
ML 400 cdi AMG ?
ML 400 cdi AMG ?
Eli kokemuksia kaipaisin otsikon autosta. Mitä kannattaa kattoa,jos alkaa ostamaan tommosta. Vakio vikoja ym. kiinnostas tietää. 

Re: ML 400 cdi AMG ?
Tässä koneessa oli vissiin se nokkaketjun venyminen onkelmana? Eli about 100tkm välein se vissiin venyy ja pitää rallatusta hetken aikaa käynnistyksen ohessa.. Sitten kait nuo suuttimet on kalliita jos niitä joutuu uusimaan, mikä nyt tosin ei ainakaan mun kokemuksella cdi-koneessa ole niin yleistä(eli koko elinikä normiauton taulussa about 300tkm niin joutuu uusimaan) Mutta ainakin molemmat kannattaa tarkistaa että pelittää..
W210 E320cdi
Re: ML 400 cdi AMG ?
AMG tuossa varmaan tarkoittaa että on otettu AMG helmat ja/tai vanteet? Tai putkisto?
Tehoa tuossa on 250 HK ved 4000 o./min ja vääntö 560 Nm ved 1800-2600 o./min. Tiedot mercefreaken.com
Tehoa tuossa on 250 HK ved 4000 o./min ja vääntö 560 Nm ved 1800-2600 o./min. Tiedot mercefreaken.com
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: ML 400 cdi AMG ?
.
Tuota - elä osta.
Jos et ole tavallista näppärämpi tee-se-itse-mies, niin ei mahda rahat riittää ylläpitoon.
270cdi + 320cdi,n ahdin, 3bar mappi ja ohjelma antaa samat tehot ja väännöt pienemmillä kuluilla ja harmeilla, kaikin puolin ...
Ja säästyy ne hermot oikeisiin murheisiin elämässä.
Vanha moottori vaatii jo kaikenlaista kunnostelua ja napluuta, mutta ei tuossa konetilassa ...
Tuota - elä osta.
Jos et ole tavallista näppärämpi tee-se-itse-mies, niin ei mahda rahat riittää ylläpitoon.
270cdi + 320cdi,n ahdin, 3bar mappi ja ohjelma antaa samat tehot ja väännöt pienemmillä kuluilla ja harmeilla, kaikin puolin ...
Ja säästyy ne hermot oikeisiin murheisiin elämässä.
Vanha moottori vaatii jo kaikenlaista kunnostelua ja napluuta, mutta ei tuossa konetilassa ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: ML 400 cdi AMG ?
Eli vissiin sitte unohan mersut ja pysyn entisessä merkissä. Remontit kyllä onnistuu,mutta ei oikein kiinnosta olla jatkuvasti roplaamassa.
Re: ML 400 cdi AMG ?
Jos et aja aivan järjettömiä kilometrimäriä vuodessa, niin hanki ML bensakoneella. Besakoneita ei tarvitse roplata, ja bensakoneella varustettu ML on jopa puolet halvempi ostaa kuin saman kilometrimäärän rullannut diesel.volmeri kirjoitti:Eli vissiin sitte unohan mersut ja pysyn entisessä merkissä. Remontit kyllä onnistuu,mutta ei oikein kiinnosta olla jatkuvasti roplaamassa.
Nuo vanhat dieselit kuluttaa vain litran tai pari vähemmän satasella, joten dieselillä et oikasti säästä euroakaan, vaikka sen korjaamiseen ei tarvitsisi käyttää euroakaan.
2004 SLK 320 Final Edition
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 31.01.2010 23:38
- Paikkakunta: Turku
Re: ML 400 cdi AMG ?
Samaa tulokseen olen tullut itsekin.Nyt kun ajoa tulee enää noin 30 tkm/v niin ei kannata enää paljoa dieselillä päästellä.Jatkuvasti jotakin pieniä tai suurempia vikoja konehuoneessa.Lähes joka viikko starin nokassa ihmettelemässä ongelmia.Auto on huollettu paremmin,kuin hyvin ja lähes aina laitettu alkuperäisosilla,suomipeli ja nyt mittarissa seisoo reilut 250 tkm.Ennen ajelin 60-80 tkm/v.On se sitten vähän vanhempi bensakoneinen mersu tai uudempi,niin melko vähän näytää olevan vikoja.Pitänee varmaan luopua tuosta omasta E-sarjalaisesta ja vaihtaa se bensakoneiseen 211 koriseen tai johonkin muuhun tähteen.Nykypäivän benziinilaitteet eivät paljoa kakkua niele,kehitys on huimaa.Kun ei tuo minun wanha möhkönikään mitään mahdottomia maantiellä syö.mnuut kirjoitti:Jos et aja aivan järjettömiä kilometrimäriä vuodessa, niin hanki ML bensakoneella. Besakoneita ei tarvitse roplata, ja bensakoneella varustettu ML on jopa puolet halvempi ostaa kuin saman kilometrimäärän rullannut diesel.volmeri kirjoitti:Eli vissiin sitte unohan mersut ja pysyn entisessä merkissä. Remontit kyllä onnistuu,mutta ei oikein kiinnosta olla jatkuvasti roplaamassa.
Nuo vanhat dieselit kuluttaa vain litran tai pari vähemmän satasella, joten dieselillä et oikasti säästä euroakaan, vaikka sen korjaamiseen ei tarvitsisi käyttää euroakaan.
Pitää muuten mainita,että S400 cdi oli komea auto ajaa ja liikutti isoa koria mukavasti,kun tuli tilaisuus sellaista testata.Eräs myyntipäällikkö sellaisen omisti ja luopui siitä kahden vuoden jälkeen mahdottomien käyttö/korjauskulujen vuoksi.Toki pitäisi ymmärtää,että iso ässä on hieman kalliimpi huoltaa kuin jokin C-sarjalainen.
Tähti näyttäköön tien.