Otsikon mukaisessa autossa on seuraavanlainen vika. Satunnaisesti (koko ajan yleistyen) sisätilan can-väylä menee tilttiin. Kaikki siihen liitetyt varusteet antavat häiriöilmoituksen mittaristoon. Starilla tutkittaessa ohjainlaitteet ilmoittivat canvirheistä( eivät saaneet viestejä toisilta ohjainlaitteilta), Järjestelmädiagnoosissa aktiivisena vikana oli sisätilan can-väylän(can-b) oikosulku plussaan, ja välillä oikosulku akkuplussaan. Häiriö kuittautuu virtojen pois käyttämisellä.
Moottorin väylä ei ole antanut ihmeempiä herjoja muutakuin että ei saa yhteyttä joihinkin ohjainlaitteisiin ja autolla voi ajaa vaikka häiriö olisi päällä. Molemmissa kynnyskoteloissa olevat can-jakopisteet ovat kuivat ja näyttivät ehjiltä. Samoin moottorin väylän jakopiste. Samaten vänkärin jalkatilassa oleva jakokampa oli ehjä. Liittimet käytetty irti, ei vaikutusta.
Epäilys on että jossain kohdin on hankautuma, joka ajaessa tärähtää/liikahtaa ja saa väylän oikosulkuun.
Onko joku törmännyt vastaavaan? Missähän s/w211 on tyypillisimmät hankauskohdat joista sisätilan väylä särkyy?
Auto on entinen taksi josta taksivarustus on riisuttu pois. Ajettu 470tkm.
S211 220cdi -05 aut. sisätilan can-väylä
Re: S211 220cdi -05 aut. sisätilan can-väylä
ZGW sekoilee tasi sitten joku muu ohjainlaite syöttää väylään omiaan. Vielä kerran väylästä liitin kerrallaan irti ja testaa milloin vika häviää ja mitä laitteita jää mykäksi, sitten niistä laitteista pistokkeet irti.
Joku mersupurkaamo??
Vaivaan taisi löytyä lääke, ainakin vaikuttaa siltä. Kohta on viikko mennyt eikä ole vielä soittoa kuulunut, että ei toimi....
Ongelmana oli taksivarusteiden ohjainlaite (MSS) joka sijaitsee oikean takapyörän pyörälotelon päällä takakontissa. Pissapojanletku oli irronnut liitoksestaan ja neste oli kastellut ohjainlaitteen ja pistokkeen. Avaruuskromia(hapettumaa) oli riittävästi. Irroitin ohjainlaitteen johtosarjan väylästä, poistin sulakkeet ja boksin. Sitten hieman parametritystä että sai herjat pois mittaristosta. Toistaiseksi toimii.

Ongelmana oli taksivarusteiden ohjainlaite (MSS) joka sijaitsee oikean takapyörän pyörälotelon päällä takakontissa. Pissapojanletku oli irronnut liitoksestaan ja neste oli kastellut ohjainlaitteen ja pistokkeen. Avaruuskromia(hapettumaa) oli riittävästi. Irroitin ohjainlaitteen johtosarjan väylästä, poistin sulakkeet ja boksin. Sitten hieman parametritystä että sai herjat pois mittaristosta. Toistaiseksi toimii.