w201:n takajarrun levyt hieman ruosteessa. Ei ole ABS, kuten voitte päätellä levyjen ruosteisuudesta verrattuna etulevyihin.
Aikoinaan vastaus paremppiin takajarruihin oli 300:n jarrusylinterit. Ovat kalliita. Onko nyt jollakulla uutta ideaa takajarrujen parantamiseksi ? Takana on Volvon palat, jotka ovat hieman isommat kuin MB:n.
Pienentää etujarrujen painetta ?
Voiko etupaloista ottaa pintaa pois ?
201:n takajarruista vielä...
201:n takajarruista vielä...
W201, 2,5 D, vm91
Re: 201:n takajarruista vielä...
Takajarrujen toiminnan suhteen ei tarvitse mersuissa tehdä mitään muutoksia mikäli kaikki on kunnossa, riippumatta siitä onko autossa ABS tai ei.
Volvon palat pois ja oikeat osat paikalleen.
En ymmärrä lainkaan ajatusta etujarrujen huonontamisesta jollain vippaskonstilla.
Volvon palat pois ja oikeat osat paikalleen.
En ymmärrä lainkaan ajatusta etujarrujen huonontamisesta jollain vippaskonstilla.
wiimax.fi
Re: 201:n takajarruista vielä...
Toisinaan tekee voimakkaampia jarrutuksia niin ei mene ihan jumiin takajarrut ja pysyy levyt puhtaana.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: 201:n takajarruista vielä...
niin, että mikä muu niissä jarruissa on vikana, paitsi, että siellä on volvon palat? omien kokemuksien mukaan mekkerin jarrut toimii erittäin hyvin just niinku ne on suunniteltu. ei tarvi tehdä mitään.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 201:n takajarruista vielä...
Itellä ainakin kummasti auttoi ruosteisiin levyihin kun herkisteli takajarrut 

190E -88
Re: 201:n takajarruista vielä...
Itsellä levyt ruostuivat takaa ja vielä ulkopuolelta vähitellen ja syy oli ulkopuolen jarrusylinterin jumittunut mäntä.
Uusi levy ja mäntä liikkeelle niin on ollut kirkas levy siitä lähtien.
Toisekseen ei takajarrujen saa herkästi lukkoon mennäkään jarrutuksessa koska ohjattavuus katoaa kun perä irtoaa tiestä.
Uusi levy ja mäntä liikkeelle niin on ollut kirkas levy siitä lähtien.
Toisekseen ei takajarrujen saa herkästi lukkoon mennäkään jarrutuksessa koska ohjattavuus katoaa kun perä irtoaa tiestä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 201:n takajarruista vielä...
pitää sinne tarkoitettuja osia, ja pitää huolen että kaikki toimii, itsellä ei ole koskaan ruostunut jarrut
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88