w203 200cdi DPF regeneroi jatkuvasti
w203 200cdi DPF regeneroi jatkuvasti
Terve,
Aikasemmin tänne foorumeille kirjotellutkin että auto käryää sillon tällön, selvinny sitten googlailulla että kyseessähän on tämä upea Diesel Particle Filter mikä polttaessaan karstoja käryää aika hemmetin pahalle. Asiaan.
-04 facelift C 200cdi, ajettu 206tkm. Mittariin kertyy 220km päivässä motarilla.
Sain joskus 30tkm sitten vikailmoituksen polttoprosessin yhteydessä (P1407, EGR suuttimeen liittyvä vikailmoitus), mutta se ei ole uusiutunut ja itseasiassa 3tkm sitten se puhdistettiinkin.
Suurin ongelma on että auto joutuu tekemään polttoprosessin nykyään päivittäin, vaikka eihän kaiken järjen mukaan tuollaisessa matka-ajossa karstaa pitäisi edes muodostua kun kesäaikaankin motarilla kierrokset on 2500rpm ja lämmöt 90. Millä syklillä muilla prosessi käynnistyy? Vielä 30tkm sitten prosessi oli mielestäni 1000-1500km välein. Olen paahtanut motaria kierrokset 4000:ssa 15km pätkän useita kertoja auttaakseni polttoprosessia, mutta apu tuntuu olevan aina vain hyvin lyhytaikaista.
Viimesen viikon aikana on alkanut ilmenemään nykimistä, erityisesti kun motarilta saapuu kapunkiin, käynnistyy polttoprosessi jolloin auto käryää ja tehotkin katoavat osittain. Tämän huomasin erityisesti Kehällä ruuhkassa 1 ja 2 vaihteilla, auto nyki ihan reilusti. Ongelma kuitenkin poistuu hetkellisesti kun pääsi antamaan kunnolla kierroksia. Kylmänä auto ei nyi, yleensä liittynyt tohon polttoprosessiin nykiminen, mutta kyllä se eilen hieman nyki vaikka prosessi ei ollut käynnissäkään. Polttoprosessin aikana tuntuu kun auto ei saisi ilmaa, vastaus kaasuun tulee pienellä viiveellä ja kevyellä hypyllä, ihan kuin ilmaa pääsisi sisään ahtaasta paikasta hieman viiveellä.. Tätä yritetiin korjata vaihtamalla ilmansuodatin uuteen vaikka edellinenkään ei mikään vanha ollut..
Onko mitään muita vaihtoehtoja kuin tämä älyttömän hintainen DPF olisi tukossa/vaihtokunnossa? Vikakoodia ei ole vieläkään tullut nykimisestä huolimatta. Ja sensorithan mittaavat lämpötiloja ja paineita tossa DPF ympärillä, mutta ei mitään.
Pahoittelut sekavasta tekstistä ja olkaa ystävällisiä ja kysykää tarkentavia kysymyksiä jos jollain on motivaatiota antaa ideoita ongelmaani.
Kiittäen,
Misku
Aikasemmin tänne foorumeille kirjotellutkin että auto käryää sillon tällön, selvinny sitten googlailulla että kyseessähän on tämä upea Diesel Particle Filter mikä polttaessaan karstoja käryää aika hemmetin pahalle. Asiaan.
-04 facelift C 200cdi, ajettu 206tkm. Mittariin kertyy 220km päivässä motarilla.
Sain joskus 30tkm sitten vikailmoituksen polttoprosessin yhteydessä (P1407, EGR suuttimeen liittyvä vikailmoitus), mutta se ei ole uusiutunut ja itseasiassa 3tkm sitten se puhdistettiinkin.
Suurin ongelma on että auto joutuu tekemään polttoprosessin nykyään päivittäin, vaikka eihän kaiken järjen mukaan tuollaisessa matka-ajossa karstaa pitäisi edes muodostua kun kesäaikaankin motarilla kierrokset on 2500rpm ja lämmöt 90. Millä syklillä muilla prosessi käynnistyy? Vielä 30tkm sitten prosessi oli mielestäni 1000-1500km välein. Olen paahtanut motaria kierrokset 4000:ssa 15km pätkän useita kertoja auttaakseni polttoprosessia, mutta apu tuntuu olevan aina vain hyvin lyhytaikaista.
Viimesen viikon aikana on alkanut ilmenemään nykimistä, erityisesti kun motarilta saapuu kapunkiin, käynnistyy polttoprosessi jolloin auto käryää ja tehotkin katoavat osittain. Tämän huomasin erityisesti Kehällä ruuhkassa 1 ja 2 vaihteilla, auto nyki ihan reilusti. Ongelma kuitenkin poistuu hetkellisesti kun pääsi antamaan kunnolla kierroksia. Kylmänä auto ei nyi, yleensä liittynyt tohon polttoprosessiin nykiminen, mutta kyllä se eilen hieman nyki vaikka prosessi ei ollut käynnissäkään. Polttoprosessin aikana tuntuu kun auto ei saisi ilmaa, vastaus kaasuun tulee pienellä viiveellä ja kevyellä hypyllä, ihan kuin ilmaa pääsisi sisään ahtaasta paikasta hieman viiveellä.. Tätä yritetiin korjata vaihtamalla ilmansuodatin uuteen vaikka edellinenkään ei mikään vanha ollut..
Onko mitään muita vaihtoehtoja kuin tämä älyttömän hintainen DPF olisi tukossa/vaihtokunnossa? Vikakoodia ei ole vieläkään tullut nykimisestä huolimatta. Ja sensorithan mittaavat lämpötiloja ja paineita tossa DPF ympärillä, mutta ei mitään.
Pahoittelut sekavasta tekstistä ja olkaa ystävällisiä ja kysykää tarkentavia kysymyksiä jos jollain on motivaatiota antaa ideoita ongelmaani.
Kiittäen,
Misku
-04 w203 C 200cdi facelift
Re: w203 200cdi DPF regeneroi jatkuvasti
.
Hiukkassuodattimen puhdistamiseen tarkoitettu polttotapahtuma, regenerointi.
Käynnistyy "kahta reittä", jotka ovat toisistaan täysin erillisiä toimintoja.
Ensiksikin, täysin laskennallisin perustein.
Kun polttotapahtuma alkaa jonkun ohjelmallisen laskurin seurauksena, tällä tapahtumalla ei ole siis mitään merkitystä sen hiukkassuodattimen todellisen polttotarpeen kanssa, puhdistuspoltto alkaa, kun laskuri on "täyttynyt".
Laskennalliset poltot ei tule aivan joka päivä.
Niihin pitää kuitenkin useita satoja kilometrejä aina ajaa, kun niiden rooli on ikäänkuin varulta varmistaa systeemin toiminta.
Tällaisia laskuriportaita on useita, noin tuhannen km välein on sellainen suurempi porras ja noin 2500km välein tapahtuu poltto viimeistään väkisellä.
Mikäli edellisestä, normaalisti tulleesta, onnistuneesta polttotapahtumasta on riittävän vähän aikaa kulunut, laskennallinen poltto "ohitetaan".
Toiseksi.
Hiukkassuodattimen täyttymistä, pakokaasujen läpäisykykyä, vahtii eropaineanturi.
Tällä anturilla peilataan suodattimen todellista kuntoa.
Tämän anturin tiedon perusteella poltto tehdään.
Tämä on se tärkeämpi toimintatapa.
Jos polttotapahtuma tuntuu tihentyneen, mutta mitään herjaa, tai vikaa ei tule.
Voi kyseessä olla jo sellainen tila, jossa suodatin alkaa hiljalleen tukkeentumaan ja se todellakin tarvitsee tihentynyttä polttosykliä pysyäkseen toimintakuntoisena, mutta, kun mitään huomautuksia toiminnasta ei tule, pystyy järjestelmä vielä hoitelemaan tilanteen.
Tukkoisuus polttotapahtuman aikana johtuu siitä, että imusarjassa oleva ilmaläppä kuristaa moottorin sisään menevää ilman määrää, jotta pakokaasut saataisiin kuumenemaan riittävästi - eli kuuluu asiaan.
Sitten niihin mahdollisiin vikoihin.
Eropaineanturi voi olla viallinen, niitähän noista menee.
Silloin ecu näkee suodattimen eropaineen vääri ja sen tekemät päätelmätkin suodattimen tukkoisuudesta ovat vääriä.
Jokin mekaaninen vika, egr-venttiilissä, tai suuttimessa, ahtopainevuoto, tukos ilmanotossa, ahdinrikko ...
Aiheuttaa savutusta, jonka hiukkassuodatin pystyy vielä poistamaan, mutta sitä kuitenkin siellä on - aiheuttamassa kovasti lisäkuormitusta suodattimelle ja sitä kautta tihentynyttä polttotarvetta.
Tämä lopulta aiheuttaa suodattimen tukkeentumisen.
Suosittelisin selvityttämään tilanteen - paikassa jossa tunnetaan hiukkassuodattimen toiminnasta edes jotain.
Tarvittaessa hiukkassuodattimen saa sekä fyysillisesti, että ohjelmallisestikkin sieltä poikkeenkin.
Se on toinen tarina, siitä olen pitkät lorut kirjoitellut "ohjelmointi ja huijaus - topiikkiini".
Hiukkassuodattimen puhdistamiseen tarkoitettu polttotapahtuma, regenerointi.
Käynnistyy "kahta reittä", jotka ovat toisistaan täysin erillisiä toimintoja.
Ensiksikin, täysin laskennallisin perustein.
Kun polttotapahtuma alkaa jonkun ohjelmallisen laskurin seurauksena, tällä tapahtumalla ei ole siis mitään merkitystä sen hiukkassuodattimen todellisen polttotarpeen kanssa, puhdistuspoltto alkaa, kun laskuri on "täyttynyt".
Laskennalliset poltot ei tule aivan joka päivä.
Niihin pitää kuitenkin useita satoja kilometrejä aina ajaa, kun niiden rooli on ikäänkuin varulta varmistaa systeemin toiminta.
Tällaisia laskuriportaita on useita, noin tuhannen km välein on sellainen suurempi porras ja noin 2500km välein tapahtuu poltto viimeistään väkisellä.
Mikäli edellisestä, normaalisti tulleesta, onnistuneesta polttotapahtumasta on riittävän vähän aikaa kulunut, laskennallinen poltto "ohitetaan".
Toiseksi.
Hiukkassuodattimen täyttymistä, pakokaasujen läpäisykykyä, vahtii eropaineanturi.
Tällä anturilla peilataan suodattimen todellista kuntoa.
Tämän anturin tiedon perusteella poltto tehdään.
Tämä on se tärkeämpi toimintatapa.
Jos polttotapahtuma tuntuu tihentyneen, mutta mitään herjaa, tai vikaa ei tule.
Voi kyseessä olla jo sellainen tila, jossa suodatin alkaa hiljalleen tukkeentumaan ja se todellakin tarvitsee tihentynyttä polttosykliä pysyäkseen toimintakuntoisena, mutta, kun mitään huomautuksia toiminnasta ei tule, pystyy järjestelmä vielä hoitelemaan tilanteen.
Tukkoisuus polttotapahtuman aikana johtuu siitä, että imusarjassa oleva ilmaläppä kuristaa moottorin sisään menevää ilman määrää, jotta pakokaasut saataisiin kuumenemaan riittävästi - eli kuuluu asiaan.
Sitten niihin mahdollisiin vikoihin.
Eropaineanturi voi olla viallinen, niitähän noista menee.
Silloin ecu näkee suodattimen eropaineen vääri ja sen tekemät päätelmätkin suodattimen tukkoisuudesta ovat vääriä.
Jokin mekaaninen vika, egr-venttiilissä, tai suuttimessa, ahtopainevuoto, tukos ilmanotossa, ahdinrikko ...
Aiheuttaa savutusta, jonka hiukkassuodatin pystyy vielä poistamaan, mutta sitä kuitenkin siellä on - aiheuttamassa kovasti lisäkuormitusta suodattimelle ja sitä kautta tihentynyttä polttotarvetta.
Tämä lopulta aiheuttaa suodattimen tukkeentumisen.
Suosittelisin selvityttämään tilanteen - paikassa jossa tunnetaan hiukkassuodattimen toiminnasta edes jotain.
Tarvittaessa hiukkassuodattimen saa sekä fyysillisesti, että ohjelmallisestikkin sieltä poikkeenkin.
Se on toinen tarina, siitä olen pitkät lorut kirjoitellut "ohjelmointi ja huijaus - topiikkiini".
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w203 200cdi DPF regeneroi jatkuvasti
Tosiaan ensimäisenä kannatta pistää *:rin piuha kiinni ja tutkilla mitä siellä silloin tapahtuu,
sen jälkeen sitten jatko toimet tarpeen mukkaan, jatkuva poltelu kertoilee jonkun olevan pielessä
sen jälkeen sitten jatko toimet tarpeen mukkaan, jatkuva poltelu kertoilee jonkun olevan pielessä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w203 200cdi DPF regeneroi jatkuvasti
Nykiminen alkoi oikeastaan muutama päivä öljynvaihdon jälkeen. Siirryttiin Mobil 1 0W-40 --> Castrol 5W-35, voiko tällä olla jotain merkitystä? Castrollikin oli kyllä mersuun yhteensopiva. Lisäksi samalla puhdistettiin EGR ja vaihdettiin tosiaan ilmansuodatin. EGR oli aivan täynnä pikimäistä tavaraa, ja jostain syystä hetken puhdistuksen jälkeen autokin tuntui toimivan paremmin. Puhdistus tosin toteutettiin vain EGR, ei sen pidemmälle.
Saako ton eropaineanturin toimimattomuuten sitten selville Starilla? No, huomenna katellaan mitä se näyttää.
Kiitos kuitenkin Tuikulle kattavasta vastauksesta.
Saako ton eropaineanturin toimimattomuuten sitten selville Starilla? No, huomenna katellaan mitä se näyttää.
Kiitos kuitenkin Tuikulle kattavasta vastauksesta.
-04 w203 C 200cdi facelift
Re: w203 200cdi DPF regeneroi jatkuvasti
Kerronpa tähän hieman mitä on kuukauden aikana selvinnyt.
Ensinnäkin tuohon nykimiseen tultiin siihen tulokseen että tankin siirtopumppu, tai joku muu tasauspumppu tankkien välillä ei toimisi enää kunnolla jolloin tankin ollessa tyhjä nykimistä ilmenee. Pitänyt tankissa vähintään 1/4 naftaa ja nykimistä ei ole enää ilmennyt.
No sitten tähän jatkuvaan DPF regeneroimiseen sain apua CDI203, suuret kiitokset avusta jo tässä vaiheessa.
Tutkailtiin auton arvoja ja ne vaikuttivat ihan asiallisilta, mutta DPF taisi ilmoittaa olleensa Täynnä jossain vaiheessa vikakoodin muodossa ja siellä oli nytkin jonkun verran tavaraa joten *:lla polttoprosessi päälle. Siinäkin oli pieniä hankaluuksia kun ei meinannut lähteä käyntiin kun valitteli että katti ei päässyt tarvittaviin lämpöihin. Yrittäminen kuitenkin palkittiin ja polttoprosessi saatiin käyntiin.
Ohjearvo on että polttoprosessin jälkeen täyttöaste tulisi olla välillä 0-10, omani jäi lukuun 19. Jotainhan tämä kertoo että polttoprosessin jälkeenkin tavaraa jäi sisään, mutta toisen kerran jälkeen päästiin arvoon 0 ja ajettiin poltto vielä kolmannenkin kerran, ihan noin varmuuden vuoksi.
Autoni tosiaan suoritti polttoa 100-200km välein vaikka ajan moottoritietä 200km päivässä, itse se ei ole varmaan pitkään aikaan päässyt 0 arvoihin ja siellä on ollut jotain tiukkaa #%("#"# tukkimassa sitä. Nyt sitten seurailen mikä on polttoväli tästä eteenpäin kun pöntön pitäisi lähtökohtaisesti olla aivan tyhjä nyt. Kertoilen kokemuksia parin viikon päästä.
Autossa oli huomattava ero polton jälkeen, valittelin CDI203:lle että turbo ei ole toiminut kunnolla ja että auto on laiska. No onhan 200cdi laiska toki vakionakin, mutta omani tuntui olevan todella haluton ja turbo tuntui tulevan mukaan laiskasti vasta 2500rpm jälkeen. Nyt kuitenkin kun kuusen alta lähdin painelemaan kotiin niin tuntui että 200cdi olikin saanut tehonsa takasin, moottori tuntui vastaavan paremmin kaasuun, turbo tuntui toimivan selvästi paremmin ja moottorin äänimaailmakin oli muuttunut.
Nyt ei sitten auta kun pitää peukkuja että selvisi pienellä DPF:n manuaalisella avustuksella ja polttoväli pitenee, koska auto toimii nyt niin paljon paremmin että oikeen hymyilyttää. Lisäksi motiivina vielä sekin että jos auto nyt toimii niin softaa kyllä piristetään ja EGR poistetaan pelistä (jälkimmäinen jokatapauksessa).
Ensinnäkin tuohon nykimiseen tultiin siihen tulokseen että tankin siirtopumppu, tai joku muu tasauspumppu tankkien välillä ei toimisi enää kunnolla jolloin tankin ollessa tyhjä nykimistä ilmenee. Pitänyt tankissa vähintään 1/4 naftaa ja nykimistä ei ole enää ilmennyt.
No sitten tähän jatkuvaan DPF regeneroimiseen sain apua CDI203, suuret kiitokset avusta jo tässä vaiheessa.
Tutkailtiin auton arvoja ja ne vaikuttivat ihan asiallisilta, mutta DPF taisi ilmoittaa olleensa Täynnä jossain vaiheessa vikakoodin muodossa ja siellä oli nytkin jonkun verran tavaraa joten *:lla polttoprosessi päälle. Siinäkin oli pieniä hankaluuksia kun ei meinannut lähteä käyntiin kun valitteli että katti ei päässyt tarvittaviin lämpöihin. Yrittäminen kuitenkin palkittiin ja polttoprosessi saatiin käyntiin.

Ohjearvo on että polttoprosessin jälkeen täyttöaste tulisi olla välillä 0-10, omani jäi lukuun 19. Jotainhan tämä kertoo että polttoprosessin jälkeenkin tavaraa jäi sisään, mutta toisen kerran jälkeen päästiin arvoon 0 ja ajettiin poltto vielä kolmannenkin kerran, ihan noin varmuuden vuoksi.
Autoni tosiaan suoritti polttoa 100-200km välein vaikka ajan moottoritietä 200km päivässä, itse se ei ole varmaan pitkään aikaan päässyt 0 arvoihin ja siellä on ollut jotain tiukkaa #%("#"# tukkimassa sitä. Nyt sitten seurailen mikä on polttoväli tästä eteenpäin kun pöntön pitäisi lähtökohtaisesti olla aivan tyhjä nyt. Kertoilen kokemuksia parin viikon päästä.
Autossa oli huomattava ero polton jälkeen, valittelin CDI203:lle että turbo ei ole toiminut kunnolla ja että auto on laiska. No onhan 200cdi laiska toki vakionakin, mutta omani tuntui olevan todella haluton ja turbo tuntui tulevan mukaan laiskasti vasta 2500rpm jälkeen. Nyt kuitenkin kun kuusen alta lähdin painelemaan kotiin niin tuntui että 200cdi olikin saanut tehonsa takasin, moottori tuntui vastaavan paremmin kaasuun, turbo tuntui toimivan selvästi paremmin ja moottorin äänimaailmakin oli muuttunut.
Nyt ei sitten auta kun pitää peukkuja että selvisi pienellä DPF:n manuaalisella avustuksella ja polttoväli pitenee, koska auto toimii nyt niin paljon paremmin että oikeen hymyilyttää. Lisäksi motiivina vielä sekin että jos auto nyt toimii niin softaa kyllä piristetään ja EGR poistetaan pelistä (jälkimmäinen jokatapauksessa).
-04 w203 C 200cdi facelift
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w203 200cdi DPF regeneroi jatkuvasti
Hyvä että käynti kuusen alla auttoiMisku kirjoitti:Kerronpa tähän hieman mitä on kuukauden aikana selvinnyt.
Ensinnäkin tuohon nykimiseen tultiin siihen tulokseen että tankin siirtopumppu, tai joku muu tasauspumppu tankkien välillä ei toimisi enää kunnolla jolloin tankin ollessa tyhjä nykimistä ilmenee. Pitänyt tankissa vähintään 1/4 naftaa ja nykimistä ei ole enää ilmennyt.
No sitten tähän jatkuvaan DPF regeneroimiseen sain apua CDI203, suuret kiitokset avusta jo tässä vaiheessa.
Tutkailtiin auton arvoja ja ne vaikuttivat ihan asiallisilta, mutta DPF taisi ilmoittaa olleensa Täynnä jossain vaiheessa vikakoodin muodossa ja siellä oli nytkin jonkun verran tavaraa joten *:lla polttoprosessi päälle. Siinäkin oli pieniä hankaluuksia kun ei meinannut lähteä käyntiin kun valitteli että katti ei päässyt tarvittaviin lämpöihin. Yrittäminen kuitenkin palkittiin ja polttoprosessi saatiin käyntiin.![]()
Ohjearvo on että polttoprosessin jälkeen täyttöaste tulisi olla välillä 0-10, omani jäi lukuun 19. Jotainhan tämä kertoo että polttoprosessin jälkeenkin tavaraa jäi sisään, mutta toisen kerran jälkeen päästiin arvoon 0 ja ajettiin poltto vielä kolmannenkin kerran, ihan noin varmuuden vuoksi.
Autoni tosiaan suoritti polttoa 100-200km välein vaikka ajan moottoritietä 200km päivässä, itse se ei ole varmaan pitkään aikaan päässyt 0 arvoihin ja siellä on ollut jotain tiukkaa #%("#"# tukkimassa sitä. Nyt sitten seurailen mikä on polttoväli tästä eteenpäin kun pöntön pitäisi lähtökohtaisesti olla aivan tyhjä nyt. Kertoilen kokemuksia parin viikon päästä.
Autossa oli huomattava ero polton jälkeen, valittelin CDI203:lle että turbo ei ole toiminut kunnolla ja että auto on laiska. No onhan 200cdi laiska toki vakionakin, mutta omani tuntui olevan todella haluton ja turbo tuntui tulevan mukaan laiskasti vasta 2500rpm jälkeen. Nyt kuitenkin kun kuusen alta lähdin painelemaan kotiin niin tuntui että 200cdi olikin saanut tehonsa takasin, moottori tuntui vastaavan paremmin kaasuun, turbo tuntui toimivan selvästi paremmin ja moottorin äänimaailmakin oli muuttunut.
Nyt ei sitten auta kun pitää peukkuja että selvisi pienellä DPF:n manuaalisella avustuksella ja polttoväli pitenee, koska auto toimii nyt niin paljon paremmin että oikeen hymyilyttää. Lisäksi motiivina vielä sekin että jos auto nyt toimii niin softaa kyllä piristetään ja EGR poistetaan pelistä (jälkimmäinen jokatapauksessa).

polton päälle saantiin sai tosiaan hiukan... käytää muita konsteja kuin yleensä
(teidossa pari vastaavan tapausta mihin ovat veh*** vaihtaneet turbon jaa pönikän... )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w203 200cdi DPF regeneroi jatkuvasti
.
No, siellä hiukkaspöntössä ei ole mitään jäännös tuhka-arvoa mittaavaa anturia.
Sillekkin on vaan laskuri ohjelmassa, se on siis ihan vaan hatusta tempaistu arvo, laskennallinen.
Samoin sen poistuminen, tai vähentyminen riippuu laskennallisista tekijöistä.
Staari ilmoittaa eeprommiin ohjelman kertomaa lukua, tietyillä toimenpiteillä se myös pystyy sitä manipuloimaankin.
Vaikkapa "uuden hiukkassuodattimen adaptaatio" on tällainen, nollaava toimenpide.
Hyvä, että auto tuntuu paremmalta.
Kannattaisikko sitten selvittää, että miksi se moottori pääsee tilanteeseen, jossa se alkaakin täyttämään, eikä tyhjentämään sitä hiukkassuodatinta ?
Vaikkapa sen pakokaasujen lämpötila-anturin toimimattomuus aiheuttaa jatkuvan savutustilanteen, jonka voi helposti tulkita esim regeneroinniksi, vaikkei se sitä ole, vaan se savu tulee jälkipoltoista, joilla pakokaasujen lämpötilaa pyritään nostamaan hiukkassuodattimelle sopivaksi.
Oikeasti, liian tiheästä ja liian harvasta regeneroinnista tulee herja.
Ja samoin, riittämättömästä ja epäonnistuneesta regeneroinnista.
No, siellä hiukkaspöntössä ei ole mitään jäännös tuhka-arvoa mittaavaa anturia.
Sillekkin on vaan laskuri ohjelmassa, se on siis ihan vaan hatusta tempaistu arvo, laskennallinen.
Samoin sen poistuminen, tai vähentyminen riippuu laskennallisista tekijöistä.
Staari ilmoittaa eeprommiin ohjelman kertomaa lukua, tietyillä toimenpiteillä se myös pystyy sitä manipuloimaankin.
Vaikkapa "uuden hiukkassuodattimen adaptaatio" on tällainen, nollaava toimenpide.
Hyvä, että auto tuntuu paremmalta.
Kannattaisikko sitten selvittää, että miksi se moottori pääsee tilanteeseen, jossa se alkaakin täyttämään, eikä tyhjentämään sitä hiukkassuodatinta ?
Vaikkapa sen pakokaasujen lämpötila-anturin toimimattomuus aiheuttaa jatkuvan savutustilanteen, jonka voi helposti tulkita esim regeneroinniksi, vaikkei se sitä ole, vaan se savu tulee jälkipoltoista, joilla pakokaasujen lämpötilaa pyritään nostamaan hiukkassuodattimelle sopivaksi.
Oikeasti, liian tiheästä ja liian harvasta regeneroinnista tulee herja.
Ja samoin, riittämättömästä ja epäonnistuneesta regeneroinnista.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w203 200cdi DPF regeneroi jatkuvasti
Viimeisin regenerointihan näkyy onneksi *:rila ja erotuu sitä kautta lämmitys poltosta,
Pelkään laskenttan perustuu ne arvot tuhkan määrästä,
onneksi sitä voi tutkia muutenkin onko se tukossa vai ei
ja anturien kuntoakin onneksi pystyy tutkimaan,
E: jäi pois pähkäilty syy tukketumiselle aluksi anturi vikkaa epäilty,
taanoin tukossa ollut EGR/joskus ilmeisesti käyteety pönikälle sopimatonta öljyä
Pelkään laskenttan perustuu ne arvot tuhkan määrästä,
onneksi sitä voi tutkia muutenkin onko se tukossa vai ei
ja anturien kuntoakin onneksi pystyy tutkimaan,
E: jäi pois pähkäilty syy tukketumiselle aluksi anturi vikkaa epäilty,
taanoin tukossa ollut EGR/joskus ilmeisesti käyteety pönikälle sopimatonta öljyä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w203 200cdi DPF regeneroi jatkuvasti
Aivan, eli todellisuudessa bönthössä voi olla vieläkin runsaasti kamaa 0 arvosta huolimatta, jees jees. Hoidatan ton anturin ens viikolla kuntoon jos se on sellanen johto/anturi että sitä saa jostain hyllystä Helsingissä.
EGR sisälsi siis pikimäistä liisteriä/siirappia, ei niinkään jauhemaista kuivaa tavaraa. Saksan öljyistä on vaikea sanoa, mutta Suomessa ollessa on kyllä tarjottu oikeita öljyjä, mutta johtuuko toi "märkä" tavara siitä niin en tiedä. Jos sitä on DPF sisuksissa niin ei ihme jos ei meinaa irrota tai että siihen tarttuisi paljon muutakin kuin DPF kuuluvaa partikkelia. Suomessa ollessa tosiaan nyt 40tkm ja 4 öljynvaihtoa.
Teen tässä nyt päiväkirjaa poltoista, pistän ens viikon loppupuolella polttovälit. Ensimmäinen jo listalla..
EGR sisälsi siis pikimäistä liisteriä/siirappia, ei niinkään jauhemaista kuivaa tavaraa. Saksan öljyistä on vaikea sanoa, mutta Suomessa ollessa on kyllä tarjottu oikeita öljyjä, mutta johtuuko toi "märkä" tavara siitä niin en tiedä. Jos sitä on DPF sisuksissa niin ei ihme jos ei meinaa irrota tai että siihen tarttuisi paljon muutakin kuin DPF kuuluvaa partikkelia. Suomessa ollessa tosiaan nyt 40tkm ja 4 öljynvaihtoa.
Teen tässä nyt päiväkirjaa poltoista, pistän ens viikon loppupuolella polttovälit. Ensimmäinen jo listalla..

-04 w203 C 200cdi facelift
Re: w203 200cdi DPF regeneroi jatkuvasti
Ja sitten sitä statistiikkaa. Ajo sisältää siis 90% moottoritietä välillä Lahti - Helsinki, kierrokset 2500rpm. Oletusarvoisesti siis ihanteellista ajoa dieselille.
Lähtö-km: 210500
Tällä kilometriluvulla siis tehtiin DPF regenerointi manuaalisesti käynnistäen kolmesti Starilla ja auto toimi kuin uusi. Sitä iloa ei kuitenkaan sitten riittänyt..
Kerta 1: 10730 = 230km
Kerta2: 10870 = 140km
Kerta3: 11030 = 160km
Kerta4: 11150 = 120km
Kerta5: 11310 = 160km
Kerta6: 11480 = 170km
Kerta7: 11700 = 220km
Kerta8: 11890 = 190km
Kerta9: 12030 = 140km
Kerta10: 12140 = 110km
Kerta11: 12250 = 110km
Yhteensä siis 11 regenerointia 1750km aikana, mikä on 159km keskiarvoltaan. Keskivaiheen nousulle en osaa selittää syytä, ajo on pysynyt vakiona pitkin "testikauden"..
Mahdollisia syitä nyt sitten pakokaasun lämpötila-anturi mitä ei ole vieläkään vaihdettu kesälomien häiritessä aikatauluja, EGR:n syötää ylimäärästä kuraa jatkuvasti, joskus käytetty väärää öljyä koska esim EGR kun puhdistettiin niin oli tuhkamaisen aineen sijaan lähempänä liisteriä, tai sitten DPF on tiensä päässä mahdollisesti myös johtuen väärästä öljystä.
Lisäksi hehkuvalo syttyi mutta ei luulisi tähän niin paljon vaikuttavan, onneksi ei ole niin kallis huolto mitä w204 olisi!
Seuraavia toimenpiteitä on nyt tarkastaa/vaihtaa toi pakokaasu-anturi, ja sitten ehkä kokeilla poistaa EGR pelistä softamuutoksella. DPF en uskalla lähteä vaihtamaan kun aiheuttaja voi tosiaan olla joku muukin kuin se.
Jos jotain muita ideoita jo tässä vaiheessa mitä kannattaa selvittää ennen noiden kalliimpien osien uudistamista niin otetaan taas vastaan.
Lähtö-km: 210500
Tällä kilometriluvulla siis tehtiin DPF regenerointi manuaalisesti käynnistäen kolmesti Starilla ja auto toimi kuin uusi. Sitä iloa ei kuitenkaan sitten riittänyt..
Kerta 1: 10730 = 230km
Kerta2: 10870 = 140km
Kerta3: 11030 = 160km
Kerta4: 11150 = 120km
Kerta5: 11310 = 160km
Kerta6: 11480 = 170km
Kerta7: 11700 = 220km
Kerta8: 11890 = 190km
Kerta9: 12030 = 140km
Kerta10: 12140 = 110km
Kerta11: 12250 = 110km
Yhteensä siis 11 regenerointia 1750km aikana, mikä on 159km keskiarvoltaan. Keskivaiheen nousulle en osaa selittää syytä, ajo on pysynyt vakiona pitkin "testikauden"..
Mahdollisia syitä nyt sitten pakokaasun lämpötila-anturi mitä ei ole vieläkään vaihdettu kesälomien häiritessä aikatauluja, EGR:n syötää ylimäärästä kuraa jatkuvasti, joskus käytetty väärää öljyä koska esim EGR kun puhdistettiin niin oli tuhkamaisen aineen sijaan lähempänä liisteriä, tai sitten DPF on tiensä päässä mahdollisesti myös johtuen väärästä öljystä.
Lisäksi hehkuvalo syttyi mutta ei luulisi tähän niin paljon vaikuttavan, onneksi ei ole niin kallis huolto mitä w204 olisi!
Seuraavia toimenpiteitä on nyt tarkastaa/vaihtaa toi pakokaasu-anturi, ja sitten ehkä kokeilla poistaa EGR pelistä softamuutoksella. DPF en uskalla lähteä vaihtamaan kun aiheuttaja voi tosiaan olla joku muukin kuin se.
Jos jotain muita ideoita jo tässä vaiheessa mitä kannattaa selvittää ennen noiden kalliimpien osien uudistamista niin otetaan taas vastaan.
-04 w203 C 200cdi facelift
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w203 200cdi DPF regeneroi jatkuvasti
Vatti sitten sitä tarkempaa tutkailu... Mistä oli juttua
Ja lämpö anturia
Ja lämpö anturia
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w203 200cdi DPF regeneroi jatkuvasti
.
Tuohon ei muu auta, kuin hiukkassuodattimen uusiminen, tai poistaminen.
Lämpötila-anturi on pelkkää statistiikkaa enää, senkin saa ohjelmasta vaikka poikkeen, jos haluaa, voi jättää pistokkeeenkin irti, niin se ecu "näkee" pakokaasut ~1000 asteisina ja saattaa alkaa laskemaan sitä kuvitteellista tuhka-arvoa alaspäin, niin kummallista se on.
Suosittelen ohjelmanmuutosta ja suodattimen poistoa tässä tapauksessa, nyt autossa oleva suodatin on tuhoutunut.
Polttokaan ei saa niitä suodattimen reikiä, kun sen verran auki, että vikatilaa ei tule, mutta jo minimikilometrirajan jälkeen käytännössä, varmaan ensimmäisen kunnollisen kiihdytyksen jälkeen paine-eroanturi vaatii uutta polttoa.
Tuohon ei muu auta, kuin hiukkassuodattimen uusiminen, tai poistaminen.
Lämpötila-anturi on pelkkää statistiikkaa enää, senkin saa ohjelmasta vaikka poikkeen, jos haluaa, voi jättää pistokkeeenkin irti, niin se ecu "näkee" pakokaasut ~1000 asteisina ja saattaa alkaa laskemaan sitä kuvitteellista tuhka-arvoa alaspäin, niin kummallista se on.
Suosittelen ohjelmanmuutosta ja suodattimen poistoa tässä tapauksessa, nyt autossa oleva suodatin on tuhoutunut.
Polttokaan ei saa niitä suodattimen reikiä, kun sen verran auki, että vikatilaa ei tule, mutta jo minimikilometrirajan jälkeen käytännössä, varmaan ensimmäisen kunnollisen kiihdytyksen jälkeen paine-eroanturi vaatii uutta polttoa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: w203 200cdi DPF regeneroi jatkuvasti
Mistä tämän hiukkaspöntön puhdistuspolton alkamisen huomaa?
Olen ajanut omalla autolla nyt jotain 13tkm ja kertaakaan en ole
havainnut, milloin pönttö poltetaan puhtaaksi.
Ei savua, käryä enkä ole huomannu muutosta auton käytöksessä.
Ja kyllä siellä se pönttö varmasti käytössä on, koska yhtään ei savua
täyskiihdytyksen yhteydessä tule ja pakoputken päät on puhtaat.
Mitäs mahtaisi auttaa hiukkaspöntön vesipesu, jota jotkut on tehnyt.
Olen ajanut omalla autolla nyt jotain 13tkm ja kertaakaan en ole
havainnut, milloin pönttö poltetaan puhtaaksi.
Ei savua, käryä enkä ole huomannu muutosta auton käytöksessä.
Ja kyllä siellä se pönttö varmasti käytössä on, koska yhtään ei savua
täyskiihdytyksen yhteydessä tule ja pakoputken päät on puhtaat.
Mitäs mahtaisi auttaa hiukkaspöntön vesipesu, jota jotkut on tehnyt.
S211 320 CDI -06 facelift + star
Re: w203 200cdi DPF regeneroi jatkuvasti
Paristakin asiasta huomaa, esim tasaisessa moottoritievauhdissa keskikulutuslaskuri lähtee nopeaan nousuun ja sitten kun kokeilee laskea kierrokset n.1500rpm niin moottorista lähtee todella kumea ääni ja auto ei vastaa kaasuun. Ei sitä tosiaan huomaa muusta vakkari päällä kuin tosta kulutuksen noususta. Noin 5-10min jälkeen auto on taas "normaali"..Harba kirjoitti:Mistä tämän hiukkaspöntön puhdistuspolton alkamisen huomaa?
Olen ajanut omalla autolla nyt jotain 13tkm ja kertaakaan en ole
havainnut, milloin pönttö poltetaan puhtaaksi.
Ei savua, käryä enkä ole huomannu muutosta auton käytöksessä.
Ja kyllä siellä se pönttö varmasti käytössä on, koska yhtään ei savua
täyskiihdytyksen yhteydessä tule ja pakoputken päät on puhtaat.
Mitäs mahtaisi auttaa hiukkaspöntön vesipesu, jota jotkut on tehnyt.
Jos kaupungissa pärähtää päälle ja on valoissa niin karstan hajut tulee kyllä sisälle asti välillä, myöskin jos ikkunat on kiinni. Myöskin jos pysäyttää auton polton aikana niin voi mennä ihastelemaan savuavaa putkea.
En tiiä vesipesusta niin, voishan sitäkin kokeilla. Motivoivaa vaihtaa kyllä totakin osaa jos aiheuttaja löytyy jostain muualta.
-04 w203 C 200cdi facelift
Re: w203 200cdi DPF regeneroi jatkuvasti
Ok, oma ajo on maantiepainoitteista, joten polttokäryt jäänyt suureksi osaksi varmaan perässä ajavienParistakin asiasta huomaa, esim tasaisessa moottoritievauhdissa keskikulutuslaskuri lähtee nopeaan nousuun ja sitten kun kokeilee laskea kierrokset n.1500rpm niin moottorista lähtee todella kumea ääni ja auto ei vastaa kaasuun. Ei sitä tosiaan huomaa muusta vakkari päällä kuin tosta kulutuksen noususta. Noin 5-10min jälkeen auto on taas "normaali"..
Jos kaupungissa pärähtää päälle ja on valoissa niin karstan hajut tulee kyllä sisälle asti välillä, myöskin jos ikkunat on kiinni. Myöskin jos pysäyttää auton polton aikana niin voi mennä ihastelemaan savuavaa putkea.
iloksi.
Olikos se niin, että uusi pönttö maksaa about 2500€. Varmaan kannattaa kokeilla tai vaihtaa halvemmat
vaihtoehdot ensin. Tai tehdä niinkuin tuikku sanoo ja pönttö pois.
Viimeksi muokannut Harba, Ke 04.07.2012 13:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211 320 CDI -06 facelift + star
Re: w203 200cdi DPF regeneroi jatkuvasti
Kaupungissa kulutus nousee hätäisesti kympin nurkille maantiellä 8,5 paikkeille. Automaatti tyrkkää tupaan tosi hanakasti isointa vaihdetta, alaväännöt kateissa ja pörisevä käyntiääni. Pakoputken kannatikumit sattaa myös alkaa haiskahtamaan, kun koko hormi on tulikuuma. Siitä suodattimen poistosta; ei välttämättä oo sitten ihan heittämällä kuntoon tyyppinen juttu.Mistä tämän hiukkaspöntön puhdistuspolton alkamisen huomaa?
Olen ajanut omalla autolla nyt jotain 13tkm ja kertaakaan en ole
havainnut, milloin pönttö poltetaan puhtaaksi.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Re: w203 200cdi DPF regeneroi jatkuvasti
Joo niihä se Tuikku tais jossain tuolla mainita että ei aina lähde kivuttomasti pois vaikka olis softastakin ottavinaa pois sen.. Rahaa palaa, mutta tieshän sen kun autoilemaan taas alkoi. Mitähän tossa pesussa sais käyttää aineita. Ei se möhnä sieltä voi kyllä vaan vedellä lähteä.
-04 w203 C 200cdi facelift
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w203 200cdi DPF regeneroi jatkuvasti
Tosiaan pöntön poisto on oikeestaan viimeinen konstiMisku kirjoitti:Joo niihä se Tuikku tais jossain tuolla mainita että ei aina lähde kivuttomasti pois vaikka olis softastakin ottavinaa pois sen.. Rahaa palaa, mutta tieshän sen kun autoilemaan taas alkoi. Mitähän tossa pesussa sais käyttää aineita. Ei se möhnä sieltä voi kyllä vaan vedellä lähteä.
(sen muutoksen ohjelamasta poiston 100% prosentista
onnistumista kun ei kukaan voi luvatta, syistää siihen puhuttiin sillon)
Pesuun liuotin ainetta "lensitil"
Kuivaus vaikka kaasu pilleillä (se kun sitä lämpöä hiukan tarvitsee että sinne ei jää mitään)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w203 200cdi DPF regeneroi jatkuvasti
DPF on nyt poistettu pelistä fyysisesti ja softallisesti, samoin EGR softasta pois.
Sellainen huomio DPF että ei se paljon puhtaammalta ois voinu näyttää kun sitä paskaks pisti ja pääs kattomaan valoa vasten reikiä. Vika oli siis jossain muualla. Eihän se järkevältä tuntunut pistää toimivaa hajalle, mutta auto on nyt pelannut hyvin 500km ja ongelmia ei ole ilmennyt, joten olen tyytyväinen. Lisäksi kulutus tippui ainakin ajotietokoneen mukaan selvästi, kuhan alan ravaamaan taas työmatkaa niin tulee selville totuus.
Ainoa mistä olen huolissani tietämättömyyttäni on turbon ääni nykyisellään. Ääntäminen siis alkoi softan päivityksen jälkeen, eli ennen kuin DPF oli poistettu fyysisesti. Tyhjäkäynnillä kierrosten lisääminen ei aiheuta normaalista poikkeavaa ääntä, mutta kun ajaessa kierrokset ovat 1800-1900, alkaa selvästi erottuva hurina joka jatkuu..no nyt kun kirjoitan niin mietin että enpä ole kiinnittänyt huomiota mihin asti jatkuu, ainakin vajaaseen 3000, huomenna sitten selviää ylikinkö. On siis niin selvä ääni että siihen kiinnitti huomiota myös henkilöt jotka eivät ole autoni läheisyydessä 2,5h vuorokaudessa.
Samaan malliin yksilöni edelleen viheltää kiihdyttäessä, ja varsinkin kierrosten laskiessa, tästä en jaksa enää olla huolissani.
Kokemuksia?
Ja, kiitos jälleen CDI203:lle, kuusen alla on ilo käydä kun hyvän palvelun lisäksi on mukavaa juttuseuraa ja saa vastauksia tyhmiinkin kysymyksiin.
Sellainen huomio DPF että ei se paljon puhtaammalta ois voinu näyttää kun sitä paskaks pisti ja pääs kattomaan valoa vasten reikiä. Vika oli siis jossain muualla. Eihän se järkevältä tuntunut pistää toimivaa hajalle, mutta auto on nyt pelannut hyvin 500km ja ongelmia ei ole ilmennyt, joten olen tyytyväinen. Lisäksi kulutus tippui ainakin ajotietokoneen mukaan selvästi, kuhan alan ravaamaan taas työmatkaa niin tulee selville totuus.

Ainoa mistä olen huolissani tietämättömyyttäni on turbon ääni nykyisellään. Ääntäminen siis alkoi softan päivityksen jälkeen, eli ennen kuin DPF oli poistettu fyysisesti. Tyhjäkäynnillä kierrosten lisääminen ei aiheuta normaalista poikkeavaa ääntä, mutta kun ajaessa kierrokset ovat 1800-1900, alkaa selvästi erottuva hurina joka jatkuu..no nyt kun kirjoitan niin mietin että enpä ole kiinnittänyt huomiota mihin asti jatkuu, ainakin vajaaseen 3000, huomenna sitten selviää ylikinkö. On siis niin selvä ääni että siihen kiinnitti huomiota myös henkilöt jotka eivät ole autoni läheisyydessä 2,5h vuorokaudessa.
Samaan malliin yksilöni edelleen viheltää kiihdyttäessä, ja varsinkin kierrosten laskiessa, tästä en jaksa enää olla huolissani.
Kokemuksia?
Ja, kiitos jälleen CDI203:lle, kuusen alla on ilo käydä kun hyvän palvelun lisäksi on mukavaa juttuseuraa ja saa vastauksia tyhmiinkin kysymyksiin.

-04 w203 C 200cdi facelift
Re: w203 200cdi DPF regeneroi jatkuvasti
No, se ääni katoaa moottorin pauhaamiseen noilla 3000 hujakoilla. Luulin myös että autoni jättäisi nyt mustan pölläytyksen taakseen DPF poiston jälkeen, mutta en taakse katsoessani näe kyllä yhtään mitään, hyvä kai niin!Misku kirjoitti: Ainoa mistä olen huolissani tietämättömyyttäni on turbon ääni nykyisellään. Ääntäminen siis alkoi softan päivityksen jälkeen, eli ennen kuin DPF oli poistettu fyysisesti. Tyhjäkäynnillä kierrosten lisääminen ei aiheuta normaalista poikkeavaa ääntä, mutta kun ajaessa kierrokset ovat 1800-1900, alkaa selvästi erottuva hurina joka jatkuu..no nyt kun kirjoitan niin mietin että enpä ole kiinnittänyt huomiota mihin asti jatkuu, ainakin vajaaseen 3000, huomenna sitten selviää ylikinkö. On siis niin selvä ääni että siihen kiinnitti huomiota myös henkilöt jotka eivät ole autoni läheisyydessä 2,5h vuorokaudessa.
-04 w203 C 200cdi facelift