vauhtiksen sorvaus
vauhtiksen sorvaus
Terve. Tietäiskö joku kertoa mikä on kytkinasetelman kiinnityspinnan ja levyn kitkapinnan välinen korkeusero kun sorvataan 603.sen vauhtis sprintterin 250 milliselle asetelmalle sopivaksi.
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: vauhtiksen sorvaus
Moro minä sorvasin omaan ralli mersun perään. Sprinterin 240mm kytkin limpun ja asetelman om 603 jatkeeksi. Siinä piti olakkeen syvyydeksi sorvata 12mm. Vauihti pyörä oli 2L bensa mersusta mallia kiinteä. Paksuudestakin joutui kaventamaan 17mm. Kannattaa sorvata n5-6mm ohjuri potero paine asetelmalle, siinä asetelmassa ei ollu ohjuri tappien paikkaa.
Re: vauhtiksen sorvaus
juu itellä tosiaan vaan toi 250mm asetelma että en tiedä kuinka noi mitat sitte mahtaa pätea tän asetelman kanssa toki noi muuthan nyt on helppo mitata paitsi että ton levyn asennussyvyyden määritys vaatis sen että koittas jonkun vaakan kanssa shimmailla sen kohalleen, mutta kiitos kuitenkin.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: vauhtiksen sorvaus
Suosittelen sitä shimmaamista, saa varmasti parhaan pidon kytkimelle. Mikään ei vituta niin kuin sorvaa vauhtiksen naapurin superturpoilijan ohjeilla jonka 200d mesessä kestäny hyvin mitoilla
Rupeaakin sitten 100km jälkeen kytkin lipsumaan niin sama jumppa uudestaan.
Eli vaakaa ja pumppukärryä ja eikun kokeilemaan, itse shimmailin tuon BMW race asetelman tuohon omaan maasturiin niin ekaa kertaa sitä tein ja hyvin pelaa, shimmasin uudella levyllä niin että parhaasta puristusvoimasta vielä hiukan lisää asetelmaa kasaan että voima tippui sen parikymmentä kiloa, jolloin levy hiukan kuluesssaan vielä vetää tiukempaan, ennenkuin alkaa löysyttämään asetelmaa.
Hyvin on pelannut, ainut ongelma kun meinaa massalevyistä repiä keskiöitä irti

Eli vaakaa ja pumppukärryä ja eikun kokeilemaan, itse shimmailin tuon BMW race asetelman tuohon omaan maasturiin niin ekaa kertaa sitä tein ja hyvin pelaa, shimmasin uudella levyllä niin että parhaasta puristusvoimasta vielä hiukan lisää asetelmaa kasaan että voima tippui sen parikymmentä kiloa, jolloin levy hiukan kuluesssaan vielä vetää tiukempaan, ennenkuin alkaa löysyttämään asetelmaa.
Hyvin on pelannut, ainut ongelma kun meinaa massalevyistä repiä keskiöitä irti

- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: vauhtiksen sorvaus
Käy romikselta just semmosesta Sprinterin vauhtiksesta mittaa se matka nii on ainaskin sinne päin se mitta.
Re: vauhtiksen sorvaus
Käyny tosiaan toi sprintterin vauhtipyörästä mittaaminen mielessä, mutta ainakaan varaosahaun kautta tollaista vauhtista ei löytynyt . Kuinkas oletteko shimmaillessa mitannut ton asetelman paineen käpälista vai painelevystä kun tuntuis, että painelevystä mitattuna ois luotettavampi, mutta vaatii vaan melko ison vaa'an.
Re: vauhtiksen sorvaus
Käyttämällä apusiltaa riittää tavallinen kylpyhuonevaaka vipusuhteen kautta laskemiseen. Itse käytin noin 50 x 50 profiilia ja siihen tuin tunkin kettingillä kiinni. Vipusuhteeksi esim 1/4 (esim. tunkin etäisyys asetelmasta 20 cm ja vaakasta 80 cm), niin saa piirrettyä mukavan puristuma-voima -käyrän, josta saa suurimman puristusvoiman selville samoin kuin sitä vastaavan puristuman. Ongelmaksi muodostui puristuman mittaus, kun ei ollut heittokelloa, vaan piti arpoa mauserilla.metsuri kirjoitti:Käyny tosiaan toi sprintterin vauhtipyörästä mittaaminen mielessä, mutta ainakaan varaosahaun kautta tollaista vauhtista ei löytynyt . Kuinkas oletteko shimmaillessa mitannut ton asetelman paineen käpälista vai painelevystä kun tuntuis, että painelevystä mitattuna ois luotettavampi, mutta vaatii vaan melko ison vaa'an.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
250mm kytkinsetti
http://www.nettivaraosa.com/auton-varao ... 894#adInfo" onclick="window.open(this.href);return false; moi tarviiko joku tommosta?