jönni kirjoitti:Ton perusteella veikkaisin et joko alapallo rikki tai kallistuksenvakaajan puslat väljiä.
Oikean puoleinen alapallo vaihdettu vähän aikaa sitten, joten en usko että on väljäksi mennyt.
Ja nuo kallistuksenvakaajan puslat jotka on tukivarsissa kiinni niin oli hyvässä kunnossa ja eikä tuntunut väljää.
Pitääpä vielä ihmetellä tarkemmin kun pääsee taas nosturille. On meinaa ihnhottava ajella kun on kuhmurainen tie ni kolisee juuri samalla tavalla kun koiranluut olisi väljät, mutta tässähän ei ole koiranluita
Ja takapäässä narisee aika ajoin
Ei siinä muuta, mutta katsastus tulossa parin kuukaudes sisään...
447za kirjoitti:Pitääpä vielä ihmetellä tarkemmin kun pääsee taas nosturille. On meinaa ihnhottava ajella kun on kuhmurainen tie ni kolisee juuri samalla tavalla kun koiranluut olisi väljät, mutta tässähän ei ole koiranluita
Ja takapäässä narisee aika ajoin
Ei siinä muuta, mutta katsastus tulossa parin kuukaudes sisään...
Kallistuksenvakaimen runkokumit on loppu.. Sieltä se kolina.. maksaa alta kympin pari
Nyt olis tällä viikolla (tänään/huomenna olisi aikaa tehdä) 120tkm huolto ja pitäisi saada osat kasaan, soittelin Veholle ja kyselin tuota automaattiöljyä, että meneekö ATF 134 sinne sanoi että ei käy kuulemma tälle laatikolle.
Mitä öljyä sinne voisi sitten pistää ?? Ja saako mahdollisesti suoraan valmistajalta kyseistä öljyä (Mobil??)
Nyt tarvittais apua kiireesti.
No nyt on sitten tullu omaanki mersuun kolinaa/pauketta.
Eli kun kiihdyttää hiukan reippaammin niin kuuluu semmonen kolina ku kardaanin ristikko olis rikki, mut mun mielestä ne on kunnossa ku tänään montulla hiukan tota tutkein.
Laatikko ei ota kannatimeen kiinni vaikka sitä rytkyttää ja vetarit ei tunnu olevan loppu.
Aina kiihdyttäessä ei kolise mut yleensä ku aamulla laittaa auton käyntiin antaa lämmetä hetken ja lähtee pihasta ni kolisee ja varsinki sillon ku kääntyy riteyksestä ni kolisee. Reippaalla kiihdytyksellä en sit tarkota mitään kaasu pohjassa vedätystä. Ruppee oma ymmärrys pian loppuun ton kolinan kans. Osaisko ketään auttaa tässä hermoja raastavassa kolina probleemassa?
No itellä on huomenna edessä oikealle puolelle ylätukivarren vaihto, rupeaa itteäki toi kolina häiritsemään.
Alapallo nivel on jo uus ja vakaajantangon puslat on kuin uudet eikä ole väljät, niin katotaan huomenna häviääkö kolinat kun on uus ylätukivarsi/ylempi pallonivel.
Joo itellä kolina kuulostaa lähinnä siltä et kardaani tai joku vastaava hakkais johnki. Sen verran on kumminki perfektionistin vikaa et ei jaksas tommosta kauaa kuunnella
Mulla kolisi alumiimininen pakoputken yläpuolinen lämpösuojapelti. Kiinnitysruuvin kohdalta reikä syöpynyt ja mutterinkanta tuli läpi. Tyhjäkäynnillä kuulosti siltä että pakoputki ois putoamassa kun pelti tärisi pakoputken päällä. Isommalla prikalla siitä sitten selvisi.
kyllä tuo kolina tulee selvästi jostain pakoputkesta tai jostain kun kaarteessa ajaa tai tulee töyssy niin kolahtaa johonkin koriin.
Vaihteiston kumit näyttivät tuoreilta.
Empä saanut vaihdettua tukivartta kun oli ECU tiellä ja en uskaltanut irrottaa sen pistokkeita kun ajattelin että tulee vikakoodeja.
Tilasin sitten tuon OBD- pistokkeen että saan nollattua vikakoodit meidän laitteilla
Juu eilen tuli vaihdettua tuo vaihteiston taaimmainen kannatinkumi, mutta kolina pysyy mistäköhän se tulee... voisiko olla että iskarin alapään pusla olisi tullut tiensä päähän ?
Noni ny loppu kolinat ku vaihto kartaaniin kumilimput+kannatinkumin . Koitappa heilutella seuraavaks ku käyt auton alla ni pakoputkee ja kuunnella et ottaako mihinkä kii.
jönni kirjoitti:Noni ny loppu kolinat ku vaihto kartaaniin kumilimput+kannatinkumin . Koitappa heilutella seuraavaks ku käyt auton alla ni pakoputkee ja kuunnella et ottaako mihinkä kii.
Nyt parin päivän sisällä tuo kolina on lisääntynyt ! Kolisee paljon useammin kuin aikaisemmin.
Olisikohan siinä alapallossa sittenkin jotain feelua tai iskarin alapään holkki kolisee tukivarteen :/
Pääseekö se alapallo liikkumaan jos tuo "ohjuri" tappi on hieman väljä, koska itse pallonivelessä ei tunnu väljää ja mutterit ovat tiukalla.
Oot kyl sanonu et oot kattonu sen vakaajan mut toi vaan kuulostas siltä et vakaaja on niin kulunu et ku pistää uudet kumit ni on hetken aikaa hiljaa mut hetken päästä kolisee hiukan ja sit kolina vaan kasvaa. Voihan tietty iskariki kolista. Jos alapallossa ei oo väljää ni sit se ei kolise toi tappi siis ei aiheuta kolinaa vaikka olis väljäki(siis alapallon tappi).
jönni kirjoitti:Oot kyl sanonu et oot kattonu sen vakaajan mut toi vaan kuulostas siltä et vakaaja on niin kulunu et ku pistää uudet kumit ni on hetken aikaa hiljaa mut hetken päästä kolisee hiukan ja sit kolina vaan kasvaa. Voihan tietty iskariki kolista. Jos alapallossa ei oo väljää ni sit se ei kolise toi tappi siis ei aiheuta kolinaa vaikka olis väljäki(siis alapallon tappi).
Nii no vakaajan kumeja en oo vaihtanu vielä mut ne näytti kyl aika tuoreilta. Eipä ne vakaajan kumit iha hirveesti maksanu ku kattelin...
Joo eihän ne vakaajan kumit paljoo maksakka mutta jos vakaaja on kulunu niin sitä ei välttämättä saa täysin äänettömäks ku ostamalla uuden vakaaja . Ittellä oli ainaki vakaaja aika kulunu mut sain sen aika äänettömäks ku laitoin siihen jokku 124:n vakaajan kumit ku oli hiukan pienenmpi sisähalkasija muistaaseni ku c36:n vakio kumeisa . Nyt nostin oman mersun pukeille hetkeks ku rupes uskollisista masterin kitkoista rungot antautuun . Nyt lähtee vanteet samalla puhallukseen ja maalaukseen, renkaiksi tulee continentalin contisportit 17/45/225 joka nurkkaan ku myyjä sai vakuutettua et on hyvät kumit.
Huomenna olisi tarkotus mennä leimamiehelle näyttämään tuota C36sta
Tänään tuli vaihdettua uudet kumit taakse vanhat oli 225/40 R18 ja nää uudet olikin 225/45 R18 ja hyvä ku mahtuu sormet kaaren ja kumin väliin olipas muuten työntakana saada nuo kumit noille vanteille kun takana on 9,5x18 ET25 meinas jo usko loppuu :/
Saa nähä minkä osan katsuri hylkää tuolta keulasta kun kolisee
Joo eli hylky tuli...
Katsuri sanoi että kilven valo on kuin joku ikean valaisin ja että sivuvilkut on pakolliset...
Pitääpä kunnostaa nuo sivupeilien kuvut joissa on nuo vilkut.
Ja täytyy kehittää jostain parempi kilven valo.
Kolinaa ei huomannut enkä ruvennut sitten kyselemään siltä, kun muuten oli kunnossa.
Tuli viikonloppuna tehtyä "sammakko" avaus peilin vilkulle ja olihan siellä yhen ledin piuha irronnut kolvauksistaan ja tuli uudelleen kolvattua tuo piirilevy ja nyt toimii molemmat peilin vilkut.
Tänään pitäis postiin tulla nuo rekkari valot 2 kpl, jotka ovat E-hyväksytty. Tosin nekin tulee pinta asennuksella, en todellakaan rupea rakentelemaan reikiä sinne kun on noinkin ihan siistin näköinen.
Ja huomenissa varmaan sitten kolvailen piuhat kiinni ja uudet valot paikalleen ja koitan käyttää uudestaan leimalla.
Josko sais myös jostain jousipuristimen lainaan niin ajattelin pistää orkkis jouset taakse, että perä nousee pikkusen niin voi ajaa noillakin renkailla kun tuolla stadissa pörrää niin kyllä on ilkee kun ottaa vähän väliä helmoihin kiinni noilla kumeilla.
Josko korotus hieman auttaisi
No joo sain vaihdettua ne rekkari valot ja kelpas katsastus sedälle, mutta ei tykännyt peilin vilkuista kun taas niissä ei ollut taas merkintää joten laitto otteeseen että korjattava...mennessä.
Oli mulla sellastakin asiaa, että mikäköhän mun vakionopeuden säätimelle tuli kun lopetti toimintansa kun vaihdoin uudet kumit alle jotka olivat vaan 5 milliä korkeammat kun edelliset olleet ?? Sulakkeetkin oli ehjät, tuntuu kun ei pysyisi vakkari päällä. Näpäyttää viikseä niin kierrokset nytkähtää hetkeksi kun kattoo kiekkamittaria ja sen jälkeen nopeus lähtee tippumaan eli ei pysy päällä ? Ennen kumien vaihtoa toimi hienosti.