RVS omakohtaisia kokemuksia?
pajeron perä
Omakohtainen kokemus on kakkosauton 96- mitsu pajeron perän ääntelystä, oli todella häiritsevää n 80-90 km/h nopeuksilla. Peräremontti kummitteli mielessä. Huoltopaja suositteli kokeilemaan RVS:aa ensin.
RVS:t vaihdettiin peräöljyn vaihdossa , ja muutaman tuhannen km ajon jälkeen vaimenivat äänet merkittävästi.
RVS:t on laitettu siis vsta 2005 alkaen peräöljyjen vaihdon yhteydessä mukaan, ja perä on nykään käytännössä äänetön.Autolla ajettu 330 tkm, RVS:t laitettiin 170 tkm kohdalla.
RVS:t vaihdettiin peräöljyn vaihdossa , ja muutaman tuhannen km ajon jälkeen vaimenivat äänet merkittävästi.
RVS:t on laitettu siis vsta 2005 alkaen peräöljyjen vaihdon yhteydessä mukaan, ja perä on nykään käytännössä äänetön.Autolla ajettu 330 tkm, RVS:t laitettiin 170 tkm kohdalla.
MB Exät:
GLK 220 CDI BE 4matic 09
ML 270 CDI 01
E 220 CDI 00 farkku
E 250 D 89 farkku
E 200 D 90
E 200 D 86
220 D 78
GLK 220 CDI BE 4matic 09
ML 270 CDI 01
E 220 CDI 00 farkku
E 250 D 89 farkku
E 200 D 90
E 200 D 86
220 D 78
Re: RVS omakohtaisia kokemuksia?
Nostetaas tätäkin säiettä ylös, kun on noita kokemuksia listattu käärmeöljystä!
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: RVS omakohtaisia kokemuksia?
Moottoriin en ole koitellu mutta perään olen ja se oli sitten aivan turha investointi. Ainekkin on eripurkissa mikä moottoriin tarkoitettu samaako lie vai ei? Perään ei siis mun tapauksessa RVS toiminu niinkuin ei sekään KL:n myymä tökötti.
Moottoriin voi toimiakkin. Muistaakseni jokin moottoriohjelma telkkarissa testasi joku vuosi takaperin. Olisko ollu ihan moottori tai teknari tms. Siinähän kiusasivat Sierraa ilman öljyjä. Venttiilinostimet alkoi kilistä melkein heti joka nyt on ihan ymmärrettävää hydraulisten tapauksessa. Matkan pysähtyi kun savu alko konepellin alta nousta muistaakseni 80km taipaleen kohdilla. Syyksi paljastui nokka-akselin stefan palaminen EI siis kiinnileikkautuminen.
Ajoivat ihan hyvää vauhtiakin muun liikenteen seassa jollain kantatiellä ja olisko ollu pätkä motariakin. 80 nopeutta eivät muistaakseni ylittäneet.
Sitä en jaksa muistaa miten peruusteellisen tutkimuksen tekivät moottorille ilman öljyjä-ajon jälkeen.
Löytyisköhän tuo pätkä netistä jos alkais kaivelemaan?
Moottoriin voi toimiakkin. Muistaakseni jokin moottoriohjelma telkkarissa testasi joku vuosi takaperin. Olisko ollu ihan moottori tai teknari tms. Siinähän kiusasivat Sierraa ilman öljyjä. Venttiilinostimet alkoi kilistä melkein heti joka nyt on ihan ymmärrettävää hydraulisten tapauksessa. Matkan pysähtyi kun savu alko konepellin alta nousta muistaakseni 80km taipaleen kohdilla. Syyksi paljastui nokka-akselin stefan palaminen EI siis kiinnileikkautuminen.
Ajoivat ihan hyvää vauhtiakin muun liikenteen seassa jollain kantatiellä ja olisko ollu pätkä motariakin. 80 nopeutta eivät muistaakseni ylittäneet.
Sitä en jaksa muistaa miten peruusteellisen tutkimuksen tekivät moottorille ilman öljyjä-ajon jälkeen.
Löytyisköhän tuo pätkä netistä jos alkais kaivelemaan?
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: RVS omakohtaisia kokemuksia?
HEI löytyikin heti
Tässä: http://www.youtube.com/watch?v=-NymF_vEst0" onclick="window.open(this.href);return false;
Edittiä: Olihan tuolla näköjään ajettu paljon enemmän ilman öljyjä kuin muistelin
Tässä: http://www.youtube.com/watch?v=-NymF_vEst0" onclick="window.open(this.href);return false;
Edittiä: Olihan tuolla näköjään ajettu paljon enemmän ilman öljyjä kuin muistelin
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: RVS omakohtaisia kokemuksia?
No eipä tuo kovin tieteellinen teti ollut. Olisivat nyt edes toisen fordin laittaneet ajamaan saman reitin ilman käsittelyä.
Ja miksi sitä purkamista ei tehty??
Miksemme nähneet mäntiä ja sylinteriä, kampuran ja kertokankien laakereita mittaustuloksineen, kun siitä mittaamisesta sentään puhuivat???
Jos jossakin olisi oikea testiraportti, niin sen lukisin kyllä mielelläni.
Ja miksi sitä purkamista ei tehty??
Miksemme nähneet mäntiä ja sylinteriä, kampuran ja kertokankien laakereita mittaustuloksineen, kun siitä mittaamisesta sentään puhuivat???
Jos jossakin olisi oikea testiraportti, niin sen lukisin kyllä mielelläni.
Re: RVS omakohtaisia kokemuksia?
http://www.rvs.fi/pdf/FINAL_REPORT_PB20 ... GBM-00.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Erityisesti tämä on suomeksi:
http://www.rvs.fi/pdf/Fraunhofer_Tutkim ... iv2007.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rvs.fi/pdf/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuommosilla ajetaan ilman öljyä testeilla nyt ei ole mitään virkaa
Erityisesti tämä on suomeksi:
http://www.rvs.fi/pdf/Fraunhofer_Tutkim ... iv2007.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rvs.fi/pdf/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuommosilla ajetaan ilman öljyä testeilla nyt ei ole mitään virkaa

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: RVS omakohtaisia kokemuksia?
Ilman öljyä ajo tuhoaa moottoria se kait lie on aikalailla selvää? On siinä mielestäni kuitenkin sellainen pointti että on tukena tieteelisesti mitattuille tuloksille. Meinaan sitä ettei mikään käsittelemätön moottori kait kestä useampaa kymmentä kilometriä ajoa ilman öljyä
Vääntöä on väkisten pelissä ilmanvastuksestakin johtuen ja matkalle sattuu taatusti myös ylämäkiä. Oma veikkaus on että ennen 10km ajoa kone kun kone on jumissa. Mitä vähemmän ajttu kone sitä aikaisemmin jumissa.
Kaiffari ei kaarinalla päässy kolmea kilometria ja kone oli jumissa kun oli vähä asennellu laakereita kampuralle
Jos tuolla Sierralla mentiin 160km eikä kone ole vielä edes hajalla niin voi vaan miettiä miten moinen saavutus on mahdollista?
Olisko missään tutkittu aineen vaikutuksia laakereille ja niitten liukupinnoille? Pakko kait aineen on vaikuttaa myös sinne kun kiinileikkaamatta pääsee tuollaisia matkoja?

Kaiffari ei kaarinalla päässy kolmea kilometria ja kone oli jumissa kun oli vähä asennellu laakereita kampuralle

Jos tuolla Sierralla mentiin 160km eikä kone ole vielä edes hajalla niin voi vaan miettiä miten moinen saavutus on mahdollista?
Olisko missään tutkittu aineen vaikutuksia laakereille ja niitten liukupinnoille? Pakko kait aineen on vaikuttaa myös sinne kun kiinileikkaamatta pääsee tuollaisia matkoja?
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: RVS omakohtaisia kokemuksia?
Niin kyllä tuo kuivana ajo todentaa sen, että jotain on tarttunut laakeripintoihin, joka sittemmin toimii voitelukalvona. Tuossa edellä olevassa pdf dokkarissahan on kuvaa ja tutkimusta metallipinnasta, ihan sama ilmiö tapahtuu laakeriliuskoissa. Raportoin kyllä mitä tuo saa aikaan 700 000 km ajetulle ja vähän modifioidulle Viton moottorille (jossa on eri männät ja uudet mnnän renkaat), nouseeko puristuspaine ja laskeeko kitkaJari Ke kirjoitti:Olisko missään tutkittu aineen vaikutuksia laakereille ja niitten liukupinnoille? Pakko kait aineen on vaikuttaa myös sinne kun kiinileikkaamatta pääsee tuollaisia matkoja?

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: RVS omakohtaisia kokemuksia?
Nojoo... Nuo raportit oli jo asiallisia ja suorastaan ostopäätöksen sinetöiviä
Liekö tällaisia asiallisia raportteja kilpailijan tuotteesta ?

Liekö tällaisia asiallisia raportteja kilpailijan tuotteesta ?
Re: RVS omakohtaisia kokemuksia?
vois kokeilla omiinkin pirsseihin noit aihmeaineita. kukas noita myy? toi rvs on ehkä vähän turhan kallist investointi ihan vaan kokeillakseen, että vaikuttaako mitään. mutta tota X-1R:ää vois kokeilla. vai mikä sen tökätin nimi nyt olikaan.
iso mese syö löpöö, kun hunajaa. matka-ajosas menee sinne kymppiin ja seka-ajossa 10-12 L/100km. ehkäpä ihmetökätti tiputtaa kulutusta, niin ku ne mainostaa. ja pikkumesessä pitää perä pientä, joissain harvinaisissa tilanteissa havaittavaa kahinaa. ehkäpä ihmetökötti auttais sinnekkin. pikkumeseen vois muutenkin täräyttää koneeseen tökötit, kun siihen on jo kertaalleen yks mäntä vaihdettu, mutta sylinterille ei ole tehty mitään. sillon, kun mäntää vaihdoin, niin pytyssä oli pikksasta raapaletta/pystynaarmua. mitenkään se ei oireile, mutta ajattelin, jotta jos siihen jotain ihme tököttiä on olemassa, mikä saattais ennalta ehkästä ennenaikasta lärvähtämistä, niin mikä ettei! sinne vaan koneeseen ja perään kaikki ihmetökötit ja innolla ihmetteleen, että huomaako missään eroa. tarvis vaan vielä löytää joku paikallinen pulju, kuka noita myy.
kaikkia suuttimien, venttiilien, moottorien, tiivisteiden yms. huoltoainetia löytyy STP:ltä (vai mikähän sen nimi nyt olikaan) lähes joka paikasta, mutta niitä en kaipaa. tekis mieli kokeilla noita ihmeaineita, mitkä tekee kulahtaneeseen moottoriin jonkin sortin keraamista tms. pinnoitetta ja samalla "korjaa" kulumisia.
iso mese syö löpöö, kun hunajaa. matka-ajosas menee sinne kymppiin ja seka-ajossa 10-12 L/100km. ehkäpä ihmetökätti tiputtaa kulutusta, niin ku ne mainostaa. ja pikkumesessä pitää perä pientä, joissain harvinaisissa tilanteissa havaittavaa kahinaa. ehkäpä ihmetökötti auttais sinnekkin. pikkumeseen vois muutenkin täräyttää koneeseen tökötit, kun siihen on jo kertaalleen yks mäntä vaihdettu, mutta sylinterille ei ole tehty mitään. sillon, kun mäntää vaihdoin, niin pytyssä oli pikksasta raapaletta/pystynaarmua. mitenkään se ei oireile, mutta ajattelin, jotta jos siihen jotain ihme tököttiä on olemassa, mikä saattais ennalta ehkästä ennenaikasta lärvähtämistä, niin mikä ettei! sinne vaan koneeseen ja perään kaikki ihmetökötit ja innolla ihmetteleen, että huomaako missään eroa. tarvis vaan vielä löytää joku paikallinen pulju, kuka noita myy.
kaikkia suuttimien, venttiilien, moottorien, tiivisteiden yms. huoltoainetia löytyy STP:ltä (vai mikähän sen nimi nyt olikaan) lähes joka paikasta, mutta niitä en kaipaa. tekis mieli kokeilla noita ihmeaineita, mitkä tekee kulahtaneeseen moottoriin jonkin sortin keraamista tms. pinnoitetta ja samalla "korjaa" kulumisia.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: RVS omakohtaisia kokemuksia?
Nonii... aikani nettiä kaivoin ja sellaiseen vaikutelmaan jäin, että tuo testiraportissa niin kauniin kuvin esittäytynyt fordin sylinteri on valurautaa. Eli mersun tapauksessa ei taida hyötyä tulla muualle, kuin rautaisiin laakeripintoihin 

-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
Re: RVS omakohtaisia kokemuksia?
Ei nyt ole RVS mutta onko kellään kokemusta ->http://www.xado.co.uk/xado_uk_home.htm
Muokataan sen verran että unohdin xadot ja tilasin resurssit onphan ainakin joitakin kokemuksia jotka puhuvat resurs aineiden puolesta!
Ja myös itsellänikin kohta
Muokataan sen verran että unohdin xadot ja tilasin resurssit onphan ainakin joitakin kokemuksia jotka puhuvat resurs aineiden puolesta!
Ja myös itsellänikin kohta

Re: RVS omakohtaisia kokemuksia?
Olen katsellut vastaavia tuotteita ja yksi löytyy myös tuolta http://www.xado.co.uk/xado-uk-1-stage-a ... l-lpg.html
Siellä oli myös 4 tutkimustulosta, joista yksi on tämä
http://xadotech.com/wp-content/uploads/ ... REPORT.pdf.
Onko tästä kokemuksia kenelläkään?
Siellä oli myös 4 tutkimustulosta, joista yksi on tämä
http://xadotech.com/wp-content/uploads/ ... REPORT.pdf.
Onko tästä kokemuksia kenelläkään?
E220 CDI (S211) Avantgarde -08
Re: RVS omakohtaisia kokemuksia?
Ihan vaan selvennyksenä, RVS ei ole öljynlisäaine mikä muuttaa öljyn ominaisuuksia, kuten voitelukalvoja, kyllä se öljykalvo edelleen siellä on. (STP:t sun muut Motor upit on näitä humpuukeja) Toiseksi Sierrassa ei ole hydraulisia nostimia 

Re: RVS omakohtaisia kokemuksia?
Kyllä ainakin 2.0l DOHC koneessa on hydrauliset nostajat.Pansu kirjoitti:Ihan vaan selvennyksenä, RVS ei ole öljynlisäaine mikä muuttaa öljyn ominaisuuksia, kuten voitelukalvoja, kyllä se öljykalvo edelleen siellä on. (STP:t sun muut Motor upit on näitä humpuukeja) Toiseksi Sierrassa ei ole hydraulisia nostimia
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: RVS omakohtaisia kokemuksia?
No niinpäs olikin, olin jo kokonaan unohtanut tuollaisen koneen olemassa olonjupehalm kirjoitti:Kyllä ainakin 2.0l DOHC koneessa on hydrauliset nostajat.Pansu kirjoitti:Ihan vaan selvennyksenä, RVS ei ole öljynlisäaine mikä muuttaa öljyn ominaisuuksia, kuten voitelukalvoja, kyllä se öljykalvo edelleen siellä on. (STP:t sun muut Motor upit on näitä humpuukeja) Toiseksi Sierrassa ei ole hydraulisia nostimia



Re: RVS omakohtaisia kokemuksia?
Kävin tänään Fixukselta nappaamassa 2xD4 purkit kouraan ja kaadoin yksin tein moottoriin. Katsotaan tässä kesän mittaan mitä tapahtuu...
Skoda Octavia 1.4 CNG DSG -18 / Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 -13 / Smart Roadster Coupe -04 / VW Caddy 1.8i automaatti -90
Re: RVS omakohtaisia kokemuksia?
No, kohta kaks kuukautta kokemusta, joko näkyy vaikutus?bheinola kirjoitti:Kävin tänään Fixukselta nappaamassa 2xD4 purkit kouraan ja kaadoin yksin tein moottoriin. Katsotaan tässä kesän mittaan mitä tapahtuu...
E220 CDI (S211) Avantgarde -08
Re: RVS omakohtaisia kokemuksia?
Nyt on ollut tavallisuudesta poiketen enemmän kaupunkiajoa joten kokonaiskulutus ei ole laskenut, mutta matka-ajossa näyttäisi siltä, että ajotietokoneen näytölle saa helposti kulutuslukemiksi korkeita seiskoja entisten matalien kasien sijasta, eli mielestäni jotain parannusta on tapahtunut.opq kirjoitti:No, kohta kaks kuukautta kokemusta, joko näkyy vaikutus?bheinola kirjoitti:Kävin tänään Fixukselta nappaamassa 2xD4 purkit kouraan ja kaadoin yksin tein moottoriin. Katsotaan tässä kesän mittaan mitä tapahtuu...
Skoda Octavia 1.4 CNG DSG -18 / Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 -13 / Smart Roadster Coupe -04 / VW Caddy 1.8i automaatti -90
Re: RVS omakohtaisia kokemuksia?
bheinola kirjoitti:Nyt on ollut tavallisuudesta poiketen enemmän kaupunkiajoa joten kokonaiskulutus ei ole laskenut, mutta matka-ajossa näyttäisi siltä, että ajotietokoneen näytölle saa helposti kulutuslukemiksi korkeita seiskoja entisten matalien kasien sijasta, eli mielestäni jotain parannusta on tapahtunut.opq kirjoitti:No, kohta kaks kuukautta kokemusta, joko näkyy vaikutus?bheinola kirjoitti:Kävin tänään Fixukselta nappaamassa 2xD4 purkit kouraan ja kaadoin yksin tein moottoriin. Katsotaan tässä kesän mittaan mitä tapahtuu...
Entä nyt kun on jo yli 3 kk takana. Mitä vaikutuksia havaittavissa?
E220 CDI (S211) Avantgarde -08
Re: RVS omakohtaisia kokemuksia?
Onko kokemuksia onko vastaava kuin X-1R tuotteet ? Parempi vaiko huonompi vaiko samantyyppinen ?
Re: RVS omakohtaisia kokemuksia?
Mitäs metallia ne mersujen sylinteripinnat ja männänrenkaat on? Ja eikös tuon käsittelyn pitänyt toimia useille eri metalleille, vai muistanko väärin?RAM kirjoitti:Nonii... aikani nettiä kaivoin ja sellaiseen vaikutelmaan jäin, että tuo testiraportissa niin kauniin kuvin esittäytynyt fordin sylinteri on valurautaa. Eli mersun tapauksessa ei taida hyötyä tulla muualle, kuin rautaisiin laakeripintoihin
E220 CDI (S211) Avantgarde -08
Re: RVS omakohtaisia kokemuksia?
riippuu varmaan pitkälti mersusta. vanhemmissa rautaa ja uudemmissa sitten jotain muuta mahdollisesti. nykyäänhän moottorit tehdään järjestään sillain, että lohko ja kansi on alumiinia, ja sylintereissä on vaan joku ohut pinnoite. mitä se pinnoite sitten on, niin niitä on varmaan yhtä montaa, kun on valmistajaakin. valurauta putkea on käytetty joissain, kovakromia käyttivät joskus aikanaan ja nicasilia tms kait sitten nykyäänkin. en tiedä kovin tarkkaan, mutta jotenkin noin kuitenkin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: RVS omakohtaisia kokemuksia?
22000km sitten tuuppasin perään RVS-lisätöhnää. Nyt kun avasin perän, niin ABS-valon syttymisen syy selvisi. Anturin pinnassa oli semmoista harmaata avaruusliimaa. Mitään vaikutusta perän meteliin tuolla aineella ei ollut koko aikana.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: RVS omakohtaisia kokemuksia?
tuon saman olen kuullut joskus ennenkin mersujen kanssa. monastihan absin anturit on pelkästään jarruissa. vanhemmiss meseissä se on perässä. töhnä ilmeisesti takertuu joka paikkaan..Huikko kirjoitti:22000km sitten tuuppasin perään RVS-lisätöhnää. Nyt kun avasin perän, niin ABS-valon syttymisen syy selvisi. Anturin pinnassa oli semmoista harmaata avaruusliimaa. Mitään vaikutusta perän meteliin tuolla aineella ei ollut koko aikana.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: RVS omakohtaisia kokemuksia?
Kulutus on edelleen laskenut, mutta samalla vaihtui kesärenkaatkin kevyemmin rullaaviin (Hankook Ventus Prime2, vanhat oli Conti PremiumContact2:t) ja pistän osan niitten piikkiin. Pitkän ajan keskikulutus on laskenut 7,9l/100km ja maantiepainotteisissa reissuissa pääsee helposti kummemmin säästelemättä matalille seiskoille (7.3-7.4l/100km) ajotietokoneen mukaan. "Paras" seka-ajotankillinen oli tankkausmäärästä ja matkamittarista laskettuna 7,77l/100km. Öljyt vaihtui tuossa toissa viikolla, nyt voisi ehkä hakea uudet purkit koneeseen. Yli 10tkm ajoin rvs:t koneessa ennen öljynvaihtoa.opq kirjoitti: Entä nyt kun on jo yli 3 kk takana. Mitä vaikutuksia havaittavissa?
Skoda Octavia 1.4 CNG DSG -18 / Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 -13 / Smart Roadster Coupe -04 / VW Caddy 1.8i automaatti -90
Re: RVS omakohtaisia kokemuksia?
Eli sulla olis tippunut kulutus noin litralla, mutta osa siitä tulis renkaista. Kulutuksen lasku noin 13 % tasolla. Jossain dokumenteissa oli, että toinen käsittelykerta vaikutti enemmän. Jos viitsit vielä seurata tän loppukesärengasajan niin olis mielenkiintoista kuulla, mihin se kulutus asettuu.bheinola kirjoitti:Kulutus on edelleen laskenut, mutta samalla vaihtui kesärenkaatkin kevyemmin rullaaviin (Hankook Ventus Prime2, vanhat oli Conti PremiumContact2:t) ja pistän osan niitten piikkiin. Pitkän ajan keskikulutus on laskenut 7,9l/100km ja maantiepainotteisissa reissuissa pääsee helposti kummemmin säästelemättä matalille seiskoille (7.3-7.4l/100km) ajotietokoneen mukaan. "Paras" seka-ajotankillinen oli tankkausmäärästä ja matkamittarista laskettuna 7,77l/100km. Öljyt vaihtui tuossa toissa viikolla, nyt voisi ehkä hakea uudet purkit koneeseen. Yli 10tkm ajoin rvs:t koneessa ennen öljynvaihtoa.opq kirjoitti: Entä nyt kun on jo yli 3 kk takana. Mitä vaikutuksia havaittavissa?
E220 CDI (S211) Avantgarde -08
Re: RVS omakohtaisia kokemuksia?
Laitoin ensimmäisen käsittelyn moottoriin ja mittasin kulutukset sekä ennen että jälkeen n. 4 km:n pituisella testipätkällä satasen vakionopeudella. Mittauksessa käytin OBD-lukijaa ja nauhoitin kulutuksen loggerilla 300 ms:n lukuvälillä. Kulutuksen vähenemä oli 10 %. Kuva olis kertonut tuloksen selkeästi, mutta ei sitä saanut tähän laitettua. 54 pixeliä liian leveä. Uskomaton tulos. En odottanut, että se heti vaikuttais. Tein molemmat mittaukset (ennen ja jälkeen) kaksi kertaa ja tulokset toistivat hyvin itseään.
Viimeksi muokannut opq, Pe 30.08.2013 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E220 CDI (S211) Avantgarde -08
Re: RVS omakohtaisia kokemuksia?
Yritin pikaisesti etsiä mitä siellä nyt näillä tuloskilla siellä koneessa lisäainetta nyt onkaan mutten löytänyt?opq kirjoitti:Laitoin ensimmäisen käsittelyn moottoriin ja mittasin kulutukset sekä ennen että jälkeen n. 4 km:n pituisella testipätkällä satasen vakionopeudella. Mittauksessa käytin OBD-lukijaa ja nauhoitin kulutuksen loggerilla 300 ms:n lukuvälillä. Kulutuksen vähenemä oli 10 %. Kuva olis kertonut tuloksen selkeästi, mutta ei sitä saanut tähän laitettua. 54 pixeliä liian leveä. Uskomaton tulos. En odottanut, että se heti vaikuttais. Kulutusmittaus kahden päivän välein. Tein molemmat mittaukset (ennen-jälkeen) kaksi kertaa ja tulokset toistivat hyvin itseään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-