alle 3000rpm, johtui siitä ettei ahtanut, vikakoodi herjasi viallista ahtopaineensäätö alipainemokkulaa mutta kokeilin EGR systeemin mokkulalla ristiin nii ei vörkkiny. Vika oli turbossa kiinni olevassa alipainekellossa josta lähtee tanko joka säätää vnt-siipiä, kellossa oli reikä, ei kalvossa vaan itse metalliosassa, se tukkoon nii tuli niitä vetoja ihan kuin uusi auto olisi ollut alla!
Melkein viikonpäivät menivät ja sitte alako tapahtumaan ihmeitä, käynnistyksen yhteydessä tuli alternator wörksoppia sun muita mutta käyntiin lähti ja pelasi normaalisti, mutta kun olin matkalla kotiinpäin niin alkoi xenonit vilkkumaan ja heti sen jäläkeen ABS, BAS yms vikaherjat mittariin, pääsin kotia mutta ei käyntiin ennää ei ollu virtaa ees sytyttää mittarivaloja! Eli lopetti latauksen matkanaikana ja sen takia oli virrat hävöksissä akusta. Mittailin latauksia ja akulle tuli sitte autokäynnissä 10.4v eli ei latausta mutta sille sähköiselle esilämmittimelle tulee suora johto laturilta ja siihen tuli 13.4-14v jaahas sähkö häviää välille, sille konehuoneessa olevalle +terminaalille tuli 10.4v mutta sieltä se vika löytyikin, siellä muovin alla on sulake joka yhdistää laturilta tulevan johdon auton sähköihin, koko muovikuoren alus oli aivan täynnä valakiaa hapettumaa ja sen takia ei sähkö kulukenu, sulakkeen puhdistus ja kaikkien liitoksien tarkastus ja kiinnitys niin johan taas latasi!
Toimivan auton ominaisuuksista kerkesin nauttia noin 2viikkoa ja 1500km kun kainuusta töistä palatessa taas sytty vikavalot ja haisi hiukan omituiselle niinkuin oisi joku muovi kärynnyt ja kohta tulikin savut sisälle! Auto tienvarteen ja konepelti vauhilla ylös niin siellähän olikin ilmiliekit, äkkiä palo sammuksiin lumella. Hinausauto paikalle, auto kyytiin ja korjaamolle. Siellä sitten tarkasteltiin niin hehkutusrele oli mennyt oikosulkuun ja syttynyt palamaan, kuskinpuolelta kerkesi johtosarja kärytä lokasuojan sisältä, äänieriste ja maalipinta konepellistä pieneltä alueelta. Vakuutusyhtiö meinasi että he eivät ala korjauttaan koska olisi pitänyt vaihtaa KAIKKI auton johtosarjat ja boksit ettei tule myöhemmin mitään häikkää. Takkiin tuli aika reippaasti koska lunastuskorvaus oli aika mitätön johtuen väyrysien hintojen juhlavasta laskusuunnasta! Ei muutakuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
Jonkin aikaa ajelin 124 250Deellä ja keräilin rohkeutta että josko vielä toisen väyrysen laittais koska jäi vähän kaivelemaan kun toimiessaan oli niin pirun mukava ajaa ja moottori yhdistettynä TOIMIVAAN automaattin oli mukava ja suht vähäruokanen kulkemiseen nähden..
Nro2 220CDI Automaatti vm:2000 ajettu: ostaessa 579tkm ja tällähetkellä 591tkm mittarissa. Hinta noin 2.5ke
Kannatti koittaa ja voittaa! Nettiauton halvin ja ei ole ollut vielä mitään muuta vikaa kuin että ilmastointi oli hiukan heikossa vedossa kun ei oltu huollettu ikinä merkintöjen perusteella! Mutta nyt sekin toimii.
Elikkä jos oot hakemassa väyrystä tai jotain vastaavaa niin kannattaa kyllä tarkastaa kohde erittäin huolellisesti ennenkuin ostat! Sieltä saattaa tulla viientonnin onni tai pommi!
-Ostotilanteessa ehdottomasti moottorin suojamuovit pois ja tarkastaa suuttimet onko vuotanu ja muutenki polttoainepuolen tiiveys.
-Laatikko
-Kaikki sähkölaitteet että ne pelaa.
-Korin ruostevauriot, niitä voi olla missävain!
-Koeajo! Mahdollisimman paljon täyskaasukiihytyksiä ja tarkistaa ettei tule vikatiloja tai mitään herjoja mittaristoon!
2011 S212 350 CDI 4matic
Re: Edullisen mersun ostaminen
Noniin siinähän oli paljon hyvää tietoa ja juttua tälläiselle keltanokalle, kiitos.
W204, 220 cdi, -08, 124tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
Re: Edullisen mersun ostaminen
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/250/4894236" onclick="window.open(this.href);return false; Miten tämä on näin halpa? Varmaan joku kallis paikka juuri laukeamassa? 

Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: Edullisen mersun ostaminen
Taitaa olla juu, ollu vuoden sisään ainakin kolme kertaa myynnissä, ensimmäisen kerran hinta taisi olla 3ke ja mittarissa 205tkmJupezki kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/250/4894236 Miten tämä on näin halpa? Varmaan joku kallis paikka juuri laukeamassa?

Omasta -92 w124 230e:stä maksoin vähän päälle vuosi sitten 3000e ja kilometrejä kertynyt n. 30tkm. Autossa ei ollut mitään huoltokirjaa tms. joten hieman riskiostos oli, ainoat tiedot oli että tuotu saksasta 2005 ja massattu samana vuonna, joten korikin ihan hyvässä iskussa paria rupea huomioimatta.
Varusteetkin olivat ihan kohtalaiset, mm. 4x s-lasit, 2xairbag ja tammersuojat joka penkissä

Ei tuohon ole tarvinnut tähän mennessä vaihtaa kuin öljyt/suodattimet, vj-kansi, pyörijä, tulpanjohdot ja tulpat.
Re: Edullisen mersun ostaminen
Ei kai tuosta enempää voisi maksaakkaanJupezki kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/250/4894236 Miten tämä on näin halpa? Varmaan joku kallis paikka juuri laukeamassa?


MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: Edullisen mersun ostaminen
Niin, nettiautossa on paljonkin myynnissä vanhempia ja vähemmän varusteltuja W124 korin Mersuja reilusti kalliimmalla.jupehalm kirjoitti:Ei kai tuosta enempää voisi maksaakkaanJupezki kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/250/4894236 Miten tämä on näin halpa? Varmaan joku kallis paikka juuri laukeamassa?Ei ne nyt mitään kultaa ole vaikka mersu ja vielä 124-korinen.
Vanha on vanha.

Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: Edullisen mersun ostaminen
Voi herrajumala, minkälaista vatvomista mulla tämä auton osto on.
Ei ossaa päättää minkälaisen pistäisi, W124,W201,W202 vaiko jopa W210. Budjetti on n. 4000 euroa, mielummin alle kuin yli. Diesel-moottori kiinnostaisi sen vähäisen kulutuksen ja miellyttävän väännön takia. Tosin jokin W201:nen 1.8 tai 2.0 bensakoneellahan ei myöskään syö paljoa, mutta ei taida liikkuakkaan kiireisen nuoren miehen tarpeisiin nähden riittävästi?
W124 bensakoneella taitaa kuluttaa vielä enemmän, kun on isompi kori ja sen takia isompaa moottoriakin pitäisi saada? Kaikkein edullisin taitaisi olla joku W201 2.5TD koneella pienen korin koon, ja näin ollen pienemmän dieselveron takia, ja kuitenkin suhteellisen tehokkaan koneen takia?
Toisaalta uudempi tekniikka ja turvallisuus ovat W202:ssä ja W201:ssä hankaloittamassa tätä valintaa. Sen verran olen ottanut selvää, että näissä W202 ja varsinkin W210 on vaarana ruoste. Vanhemmissakin eli W124:ssa ja W201:ssä on tietenkin ruostetta, mutta ovathan ne vanhoja. Ja tietyssä W202 mallissa, ilmeisesti 220D, on tämä Lucas-pumppu, joka sitten ajan myötä leviää ja maksaa paljon. Tätä ongelmaa ei ole CDI-koneissa ilmeisesti? Miten tälläisen CDI-koneen huoltaminen/korjaaminen onnistuu ns. kotikonstein, eli onko CDI-tekniikka melkein verrattavissa rakettifysiikkaan?
Kiitos vastauksista etukäteen.


Toisaalta uudempi tekniikka ja turvallisuus ovat W202:ssä ja W201:ssä hankaloittamassa tätä valintaa. Sen verran olen ottanut selvää, että näissä W202 ja varsinkin W210 on vaarana ruoste. Vanhemmissakin eli W124:ssa ja W201:ssä on tietenkin ruostetta, mutta ovathan ne vanhoja. Ja tietyssä W202 mallissa, ilmeisesti 220D, on tämä Lucas-pumppu, joka sitten ajan myötä leviää ja maksaa paljon. Tätä ongelmaa ei ole CDI-koneissa ilmeisesti? Miten tälläisen CDI-koneen huoltaminen/korjaaminen onnistuu ns. kotikonstein, eli onko CDI-tekniikka melkein verrattavissa rakettifysiikkaan?
Kiitos vastauksista etukäteen.

Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Edullisen mersun ostaminen
Hyvin onnistuu koti konstein cdi systeemien huolto/korjausJupezki kirjoitti:Voi herrajumala, minkälaista vatvomista mulla tämä auton osto on.Ei ossaa päättää minkälaisen pistäisi, W124,W201,W202 vaiko jopa W210. Budjetti on n. 4000 euroa, mielummin alle kuin yli. Diesel-moottori kiinnostaisi sen vähäisen kulutuksen ja miellyttävän väännön takia. Tosin jokin W201:nen 1.8 tai 2.0 bensakoneellahan ei myöskään syö paljoa, mutta ei taida liikkuakkaan kiireisen nuoren miehen tarpeisiin nähden riittävästi?
W124 bensakoneella taitaa kuluttaa vielä enemmän, kun on isompi kori ja sen takia isompaa moottoriakin pitäisi saada? Kaikkein edullisin taitaisi olla joku W201 2.5TD koneella pienen korin koon, ja näin ollen pienemmän dieselveron takia, ja kuitenkin suhteellisen tehokkaan koneen takia?
Toisaalta uudempi tekniikka ja turvallisuus ovat W202:ssä ja W201:ssä hankaloittamassa tätä valintaa. Sen verran olen ottanut selvää, että näissä W202 ja varsinkin W210 on vaarana ruoste. Vanhemmissakin eli W124:ssa ja W201:ssä on tietenkin ruostetta, mutta ovathan ne vanhoja. Ja tietyssä W202 mallissa, ilmeisesti 220D, on tämä Lucas-pumppu, joka sitten ajan myötä leviää ja maksaa paljon. Tätä ongelmaa ei ole CDI-koneissa ilmeisesti? Miten tälläisen CDI-koneen huoltaminen/korjaaminen onnistuu ns. kotikonstein, eli onko CDI-tekniikka melkein verrattavissa rakettifysiikkaan?
Kiitos vastauksista etukäteen.

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Edullisen mersun ostaminen
Jees jees tänänä kävin ajaa autoliikkeessä sellasta c sarjan 2.2l diesel vaparia manuaalilla, voi hitsi mikä laite. Tollanen cdi kone on ihan eri maasta. Ja en osaa vaihtaa mersulla ees kunnolla vaihteita töksähtelee vaa kaikilla meseillä millä oon ajanut
Onko w202 tai w203 jotakin isoja eroja? Kumpi on luotettavampi?

W204, 220 cdi, -08, 124tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
Re: Edullisen mersun ostaminen
Onko tuollainen CDI kone kallis hajotessaan? Ja mitkä ovat yleisimmät viat ja tulevatko antamatta mitään vihjettä?CDI203 kirjoitti:Hyvin onnistuu koti konstein cdi systeemien huolto/korjausJupezki kirjoitti:Voi herrajumala, minkälaista vatvomista mulla tämä auton osto on.Ei ossaa päättää minkälaisen pistäisi, W124,W201,W202 vaiko jopa W210. Budjetti on n. 4000 euroa, mielummin alle kuin yli. Diesel-moottori kiinnostaisi sen vähäisen kulutuksen ja miellyttävän väännön takia. Tosin jokin W201:nen 1.8 tai 2.0 bensakoneellahan ei myöskään syö paljoa, mutta ei taida liikkuakkaan kiireisen nuoren miehen tarpeisiin nähden riittävästi?
W124 bensakoneella taitaa kuluttaa vielä enemmän, kun on isompi kori ja sen takia isompaa moottoriakin pitäisi saada? Kaikkein edullisin taitaisi olla joku W201 2.5TD koneella pienen korin koon, ja näin ollen pienemmän dieselveron takia, ja kuitenkin suhteellisen tehokkaan koneen takia?
Toisaalta uudempi tekniikka ja turvallisuus ovat W202:ssä ja W201:ssä hankaloittamassa tätä valintaa. Sen verran olen ottanut selvää, että näissä W202 ja varsinkin W210 on vaarana ruoste. Vanhemmissakin eli W124:ssa ja W201:ssä on tietenkin ruostetta, mutta ovathan ne vanhoja. Ja tietyssä W202 mallissa, ilmeisesti 220D, on tämä Lucas-pumppu, joka sitten ajan myötä leviää ja maksaa paljon. Tätä ongelmaa ei ole CDI-koneissa ilmeisesti? Miten tälläisen CDI-koneen huoltaminen/korjaaminen onnistuu ns. kotikonstein, eli onko CDI-tekniikka melkein verrattavissa rakettifysiikkaan?
Kiitos vastauksista etukäteen.
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: Edullisen mersun ostaminen
Itse peruskonehan on kestävä? (kaverilla väykky 200cdi ja siinä jottai päälle 800tkm lasissa, kansi jouduttu vaihtamaan koska hehkutulpan irroituksessa oli käynyt pieni virhearvioJupezki kirjoitti: Onko tuollainen CDI kone kallis hajotessaan? Ja mitkä ovat yleisimmät viat ja tulevatko antamatta mitään vihjettä?

Suuttimien aluslevyt on heikkokohta.
2011 S212 350 CDI 4matic
Re: Edullisen mersun ostaminen
No nämä suuttimien aluslevyt eivät varmaankaan liikoja maksa, mutta onko vaihto miten hankala? Ja miten usein CDI-koneissa nämä apulaitteet tuppaavat porsimaan ja ovatko kalliita remontteja silloin?
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: Edullisen mersun ostaminen
Satutko muistamaan mikä oli auton rekisterinumero? Ostin itse viallisena juuri 2001 CDI farmarin, mutta mittarilukema tosin sanoo 3340000km...Magge-- kirjoitti:Itselläni on ollut kaksi nettiauton halvinta väykkyä. Ensimmäinen noin 5ke hankinta osoittautui ensimmäisten kuukausien aikana todelliseksi pommiksi..
Nro:1 220CDI Automaatti vm2001 ajettu: ostaessa 574tkm ja lähtiessä 601tkm.
Siitä meni ensin vaihdelaatikko, alkoi tulemaan 2-3 välille niin iso välivapaa että ei sillä pystyny enään ajamaan. Vaihdelaatikko meni remonttiin ja sieltä vuoti pakat(?), no kuitenkin kaikki hilppeet laitettiin laatikkoon uusiksi turbiinia lukuun ottamatta. Remontti maksoi 1600e joka oli mielestäni sopuhintainen verrattuna siihen että halvin käytetty oli sillä hetkellä 1500e ja sille ei annettu toimintatakuuta.
Sitten kun laatikko tuli kuntoon niin olihan se ihan mukavaa hetken kunnes auto alkoin sammuilla kun kaasupoljinta liikautti hivenenkään liian äkkiä, tuloksena siis tauluun EPC Electronic Power Control Wisit wörkshop!. Se kummitteli aika pitkään mutta rauhottu lopulta siihen että vaihdoin korkepainepumppuun tiivistesarjan(15e). Kun auto lopetti sammumiset niin ilmeni uusivika, kun ajoi hetkenaikaa tasakaasulla niin hupsheijaa meni vikatilaan(max 3000rpm) ja oli melko vaisun tuntoinen ennen vikatilaakin alle 3000rpm, johtui siitä ettei ahtanut, vikakoodi herjasi viallista ahtopaineensäätö alipainemokkulaa mutta kokeilin EGR systeemin mokkulalla ristiin nii ei vörkkiny. Vika oli turbossa kiinni olevassa alipainekellossa josta lähtee tanko joka säätää vnt-siipiä, kellossa oli reikä, ei kalvossa vaan itse metalliosassa, se tukkoon nii tuli niitä vetoja ihan kuin uusi auto olisi ollut alla!
Melkein viikonpäivät menivät ja sitte alako tapahtumaan ihmeitä, käynnistyksen yhteydessä tuli alternator wörksoppia sun muita mutta käyntiin lähti ja pelasi normaalisti, mutta kun olin matkalla kotiinpäin niin alkoi xenonit vilkkumaan ja heti sen jäläkeen ABS, BAS yms vikaherjat mittariin, pääsin kotia mutta ei käyntiin ennää ei ollu virtaa ees sytyttää mittarivaloja! Eli lopetti latauksen matkanaikana ja sen takia oli virrat hävöksissä akusta. Mittailin latauksia ja akulle tuli sitte autokäynnissä 10.4v eli ei latausta mutta sille sähköiselle esilämmittimelle tulee suora johto laturilta ja siihen tuli 13.4-14v jaahas sähkö häviää välille, sille konehuoneessa olevalle +terminaalille tuli 10.4v mutta sieltä se vika löytyikin, siellä muovin alla on sulake joka yhdistää laturilta tulevan johdon auton sähköihin, koko muovikuoren alus oli aivan täynnä valakiaa hapettumaa ja sen takia ei sähkö kulukenu, sulakkeen puhdistus ja kaikkien liitoksien tarkastus ja kiinnitys niin johan taas latasi!
Toimivan auton ominaisuuksista kerkesin nauttia noin 2viikkoa ja 1500km kun kainuusta töistä palatessa taas sytty vikavalot ja haisi hiukan omituiselle niinkuin oisi joku muovi kärynnyt ja kohta tulikin savut sisälle! Auto tienvarteen ja konepelti vauhilla ylös niin siellähän olikin ilmiliekit, äkkiä palo sammuksiin lumella. Hinausauto paikalle, auto kyytiin ja korjaamolle. Siellä sitten tarkasteltiin niin hehkutusrele oli mennyt oikosulkuun ja syttynyt palamaan, kuskinpuolelta kerkesi johtosarja kärytä lokasuojan sisältä, äänieriste ja maalipinta konepellistä pieneltä alueelta. Vakuutusyhtiö meinasi että he eivät ala korjauttaan koska olisi pitänyt vaihtaa KAIKKI auton johtosarjat ja boksit ettei tule myöhemmin mitään häikkää. Takkiin tuli aika reippaasti koska lunastuskorvaus oli aika mitätön johtuen väyrysien hintojen juhlavasta laskusuunnasta! Ei muutakuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
Re: Edullisen mersun ostaminen
Rekkari oli cer alkuinen ja se oli sedan mallinen.muub kirjoitti:
Satutko muistamaan mikä oli auton rekisterinumero? Ostin itse viallisena juuri 2001 CDI farmarin, mutta mittarilukema tosin sanoo 3340000km...
2011 S212 350 CDI 4matic
Re: Edullisen mersun ostaminen
Juu volkkari myytiin ja nyt olisi 5000 euroa käteistä, ja hinku ostaa mersu. Et tekeekö esim tollasella hyvin säilyneellä w201 kaks litrasel disul? Yks olisi oulussa. Tai toinen vaihto ehto c koppa ja cdi kone? Tohon vanhaan ny ei voiisi kai tulla mitään kalliita vikoja et jos sellasen laittas paril tonnil 
E. Ja oon aina halunnut vanhan diesel mesen, joku niissä kiehtoo. Tollanen vois olla tavallaan harraste käyttis

E. Ja oon aina halunnut vanhan diesel mesen, joku niissä kiehtoo. Tollanen vois olla tavallaan harraste käyttis
W204, 220 cdi, -08, 124tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
Re: Edullisen mersun ostaminen
lolletti kirjoitti:Juu volkkari myytiin ja nyt olisi 5000 euroa käteistä, ja hinku ostaa mersu. Et tekeekö esim tollasella hyvin säilyneellä w201 kaks litrasel disul? Yks olisi oulussa. Tai toinen vaihto ehto c koppa ja cdi kone? Tohon vanhaan ny ei voiisi kai tulla mitään kalliita vikoja et jos sellasen laittas paril tonnil
E. Ja oon aina halunnut vanhan diesel mesen, joku niissä kiehtoo. Tollanen vois olla tavallaan harraste käyttis
Osta vanha ja mahdollisimman helmikuntoinen nii ei tartte ihmeesti valitella ja ihmetellä et mikä on ja kuka tekee ja mitä tekee.. Kerkee niilläki ja on ennenki kereetty, semmoinen W201 2 litranen diesel on halpa ajaa ja ei niiden kanssa tule ihan nii kalliita ongelmia kuin noiden uudempien, vanhoissa vara parempi on itellä ainaki periaate, sanokoot muut mitä sanoo, mutta Mersujen valmistus on vain kuraa ollut 90 luvun alusta eteenpäin.. Mulla on -79 vuoden S123 farmaripaku KÄYTTÖautona ja vaimokin tykkää ajella sillä, toki ihailtu uudempiakin Mersuja, mutta sitten kun kuulee remonttien hinnoista ja yleensäki vioista joita on, nii heti vanha alkaa taas tuntua mukavalta ja perusvarmalta. Toki turvallisia ovat uudemmat, mutta johonkin voi itseki vaikuttaa liikenteessä turvallisuuden suhteen....
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: Edullisen mersun ostaminen
Muuta uudessa tavara tiukempiJussi L. kirjoitti:lolletti kirjoitti:Juu volkkari myytiin ja nyt olisi 5000 euroa käteistä, ja hinku ostaa mersu. Et tekeekö esim tollasella hyvin säilyneellä w201 kaks litrasel disul? Yks olisi oulussa. Tai toinen vaihto ehto c koppa ja cdi kone? Tohon vanhaan ny ei voiisi kai tulla mitään kalliita vikoja et jos sellasen laittas paril tonnil
E. Ja oon aina halunnut vanhan diesel mesen, joku niissä kiehtoo. Tollanen vois olla tavallaan harraste käyttis
...vanhoissa vara parempi....

Niin, mutta mutta. Onhan noi autot ihan eri maailmasta, ei ole oikeen selvää vastausta kysymykseen "kumpi on parempi". CDI-koneet ovat tätäpäivää, kun taas noi esikammiodieselit on jo vuosikymmeniä vanhaa tekniikkaa. Kaikissahan näissä vikoja on, mutta 202:seen saa kyllä sijottaa jonkun verran enemmän remppailuun, alkaahan noi 202 koppasetkin olla vanhoja. Itse en tiedä voisinko enää luopua cdi koneesta.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: Edullisen mersun ostaminen
W202 C180 bensa ja siihen etanolikonversiosetti asennettuna. Aine maksaa euron litra ja ei tarvitse maksaa dieselveroa.
Nyt on se hetki kun voi vielä hyödyntää halvan RE85:n hinnan. Se hetki kestää 1-2 vuotta maksimissaan.
Lisäksi nuo ovat kuntoonsa nähden selvästi edullisempia ja vähemmän ajettuja kuin dieselit.
Näin minä tekisin jos nyt pitäisi ostaa halpa mersu.
Nyt on se hetki kun voi vielä hyödyntää halvan RE85:n hinnan. Se hetki kestää 1-2 vuotta maksimissaan.
Lisäksi nuo ovat kuntoonsa nähden selvästi edullisempia ja vähemmän ajettuja kuin dieselit.
Näin minä tekisin jos nyt pitäisi ostaa halpa mersu.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: Edullisen mersun ostaminen
Noniii nyt o mersu ja kyl o hyvä auto. Tollanen c sarjalaine, -96 loppuvuodesta, hopea väri, pientä kukkaa. Ollut kolmella ennen muo, ja mittarissa 404tkm, pumppuun tehty just rempat mynä disul (1600e). Sitten molemman renkaat mesen aluilla, ja talvi renkaat on uutta vastaavat. Kone on 2.2 litranen diesel, manualilla. Nyt vanha omistaja vielä leimaa mulle ton auton, jätin osan maksamatta. Hinta oli 2300e. Huoltokirjakin on 300tkm täytetty ja sen jälkeen myyjä tehnyt ite huollot, jonkun moinen konemies. Nyt omat suunnitelmat on laittaa uudet kesärenkaat, viedä tutulle ruoste korjaukseen ja sit vaihtaa öljyt ja taas kovaa ajoa vaan. Tietenkin vahaus ja sisätilojen puunaus tulossa tällä viikolla.
Kiitos kaikille vinkeistä.
Kiitos kaikille vinkeistä.
W204, 220 cdi, -08, 124tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
Re: Edullisen mersun ostaminen
Kuvia sitten esille kun puleerattu 

Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: Edullisen mersun ostaminen
Itsellä olisi tarkoitus lähtä katsomaan W201 2.5l turbodieseliä tässä lähipäivinä. Kyseessä on siis tämä yksilö -> http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/4872071" onclick="window.open(this.href);return false; Olisiko kellään mitään hyvää tai pahaa sanottavaa kyseessä olevasta autosta taikka jotain vinkkiä mitä ottaa huomioon, kun lähtee katsomaan ja koeajamaan?
Myyjän mukaan auto on kokonaan ruosteeton, paitsi takana oli jommalla kummalla puolella maali hieman kuprulla muovihelman vierestä. Ja moottorin pohjassa on vähän öljyä, ei näy mitään tiettyä syytä, sanoo sen olevan enemmänkin sääntö, kuin poikkeus Mersun koneissa. Öljyä ei kuitenkaan syö.

Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: Edullisen mersun ostaminen
No jatketaan tähän ketjuun, kun on kova Mersu kuume myös täällä. Auto tulee puhtaasti käyttöautoksi n. 25 tkm vuoteen ja pienet remontit ja huollot onnistuu kyllä! Vikakoodin lukijaa ei valitettavasti vielä ole. Jos nyt saisin asiantuntioilta kommentteja näistä kahdesta ääripäästä: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/4944739" onclick="window.open(this.href);return false; ja sitten vähän tuoreempaa tekniikkaa: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/4937735" onclick="window.open(this.href);return false;. Tuolla 220d on menty jo sisäänajo rajan yli, eli jotain 600tkm. Tuo Lucas pumppu ongelma on tiedossa, mutta lienee jo ainakin kertaalleen noissa kilometreissä vaihdettu...? Boschilaista tilalle sitten, jos tulee ajankohtaiseksi, mutta siinä ei oma tieto / taito kyllä riitä.
Kommentteja?
Kommentteja?
MB 190 E 2.0 automaatti vm 1989
Re: Edullisen mersun ostaminen
Tuolla Lempäälässä on kyllä niin paljon noita mesejä myynnissä että hieman epäilyttää. Kerran yhtä kävin siellä katsomassa ja ei aivan vakuuttanut ne myyjän puheet. Tiedä sitten mikä mersujen hautausmaa siellä paikkakunnalla on.
Re: Edullisen mersun ostaminen
Eipä ole vieläkään tullut sitä autoa ostettua ja seuraava ehdokasta pukkaa.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/250/5003924" onclick="window.open(this.href);return false; Tuo ABS-pumppuvika tietenkin hieman vaikuttaa, tosin löysin viestiketjun (http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=30210" onclick="window.open(this.href);return false;) jossa oli puhetta, että vika saattaisi korjaantua pienelläkin vaivalla eli pumpun moottorista olisivat vain hiilet menneet, jotka vaihtaa 2 tuntiin ja 20 euroon itse. EDIT: Ja jos kerran kaikissa C-sarjalaisissa W202:ssa on ABS-pumppu samanlainen ja voi vaihtaa keskenään, ei purkuautoista pumppu olisi edes kallis, alle sadalla oravannahalla näyttäisi "uusi" lähtevän. Tosin oikeasti uusi alkaa olla sitten lähempänä 2000 euroa.
Mutta olisiko teillä enemmän näihin Mersuihin perehtyneenä sanoa mitään hyvää ja pahaa kyseisestä automallista?

Mutta olisiko teillä enemmän näihin Mersuihin perehtyneenä sanoa mitään hyvää ja pahaa kyseisestä automallista?

Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: Edullisen mersun ostaminen
Näyttäs piha olevan johtotähtiä täynnä...Mesemiehiä kenties ja pitänyt kunnossa autot...tai sitten ei.Jupezki kirjoitti:Eipä ole vieläkään tullut sitä autoa ostettua ja seuraava ehdokasta pukkaa.http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/250/5003924" onclick="window.open(this.href);return false; Tuo ABS-pumppuvika tietenkin hieman vaikuttaa, tosin löysin viestiketjun (http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=30210" onclick="window.open(this.href);return false;) jossa oli puhetta, että vika saattaisi korjaantua pienelläkin vaivalla eli pumpun moottorista olisivat vain hiilet menneet, jotka vaihtaa 2 tuntiin ja 20 euroon itse. EDIT: Ja jos kerran kaikissa C-sarjalaisissa W202:ssa on ABS-pumppu samanlainen ja voi vaihtaa keskenään, ei purkuautoista pumppu olisi edes kallis, alle sadalla oravannahalla näyttäisi "uusi" lähtevän. Tosin oikeasti uusi alkaa olla sitten lähempänä 2000 euroa.
Mutta olisiko teillä enemmän näihin Mersuihin perehtyneenä sanoa mitään hyvää ja pahaa kyseisestä automallista?