Apua! MB 220 VF124 nykii!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mortician
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 10.07.2012 19:37

Apua! MB 220 VF124 nykii!

Viesti Kirjoittaja mortician »

Elikkä kysymyksessä on 124 (220bensa)tekniikalla varustettu "Lang" eli tehtaalla akseliväliltään pidennetty malli. Auto on vuosimallia 1996. Ongelma ja oireet ovat seuraavat: Aamulla sade- tai muuten kostean yön jälkeen auto lähtee normaalisti käyntiin, toimii kylmänä normaalisti. Lämmettyään auto alkaa nykiä noin 15-30 minuutin ajon jälkeen. Nykivää menoa kestää noin 30 minuuttia tästä eteenpäin. Kun auto on "kuuma", ilmeisesti kosteus katoaa, ja auto toimii taas normaalisti.

Auto toimii automaattilaatikolla. Nykiminen tapahtuu kierrosluvuilla 2500-3000. Kierrokset putoavat yllättäen noin 2 tuhanteen ja palaavat samantien kaasulle eli tonne 2500-3000, kunnes taas ikäänkuin joku rajoitin pakottaisi kierrokset hetkellisesti 2000 paikkeille. Tästä aiheutuu nopeahkoa nykimistä.

Poissuljetut viat: ilmamassamittari uusittu, tulpat ja tulpanjohdot uusittu, polttoainesuodatin uusittu, ilmansuodatin uusittu, ruiskunpuhdistusainetta kokeiltu, kosteutta häivytetty tankista... Auttakaa joku!! Autossa ei ole töpseliä, josta voisi lukea vikakoodeja.
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1816
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Apua! MB 220 VF124 nykii!

Viesti Kirjoittaja sompio »

Oiskohan virranjakajankansi viallinen ja imee kosteutta?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Apua! MB 220 VF124 nykii!

Viesti Kirjoittaja epk »

onko ylijänniterele suljettu pois ? tai sitten jos oikein ymmärsin niin myös kun auto on tyhjäkäynnillä niin heijaa kierroksia tuonne 2000 kierroksen paikkeilla ? tähän on erittäin yleinen vika kaasuläppäkotelo.


edit, mihin testerin pistoke on hävinnyt ? akun edestä pitäisi löytyä/ kuskin lampun taka.
mortician
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 10.07.2012 19:37

Re: Apua! MB 220 VF124 nykii!

Viesti Kirjoittaja mortician »

Ei tässä ole käsittääkseni enää virranjakajaa lainkaan. Tässä on kaksi puolaa (imusarjan alla), ja käsittääkseni moottorinohjausyksikkö säätelee kunkin sylinterin sytytystä täysin yksilöllisesti.
mortician
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 10.07.2012 19:37

Re: Apua! MB 220 VF124 nykii!

Viesti Kirjoittaja mortician »

epk kirjoitti:onko ylijänniterele suljettu pois ? tai sitten jos oikein ymmärsin niin myös kun auto on tyhjäkäynnillä niin heijaa kierroksia tuonne 2000 kierroksen paikkeilla ? tähän on erittäin yleinen vika kaasuläppäkotelo.


edit, mihin testerin pistoke on hävinnyt ? akun edestä pitäisi löytyä/ kuskin lampun taka.
Missäs tuo ylijänniterele sijaitsee / miltä näyttää?
Vastaa Viestiin