ML 400 cdi AMG ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
volmeri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 20.01.2012 21:19

ML 400 cdi AMG ?

Viesti Kirjoittaja volmeri »

Eli kokemuksia kaipaisin otsikon autosta. Mitä kannattaa kattoa,jos alkaa ostamaan tommosta. Vakio vikoja ym. kiinnostas tietää. :)
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: ML 400 cdi AMG ?

Viesti Kirjoittaja simoks »

Tässä koneessa oli vissiin se nokkaketjun venyminen onkelmana? Eli about 100tkm välein se vissiin venyy ja pitää rallatusta hetken aikaa käynnistyksen ohessa.. Sitten kait nuo suuttimet on kalliita jos niitä joutuu uusimaan, mikä nyt tosin ei ainakaan mun kokemuksella cdi-koneessa ole niin yleistä(eli koko elinikä normiauton taulussa about 300tkm niin joutuu uusimaan) Mutta ainakin molemmat kannattaa tarkistaa että pelittää..
W210 E320cdi
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: ML 400 cdi AMG ?

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

AMG tuossa varmaan tarkoittaa että on otettu AMG helmat ja/tai vanteet? Tai putkisto?
Tehoa tuossa on 250 HK ved 4000 o./min ja vääntö 560 Nm ved 1800-2600 o./min. Tiedot mercefreaken.com
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: ML 400 cdi AMG ?

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tuota - elä osta.
Jos et ole tavallista näppärämpi tee-se-itse-mies, niin ei mahda rahat riittää ylläpitoon.
270cdi + 320cdi,n ahdin, 3bar mappi ja ohjelma antaa samat tehot ja väännöt pienemmillä kuluilla ja harmeilla, kaikin puolin ...
Ja säästyy ne hermot oikeisiin murheisiin elämässä.

Vanha moottori vaatii jo kaikenlaista kunnostelua ja napluuta, mutta ei tuossa konetilassa ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
volmeri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 20.01.2012 21:19

Re: ML 400 cdi AMG ?

Viesti Kirjoittaja volmeri »

Eli vissiin sitte unohan mersut ja pysyn entisessä merkissä. Remontit kyllä onnistuu,mutta ei oikein kiinnosta olla jatkuvasti roplaamassa.
mnuut
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ke 01.02.2006 14:42
Paikkakunta: Helsinki

Re: ML 400 cdi AMG ?

Viesti Kirjoittaja mnuut »

volmeri kirjoitti:Eli vissiin sitte unohan mersut ja pysyn entisessä merkissä. Remontit kyllä onnistuu,mutta ei oikein kiinnosta olla jatkuvasti roplaamassa.
Jos et aja aivan järjettömiä kilometrimäriä vuodessa, niin hanki ML bensakoneella. Besakoneita ei tarvitse roplata, ja bensakoneella varustettu ML on jopa puolet halvempi ostaa kuin saman kilometrimäärän rullannut diesel.

Nuo vanhat dieselit kuluttaa vain litran tai pari vähemmän satasella, joten dieselillä et oikasti säästä euroakaan, vaikka sen korjaamiseen ei tarvitsisi käyttää euroakaan.
2004 SLK 320 Final Edition
tähdellinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 31.01.2010 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: ML 400 cdi AMG ?

Viesti Kirjoittaja tähdellinen »

mnuut kirjoitti:
volmeri kirjoitti:Eli vissiin sitte unohan mersut ja pysyn entisessä merkissä. Remontit kyllä onnistuu,mutta ei oikein kiinnosta olla jatkuvasti roplaamassa.
Jos et aja aivan järjettömiä kilometrimäriä vuodessa, niin hanki ML bensakoneella. Besakoneita ei tarvitse roplata, ja bensakoneella varustettu ML on jopa puolet halvempi ostaa kuin saman kilometrimäärän rullannut diesel.

Nuo vanhat dieselit kuluttaa vain litran tai pari vähemmän satasella, joten dieselillä et oikasti säästä euroakaan, vaikka sen korjaamiseen ei tarvitsisi käyttää euroakaan.
Samaa tulokseen olen tullut itsekin.Nyt kun ajoa tulee enää noin 30 tkm/v niin ei kannata enää paljoa dieselillä päästellä.Jatkuvasti jotakin pieniä tai suurempia vikoja konehuoneessa.Lähes joka viikko starin nokassa ihmettelemässä ongelmia.Auto on huollettu paremmin,kuin hyvin ja lähes aina laitettu alkuperäisosilla,suomipeli ja nyt mittarissa seisoo reilut 250 tkm.Ennen ajelin 60-80 tkm/v.On se sitten vähän vanhempi bensakoneinen mersu tai uudempi,niin melko vähän näytää olevan vikoja.Pitänee varmaan luopua tuosta omasta E-sarjalaisesta ja vaihtaa se bensakoneiseen 211 koriseen tai johonkin muuhun tähteen.Nykypäivän benziinilaitteet eivät paljoa kakkua niele,kehitys on huimaa.Kun ei tuo minun wanha möhkönikään mitään mahdottomia maantiellä syö.

Pitää muuten mainita,että S400 cdi oli komea auto ajaa ja liikutti isoa koria mukavasti,kun tuli tilaisuus sellaista testata.Eräs myyntipäällikkö sellaisen omisti ja luopui siitä kahden vuoden jälkeen mahdottomien käyttö/korjauskulujen vuoksi.Toki pitäisi ymmärtää,että iso ässä on hieman kalliimpi huoltaa kuin jokin C-sarjalainen.
Tähti näyttäköön tien.
Vastaa Viestiin