W124 "pomppii"
-
- Vakiokalustoa
- Viesti:
W124 "pomppii"
W124 200E:ssa pomppii (lievästi) takapää, mielestäni vielä oikea takapää aivan kuin auto nykisi. Ilmiö häviää tai sitä ei huomaa suurilla nopeuksilla. Olen miettinyt mahdollisia syitä: renkaiden epätasapaino, jarrut, renkasvika...Onko takapyörän ripustuksen/kulman säädössä jokin, joka voisi vaikuttaa tähän?
-
- Vakiokalustoa
Re: W124 "pomppii"
Lainataanpa tätä topikkia.
Mulla auto tekee samaa, eli pomppii hiljaisella vauhdilla. Vähän kun ois kengurua tankissa. Suuremmalla nopeudella pomppiminen häviää.
Renkaat on ihan hyvässä pinnassa, niin en usko että ois niissä vika ja auto on W124 200D.
Mulla auto tekee samaa, eli pomppii hiljaisella vauhdilla. Vähän kun ois kengurua tankissa. Suuremmalla nopeudella pomppiminen häviää.
Renkaat on ihan hyvässä pinnassa, niin en usko että ois niissä vika ja auto on W124 200D.
Ja yx vaihtoehto on se että vanteen keskireikä on liian iso sillä seurauksella että vanne ei ole keskellä napaa. Rengas/vanneongelmat näkyy kyllä tasapainokoneessa niinkuin edellä jo mainittiinkin.
Lankun etunapa taitaa kyllä olla se pahempi? Omassa ainakin etunavan "keskireiän keskitin" on sorvattu yläpäästä kartioksi ilmeisesti renkaan asennusta helpottamaan
Nyt nuo 8 reiät on aavistuksen väljät etunapaan ja taakse välyksettömät. Huomaa kun laittaa renkaan paikalleen ilman pultteja ja liikuttaa rengasta ylä ala suunassa. Vanteet on orkkikset mersun vanteet mutta ei lankkuun. Olisko väykkyyn tarkoitetut? No nyt ne saa pyöriä lankun alla.
Ei nuo hypitä mutta ajattelin kuitenkin vielä laittaa etunapoihin renkaankeskittimiin metalliteippiä jotta välys poistuu ja vetäisen sit pultit kiinni.
Lankun etunapa taitaa kyllä olla se pahempi? Omassa ainakin etunavan "keskireiän keskitin" on sorvattu yläpäästä kartioksi ilmeisesti renkaan asennusta helpottamaan

Ei nuo hypitä mutta ajattelin kuitenkin vielä laittaa etunapoihin renkaankeskittimiin metalliteippiä jotta välys poistuu ja vetäisen sit pultit kiinni.
Kyllä se vika oli näköjään renkaissa. Laitoin uuet renkaat taakse, nii loppu pomppiminen.