W211 320 CDI p0299 lämpöisillä keleillä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
maxxon
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 26.06.2012 19:48

W211 320 CDI p0299 lämpöisillä keleillä

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Moro

Täällä on sen verran pätevää mersumiestä että kokeilen josko löytyisi apua ja siten muillekin mahdollinen ratkaisu toisi onnen..

Eli 2006 V6 320 CDI 250tkm 7G vakio toimii viileillä keleillä alle 15c normaalisti mutta kun kesäkelit heittää täyskiihdytyksessä limb moodiin.

OBD antaa vikakoodiksi P0299
Turbo/Super Charger Underboost.

Toimii taas kun käynnistää uusiksi ja/tai nollaa koodin.

Muita koodeja ei ole ollut

Letkuja tutkailtu vuotojen varalle mutta ilmeisesti niin pieni että ei hetikään näy.

Tallentavalla graafilla täyskiihdytyksessä
Intake Manifold Pressure pysyy ihan tasaisena kunnes siinä satasen jälkeen tipahtaa limb moodiin.
Käsittääkseni tämä on imusarjan paine ja ei siis pikkuhiljaa laske vaan pysyy tasaisena loppuun asti.
Perus OBD lukija ei oikein muuta aiheeseen liittyvää näe
ScanmasterELM 2.1 jos jollekin tuttu ja voi siihen antaa vinkkiä

Koetettu ajella palan matkaa kuumalla koneella isoilla kierroksilla jotta luullisi tuulettuneen egr yms ??

Ei savuta missään tilanteessa eikä ahtimen luona mitään öljyä tms.

Kuinkas tätä voisi kotikonstein alkaa selvittämään?

Josko tuon V keulan upottaisi saippuaveteen ja katsoisi mistä tulee kuplia?
Jätetään talviautoksi?
Tai muuta järkevää ideaa

Joku Vaasassa viriohjelmia sorvaava voisi myös laittaa privaa niin pistetään uudet softat jahka tämä on selvinnyt..
Tai laitetaan sen verran paineita että se mahdollinen pieni reikä avartuu ja löytyy :)

Kiitos vinkeistä

Maxxon Vaasa
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W211 320 CDI p0299 lämpöisillä keleillä

Viesti Kirjoittaja arska10 »

maxxon kirjoitti:Moro

Täällä on sen verran pätevää mersumiestä että kokeilen josko löytyisi apua ja siten muillekin mahdollinen ratkaisu toisi onnen..

Eli 2006 V6 320 CDI 250tkm 7G vakio toimii viileillä keleillä alle 15c normaalisti mutta kun kesäkelit heittää täyskiihdytyksessä limb moodiin.

OBD antaa vikakoodiksi P0299
Turbo/Super Charger Underboost.

Toimii taas kun käynnistää uusiksi ja/tai nollaa koodin.

Muita koodeja ei ole ollut

Letkuja tutkailtu vuotojen varalle mutta ilmeisesti niin pieni että ei hetikään näy.
Eipä taida Vaasassa kukaan tehdä noita ohjelmointeja . *.rilla voisi kattella noita arvoja

Tallentavalla graafilla täyskiihdytyksessä
Intake Manifold Pressure pysyy ihan tasaisena kunnes siinä satasen jälkeen tipahtaa limb moodiin.
Käsittääkseni tämä on imusarjan paine ja ei siis pikkuhiljaa laske vaan pysyy tasaisena loppuun asti.
Perus OBD lukija ei oikein muuta aiheeseen liittyvää näe
ScanmasterELM 2.1 jos jollekin tuttu ja voi siihen antaa vinkkiä

Koetettu ajella palan matkaa kuumalla koneella isoilla kierroksilla jotta luullisi tuulettuneen egr yms ??

Ei savuta missään tilanteessa eikä ahtimen luona mitään öljyä tms.

Kuinkas tätä voisi kotikonstein alkaa selvittämään?

Josko tuon V keulan upottaisi saippuaveteen ja katsoisi mistä tulee kuplia?
Jätetään talviautoksi?
Tai muuta järkevää ideaa

Joku Vaasassa viriohjelmia sorvaava voisi myös laittaa privaa niin pistetään uudet softat jahka tämä on selvinnyt..
Tai laitetaan sen verran paineita että se mahdollinen pieni reikä avartuu ja löytyy :)

Kiitos vinkeistä

Maxxon Vaasa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W211 320 CDI p0299 lämpöisillä keleillä

Viesti Kirjoittaja arska10 »

arska10 kirjoitti:
maxxon kirjoitti:Moro

Täällä on sen verran pätevää mersumiestä että kokeilen josko löytyisi apua ja siten muillekin mahdollinen ratkaisu toisi onnen..

Eli 2006 V6 320 CDI 250tkm 7G vakio toimii viileillä keleillä alle 15c normaalisti mutta kun kesäkelit heittää täyskiihdytyksessä limb moodiin.

OBD antaa vikakoodiksi P0299
Turbo/Super Charger Underboost.

Toimii taas kun käynnistää uusiksi ja/tai nollaa koodin.

Muita koodeja ei ole ollut

Letkuja tutkailtu vuotojen varalle mutta ilmeisesti niin pieni että ei hetikään näy.
Eipä taida Vaasassa kukaan tehdä noita ohjelmointeja . *.rilla voisi kattella noita arvoja

Tallentavalla graafilla täyskiihdytyksessä
Intake Manifold Pressure pysyy ihan tasaisena kunnes siinä satasen jälkeen tipahtaa limb moodiin.
Käsittääkseni tämä on imusarjan paine ja ei siis pikkuhiljaa laske vaan pysyy tasaisena loppuun asti.
Perus OBD lukija ei oikein muuta aiheeseen liittyvää näe
ScanmasterELM 2.1 jos jollekin tuttu ja voi siihen antaa vinkkiä

Koetettu ajella palan matkaa kuumalla koneella isoilla kierroksilla jotta luullisi tuulettuneen egr yms ??

Ei savuta missään tilanteessa eikä ahtimen luona mitään öljyä tms.

Kuinkas tätä voisi kotikonstein alkaa selvittämään?

Josko tuon V keulan upottaisi saippuaveteen ja katsoisi mistä tulee kuplia?
Jätetään talviautoksi?
Tai muuta järkevää ideaa

Joku Vaasassa viriohjelmia sorvaava voisi myös laittaa privaa niin pistetään uudet softat jahka tämä on selvinnyt..
Tai laitetaan sen verran paineita että se mahdollinen pieni reikä avartuu ja löytyy :)

Kiitos vinkeistä

Maxxon Vaasa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W211 320 CDI p0299 lämpöisillä keleillä

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Eipä taida Vaasassa olla ketään joka tekee noita moottorin softia mersuun. Voisin kyllä tutkailla tuota *.rilla josko siitä saisi jotain tolkkua.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4777
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: W211 320 CDI p0299 lämpöisillä keleillä

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
On siellä Vaasassakin.

Tarkista mappianturin johdot ja liitin, jos ahtovuotoa ei ole.
Voi olla, että ahdin toimiikin aivan oikein ja kunnolla, ecu ei vaan saa siitä oikeanlaista tietoa, jos mappianturin signaali oireilee.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 320 CDI p0299 lämpöisillä keleillä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

arska10 kirjoitti:Eipä taida Vaasassa olla ketään joka tekee noita moottorin softia mersuun. Voisin kyllä tutkailla tuota *.rilla josko siitä saisi jotain tolkkua.
On siellä tarpeen vaatiessa... ;)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 320 CDI p0299 lämpöisillä keleillä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kannatta tarkistella myös säätimen johdot
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Re: W211 320 CDI p0299 lämpöisillä keleillä

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kannattaa katsoa liikkuuko turbon servo ylös ja alas kun käyttää virtoja päällä ja pois. Sitten vois irrottaa turbon tangon servosta ja kokeilla liikkuuko johdinsiivet hyvin.
Muutama tapaus kuultu ja yksi koettu kun alkupään V6 koneesta murenee pakosarjat ja romua menee ahtimen läpi tai jää johdin siipien väliin. Uusimman version pakosarjat+ tiivisteet löytyy ylimääräisenä hyllystä jos on niin ikävästi käynyt.

Tai sitten ahtomen sähköohjaimessa on vikaa?
Joku mersupurkaamo??
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W211 320 CDI p0299 lämpöisillä keleillä

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Aki P kirjoitti:Kannattaa katsoa liikkuuko turbon servo ylös ja alas kun käyttää virtoja päällä ja pois. Sitten vois irrottaa turbon tangon servosta ja kokeilla liikkuuko johdinsiivet hyvin.
Muutama tapaus kuultu ja yksi koettu kun alkupään V6 koneesta murenee pakosarjat ja romua menee ahtimen läpi tai jää johdin siipien väliin. Uusimman version pakosarjat+ tiivisteet löytyy ylimääräisenä hyllystä jos on niin ikävästi käynyt.

Tai sitten ahtomen sähköohjaimessa on vikaa?
Tuo selviää helposti *.rilla
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
maxxon
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 26.06.2012 19:48

Re: W211 320 CDI p0299 lämpöisillä keleillä

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Kiitos hyvistä vastauksista!!

Onko tarkempaa tietoa missä tuo MAP anturi on?
Ja millaisia arvoja pitäisi yleismittarille antaa?

Täällä Vaasassa on nyt sen verran koleaa ja sateista ettei justiin pääse säätämään..

Kattelen noita antureita ja jos ei ratkea niin otan yhteyttä sinuun arska10 jos jollain roposella kurkataan mitä Stari näyttää

Kukahan sitä ohjelmoi Vaasassa vaikka Tuikun tuotoksia, jotka tuntuu kiitosta keränneen?

Maxxon
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: W211 320 CDI p0299 lämpöisillä keleillä

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Hölmöä vastata, kun en oo itse korjannut, mutta pitää muukin kertoa.(korjatkaa ja solvatkaa , jos menee pieleen:))

V6:ssa vuotaa öljyä lohkojen keskellä/takana ohjainboxin päälle aiheuttaen vastaavanlaisia huolia... Kuulemma 120viton ominaisuus.
Jos sen boxsin päälle kyhää suojapellin, niin itse öljvuoto ei häisitse käyttöä.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W211 320 CDI p0299 lämpöisillä keleillä

Viesti Kirjoittaja arska10 »

maxxon kirjoitti:Kiitos hyvistä vastauksista!!

Onko tarkempaa tietoa missä tuo MAP anturi on?
Ja millaisia arvoja pitäisi yleismittarille antaa?

Täällä Vaasassa on nyt sen verran koleaa ja sateista ettei justiin pääse säätämään..

Kattelen noita antureita ja jos ei ratkea niin otan yhteyttä sinuun arska10 jos jollain roposella kurkataan mitä Stari näyttää

Kukahan sitä ohjelmoi Vaasassa vaikka Tuikun tuotoksia, jotka tuntuu kiitosta keränneen?

Maxxon
Se anturi sijaitsee siinä imuilmaputkessa semmoinen mustamötikkä jossa on päällä liitin josta lähtee johtoja
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 320 CDI p0299 lämpöisillä keleillä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mitenkäs toimii jos ajaa "jonossa" ~80kmh ja siitä kiihdyttä
Jos ei paina lappua ihan pohjaan tuleeko vika tila?
Suunilen lämpimän kelin raja missä alkaa oireilemaan?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Re: W211 320 CDI p0299 lämpöisillä keleillä

Viesti Kirjoittaja Aki P »

jvk210cdi kirjoitti:Hölmöä vastata, kun en oo itse korjannut, mutta pitää muukin kertoa.(korjatkaa ja solvatkaa , jos menee pieleen:))

V6:ssa vuotaa öljyä lohkojen keskellä/takana ohjainboxin päälle aiheuttaen vastaavanlaisia huolia... Kuulemma 120viton ominaisuus.
Jos sen boxsin päälle kyhää suojapellin, niin itse öljvuoto ei häisitse käyttöä.
Tuo juttu koskettaa imusarjanläppämoottoria kaikissa 642 koneissa, ei moottorin boksia. Siiten kannattaa tosiaan askarrella "räystäät" että öljy valuu ohi. On inhottava vaihdettava se läppämoottori joka on osittain turbon alla :x
Joku mersupurkaamo??
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 320 CDI p0299 lämpöisillä keleillä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Aki P kirjoitti:
jvk210cdi kirjoitti:Hölmöä vastata, kun en oo itse korjannut, mutta pitää muukin kertoa.(korjatkaa ja solvatkaa , jos menee pieleen:))

V6:ssa vuotaa öljyä lohkojen keskellä/takana ohjainboxin päälle aiheuttaen vastaavanlaisia huolia... Kuulemma 120viton ominaisuus.
Jos sen boxsin päälle kyhää suojapellin, niin itse öljvuoto ei häisitse käyttöä.
Tuo juttu koskettaa imusarjanläppämoottoria kaikissa 642 koneissa, ei moottorin boksia. Siiten kannattaa tosiaan askarrella "räystäät" että öljy valuu ohi. On inhottava vaihdettava se läppämoottori joka on osittain turbon alla :x
Siihen pätee sama kuin rivikoneen vastaavan osaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
maxxon
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 26.06.2012 19:48

Re: W211 320 CDI p0299 lämpöisillä keleillä

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Nyt vihdoin oli aikaa viedä peli pitemmäksi aikaa pajalle.

Vika oli vuotava ahtoilman putki siinä moniurahihnan edessä.. Kaksi uutta o regasta ja taas kulkee täysin voimin ilman vikakoodeja eikä mene limb moodiin vaikka kuinka polkee ja tuntuu että vetojakin on enemmän kuin ennen.
Myös polttoainesuodatin ja ilmansuodattimet vaihdettiin ettei niistäkään varmasti ahista.

Mukava joululahja saada auto tiimmiin kuntoon..

Suosittelen
Hyvää palvelua ja mersuosaamista Vaasassa!

Sundom Bil-El
http://www.sundombilel.fi/fin/" onclick="window.open(this.href);return false;
Oberland
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki

Re: W211 320 CDI p0299 lämpöisillä keleillä

Viesti Kirjoittaja Oberland »

Eikös savuttanut kuin ensimmäisen maailmansodan sotalaiva, ainakin 3 km:n korkeuteen. Itselläni samalaiset oireet kun coolerilta lähtevä putki räjähti.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
maxxon
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 26.06.2012 19:48

Re: W211 320 CDI p0299 lämpöisillä keleillä

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Ei tuo savuttanut

Tuossa oli vain pieni vuoto cooleriin menevässä ahtopaineputkessa ja normaali ajossa ei mitään vikaa mutta kiihdytyksissä heitti koodit ja vikatilaan.
TompSa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ti 25.01.2005 12:26
Paikkakunta: Uusimaa

Re: W211 320 CDI p0299 lämpöisillä keleillä

Viesti Kirjoittaja TompSa »

Aki P kirjoitti:
jvk210cdi kirjoitti:Hölmöä vastata, kun en oo itse korjannut, mutta pitää muukin kertoa.(korjatkaa ja solvatkaa , jos menee pieleen:))

V6:ssa vuotaa öljyä lohkojen keskellä/takana ohjainboxin päälle aiheuttaen vastaavanlaisia huolia... Kuulemma 120viton ominaisuus.
Jos sen boxsin päälle kyhää suojapellin, niin itse öljvuoto ei häisitse käyttöä.
Tuo juttu koskettaa imusarjanläppämoottoria kaikissa 642 koneissa, ei moottorin boksia. Siiten kannattaa tosiaan askarrella "räystäät" että öljy valuu ohi. On inhottava vaihdettava se läppämoottori joka on osittain turbon alla :x
Oisko missään kuvaa ko. räystäspellistä , saako sellaisen asennettua purkamatta mitään hankalaa edestä ensin pois?
TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Vastaa Viestiin