No niin, nyt on vähän saatu aikaiseksi. Nopeuttani en voi kyllä kehua mutta sainpahan kumminkin jotain aikaiseksi ITSE!! Kun olen autoani käyttänyt huollossa viimeiset 15v kun se on vaan niin helppoa

laiska paska olen ollut mutta nyt kun on mieluisa harrasteauto ja kesä niin pystyy tuolla tallissa jotain pientä puuhailemaan
Eli hommahan eteni näin, nostin auton kahdella hallitunkilla niin ylös kuin vaan sain(huono selkä kun on)

Meinasi jo alussa lähteä homma lapasesta renkaiden takia, tai oikeestaan renkaiden pulttien takia

Eli ja nehän oli ihan helavatun tiukassa

jouduin soittelemaan yhdelle tuttavalleni että tuo mulle sopivaa putkea että saan vääntövartta avaimeen! Kolme pulttia oli todella jumissa ja mietin jo että lopetan koko homman siihen ja vien auton huoltoon, heh.. Juu siis minä(+100kg) hypin avaimen päällä eikä pultit vaan löystyny PRKL*** No juu, sit aukes kun sain jatko varren, kiitokset siitä

Vähän aikaa kun jarrusatulaa ihmettelin niin aloin ymmärtämään mitä minun kuuluu tehdä, heh.. Simppeli ja helppo homma! Tämän kirjoitan tänne kuvien kera sitä varten jos niistä joskus tulevaisuudessa olisi jollekkin jotain hyötyä. Eli homma eteni suunnilleen näin...
-Auto ylös(kahdella hallitunkilla, etu ja takapää)
-2x 18mm pulttia irti(ja taas jatkovarren kanssa)pultteja tuskin kukaan ikinä avannut
-1xtorks irti(jarrupalojen kulumis töpseli)/ johto pois
-kampesin männät pohjaan vanhoilla paloilla
-satula pois ja laskin sen pienelle jakkaralle niin ei tarvinnut sitoa sitä mihinkään
-vanhat palat pois ja uutta tilalle(vanhat palat oli vielä hyvät niin kuin oli levykin, en ymmärrä miksi piti vaihtaa?? Paksuus oli 30mm tosin pieni "huuli" levyssä)
-1x kuusiokolo, levy irti ja uusi paikoilleen
Kasaus päinvastoin ja hjyvä tuli

Nyt muutama kuva perään missä on myös laatikosta otettu kuva ja siitä saa varaosa-numeron levyille
E55 jarrut(etupää) 001.jpg
E55 jarrut(etupää) 003.jpg
vanha levy
E55 jarrut(etupää) 004.jpg
uusi levy+palat paikoillaan
E55 jarrut(etupää) 009.jpg
Vanhat palat+levy
E55 jarrut(etupää) 011.jpg
E55 jarrut(etupää) 012.jpg
En ymmärrä kun täällä on alettu hylkäämään autoja todella pienistä syistä

Nyt en puhu omasta autostani vaan kaverini joka käytti auton eilen katsastuksessa! Siis jäi kiinni takajarrulevyistä, levyn paksuus oli riittävä, jarrut pitivät normaalisti mutta jarrulevyssä oli 30% liikaa ruostetta, WTF

Itse taidan alkaa tämän katsastuksen jälkeen käyttämään autoani jyväskylässä leimalla..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.