Elikkä kysymyksessä on 124 (220bensa)tekniikalla varustettu "Lang" eli tehtaalla akseliväliltään pidennetty malli. Auto on vuosimallia 1996. Ongelma ja oireet ovat seuraavat: Aamulla sade- tai muuten kostean yön jälkeen auto lähtee normaalisti käyntiin, toimii kylmänä normaalisti. Lämmettyään auto alkaa nykiä noin 15-30 minuutin ajon jälkeen. Nykivää menoa kestää noin 30 minuuttia tästä eteenpäin. Kun auto on "kuuma", ilmeisesti kosteus katoaa, ja auto toimii taas normaalisti.
Auto toimii automaattilaatikolla. Nykiminen tapahtuu kierrosluvuilla 2500-3000. Kierrokset putoavat yllättäen noin 2 tuhanteen ja palaavat samantien kaasulle eli tonne 2500-3000, kunnes taas ikäänkuin joku rajoitin pakottaisi kierrokset hetkellisesti 2000 paikkeille. Tästä aiheutuu nopeahkoa nykimistä.
Poissuljetut viat: ilmamassamittari uusittu, tulpat ja tulpanjohdot uusittu, polttoainesuodatin uusittu, ilmansuodatin uusittu, ruiskunpuhdistusainetta kokeiltu, kosteutta häivytetty tankista... Auttakaa joku!! Autossa ei ole töpseliä, josta voisi lukea vikakoodeja.
Apua! MB 220 VF124 nykii!
Re: Apua! MB 220 VF124 nykii!
Oiskohan virranjakajankansi viallinen ja imee kosteutta?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: Apua! MB 220 VF124 nykii!
onko ylijänniterele suljettu pois ? tai sitten jos oikein ymmärsin niin myös kun auto on tyhjäkäynnillä niin heijaa kierroksia tuonne 2000 kierroksen paikkeilla ? tähän on erittäin yleinen vika kaasuläppäkotelo.
edit, mihin testerin pistoke on hävinnyt ? akun edestä pitäisi löytyä/ kuskin lampun taka.
edit, mihin testerin pistoke on hävinnyt ? akun edestä pitäisi löytyä/ kuskin lampun taka.
Re: Apua! MB 220 VF124 nykii!
Ei tässä ole käsittääkseni enää virranjakajaa lainkaan. Tässä on kaksi puolaa (imusarjan alla), ja käsittääkseni moottorinohjausyksikkö säätelee kunkin sylinterin sytytystä täysin yksilöllisesti.
Re: Apua! MB 220 VF124 nykii!
Missäs tuo ylijänniterele sijaitsee / miltä näyttää?epk kirjoitti:onko ylijänniterele suljettu pois ? tai sitten jos oikein ymmärsin niin myös kun auto on tyhjäkäynnillä niin heijaa kierroksia tuonne 2000 kierroksen paikkeilla ? tähän on erittäin yleinen vika kaasuläppäkotelo.
edit, mihin testerin pistoke on hävinnyt ? akun edestä pitäisi löytyä/ kuskin lampun taka.