Vakiona löytyy sportline alusta, mutta nyt on hr -40mm jouset alla. Edessä 4 ja takana 3 kumit. Pitää kattoo miten tuo asettuu kun saa vanteet renkaiten kanssa alle, pitääkö tuota viellä tontittaa.
Sanokaas kun osassa 124 etupuskureissa on nuo kormi listat ja osissa ei? Onko tämä jokun vuosimalli vai varustelutaso kysymys.
Sitten etupuskurin ja etulokarin väli. Kuuluuko siihen joku tiiviste?
Mr300 kirjoitti:Ilmankos tuo puskurin ja lokarin väli tuntu jotenki julmetun isolta. Olisko kellään viellä vastaus tuohon kromilista kyssäriin?
Edit: Kuuluuko tuohon etu-umpion alla olevaan peltikäikäleeseen kanssa tuommoinen tiiviste?
Etu umpion ja sen käikäleen väliin kuuluu tiiviste samanlainen kun puskurin ja loksun väliin. (ei pääse paska sisälle niin helposti)
Omassa on kromitlistat puskurissa edessä ja takana.
Malli on sportline CE 300-24 ja -90 (orkkis päälle päin).
Sitä en tiedä sanoo että onko se sportin oma varuste juttu toi kromilista?
Viisaammat vastaa...
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Sanokaas missä vika. kovan kiihdytyksen jälkeen tuntuu että auto alkaa käymään rikkaalla?? (oletan). Moottori jarrutuksessa paukuttaa putkessa kokoajan ja jotenki tuntuu tyhjäkäyntikin olevan isommalla. Kun auton sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin ei ongelmia, kunnes taas tekee kovan kiihdytyksen.
Vaikuttaako lambda seoksiin tässä Ke-jetissä?
Lisätietona mulla on pakoputkessa isohko reikä joten vuotaa katin jälkeen. ja kattikin voi olla paskana (lue, on paskana). Autoon on nyt tulossa uusi putkisto. kannattaako nyt sit samalla vaihtaa lambda?
Edit: niin ja sanokaas missä on normi lämmöt lämpimänä kesäpäivänä?
Kannattaa vaihtaa lamda samalla, koska sitten v*tuttaa jos on lamda paskana ja laittaa uuden katin joka menee myös paskaksi... Lämmöt pyörii omassa 24-venasessa jossain 90 tietämillä lämpimillä keleillä, paitsi kaupunkiajossa saattaa välillä nousta lähemmäksi 100 astetta. Tosin tuossa 100 asteen kieppeillä lähtee sähköflektit päälle ja lämmöt laskee sen jälkeen suht nopeesti.
kl-varaosista ajattelin tuon lambdan hommata.Suhina kuuluu suurin piirteen mittariston kohdalta. Mulla on ollut kuskin ovi irti, mutta olen kyllä laittannut kaikki letkut kiinni huolella. Umpiotkin on ollut irti, mutta nekin on nyt paikoillaan.
Edit:
Tänää pääs pitkästä aikaa taas pulaamaan. Vaihoin kaikki osat jarruosat uusiin ja maalasin satulat hopealla vasaralakalla. Aloitin myös vanteiden hiomisen. Muutamassa vanteessa aika julmat kanttari ihottumat. Nekin sai häviämään aikahyvin viilalla. Tänään pitäisi maalata nuo vanteet. Laitan kuvia kun saan kameran käsiini.
Sanokaas mikä helv.. on ku ei takajarrut ilmaannu.
Etujarrut sain ilmattua onglemitta. Sitten takajarrujen kimppuun. Ekaksi kuskin puolen takajarrun kimppuun. Aluks neste liikkuu ja tulee ilmakuplia. Sitten se räkäsee ja tulee pelkkää ilmaa. Sen jälkeen ei ole liikkunnut mitään vaikka kuinka vatkaisi jarrupoljinta. Ei häviä nesti säiliöstä ja satulan ilmausnipasta ei tule mitään Sama apparin puolella takajarrussa?
Mr300 kirjoitti:kl-varaosista ajattelin tuon lambdan hommata.Suhina kuuluu suurin piirteen mittariston kohdalta. Mulla on ollut kuskin ovi irti, mutta olen kyllä laittannut kaikki letkut kiinni huolella. Umpiotkin on ollut irti, mutta nekin on nyt paikoillaan.
Mahtaisiko olla economy-mittarin alipaineletku irti/katkipoikki? Muutamasta autosta, mitä olen korjaillut, kojetaulun suhinat on ollut tuon economymittarin syytä
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Kyttis- kirjoitti:sulla on takajarrujen säiliön puoli tyhjänä:D tai veikkaisin ainaki....
Ookei. luulin että etu ja takajarrut on samassa säiliössä. Mistäs tuo takajarrun säiliö täytetään. Jos vika ei ole isompi niin sehän olisi vaan hyvä
Kakemake kirjoitti:
Mr300 kirjoitti:kl-varaosista ajattelin tuon lambdan hommata.Suhina kuuluu suurin piirteen mittariston kohdalta. Mulla on ollut kuskin ovi irti, mutta olen kyllä laittannut kaikki letkut kiinni huolella. Umpiotkin on ollut irti, mutta nekin on nyt paikoillaan.
Mahtaisiko olla economy-mittarin alipaineletku irti/katkipoikki? Muutamasta autosta, mitä olen korjaillut, kojetaulun suhinat on ollut tuon economymittarin syytä
Mitäs kun ei ole tuota economy mittarii mittaristossa? onko siellä silti "optio" sille. jos vaikka olisi alipaineletku hajonnut sieltä.
Tuli hiottua nuo AMG Aero1:t ja maalattua edestä ja takaa. Väriksi tuli mersun kartasta 040. Motonetistä tuli haettua vesihiomapaperia 1500 asti ja sitten hiomatahnat. Pääsee ens vkl. kiilottamaan lipat.
Vanteissa oli aika rutkaasti kanttari ihottumaa, mutta ne sai aikas hyvin hävitettyä viilalla. Jos haluaisi virheettömät niin pitäisi sorvissa pyöräyttää.
Nyt täytyy tunnustaa etten osaa sanoa, kaikissa mitä olen purkanut on ollut se economymittari. Mutta asia kannattaa tarkistaa, eipä tuo ole kuin 15 minuutin operaatio ottaa mittaristo irti. Itse oon aina purkanut mittariston sillain pois että kuskin jalkotilan yläpuolelta se muovilirpake pois, sitten pyöritellyt sitä kautta mittarinvaijerin irti ja sen jälkeen vetänyt mittariston ulos kolostaan.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Juu ei niistä kumitulpista,vaan ihan normi täyttöaukosta jarrunesteet säilöön!Takapiiriä ilmattessa pitäisi vaan muistaa pitää jarruneste säilö piripinnassa kokoajan..Silloin kun lisätään jarrunestettä,niin jarrunesteen pitäisi päästä säilön välilevyn taakse takapiirin osaan,se välilevy näkyy juuri ja juuri täyttöaukosta jos nestepinta vähääkään alhaalla.
Ps.kun näytät vaikuttavan Espoossa,niin soittele vaika voin vaikka käydä vilkaisemassa projektiasi!?
T.Jaakko.P 050 3080769
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
jaakko.putkisaari kirjoitti:Juu ei niistä kumitulpista,vaan ihan normi täyttöaukosta jarrunesteet säilöön!Takapiiriä ilmattessa pitäisi vaan muistaa pitää jarruneste säilö piripinnassa kokoajan..Silloin kun lisätään jarrunestettä,niin jarrunesteen pitäisi päästä säilön välilevyn taakse takapiirin osaan,se välilevy näkyy juuri ja juuri täyttöaukosta jos nestepinta vähääkään alhaalla.
Ps.kun näytät vaikuttavan Espoossa,niin soittele vaika voin vaikka käydä vilkaisemassa projektiasi!?
T.Jaakko.P 050 3080769
juujuu. No mulla oli nestetaso min ja max puolessavälis. Elikkäs on varmaan tuo takajarrujen säiliö tyhjä. Auto on Mäntsälässä tallilla ja meen taas vkl taistelee sen kanssa. Jos tulee ongelmia niin soittelen ja jos on kiinostusta ajella sinnepäin niin kiitos Mutta enköhä mä selviydy nyt.
Mitäs sanotte eteen 215/45 8/17 ET28 Ja taakse 235/40 8/17 ET28 Nopeus virhe oli vissiin vajaa 0.9% Ei vissiin viellä tollassella virhe prossalla vilkuttele kolmiota?
Viimeksi muokannut Mr300, Ke 25.07.2012 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Päivällä jo ihmettelin että melko huljakat munkit tulloo taakse. Noo ei oteta pienistä virheistä.
En usko että tulee ongelmia. Itellä aika saman kokoset mut tuumaa isommat.
Eikä ole herjannu ABS tai ASD tai mikään muukaan.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter